Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Saunatonttu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 89
Lauteille: Helmikuu 2006

Defendo

#1

Viesti Saunatonttu »

Eipä ole vielä kukaan kommentoinnut kyseistä lajia vaikka sitä jo täälläkin päin veivataan. Onko kellään kokemusta siitä? Uusimmassa Fighterissa on pitkä haastattelu Wolfesta. Jutusta jäi sellainen maku, että Jyrki Saario olisi "siirtynyt" Defendo-leiriin. Onko jättänyt Krav Magan taakseen?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#2

Viesti Mika »

Itse en valitettavasti osaa vastata mihinkään kysymyksiin lajia koskien, mutta vastauksia odotellessa voi lukaista vaikka tämän ketjun.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Bull
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 100
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Defendo

#3

Viesti Bull »

Saunatonttu kirjoitti: Jutusta jäi sellainen maku, että Jyrki Saario olisi "siirtynyt" Defendo-leiriin. Onko jättänyt Krav Magan taakseen?
Kyllä Saariolla ainakin vielä kuvissa oli krav maga-vermeet päällä. Tiedä noista nyt sitten, kaippa aika ristiin lajeja treenaa noi ohjaajatkin.
Olento
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 99
Lauteille: Toukokuu 2005

#4

Viesti Olento »

Tässä pari Defendo-clippiä, josko niistä saisi jonkinlaista kuvaa lajista:

" onclick="window.open(this.href);return false; ... ch=defendo

" onclick="window.open(this.href);return false; ... ch=defendo

" onclick="window.open(this.href);return false; ... ch=defendo

Ja vähän vanhempaa tavaraa. Noi silmämaskit on kyllä ihan levottoman siistit
:D :

" onclick="window.open(this.href);return false; ... ch=defendo
kristian
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 70
Lauteille: Syyskuu 2005

#5

Viesti kristian »

Ihan vaan varmuuden vuoksi: Defendo ja defendu ovat sitten kaksi eri asiaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#6

Viesti Mjölnir »

Defendo ja vanha Krav Maga ovat lähes identtisiä keskenään. Itse välillä sorruin jo vähän tekniikkakikkailuun magaa treenatessa ja opettaessa, mutta defendon kautta sai taas perusasiat kohdalleen, eli mahdollisimman pelkistetyt ja yksinkertaistetut ratkaisut, joita treenataan elävillä harjoitteilla ja kontaktilla. Defendon treenaaminen on vaikuttanut siihen, että omassa opetuksessani olen taas kerran tässä loppumattomassa syklissä palannut perusasioitten äärelle kamppailun harjoittelussa: ensin on osattava liikkua ja hyökätä, ennen kuin voi puolustaa itseään tehokkaasti. Sen jälkeen vasta muut jutut.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Olento
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 99
Lauteille: Toukokuu 2005

#7

Viesti Olento »

kristian kirjoitti: Ihan vaan varmuuden vuoksi: Defendo ja defendu ovat sitten kaksi eri asiaa.
Joo, tosiaan ovat eri lajeja. Laitoin viimeisen klipin sillä ajatuksella, että "tästä on (modern) Defendo kehittynyt/kehitetty", mutta ehkä sen olisin tietysti voinut mainitakin, niin ei pääsisi väärinkäsityksiä syntymään. Vieläkö sitä ihan puhdasta Defendua jossain muuten treenaillaan? Jotenkin olin sinä käsityksessä, että ei sitä enää löydy.
Maan korvesta
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 14
Lauteille: Huhtikuu 2006

#8

Viesti Maan korvesta »

Milloinkahan Defendoa voisi alkaa harrastamaan Tampereella?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#9

Viesti Mjölnir »

Maan korvesta kirjoitti: Milloinkahan Defendoa voisi alkaa harrastamaan Tampereella?
Mulla ei oo tällä hetkellä tiedossa, että onko Defendo-ohjaajia Tampereella. Muistaako kukaan Defendo-ohjaaja, että Tamperelaisia olis ollut teidän kanssa samoilla ohjaajakursseilla?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
kristian
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 70
Lauteille: Syyskuu 2005

#10

Viesti kristian »

Olento kirjoitti: Vieläkö sitä ihan puhdasta Defendua jossain muuten treenaillaan? Jotenkin olin sinä käsityksessä, että ei sitä enää löydy.
Ainakin Englannista löytyy porukkaa joka sitä treenaa. Mikään kaupallistettu tuote ei ole kyseessä, joten tíetoa ei varmaankaan netin kautta löydy.
Maan korvesta
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 14
Lauteille: Huhtikuu 2006

#11

Viesti Maan korvesta »

onko Defendo-ohjaajia Tampereella
Ei tietääkseni ole...mutta Vkoskihan aika lähellä ;)
Kuvake
Jointti
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 75
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Häme

#12

Viesti Jointti »

Defendoa treenataan ymmärtääkseni krav magan ohessa samoissa treeneissä joissakin seuroissa, lajit ovat niin lähellä toisiaan teknisesti.
"Kaikki sitä taivaaseen tahtoo, mutta kukaan ei haluaisi kuolla"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#13

Viesti Mjölnir »

Maan korvesta kirjoitti:
onko Defendo-ohjaajia Tampereella
Ei tietääkseni ole...mutta Vkoskihan aika lähellä ;)
:wav:

Puhuu täyttä asiaa. Mikäli Defendo kiinnostaa oikeasti, 35 kilometrin ajomatka ei ole mikään ongelma saadaksesi valtakunnan eliittiin kuuluvaa opetusta itsepuolustuksen ja kamppailun taidoissa.

Kato http://www.heracles-finland.fi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#14

Viesti Mika »

Täällä muuten kyllä saa ihan mainostaa omaa seuraansa, jos joku ei tiennyt...:lol:


No, leikki sikseen, oli mulla kysymyskin (ollut jo vähän aikaa). Koska Senshido lienee Potkussa se tunnetuin IP-tyyli ja koska Mjölnir sinäkin lienet siihen tutustunut, niin miten Defendo ja Senshido eroavat toisistaan? Onko esim. joitakin painotuseroja?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Muke
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 58
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#15

Viesti Muke »

painotusero on varmaan lähinnä se että defendo on aika lailla tekniikkapohjainen laji niinkuin krav maga jne ja Senshido konseptipohjainen. Mutta VKA osaa varmaan tästä enemmän selittää vaikka "tämä" aihe on aika lailla täällä loppuun kaluttu ;)
Jos olen tosi paljon väärässä niin asiantuntijat voi oikaista.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 2 kurkkijaa