Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
jonne.härkänen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 193
Lauteille: Joulukuu 2016
Paikkakunta: Lappeenranta
Etulaji: Wing Tsung
Sivulajit: Lukkopaini, Kombatan

Defendo

#1516

Viesti jonne.härkänen »

Lappeenrannassakin alko just kurssi. Vähän kiinnostais kokkeilla, mutta ei taia olla oikein viikossa päiviä, saati kellossa tunteja :|
“You must be shapeless, formless, like water. When you pour water in a cup, it becomes the cup. When you pour water in a bottle, it becomes the bottle. When you pour water in a teapot, it becomes the teapot. Water can drip and it can crash. Become like water my friend.” - Bruce Lee
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendo

#1517

Viesti Andy »

Kävin Torniossa defendon peruskurssitreeneissä. Oli mielenkiintoista ja tuli uutta asiaa. Kaatumistekniikkaa oli ainakin ajateltu ihan uudelta kantilta verrattuna perinteisiin ukemiharjoitteisiin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1518

Viesti Mjölnir »

Meillä 22 henkeä uudella peruskurssilla! 6 henkeä poliisikoulun opiskelijoita
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo

#1519

Viesti Mika »

Saatan olla väärässä, mutta minulla on vähän sellainen aavistus, että vuonna 2020 Defendo on maamme suosituimpien kamppailulajien joukossa. Sen eteen ovat pioneerit kyllä tehneet töitäkin. :jepa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Defendo

#1520

Viesti magamies »

Andy kirjoitti:Kävin Torniossa defendon peruskurssitreeneissä. Oli mielenkiintoista ja tuli uutta asiaa. Kaatumistekniikkaa oli ainakin ajateltu ihan uudelta kantilta verrattuna perinteisiin ukemiharjoitteisiin.
Moi, mitenkä Defendon kaatumistekniikka eroaa esim. Hokuto ryu jujutsun ukemeista tai Krav magan vastaavista?
Itse kun aloitin jujutsun 1980 sitä ennen taustaa Judo, aikido, karate oli ukemeissa mielestäni uutta ideaa ja olihan se siihen aikaan koska Judo ja Aikido ei koskaan korostettu ukemien jälkeen suojausta vaan kädet roikkuivat aina sivuilla, karatessa taas ei koskaan tehty ensimmäistäkään ukemia kahden vuoden aikana jonka olin lajissa.
Magamies
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1521

Viesti Mjölnir »

Defendon kaatumisessa taakse pidetään kädet kamppailuasennon paikalla ja kaadutaan hieman kyljittäin selkärangan suojaamiseksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#1522

Viesti JanneM »

JA pysäyttäminen tapahtuu siltaamalla sen sijaan että pidettäisiin jalat ilmassa ja pysäytettäisiin liike lyömällä maahan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Defendo

#1523

Viesti PetriP »

JanneM kirjoitti:JA pysäyttäminen tapahtuu siltaamalla sen sijaan että pidettäisiin jalat ilmassa ja pysäytettäisiin liike lyömällä maahan.
Se liike pysähtyy ilman lyöntiäkin. Mutta sen pois jättäminen on hyvä muutos. Se lyönti ei oikein ole järkevä kuin matolla. Judo tyylinen lyönti vaikkapa muutaman vuoden tiivistyneelle nurmikolle sattuu ja sitä kovemmilla alustoilla voi aiheuttaa jo vahinkoa
Kuvake
kallev
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 220
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Defendo

#1524

Viesti kallev »

PetriP kirjoitti:
JanneM kirjoitti:JA pysäyttäminen tapahtuu siltaamalla sen sijaan että pidettäisiin jalat ilmassa ja pysäytettäisiin liike lyömällä maahan.
Se liike pysähtyy ilman lyöntiäkin. Mutta sen pois jättäminen on hyvä muutos. Se lyönti ei oikein ole järkevä kuin matolla. Judo tyylinen lyönti vaikkapa muutaman vuoden tiivistyneelle nurmikolle sattuu ja sitä kovemmilla alustoilla voi aiheuttaa jo vahinkoa
Pahoitteluni off-topicista, mutta olen aina ajatellut lyönnin olevan tapa suojata selkärankaa vetämällä lavat yhteen taaksepäin kaatuessa. Samallahan siinä tulee pieni siltaaminen mukana. Ainakin itselläni lantio työntyy eteen jos vedän lavat vauhdilla taakse.
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Defendo

#1525

Viesti PetriP »

kallev kirjoitti:
PetriP kirjoitti:
JanneM kirjoitti:JA pysäyttäminen tapahtuu siltaamalla sen sijaan että pidettäisiin jalat ilmassa ja pysäytettäisiin liike lyömällä maahan.
Se liike pysähtyy ilman lyöntiäkin. Mutta sen pois jättäminen on hyvä muutos. Se lyönti ei oikein ole järkevä kuin matolla. Judo tyylinen lyönti vaikkapa muutaman vuoden tiivistyneelle nurmikolle sattuu ja sitä kovemmilla alustoilla voi aiheuttaa jo vahinkoa
Pahoitteluni off-topicista, mutta olen aina ajatellut lyönnin olevan tapa suojata selkärankaa vetämällä lavat yhteen taaksepäin kaatuessa. Samallahan siinä tulee pieni siltaaminen mukana. Ainakin itselläni lantio työntyy eteen jos vedän lavat vauhdilla taakse.
Ei se ole se tarkoitus. Oikein tehdyssä taaksepäin kaatumisessa ei olla lapojen varassa. Tuo voi olla bonus. MUtta

Ft =mv, eli voima kertaa aika On sama kuin massa kertaa nopeus. Pudotess toi massa on jo tullut kerrytettyö ja vauhdin tekee vihu. Jos voimaa jolla osuu maahan haluaa pienentää niin jarrutusaiakaa pitää pidentää. Ja se on sen lyönnin tarkoitus. Nyt sitten vaan kovalla alustalla käsi ei vaan kestä sitä kolausta joka sen osaksi tulee.

Defendossa tuo ajateltu ihan oikein. Ne taaksepäin tulevat kaatumiset tuskin on vapaapainjan nostamalla tehtyjä shootteja joten v ei ole ihan mahdoton. Ja niille käsille on varmaan parempi käyttö suojauksessa.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Defendo

#1526

Viesti MikaM »

Teorisoin vähän lisää. Ne kädet suojauksessa ei välittömästi ehkä tule käyttöön, koska se vihu on edessä ja jalat välissä. Mutta koska pyritään kääntymään hiukan kyljelle päin, se suojauksen pito rullaa selän, joka taasen on hyvä idea.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendo

#1527

Viesti Andy »

Käsien laittamiselle pään suojaksi ohjaaja esitti myös sen perustelun, että erityisesti sisätiloissa kaaduttaessa saatetaan törmätä johonkin huonekaluun tms. jo ennen lattiaan kaatumista. Tällöin on hyvä jos siihen mennään käsi eikä pää edellä. Tässä on nähdäkseni pointtia.

Itselleni kaatumisessa oli uusi pointti myös se, että pyrittiin pehmentämään kaatumista joustamalla polvista valmiiksi.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendo

#1528

Viesti Lasse Candé »

Tämä kaatusmistekniikkakeskustelu ylittää täällä selvästi lajirajat ja ainakin oma vastaukseni ylitti, joten kopioin kaiken siitä sanotun Ukemiketjuun ja jatkoin siellä:

https://potku.net/forum/viewtopic.php?p=910650#p910650
Kuvake
siipi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 347
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HEMA
Takalajit: Thainyrkkeily, Defendo, BJJ, Wing Tsung

Defendo

#1529

Viesti siipi »

Mitä Defendon logo kuvaa tai "tarkoittaa"? Reikä? Punainen puolikuu? Silmä?
Vai onko se vain abstraktia taidetta?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1530

Viesti Mjölnir »

Scandinavian Defendon perustaja Jyrki Saario on myöntänyt ensimmäisen asteen mustan vyön Defendo Red -koulutuksen päätteeksi Porin kamppailu-urheilukeskuksen Jouni Roviolle ja Jani Vanhatalolle

Onnittelut!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa