Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Treenimäärät IP-lajeissa

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Treenimäärät IP-lajeissa

#16

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti: Mitä lajin osa-alueilla tarkoitetaan tässä tapauksessa?
Esimerkiksi pystytappelua, mattotappelua, vapaatappelua.

Nyrkkeilijä varmasti osaa opettaa nyrkkeilyä, mutta esimerkiksi katunyrkkeilyä olisi optimaalisempaa opettaa joku, joka ei opeta kilpanyrkkeilyä. Tosin, kilpanyrkkeily voi olla hyvä vaihtoehto, jos parempaa ei ole tarjolla.

Paras vaihtoehto Defendoa harjoittelevalle ottaa lyöntioppia, voisi olla esimerkiksi Defendo-ohjaajalta, jolla on nyrkkeilytausta.

Valitettavasti tämä ei onnistu kaikissa seuroissa, vaan tätä varten esimerkiksi Cederlöfin Maukka vetää Lahdessa katunyrkkeilyseminaarin. Hänhän on siis Defendo-ohjaaja ja nyrkkeilyvalmentaja.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 180
Lauteille: Syyskuu 2013

Treenimäärät IP-lajeissa

#17

Viesti Gjagor »

Sivulajeista puheenollen, olen miettinyt olisiko nyrkkeily paras sivulaji IP-harjoittelijalle. Tämä sillä oletuksella ettei ole tuollaista soveltavaa opetusta (nyrkkeilytaustainen defendo-ohjaaja jne) vaan pitää valita puhtaasti urheilulaji.

Nyrkkeilyssä oppii yhtä osa-aluetta, vieläpä sellaista joka on varsin käyttökelpoinen IP-tilanteessa. Lisäksi kun puhutaan vain yhdestä osa-alueesta se ei välttämättä sotke muita alueita samalla tavalla. Vapaaotteluun verrattuna vaikka joku triangelin vääntäminen matossa ei liene se kaikkein relevantein IP-tekniikka.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Treenimäärät IP-lajeissa

#18

Viesti Lasse Candé »

Juu, noin tuo onkin Mjölnir järkeenkäyvää. Saa paljon treeniä kamppailullisesta fyysisestä toiminnasta, joka on saumattomasti yhteensopivaa sen oman jutun kanssa.

Ajattelin aluksi että tuolla oltaisiin tarkoitettu esim taktiikkaa, paineensietoa (tms), fyysistä puolta jne jne. Mutta noin se on järkevämpää. Lähtisinkin siitä liikkeelle, että määrän kasvattamisen tulisi mennä kamppailullinen liikunta edellä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Treenimäärät IP-lajeissa

#19

Viesti Mjölnir »

Juuri sitä tarkoitin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
kukuska
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 112
Lauteille: Joulukuu 2013

Treenimäärät IP-lajeissa

#20

Viesti kukuska »

Defendon treenimäärät niistä seuroista, joiden osalta se oli netistä helposti selvitettävissä. Ensin peruskurssitreenien tuntimäärä pyöristettynä ja sitten jatko.

HMAC 2+1
Shudokan 2+4
Kehäkarhut 3+1
Defendo JKL 2+2
Defendo Kotka 2+3
Kuopion kamppailuseura 2+2
Kamppailulajikeskus 2+2
Krav Maga/Defendo Lappeenranta 2+3
Etelä-Savon kamppailuopisto 2+4
Kamppailu-urheilukeskus 2+1
Heracles Riihimäki 2+2
Defendo Tampere 2+2
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 180
Lauteille: Syyskuu 2013

Treenimäärät IP-lajeissa

#21

Viesti Gjagor »

Kukuska sitten hoiti laksemisen puolestani, hyvä niin. Lisätään joukkoon vielä Defendo Turku 2 (kaksi tuntia viikossa, peruskurssin treenit samaan aikaan edistyneempien kanssa).
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Treenimäärät IP-lajeissa

#22

Viesti Mjölnir »

Gjagor kirjoitti: Sivulajeista puheenollen, olen miettinyt olisiko nyrkkeily paras sivulaji IP-harjoittelijalle. Tämä sillä oletuksella ettei ole tuollaista soveltavaa opetusta (nyrkkeilytaustainen defendo-ohjaaja jne) vaan pitää valita puhtaasti urheilulaji.
Sanoisin, että
1) potkunyrkkeily ja nyrkkeily
2) BJJ ja vapaaottelu

Näistä itse olen sivulajit valinnut
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Treenimäärät IP-lajeissa

#23

Viesti Mjölnir »

Gjagor kirjoitti: Kukuska sitten hoiti laksemisen puolestani, hyvä niin. Lisätään joukkoon vielä Defendo Turku 2 (kaksi tuntia viikossa, peruskurssin treenit samaan aikaan edistyneempien kanssa).
Valkeakosken Heracles, Defendo treenit pelkästään, peruskurssin treenit ovat yhtä aika pidempään treenanneiden kanssa, eli:
PK:lle 1,5 + 1 tuntia
Pidempään harrastaneille 1,5 + 1+ 1,5 tuntia
viikossa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Treenimäärät IP-lajeissa

#24

Viesti L.K. »

Sen verran pitää mainita Kotkan osaltsa, että meillä on pyritty pitämään mahdollisuuksie mukaan myös lauantaisin yhteistreenit defendo-väelle ja sitten taas tarjoamme ylenesä 1-3h Kuntokamppailua jossa defendoväki jos käy niin saa siellä paljon lisätreeniä lyönteihin ja potkuihin sekä myös painitekniikoihiin.

Meillä oli yhdessä vaiheessa tarjolla kokeneimmille 4 treeniä viikossa plus vielä peruskurssin 2 treeniä jso niitä oli sekä melkein viikottaiset päivätreenit. Käytännössä kuitekin huomasimme, että vain muutamat kävi sen 3-4 krt muutenkaan, valtaosa treenareista käy sen 2krt vkossa vaikka treenimahiksia olisi miten.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Laicus
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 59
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Treenimäärät IP-lajeissa

#25

Viesti Laicus »

Combat Academy of Finlandin Sörnäisten salilla on mahdollisuus kahdeksaan maga-treeniin viikossa. Lisäksi samalla harjoitusmaksulla voi osallistua halutessaan Myyrmäen salin harjoituksiin, eli valinnanvaraa riittää ensi hätään. :)
"No groin, no Krav Maga!" - The Simpsons

"Niin Magaa kuin petaa!" - Duunikaverin suuri viisaus
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Treenimäärät IP-lajeissa

#26

Viesti Mika »

Oho! :o :peukku:

Keitä siellä on puikoissa? Toisin sanoen opettaako siellä yksi tai useampi ihan ammatikseen?


L.K., tervetuloa takaisin! :kamut:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Treenimäärät IP-lajeissa

#27

Viesti Ile »

No nyt on kovaa settiä kun jopa L.K. vääntäytyi lauteille!
Gjagor kirjoitti: Sivulajeista puheenollen, olen miettinyt olisiko nyrkkeily paras sivulaji IP-harjoittelijalle.
Mulla on ainakin sellainen kokemus, että kun oli pitkään nyrkkeillyt, niin se oli todella suureksi hyödyksi kun aloitti Krav magan. Ainakin omasta mielestä tuntui, että sai heti sellaisen realistisen otteen siihen tekemiseen, vastahyökkäyksiin ja muuhun.

Krav magan näkökulmasta ajattelisin niin, että sivulajeista pystylajit tukevat suoremmin päälajia ja sen toimintamalleja kun taas painilajit ovat enmmän paketin laajentamista. Tämä tietysti yksinkertaistettu jaottelu.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Treenimäärät IP-lajeissa

#28

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti: No nyt on kovaa settiä kun jopa L.K. vääntäytyi lauteille!
Gjagor kirjoitti: Sivulajeista puheenollen, olen miettinyt olisiko nyrkkeily paras sivulaji IP-harjoittelijalle.
Mulla on ainakin sellainen kokemus, että kun oli pitkään nyrkkeillyt, niin se oli todella suureksi hyödyksi kun aloitti Krav magan. Ainakin omasta mielestä tuntui, että sai heti sellaisen realistisen otteen siihen tekemiseen, vastahyökkäyksiin ja muuhun.

Krav magan näkökulmasta ajattelisin niin, että sivulajeista pystylajit tukevat suoremmin päälajia ja sen toimintamalleja kun taas painilajit ovat enmmän paketin laajentamista. Tämä tietysti yksinkertaistettu jaottelu.
Hyvin sanottu.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Laicus
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 59
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Treenimäärät IP-lajeissa

#29

Viesti Laicus »

Mika kirjoitti: Oho! :o :peukku:

Keitä siellä on puikoissa? Toisin sanoen opettaako siellä yksi tai useampi ihan ammatikseen?
Pääkouluttajana toimii Ari Kangas ja lisäksi on iso liuta ohjaajia (koko lista löytyy Combatin sivuilta), eli vetäjiä treeneille kyllä löytyy. :)

Itse arvostan suuresti sitä, että on paljon valikoimaa treeniaikojen suhteen. Helpottaa haastavemmilla aikatauluilla varustettujen ihmisten treenaamista ja omalla kohdalla mahdollistaa reippaan treenitahdin.
"No groin, no Krav Maga!" - The Simpsons

"Niin Magaa kuin petaa!" - Duunikaverin suuri viisaus
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 180
Lauteille: Syyskuu 2013

Treenimäärät IP-lajeissa

#30

Viesti Gjagor »

On kyllä hyvin tarjolla magaa Combat Academyssa :peukku:
Laicus kirjoitti: Itse arvostan suuresti sitä, että on paljon valikoimaa treeniaikojen suhteen. Helpottaa haastavemmilla aikatauluilla varustettujen ihmisten treenaamista ja omalla kohdalla mahdollistaa reippaan treenitahdin.
Sama täällä. Syy miksi nyt todennäköisesti vaihdan kamppailu-urheilun puolelle on runsaammat treenimahdollisuudet. Tosin kyllä minua kamppailu-urheilu paljon kiinnostaakin, mutta niin myös IP.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa