Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#61

Viesti Tyttö »

Menee nyt tuosta sparritreenistä vähän ohi aiheen, mutta noista asetekniikoista tuli mieleen se, kun joskus tuli kokeiltua, kuinka hyvin käsiasetekniikat on hallussa. Aseena oli tietysti muovikuulapyssy ja harjoittelun tuloksena "muutama" muovikuulan muotoinen mustelma keskivartalossa. Hauskaa oli...
Pönttö
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 132
Lauteille: Tammikuu 2007

#62

Viesti Pönttö »

Vlad Tepes kirjoitti: Pehmoaseissa on varmasti ainakin se hyvä puoli, että voidaan turvallisesti kokeilla miltä se tuntuu, kun toinen käy päälle kuin hullu sika.
Siis nimen omaanhan sitä ei voi pehmoaseilla kokeilla miltä se tuntuu öhö öhö...
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#63

Viesti L.K. »

Totta kai sparria voi vetää heti ilman mitään tekniikkaakin,mutta yleensä tuloksena on turvonneita neniä jne.
Ei nyt varmaan mitään tappavia vammoja,mutta helposti voi tulla se pelko persiiiseen.Mutta toisaalta,voihan siitä iskukammosta päästä niinkin pois.Ja se on kuitenkin ehkä se tärkein asia sparratessa.

Itsekin olen käyttänyt samankaltaisia harjoitteita mistä Mjölnir puhuu.Eli ensin totutetaan esim pistari/tyynytreenissä harjoittelja kontaktiin,sitten otetaan esim. "ennalta" sovittuja harjoitteita,joissa on mukana kontaktia ja sitten siirrytään koko ajan vapaampaan sparriin.

Kuitenkin esim. vaparityylisestä sparrista saa paljon enemmän irti kun molemmilla on enemmän sitä tekniikkarepertuaarikin.Eli kun esim. mattoon jouduttaessa ei mene pelkäksi halailuksi.

Toki jos ilman kokemusta sparraa kaksi,homma ei ehkä synnytä niin kovasti "pelkotiloja",mutta jos toinen osaa jotain ja käyttää osaamistaan "väärin" voi jälki olla rumaa ja seuraukset pitkäkestoisia.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#64

Viesti AriJ »

K.Maga kirjoitti: Itsekin olen käyttänyt samankaltaisia harjoitteita mistä Mjölnir puhuu.Eli ensin totutetaan esim pistari/tyynytreenissä harjoittelja kontaktiin,sitten otetaan esim. "ennalta" sovittuja harjoitteita,joissa on mukana kontaktia ja sitten siirrytään koko ajan vapaampaan sparriin.
Hei, täähän on se roolipelijuttu, eiksjoo????!!!! 8)
______________________
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#65

Viesti Mjölnir »

Yamazu kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Itsekin olen käyttänyt samankaltaisia harjoitteita mistä Mjölnir puhuu.Eli ensin totutetaan esim pistari/tyynytreenissä harjoittelja kontaktiin,sitten otetaan esim. "ennalta" sovittuja harjoitteita,joissa on mukana kontaktia ja sitten siirrytään koko ajan vapaampaan sparriin.
Hei, täähän on se roolipelijuttu, eiksjoo????!!!! 8)
Ai se.... Mikä se nyt olikaan? :D

Ei vaan, olen samaa mieltä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#66

Viesti Tyttö »

K.Maga kirjoitti: Totta kai sparria voi vetää heti ilman mitään tekniikkaakin,mutta yleensä tuloksena on turvonneita neniä jne.
Niin, eihän se tekniikka mikään ehdoton edellytys sparrille ole, mutta kyllä se tekniikan osaaminen kummasti sparraamista helpottaa. Sparrissa kun tarvitaan sitä pelisilmää eli kykyä löytää paikat ja kykyä käyttää löydetyt paikat hyväksi.

Toinen asia, mikä tietysti on tärkeää, on uskaltaa ottaa iskuja vastaan...
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#67

Viesti L.K. »

Tyttö kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Totta kai sparria voi vetää heti ilman mitään tekniikkaakin,mutta yleensä tuloksena on turvonneita neniä jne.

Toinen asia, mikä tietysti on tärkeää, on uskaltaa ottaa iskuja vastaan...
Ja tämä kehittyy yleensä juuri sillä,että totutetaan kotteihin pikkuhiljaa juuri erilaisten "tekniikkaharjoitteiden" kautta ja siitä siirtymällä vapaampaan touhuun sekä sivussa sparraten,mutta riittävän matalalla temmolla ja kontaktilla,että homma pysyy mielekkäänä ja tulee ahaa-elämyksiä.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Lumina
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 178
Lauteille: Lokakuu 2006

#68

Viesti Lumina »

Minusta Krav Magassa on mukavia ne sellaset harjoitteet, missä on useampia kuin yksi, missä joutuu tekeen tiimityötä tai sitten on monta vastustajaa. Siinä jotenki aukeaa mulle paremmin että mistä on kyse, mulla ku usein kestää ennen ku sisäistän tekniikat :oops: Niissä on usein hyvin ideaakin, vaikka olisikin vain slow fightilla. Mutta idea ja miksi niin tai näin toimittaisi, aukeaa paremmin ku on useampi siinä. Ja saahan siinä tuntumaa muihinkin ku usein tulee treenailtua vaan saman ihmisen kanssa :oops:
A girl with a broken mind..
Kuvake
Teletappi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 397
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Porvoo

#69

Viesti Teletappi »

Ensimmäinen viesti tälle foorumille, joten tervehdys vaan kaikille. :smt039

Olen tässä pienessä päässäni pähkinyt jo jonkin aikaa mikä olisi hyvä laji tukemaan Krav Magan harrastusta. Ikää on 24v ja aiempaa kokemusta taistelulajeista ei ole. Magankin aloitin vasta vuoden alussa, joten aika tyhjä kenttä on vielä tarjolla.

Ihan selkeä ykköstavoite on saada tekniikkavalikoima kattamaan sekä pysty-, että mattotekniikat. Sen verran olen haarukoinut, että tällä hetkellä kolmen kärkeen kuuluvat Thainyrkkeily, Brassijutsu ja Vale Tudo. Myös vaihtoehdot näiden kolmen lajin ulkopuolelta otetaan huomioon.
Onpa minulla tyhmä allekirjoitus.
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#70

Viesti Jopo »

Teletappi kirjoitti: Ensimmäinen viesti tälle foorumille, joten tervehdys vaan kaikille. :smt039

Olen tässä pienessä päässäni pähkinyt jo jonkin aikaa mikä olisi hyvä laji tukemaan Krav Magan harrastusta. Ikää on 24v ja aiempaa kokemusta taistelulajeista ei ole. Magankin aloitin vasta vuoden alussa, joten aika tyhjä kenttä on vielä tarjolla.

Ihan selkeä ykköstavoite on saada tekniikkavalikoima kattamaan sekä pysty-, että mattotekniikat. Sen verran olen haarukoinut, että tällä hetkellä kolmen kärkeen kuuluvat Thainyrkkeily, Brassijutsu ja Vale Tudo. Myös vaihtoehdot näiden kolmen lajin ulkopuolelta otetaan huomioon.
Juu, ei ainakaan tuossa vaiheessa harrastusta mikään. Kannattaa opetella perusteet yhteen lajiin suuri piirtein hanskaan ennen kuin alkaa miettimään tukilajeja ihan vakavasti. Jos jotakin on on pakko sivuun saada niin suosittelen nyrkkeilyä, ihan vaan näennäisen simppeliyden takia.

Mutuiluna hyvistä tukilajeista heittäisin vaparin ja thain. ei potkiskaan välttämättä suureksi haitaksi ole.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#71

Viesti Rawson »

Teletappi kirjoitti: Sen verran olen haarukoinut, että tällä hetkellä kolmen kärkeen kuuluvat Thainyrkkeily, Brassijutsu ja Vale Tudo. Myös vaihtoehdot näiden kolmen lajin ulkopuolelta otetaan huomioon.
http://www.sambo2000.fi/fin/fight.html

Sanoisin että tuo laji tukee ihan kivasti Krav Magaa kuten Vale Tudokin.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#72

Viesti Tyttö »

Teletappi kirjoitti: Ensimmäinen viesti tälle foorumille, joten tervehdys vaan kaikille. :smt039

Ihan selkeä ykköstavoite on saada tekniikkavalikoima kattamaan sekä pysty-, että mattotekniikat. Sen verran olen haarukoinut, että tällä hetkellä kolmen kärkeen kuuluvat Thainyrkkeily, Brassijutsu ja Vale Tudo. Myös vaihtoehdot näiden kolmen lajin ulkopuolelta otetaan huomioon.
Hei vaan, ja tervetuloa mukaan :smt039

Ensiksi pitäisi varmaan päättää, haluaako "kakkoslajiksi" sellaisen, mikä on mahdollisimman lähellä "ykköslajia" vai sellaisen, jossa keskitystään niihin asioihin, jotka jäävät ns. ykköslajissa vähemmälle huomiolle.

Itse olisin jälkimmäisen vaihtoehdon kannalla. Tämä on tietysti ihan vaan mun oma mielipide, mutta koska krav maga kuitenkin on pääasiassa pystyottelua (tai ainakin matosta on yleisesti ottaen tarkoitus päästä takaisin pystyotteluun), niin suosittelisin lajia, jossa oppii mattotekniikat kunnolla. Ja laji voisi olla sellainen, jossa saa kuntoa ja kestävyyttä. Varmasti esim. BJJ on luettelemistasi lajeista aivan oiva vaihtoehto. Mulla on kakkoslajina judo, mikä on tukenut tosi hyvin magaharrastusta. Mutta kuten sanottu, valinnanvaraa on...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#73

Viesti sivarinlötkö »

Jos mua kiinnostaisi itsepuolustus tai voimankäyttö vakavasti, kakkoslaji olisi punttisali.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#74

Viesti Kari Aittomäki »

Espoosta löytyy pienipäisille teletapeille paljon lajeja joista valita.
Jos magalle tukirankaa haetaan ei lajilla oikeastansa ole väliä, kunhan tekniikka tehdään jämäkästi ja toistomäärät on riittäviä.

Kas, jos magasta jotain kielteistä pitäs kaivaa, löytyypi se tekniikkapuolelta. En usko tähän "ei-tekniikkaa"-ajatteluun oikeastaan lainkaan.
Eli maga taktisena harjoitteena ja kakkoslaji tekniikkaoppina.
Koska kysyjällä ei lie ole intohimosuhdetta kamppailuun/metodeihin, jokin karkeahko kilpalaji olisi lie paras vaihtoehto. Antaa myös sitä itsevarmuutta, viittaan tuohon toisaalla jo loppuneeseenkin täyskontaktikeskusteluun.

Viitseliään treenaajan jolla ei ole varsianaista kilpakipinää laittaisin kyllä treenaan magaa ja hokutoa rinnan. Toisesta taktiikka, toisesta tekniikka.

Hiukan hurjemman sällin laittaisin GB:lle vapaapainimaan ja kehottasin kaivamaan jonkin viistoluonteisemman realitybasedmaikan käsiinsä, lajilla ei niin väliä.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#75

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kas, jos magasta jotain kielteistä pitäs kaivaa, löytyypi se tekniikkapuolelta. En usko tähän "ei-tekniikkaa"-ajatteluun oikeastaan lainkaan.
Jummarranko oikein, että Krav Magassa ei olisi tekniikoita ollenkaan, vaan vaan... jotain muuta? Itse olen jotenkin saanut kuvan että on ihan jämptit tekniikat.

Systemassa muistelen kuulleeni että ei olisi tekniikoita, vaan vaan periaatteita, tai jotain. Mutta, ehkä sekoitan (taas ja jälleen kerra) asioita ja asioita just väärin päin :D
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa