Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Defendo

#1381

Viesti Puni »

Mjölnir kirjoitti: Nyt odotellaankin sitä tårta på tårta ja selkäänpuukotusta, joka alkaa ;)
Muikeet sivut, silleen hyvästi, nimenä vähän persiistä kyllä vs. Defendo.

Mitä tuolla haetaan? Palveluntarjoaja vs. palvelu -erottelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1382

Viesti Mjölnir »

Puni kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Nyt odotellaankin sitä tårta på tårta ja selkäänpuukotusta, joka alkaa ;)
Muikeet sivut, silleen hyvästi, nimenä vähän persiistä kyllä vs. Defendo.

Mitä tuolla haetaan? Palveluntarjoaja vs. palvelu -erottelua?
Juu. Palveluntarjoaja on yritys, joka tekee paljon muutakin kuin välittää Defendoa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1383

Viesti Mjölnir »

Olemme saaneet paljon kyselyitä AMS Defcon -nettisivujen julkaisemisen jälkeen, että onko Scandinavian Defendolle tapahtunut jotain, tai ollaanko perustamassa uutta lajia ynnä muuta. Siksi ajattelimme kirjoittaa tämän tiedotteen, että vääriä käsityksiä ei tulisi.

Olemme tehneet sopimuksen AMS Global -nimisen monikansallisen yrityksen kanssa yhteistyöstä, jolla pyritään viemään ammattilaisten toimesta ammatti-Defendoja suureen kansainväliseen levitykseen. Tämä levitystyö tapahtuu AMS Globalin rekisteröimän tuotemerkin "AMS Defcon" alla, joka on AMS Globalin koulutuksista vastaava haara.

AMS Global myy koulutuksia, ja Defendo Alliancen Suomen I.D.D.I. -tiimi toimii kouluttajina, kun Väri-Defendoja viedään ulkomaille. Edelleen olemme mukana Defendo Alliancen kouluttajina kansainvälisessä kehitysryhmässä, teemme Defendo-leirejä ja seuratoimintaa Suomessa ja ulkomailla, sekä jatkamme tämä Jyrkin mahtavan järjestelmän tunnetuksi tekemistä.

Hyvää alkavaa kevättä toivottaa Suomen I.D.D.I. -tiimi!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendo

#1384

Viesti Rojola »

Erittäin hieno homma! Varmaankin aika ainutlaatuista Suomessa?
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendo

#1385

Viesti Andy »

Tuo Defendo/Defcon Gold on muuten semmoinen idea mihin en ole aiemmin törmännyt. Eli siis "itsepuolustusta" VIP-henkilöille itselleen eikä heidän turvamiehilleen.

Nämä asiakkaat tuskin kinuavat opiskelija-alennusta. ;)
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1386

Viesti Mjölnir »

[video][/video]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1387

Viesti Mjölnir »

Turussa jonkin aikaa tauolla ollut seuratoiminta käynnistyy uudella peruskurssilla, joka alkaa 1.3.2016 Turun AMK:n liikuntatiloissa.
https://www.facebook.com/DefendoTurku" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Defendo

#1388

Viesti Jutoka »

Tästä tuli heti mieleen, miten defendossa opetetaan tönäisyä laillisena tapana puolustaa itseänsä. Nyt käräjäoikeuden linjauksen mukaan tönäisy on ylimitoitettua voimankäyttöä, vaikka toinen olisi tempomassa turpaan. Joudutaanko nyt muuttamaan defendon opetuksia vai luuletteko että tuo tulee kaatumaan hovioikeudessa?

http://www.radiokompassi.fi/uutiset/kat ... -paavammat" onclick="window.open(this.href);return false;
Katuun tönäisty sai vakavat päävammat

Miehen katuun tönäissyt on tuomittu sakkoihin ja korvauksiin Keski-Suomen käräjäoikeudessa. Tönäisty sai tapahtuneesta vakavat päävammat. Oikeus katsoi 38-vuotiaan syyllistyneen törkeään vammantuottamukseen, josta tuomitsi 60 päiväsakkoa, 360 euroa.

Lisäksi oikeus tuomitsi miehen maksamaan yhteensä yli 46 000 euron korvaukset.

Rikos tapahtui 19. kesäkuuta 2014 Jyväskylässä kävelykadulla. Tuomittu istui kaverinsa kanssa penkillä, kun heidän luokseen tuli humalainen vuonna 1985 syntynyt mies. Mies haastoi riitaa ja lopulta löi toista miestä kasvoihin, jolloin hän tönäisi tätä. Mies kaatui ja löi takaraivonsa katuun. Hän sai kallonmurtuman ja aivoverenvuodon.

Tuomittu kiisti syytteen, sillä piti tuuppaamista hyväksyttävänä puolustustekona. Uhri itse ei muista tapahtumista mitään. Oikeus kuitenkin piti käytettyä tönäisyä liiallisena tilanteen vakavuuteen nähden.

Asiasta uutisoi ensimmäisenä sanomalehti Keskisuomalainen.
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendo

#1389

Viesti Rojola »

Olisi pitänyt tönäistä paremmin.

Vakavammin ottaen, Jim Armstrong (Senshido/RAW Combatives) opetti Oulussa tapaa, jossa tönäistiin ja tartuttiin samantein rinnuksista jolloin toinen voidaan horjuneessa tilassa ja hämmennyksissä laskea maahan tarvittaessa. Tämä siis ennakoivana hyökkäyksenä.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1390

Viesti Mjölnir »

Jutoka kirjoitti: Tästä tuli heti mieleen, miten defendossa opetetaan tönäisyä laillisena tapana puolustaa itseänsä. Nyt käräjäoikeuden linjauksen mukaan tönäisy on ylimitoitettua voimankäyttöä, vaikka toinen olisi tempomassa turpaan. Joudutaanko nyt muuttamaan defendon opetuksia vai luuletteko että tuo tulee kaatumaan hovioikeudessa?

http://www.radiokompassi.fi/uutiset/kat ... -paavammat" onclick="window.open(this.href);return false;
Katuun tönäisty sai vakavat päävammat

Miehen katuun tönäissyt on tuomittu sakkoihin ja korvauksiin Keski-Suomen käräjäoikeudessa. Tönäisty sai tapahtuneesta vakavat päävammat. Oikeus katsoi 38-vuotiaan syyllistyneen törkeään vammantuottamukseen, josta tuomitsi 60 päiväsakkoa, 360 euroa.

Lisäksi oikeus tuomitsi miehen maksamaan yhteensä yli 46 000 euron korvaukset.

Rikos tapahtui 19. kesäkuuta 2014 Jyväskylässä kävelykadulla. Tuomittu istui kaverinsa kanssa penkillä, kun heidän luokseen tuli humalainen vuonna 1985 syntynyt mies. Mies haastoi riitaa ja lopulta löi toista miestä kasvoihin, jolloin hän tönäisi tätä. Mies kaatui ja löi takaraivonsa katuun. Hän sai kallonmurtuman ja aivoverenvuodon.

Tuomittu kiisti syytteen, sillä piti tuuppaamista hyväksyttävänä puolustustekona. Uhri itse ei muista tapahtumista mitään. Oikeus kuitenkin piti käytettyä tönäisyä liiallisena tilanteen vakavuuteen nähden.

Asiasta uutisoi ensimmäisenä sanomalehti Keskisuomalainen.
Käräjäoikeuden tuomioarpajaisgeneraattorin perusteella ei kyllä mitään lähdetä muuttamaan :) Sitäpaitsi kaikista tekniikoista saa tehtyä pahoinpitelyn ja liiallisen voimankäytön, koska kaikki riippuu olosuhteista ;)

Vasta korkeimman oikeuden päätös muodostaa oikeuskäytännön. Jos siellä todetaan, että on liiallista tönäistä, niin sitten voidaan harkita taktiikan muuttamista, että ei opeteta tönäisemään

Edit:
Pitäisi myös tietää, että mikä on ollut tuomion peruste: onko oikeus esimerkiksi katsonut, että oikeudeton hyökkäys oli jo päättynyt vai mistä on kyse
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Defendo

#1391

Viesti Totte »

Ylipotkija: Jatkokeskustely siirretty oikeustaju-ketjuun.
Kuvake
kukuska
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 112
Lauteille: Joulukuu 2013

Defendo

#1392

Viesti kukuska »

Asiaa analysoitiin myös oikeustaju-ketjussa, mutta laitanpa aiheesta tönäiseminen vielä tähänkin, koska liittyy keskeiseen defendo-tekniikkaan

Pikainen oikeuskirjallisuuskatsaus osoitti, että tönäisy on jo itsessään toisen (lievää) pahoinpitelemistä. Sen käyttämiseen tulee siis olla aina oikeutus, joka tulee hätävarjelusta tai perustellusta voimankäytöstä. Voimankäytössä se tulee perustella lähtökohtaisesti etäisyystekniikkana, ei hyökkäyksenä. Puolustautuessa erityisesti vaistomainen tönäisy katsotaan hyväksyttäväksi (varsinkin kun toinen provosoi voimakkaasti tulemalla iholle).

Mikäli hyökkääjä on päihtynyt, puolustajan tulee ymmärtää, että kaatuminen on teon todennäköinen seuraus ja loukkaantuminen mahdollista. Päihtymyksen asteen voi kuulemma päätellä toisen käyttäytymisestä.

Tämä siis, jos jonkun tarvitsee joskus perustella tuuppimisiaan jollekin...
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Defendo

#1393

Viesti Daddy »

Kiitos kukuskalle ansiokkaasta vastauksesta.

Jatkona asiaan muistelen kuitenkin jossain jonkun maininneen, että on eri asia tönäistä kuin työntää. Kun tämä työntäminen on vähemmän väkivaltaista toimintaa kuin tönäiseminen. Joskus tietty voi käydä niinkin, että moinen työntäminen muistutaa hämmästyttävän paljon whipplashia...


"Herra tuomari, kaveri kävi päälle ja koitin työntää häntä kauemmaksi; en mitenkään voinut olettaa, että hän pelkästä kauemmaksi työntämisestä kaatuisi."
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
ninja
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 311
Lauteille: Huhtikuu 2010

Defendo

#1394

Viesti ninja »

Mitä jos itsepuolustustilanteessa nostaa kätensä päänsä suojaksi samalla osuen hyökkääjää leukaan ja tämä kaatuu teloen itsensä katuun?
pot,,pot,,potkut sain, kesken hakkailujen..
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Defendo

#1395

Viesti voipa »

ninja kirjoitti: Mitä jos itsepuolustustilanteessa nostaa kätensä päänsä suojaksi samalla osuen hyökkääjää leukaan ja tämä kaatuu teloen itsensä katuun?
Kamppailulajin harrastajana itsepuolustautujan olisi pitänyt tietää paremmin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa