Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lybeck
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 430
Lauteille: Lokakuu 2012

Defendo

#1186

Viesti Lybeck »

Mjölnir kirjoitti: Miten tämä nyt käytävä keskustelu liittyy Defendoon? Voisiko joku näyttää valoa?
Kari tuossa ylempänä ilmoitti viiatten näihin itsepuolustukseen liittyviin murhanhimojuttuihinsa, että "mulla on ensikäden kokemusta siitä että mun opetukset antaa sälleille sen kanavan ja kontrollikeinon". Mutta ehkä sillä ei ole mitään kosketuspintaa defendoon. Sitähän tässä oikeastaan yritin kalastella, että onko. Mutta olkoon sitten. Yksityisviestilläkin saa vastata, jos sellainen kiinnostaa.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Defendo

#1187

Viesti obmijoy »

Lybeck kirjoitti: niin miksi sitä ei voisi sitten jakaa selvin sanoin ja näytöksin. Luulisi, että ainakin joku defendoihminen olisi asiasta kiinnostunut, josko saisi omaan opetukseensa jotain uutta lisää.
Lybeck haki kai jonkinlaista suhtautumis koulutusta tai näkemyksen valottamista ip lajeihin esim defendoon.

Ja vastaus on kai "jokaisen täytyy itse sisäistää oma suhtautumisensa ja mailmankuvansa". Hiemanhan ip lajit saatavat muuttaa maailmankuvaa esim siten että ei enään valitse niitä huonoimpia oikoreittejä pikkukänissä kotiin kävelessään. Vaihtaa narikassa korkokengät selaisiin joilla pystyy juokseen jne.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Defendo

#1188

Viesti nomad »

T-T kirjoitti:
Lybeck kirjoitti: Minä sain sellaisen käsityksen, että Kari, T-T ja KSa eivät viittaa jutullaan niinkään kontrollialan ihmisten voimankäyttöön, vaan johonkin spesifimpään tilanteeseen että ihmisryhmään. Mutta en ole ihan varma mihin. Sekin olisi kiinnostava kuulla, että miten tätä heidän esillä pitämäänsä sitten opetetaan ja markkinoidaan, että onko mitään mahdollisuutta saada kohderyhmää osallistumaan kyseiseen juttuun? Ja toisekseen, jos se on tärkeää ja tehokasta, niin miksi sitä ei voisi sitten jakaa selvin sanoin ja näytöksin. Luulisi, että ainakin joku defendoihminen olisi asiasta kiinnostunut, josko saisi omaan opetukseensa jotain uutta lisää.
ei ei ei....nyt mennään väärään suuntaan.

Perskeles kun on hankala selittää....

Ei juttua voi oikein opettaa...tai voi. Mutta se vaatii vuosia tositilanteita mahdollisesti yhdistettynä turhautumisiin ja suruihin ja loppujen lopuksi hyväksymiseen.
Joillakin se on sitten suoraan jo luonteenpiirteenä.
No en usko että voi- ainakaan jos ei juoksuta väkisin hengenvaaraan opetettavaa. Noi stressireaktiopohjaiset tunneilojen kontrollijutut on semmoisia, että porukka kuuntelee tosi kiinnostuneen näköisinä ja omaksuu sen verran, että se kuupperin asteikko oli semmosia värejä. Ei noita oikeasti tajua tai käy läpi ennenkuin ne on ainakin kerran realisoituneet omassa elämässä ja useimmille se on liikaa tavalla tai toisella; itsetunto menee, ei haluta oikeasti analysoida omaa olemusta, ei myönnetä itselleen asioiden oikeata laatua eikä varsinkaan sitä ettei siellä omien silmien takana olekaan se pettämätön kone joka leffoista löytyy. Useimmat väistelee lopun ikänsä tuommoisen jälkeen.

T-T kirjoitti: Auttaskohan esimerkki.

Mä hakkasin kerran yhden ammattitöhön pikkupoikien pelottelijan tajuttomaksi, ja heitin sen kimmokkeella ovesta naamalteen kivirappusiin.
Mulla ei ollut sillä hetkellä mitään väliä kuoleeko se, tai miten minulle käy. Siinä hetkessä olisin hyväksynyt tuomioni.
Jarru löi sen verran vastaan, että en sille "raadolle" tehnyt enään mitään.

Mä olin hyvin rauhallinen, ja kun kävelin sisällepäin, niin kiitin vielä erästä henkilöä kohteliaasti tipistä.

Tajusin silloin viimeistään, että voisin tappaa toisen ihmisen. Ei se helppoa tulisi olemaan, ainakaan henkisesti varmaan mutta pystyisin siihen.
Sun pöntön mielenlaatu on aika erilainen kun useimmilla, en usko että jonkun ampuminen olisi sulle mikään ongelma jos päässäsi sen saisit vaan ittellesi perusteltua.
T-T kirjoitti: ...Mä en osaa sanoa onko se "himo"meissä kaikissa.
Ei ole. Useimmilla on se ylimääräisen pommin faitin jälkeen antaminen kasvojen pelastamista ja itsetunnon pönkittämistä eikä minkään konkreettisen lopputilan hakua. Sitä kun jännäkakka purkautuu.
T-T kirjoitti: kun on hyväksynyt ittensä, niin on paljon helpompi kävellä pois monesta tilanteesta.

Eikä kyse ole mistään ulkoisesta opetettavasta jutusta, vaan henkisestä ominaisuudesta, joka ei tule muuten esille kuin juuri siinä tositilanteeessa...siihen voi kyllä heijastua sitten ne muut suoritukset.
Juurnäi. Itsensä tunteminen on se minkä kanssa täytyy pelata. Ja sitä ei oikein saa harjoiteltua ennenkun on sen skaalan itse käynyt läpi- jonka jälkeen ei oikein harjoitustilanteesta saa irti mitään enempiä tunteita. Loput on mekaanista.

edit : nää tunnejutut voisi eriyttää toiseen ketjuun tai omakseen.

edit2: Mä olen siis ton musashin no-mind mallin kannalla. Suoritusteho on vaan voiman kohdistamista oikein. Joillekkin toki toi adrenaliinin käyttäminen on hyväkin juttu.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Defendo

#1189

Viesti obmijoy »

No nyt tuli hyvä täsmennys ja purku osiin.

tää taas äh jätä lukematta
paljastus:
Esim jos on tasapainossa oman olemisen kanssa ja saa naamaansa; yllättävää sen jälkeen ei tarvikkaan lähteä kostamaan jos ei siihen syytä löydä.
Kas huonosti itsensä tunteva ja huono-itsetuntoinen joutuu lähteen kostoreisulle jotta saa itsensä taspainoon.

Sinut itsensä kanssa oleva lähtee vain jos kosto tukee kokonaisuutta esim pysäyttäen väärintekijän koska takaisinsaanti saattaa aiheuttaa tervettä "herran pelkoa" tai jokin muu syy.
Kosto voi tarkoittaa myös sitä seuraavaa tilanetta joka saman berseilijän kanssa tulee.

Enne kaikea ego ei ole koskaan se syy miksi voimakeinoihin joudutaan. (tasapainoisten murjoma miesten taholta)
Syy löytyy säänöistä ja siitä kuinka "tarvii toimia".
Esim ympäristön ihailusta tai arvoista piitaamaton suojelija sattaa tosiaankin hoitaa hommat berseilijän kanssa hississä niin, että kukaan ei ikinä tiedä asiasta mitään, berseilijä vaihtaa kauppakeskusta, baaria tai muuta berseily-ympäristöä tai alkaa käytäytyyn vaan kunnolla näin berseilijäkään ei mennetä kasvojaan JA MAAILMA ON IHANA PAIKKA ELÄÄ :smt003

vain piru tietää kuinka moni hamppi on käynyt pahvipuristimessa tarkastus käynillä
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Defendo

#1190

Viesti nomad »

Mä nyt jatkan häröilyä tässä ketjussa kun jatkoksi suoraan menee, tehkää oma ketju tai siirtäkää tää offi johonkin soveliaampaan paikkaan.

Toi itsensä tunteminen kaikkinensa ja tappion hyväksyntä realistisena vaihtoehtona on se, mikä useimmilta puuttuu. Tästä syystä nahinatilanteet ovat semmoista näennäiskiukkuista häsäämistä ilman suurempaa kontrollia. Treenata voi tietenkin itsensä sadan danin mestariksi joka on kovasti näppärä siinä mitä tekee ja sen kautta minimoida se mahdollisuus, että joutuisi oikeasti vaikean kautta käymään itsensä olemus läpi- joka onkin oikein hyvä vaihtoehto.

Kuitenkin; silloin ei se henkinen kantti tule testatuksi samalla lailla kun vähemmän kykenevällä kaiffarilla joka on kovan luokan ptsd-käyrän käynyt läpi. Henkilöt, jotka pääsevät (?) tähän käyrään tutustumaan useita kertoja elämässään ja parhaillaan menettävät kaiken aiemmin tärkeän muuttuvat pelottavan vahvoiksi henkisesti.

Siksi densoa ei haittaa oikeastaan mikään, siksi kadulla skidinä kasvanut ei ota nokkiinsa mistään vaan pistää mylläkän pystyyn vaikka vastassa olisi mitä tahansa eikä anna periksi yhtään tippaa vaikka turpaan tulisi huolella- tai pahempaa, siksi kaiken nähnyt vanha narkki on pelottavimpia vastuksia mitä voi vastaan tulla- koska ne ei välitä ja ne puolustaa vain ja ainoastaan sitä jotain mikä niille enää mitään merkitsee. Kaikilla on jotain, ja se pieni henkireikä on ainoa asia mikä pitää ne tekemästä kovasti ikäviä asioita. Eikä sen tarvitse edes olla näin näkyvä asia, ihan kotona kymmeniä vuosia jatkunut henkinen väkivalta voi olla jo paljon pahempi minuuden romuttaja kun mikään edellämainituista- joskus se on noiden esiaste.

Jännä vastapuoli on kuitenkin, että jokaisella noista on olemassa se akilleen kantapää. Ootteko koskaan nähnyt pietarilaista 8-vuotiasta skidiä, jolla ei ole muuta kun vaatteet repussa ja joku pieni lelu jota pidetään sylissä kun kökötetään pakkasta piilossa viemärihöyryissä samalla miettien missä sen saisi korjattua? Huomisen ruoka on toissijainen asia. Koittakaapas ottaa se lelu pois, se raivo on jotain aivan muuta kun mistä tämä ikävää sanaa kammottavana asiana pitävä yhteiskunta haluaa tietää. Minkä tahansa muun kyseessäollessa sama tyyppi kolmekymppisenä ja jaloilleen päässeenä on päässyt siihen no-mind tilaan jossa kykenee aikalailla mihin tahansa ilman sen suurempia tunnekuohuja. Miettikääs tätä kaveria sotilaana tai muuna suojelijana.

Ikävää onkin, että useimmat mainitsemistani esimerkeistä ajautuvat enemmän ja vähemmän pa§kaksi syystä tai toisesta. Ne harvat jotka on käyneet itsensä kanssa pohjalla ja sieltä kaivaneet itsensä takaisin on niitä joihin mä luotan kun kakka iskee tuulettimeen. Se, että nää ihmiset on kaikkien akateemisten tutkijoiden ja muiden tosipaljon tietävien kirjoissa mielisairaita lähinnä kuvastaa yhteiskuntaa, joka arvostaa potkupalloharrastusta ja soveltuvaa korkeakoulututkintoa.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Defendo

#1191

Viesti obmijoy »

Ei wi ttu nyt tuli semosta asiaa että en ei tuu enää koskaan potkuun noin ydin asiaa...
toi täytys kaikien elävien ja tuntevien otusten lukea...

kiitos Nomad
luottamusta ei voi ostaa eikä nuoleskella se asuu joissain...
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Defendo

#1192

Viesti nomad »

Mä en oikeastaan tiedä miksi mä ton pätkän raapustin. Harakoille se enimmäkseen varmaan meni, mutta kiva että viitsit lukea.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Defendo

#1193

Viesti Point »

Oli kyllä hyvä kirjoitus Nomadilta
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
BlackFox
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Joulukuu 2012

Defendo

#1194

Viesti BlackFox »

En tiedä että mennäänkö nytten taas väärälle linjalle mutta itselläni tuli joku aika sitten elämäni ensinmäinen IP tilanne eteen.
täysin tuntematon mies hyökkäsi sivusta kimppuun, ilman mitään ennakkovaroitusta.

Silmäkulmasta näin vain että nyt tulee lyönti ja täysin refleksin omainen torjunta ja selkään meno jne. Vielläkään itse en syytä tiedä varmasti mutta käsittääkseni henkilön oli tarkoitus käydä seurassani olleen virkavallan edustajan kimppuun, tiputtaa minut vain eka. Lopulta kun kaveria haettiin parempaan talteen rauhoittumaan koitti se viellä hyökätä sen poliisin päälle kun laskettiin jaloilleen ja peräännyttiin

Itselläni tilanne oli enemmänkin järkytys kuinka refleksin omaisesti lopulta se tapahtui, en omasta mielestä kerennyt miettiä mitään. kai se vaikutti tilanteeseen kun koko homma tuli täysin yllättäen ja että se hyökkäys kohdistui minuun kun en ole ikinä aikasemmin joutunut kyseiseen tilanteeseen sekä kun ei päässyt perääntymään myös itse hyökkääjä taisi pahasti yllättyä. En varmasti olisi selvinnyt tilanteesta ilman hyviä Defendon oppeja ja hyviä valmentajia. Toivottavasti eka ja viimeinen kerta mutta lajin harrastusta kyllä aijon jatkaa viellä kovemmalla motivaatiolla

Poliisilta tuli kiitos hyvästä toimminasta. en tosin ymmärrä vielläkään miten siitä onnistuin selviämään
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1195

Viesti Mjölnir »

:thumbsup:

Hyvä, että treenistä oli hyötyä!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#1196

Viesti L.K. »

Hieno homma!!! Muistahan antaa niille oman seuran ohjaajillekin joku pieni "kiitos", varmasti ovat mielissään palautteesta.

Aihetta sivuten, tässä kohtaa on hyvä mainita että defendo-perhe on taas vahvistunut, sillä Keravalla ja Salossa on aloitettu toiminta. Itse asiassa toiminta alkoi jo syksyllä -12, mutta parempi infota vähän myöhässä kuin ei ollenkaan;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#1197

Viesti L.K. »

Suurleiriä pukkaa huhtikuussa, mukaan vain kaikki lajin harrastajat eri puolelta Suomea mahdollisimman sankoin joukoin!!! Näistä tapahtumista saa aina uusien treenikokemuksien lisäksi nipun uusia tuttuja! :)

[youtube][/youtube]
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1198

Viesti Mjölnir »

Keväällä on muuten taas mahdollisuus lähteä kokeilemaan Defendo Blue'ta Unkariin viikon lomareissulle. Leiri taisi olla 5.-11.5. ja tänä vuonna on harrastajille tarkoitetun Spring Campin lisäksi tarjolla ohjaajille tarkoitettu Level 1 -ohjaajakoulutus sekä Defendo Blue -ohjaajille suunnattu Level 2 -koulutus myös.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6410
Lauteille: Lokakuu 2009

Defendo

#1199

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Keväällä on muuten taas mahdollisuus lähteä kokeilemaan Defendo Blue'ta Unkariin viikon lomareissulle. .
:)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1200

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Keväällä on muuten taas mahdollisuus lähteä kokeilemaan Defendo Blue'ta Unkariin viikon lomareissulle. .
:)
Lomaa se on toimintalomakin :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 16 kurkkijaa