Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#106

Viesti DeusVult »

En löytänyt nyt äkkiseltään parempaa ketjua.

Nyrkkeily ei nyt toiminut t3h sTreetillä:
Anthony Crolla: Boxer in hospital with fractured skull after attack
BBC Sport

Boxer Anthony Crolla is "recovering well" in hospital from a fractured skull and broken ankle after he was hit on the head when confronting burglars.
Crolla, 28, was due to fight for the WBA world lightweight title in January.

Promoter Eddie Hearn told BBC Sport the Manchester-based boxer was in a "stable condition" but the fight was now off.

"He confronted burglars and was hit on the head by either a brick or concrete slab. He is in hospital where they are carrying out a scan," he said.

Police later confirmed that a 28-year-old man was left with a fractured skull after being struck "with a heavy object" when chasing burglars he had spotted leaving his neighbours' home.

They said he was "recovering well".

Trainer Joe Gallagher said Crolla had stitches in his head and a deep wound.

Gallagher said: "The next-door neighbours were being burgled, and the burglars came into his garden. He gave chase and apprehended one of them.

"The other one lifted a slab of concrete and hit him with it, and he fell and broke his ankle."

Crolla, who has won 29 of his 35 professional fights, will have surgery on his foot, Gallagher said.

Crolla, who was taken to Royal Oldham Hospital, was set for the biggest bout of his eight-year professional career in Manchester on 23 January against WBA champion Richar Abril, 32, from Cuba.

Hearn added: "Unfortunately the 23 January fight is off but our concerns right now are with Ant and his family.

"I'm devastated for him. He has been training for six weeks for this and has a shot at the world title in his home town.

"You ask anyone in boxing and I doubt you will find a nicer kid than Ant. I'm absolutely gutted for him.

"I have spoken to Richar Abril's team and we are trying to reschedule the fight."
http://www.bbc.com/sport/0/boxing/30509558" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#107

Viesti Rojola »

Periaatteessa kuka tahansa voi vahingoittaa ketä tahansa milloin tahansa. Tällä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, että kuka on harjoitellut mitäkin kamppailulajia ja kuinka kauan.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#108

Viesti DeusVult »

Tuon nyt tietysti jokainen täällä tietää ainakin periaatteessa, mutta muistelen elävästi että joskus oli kovastikin puhetta siitä miten nyrkkeily nyt ainakin on niin äärimmäisen kompakti ja tehokas kamppailutaito, että sillä pärjää ip tilanteessa vähintään yhtä hyvin kuin millä tahansa ip-lajilla. Lisäksi kun tuollainen MM-otteluun valmistautuva urheilija pitäisi olla muistaakseni noin 1000 kertaa taitavampi kuin joku perusharrastaja, ja perusharrastajakin pitäisi olla monta kertaa taitavampi kuin mitään harrastamaton, niin on sinänsä mielenkiintoista että nyt kävikin näin. Tekstistä päätellen ilmeisesti tilannetajun (situational awareness, the) puuttuminen ja/tai se kuuluisa plusykkönen pääsivät yllättämään?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#109

Viesti Presenter »

DeusVult kirjoitti: Tuon nyt tietysti jokainen täällä tietää ainakin periaatteessa, mutta muistelen elävästi että joskus oli kovastikin puhetta siitä miten nyrkkeily nyt ainakin on niin äärimmäisen kompakti ja tehokas kamppailutaito, että sillä pärjää ip tilanteessa vähintään yhtä hyvin kuin millä tahansa ip-lajilla. Lisäksi kun tuollainen MM-otteluun valmistautuva urheilija pitäisi olla muistaakseni noin 1000 kertaa taitavampi kuin joku perusharrastaja, ja perusharrastajakin pitäisi olla monta kertaa taitavampi kuin mitään harrastamaton, niin on sinänsä mielenkiintoista että nyt kävikin näin.
Tällainen "joskus oli kovastikin puhetta" ja olkinukkearmeija ei oikein palvele keskustelua. Voitko laittaa vaikka linkin niihin viesteihin, missä tällaiset asiat on esitetty tässä muodossa miten kirjoitit?

Rojola tiivistikin aika hyvin jo sen, mitä tästä uutisesta pitäisi oppia.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#110

Viesti L.K. »

Voisihan se olla, että toisenlaisen lajin harjoittelun kannalta boxeri olisi voinut huomioida ympäristöään ja +1 uhkaa, mutta muuten minusta aika nolla-arvon juttua alkaa pistämään lajin piikkiin.

jos lyö toista takaapäin astalolla tai ilman niin aika vähän sllä on lajin kanssa tekemistä..?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#111

Viesti DeusVult »

No jopas nyt paukahti defenssit päälle :D Jos uutinen olisikin kuulunut niin että "11th dan Chinese ninjutsu Grand Master beaten up by thugs", niin näkisiköhän porukka sitten uhrin lajivalinnan tai uutisen liimamisen tähän tai johonkin vastaavaan ketjuun yhtään relevantimpana?

Ei tää ny niin kauhian vakavaa ollu tarkotus olla, kiitos ja anteeksi. Nyrkkeily on kova laji.
Mutta kun nyt kerran vaadittiin lähteitä niin tässä on muutama.
Andy kirjoitti: Jos ajatellaan taitotasoa numeroina, niin minusta homma menee niin, että jos maailman parhaan kamppailijan taso on vaikka 100, niin suurin osa treenaajista sijoittuu jonnekin tasoille 1-4. Seuratasolla erottuva kaveri voi olla vaikka tasolla 8 ja hyvää kansallista tasoa oleva vaikkapa 15. Joku erittäin kokenut ammattilaisottelija on ehkä tasolla 50 ja lajin X moninkertainen maailmanmestari tasolla 85. Minusta olisi kummallsita sanoa, että keskinkertaisen raja olisi tällöin 3.
Lohikäärmepallo kirjoitti: Yksi vanhan liiton nyrkkelijäpatu, rekkamies ammatiltaan, innostui joskus valistamaan meitä junioreita. Kertoi että kannattaa harjoitella selkärankaan asti sellainen temppu, että joka lyöntiin vastataan kahdella lyönnillä. Ilmeisesti tuo homma oli tarkoitettu nimenomaan itsepuolustukseksi.

Nyrkkeilijät treenaavat kovaa ja ainakin minun näkemilläni nyrkkeilijöillä on ollut asenne kohdallaan tekemiseen. Moni itämaisen lajin harrastaja tuo mukanaan salille kaikenlaista väärinymmärrettyä mystiikkaa, kuin se vastustajan voiman kääntäminen tätä vastaan, joka on kyllä ihan oikea ja toimiva juttu, mutta ei perustu mihinkään kosmisten mantrojen meditointiin. Nyrkkeilyssä on selkeänä se miksi lyödään ja mitä.
Ralle Ryökäle kirjoitti: Olen vääntänyt kaikenlaista pehmeämpää itsepuolustusjuttua pitkin elämääni, mutta nyrkkeily on aina ollut se mun juttu ja lajien kuningas.
Kun olen joutunut pahoihin paikkoihin ja todellinen vaara on leijunut ilmassa, välillä toteutunutkin, olen aina ennen tapahtumia sanonut itselleni "Nyt ollaan kehässä, eikä turpiin oteta".
planter kirjoitti: Nyrkkeily on erinomainen itsepuolustuslaji harrastelija tasolla, ammattilais- ja amatöörinyrkkeily tasolla se on äärinmäisen kovaa ja armotonta, jopa liian kovaa. Nyrkkeilijällä on oltava hyvä itsetunto sekä taustajoukot jotka ohjaavat ja opastavat tätä äärimmäisiin suorituksiin. Olen harrastanut lajia 1970 alusta alkaen ja se on tukenut minua myöhemmissä kamppailulajeissa mm. karate, kick boxing ja tietenkin milmaga ja defendo harastuksessa.
Kuten huomaatte, ei se kerroin ollutkaan 1000 vaan vain 100. Ja kun tämä kaveri ei viellä ollut edes maailmestari, niin hän oletettavasti oli ehkä vain noin 60 kertaa taitavampi kuin tavallinen ihminen. En myöskään löytänyt nyt äkkiseltään niitä kaikkein radikaaleimpia kannanottoja nyrkkeilyn soveltuvuudesta itsepuolustukseen. Vaikka muistini on hyvä niin se on aika lyhyt, enkä aina pysty muistamaan kaikkien ketjujen kaikkia viestejä vuosien takaa. :(
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#112

Viesti Ile »

Mä veikkaan salaliittoa. Se "murtovaras" oli joku 11th dan chinese dim mak administrator.
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#113

Viesti PetriP »

DeusVult kirjoitti: No jopas nyt paukahti defenssit päälle :D Jos uutinen olisikin kuulunut niin että "11th dan Chinese ninjutsu Grand Master beaten up by thugs", niin näkisiköhän porukka sitten uhrin lajivalinnan tai uutisen liimamisen tähän tai johonkin vastaavaan ketjuun yhtään relevantimpana?
Jos kyseessä olisi "kung-fu spede" niin sehän olis vain 'as expected' :) ei tarttisi mitään kommenttia .

Joo tuosta tilannekuvauksesta on paha sanoa olisiko ollut mitään väliä mitä on treenannut. Hyökkääjiä on ollut enemmän kuin yksi ja on käytetty astaloa.

Toisaalta tiedän tutun assarin TTKK ajoiltani (siis hieman jälkeen öljylampun käyttöönoton), jossa aikaisemmin SM tasolla otellut assari joutui viiden kaverin hyökkäyksen kohteeksi ja kaikki ottivat pienet torkut. Olen yhä varsin vakuuttunut, että Nyrkkeily on yksi parhaista tavoista kohottaa valmiuttansa puolustaa itseänsä..
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#114

Viesti Mjölnir »

Hei jätkät, mä kerron salaisuuden. Se on ihan sama, mitä lajia olet harrastanut, jos joku vaikka vetäisee pesäpallomailalla vaparin takasektorista. :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#115

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti: Hei jätkät, mä kerron salaisuuden. Se on ihan sama, mitä lajia olet harrastanut, jos joku vaikka vetäisee pesäpallomailalla vaparin takasektorista. :smt003
Jep, totesin saman jo tuolla aiemmin, mutta kaiketi olis pitänyt laittaaa hymiö tms. perään... ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#116

Viesti Rojola »

Heeeeetkinen...

[video][/video]

;) 8-) :ninja:
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#117

Viesti JanneM »

[youtube][/youtube]
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#118

Viesti Mjölnir »

Rojola kirjoitti: Heeeeetkinen...

[video][/video]

;) 8-) :ninja:
Joo, mut tuossa ei ole sitä plus ykköstä edessä hämäämässä ja maassa ei ole laavaa, lasinsiruja ja huumeneuloja, eikä simohäyhä ole varmistamassa.

edit:
lisäksi hyökkäys on täysin epärealistinen, KUKAAN ei hyökkää tuolla tavalla muuten kuin lakanalajeissa, joissa opetellaan hyökkäämään VÄÄRIN! :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#119

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: eikä simohäyhä ole varmistamassa.
Ei... :smt003

Sitä paitsi ninjat ei edelleenkään tajuu, että jos hyökkääjiä on vain yksi, niin kyseessä ei ole mikään sakkitesti.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Tositilanteiden realistinen harjoittelu

#120

Viesti sinappi »

Jos nyt jätetään sakin (aikomus tappaa) aistiminen ja muut paranormaalit ilmiöt huomioimatta, niin millä perusteella bujinkanin taijutsuka on nyrkkeilijää valmiimpi kohtaamaan "tositilanteita"? Eikö kuitenkin suurin osa bujinkanin harjoittelusta tapahdu harjoitussalilla, yhtä vastustajaa vastaan? Toki aseiden käytön harjoittelun edut ovat ilmeiset - niin ainakin luulisi, mutta esimerkiksi Human Weapon sarjan ninjutsujakson haasteottelussa jenkkifutari Bill voitti bujinkanin mestaritason opettajan miekkailuhaasteessa.

Olen toki tietoinen, että koryu katoissa on puolustautumista yllätyshyökkäystä vastaan ja jopa pahaa avistamattoman kohteen murhaamista, mutta harvemmin näitä kai harjoitellaan muuten kuin tyylillä "tehdäänpäs nyt kata x, jossa uke aloittaa tarttumalla toria selästä kiinni".

Käytin bujinkania esimerkkinä, koska siitä minulla on kokemusta. Toisaalta, voisin kysyä, miten paljon okinawalaisessa karatessa tai perinteisessä kongfussa harjoitellaan muuten kuin yksi yhtä vastaan siten, että molemmat osapuolet seisovat nenäkkäin tasaisella alustalla kunnes toinen hyökkää ja toinen reagoi puolustautumalla?

Mitäs minä nyt olinkaan sanomassa... Niin, ei välttis perinteisissä tai muka perinteisissäkään lajeissa harjoittelu ole merkittävästä kisalajeja enempää itsepuolustukseen valmistavaa, vaikka monesti sellaista kuvaa luodaankin esimerkiksi termeillä kuten combat martial art, sotataito jne.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa