Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuristukset?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

#136

Viesti suppulam »

Ei se käyttänyt.
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#137

Viesti L.K. »

Ounoulle voisi heittää ensin kyssärin, että miten olet ip-tilanteessa päätynyt kuvan kaltaiseen tilanteeseen? :D

On täysin mahdoton alkaa spekuloimaan varmasti kumpi on tehokkaampaa,sen 50kg naisen kuristaa vai esim. stomppailla.
Itse kuitenkin sanoisin että potkut.Koska yleensä on jotain kenkää jalassa ja esim. naamaan potkaiseminen on aika häijy tekniikka,joka yleensä aiheuttaa kyllä jonkinlaisen reaktion vastapuolessa.
Ja pienikin nainen saa kyllä potkuun voimaa jos se on treenannut.
Koska eihän se nainen varmasti ala kuristamaankaan jos se ei ole sitä treenannut?

Ja treenaamaton nainen todennäköisesti silti potkaisee lujempaa kuin kuristaa tehokkaasti.

Ja kyllä se vaan nyt edelleen on niin,että jos esim. itse annan 50kg naisen päästä back-mounttiin tai back-grappiin ja annan hänen alkaa kuristaa ja sitten yritän vapautua siitä,uskon että pystyn sen tekemään kohtuu helposti.
Jos taas nainen vaan nousee ylös ja tarjoilee ylösnoustessaan kyynärpäätä niskaan tai tennaria naamaan,uskon että se hankaloittaa omaa ylösnousuani paljon enemmän.

Mutta toki tapaukset on erilaisia. Isomman ja vahvemman kuristaminen vaan oikeasti kyllä vaatii voimaa ja tekniikkaa jos on huomattavasti pienempi.
Ja jos se vastapuoli on niin "passiivinen", että pääsee selkään helposti,olisi mielestäni aika järkevää silloin hyödyntää tämä ennemmin maasta ylösnousemisella.

Ja kun sanoit että ei ole kiva alkaa nekkailla 30kg itseään painavamman kanssa.No ei.
Mutta ei myöskään ole kiva olla maassa sellaisen kanssa.
Koska aika nopeasti tuosta se 30kg painavampi pyöräyttää sen naisen alleen jos kuristus ei ala tuottaa tulosta.Ja sitten se nainen vasta kusessa on.

Itse en ainakaan ensisijaisesti opeta erityisesti naisille maassa kamppailua painimielessä kuin sen mitä on pakko.Jos maahan mennään,mennään omilla ehdoilla,mutta pyrkimys on päästä sieltä ylös heti ja kun se on turvallista.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Säkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 163
Lauteille: Joulukuu 2007

#138

Viesti Säkki »

L.K. kirjoitti: Ja kyllä se vaan nyt edelleen on niin,että jos esim. itse annan 50kg naisen päästä back-mounttiin tai back-grappiin ja annan hänen alkaa kuristaa ja sitten yritän vapautua siitä,uskon että pystyn sen tekemään kohtuu helposti.

...

Isomman ja vahvemman kuristaminen vaan oikeasti kyllä vaatii voimaa ja tekniikkaa jos on huomattavasti pienempi.
Minä en kyllä ole huomannut että siinä vaiheessa kun on toimiva kuristus kiinni, sillä olisi juurikaan merkitystä puristaako sitä 50 vai 100 kiloinen mies, nainen vai lapsi.
Joillain on kyllä räjähtävä kuristus mutta sitä olen tavannut ihan tavallisen kokoisilla hiippareilla eikä sinänsä liity kokoon.
Toinen vaikuttava tekijä on sitten ohuet ranteet.

Isomman kanssa on vaikea painia mutta enpä taaskaan ole huomannut etteikö isot tottelis kiinni olevaa kuristusta ihan yhtä nopeasti kun muutkin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#139

Viesti Mjölnir »

Säkki kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Ja kyllä se vaan nyt edelleen on niin,että jos esim. itse annan 50kg naisen päästä back-mounttiin tai back-grappiin ja annan hänen alkaa kuristaa ja sitten yritän vapautua siitä,uskon että pystyn sen tekemään kohtuu helposti.

...

Isomman ja vahvemman kuristaminen vaan oikeasti kyllä vaatii voimaa ja tekniikkaa jos on huomattavasti pienempi.
Minä en kyllä ole huomannut että siinä vaiheessa kun on toimiva kuristus kiinni, sillä olisi juurikaan merkitystä puristaako sitä 50 vai 100 kiloinen mies, nainen vai lapsi.
Joillain on kyllä räjähtävä kuristus mutta sitä olen tavannut ihan tavallisen kokoisilla hiippareilla eikä sinänsä liity kokoon.
Toinen vaikuttava tekijä on sitten ohuet ranteet.

Isomman kanssa on vaikea painia mutta enpä taaskaan ole huomannut etteikö isot tottelis kiinni olevaa kuristusta ihan yhtä nopeasti kun muutkin.
No, kyllä siinä vaan niin on käynyt, että ei ole vielä tullut vastaan sellaista 50kg tyttöä, joka on saanut mua kuristettua, vaikka paini on aloitettu siten, että kuristus on kiinni. Kyllä se 30-35kg painoeroa siihen 50kiloiseen vaan tekee aika paljon.

Voi olla, että mustan vyön judoka/Bjj-harrastaja sen tekisi, mutta itsepuolustuksen oletusarvo ei mielestäni voi olla, että on harjoiteltava kymmenen vuotta, ennen kuin saat sen toimimaan...

edit: ja, sori... Tietty sininen vyö BJJ:ssä, sillä blue beltto in bjj can defeat any master in any martial art :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Säkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 163
Lauteille: Joulukuu 2007

#140

Viesti Säkki »

Mjölnir kirjoitti: No, kyllä siinä vaan niin on käynyt, että ei ole vielä tullut vastaan sellaista 50kg tyttöä, joka on saanut mua kuristettua, vaikka paini on aloitettu siten, että kuristus on kiinni. Kyllä se 30-35kg painoeroa siihen 50kiloiseen vaan tekee aika paljon.

Voi olla, että mustan vyön judoka/Bjj-harrastaja sen tekisi, mutta itsepuolustuksen oletusarvo ei mielestäni voi olla, että on harjoiteltava kymmenen vuotta, ennen kuin saat sen toimimaan...
No ei RNCn oppimiseen taida ihan kymmentä vuotta mennäkkään...
Mitä tarkoitetaan sillä että kuristus on kiinni?
Siis sehän ei tietenkään riitä mihinkään että on pelkkä kuristus kiinni jos positio ei ole sellainen että myös ukko pysyy kiinni.
Tietty jos tätä ei koskaan harjoitella ja vedetään joku 50kg tyttö magan alkeiskurssilta niin ei se sitten varmaan toimi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#141

Viesti Mjölnir »

Säkki kirjoitti: No ei RNCn oppimiseen taida ihan kymmentä vuotta mennäkkään...
Mitä tarkoitetaan sillä että kuristus on kiinni?
Siis sehän ei tietenkään riitä mihinkään että on pelkkä kuristus kiinni jos positio ei ole sellainen että myös ukko pysyy kiinni.
Tietty jos tätä ei koskaan harjoitella ja vedetään joku 50kg tyttö magan alkeiskurssilta niin ei se sitten varmaan toimi.
Kuristus kiinni tarkoitin sitä, että ei ole käsiä itsellä välissä, ennen kuin toinen kiristää kuristuksen.

Niinkuin itse huomaat, niin asiassa on oman kommenttisikin mukaan tosi monta muuttuvaa tekijää. Eli onko positio hyvä, onko sitä "koskaan" harjoiteltu, jne. Ja voidaan me vetää vaikka minkä lajin alkeiskurssilta se 5okg tyttö, niin en usko sen lopputuloksen kovasti muuttuvan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#142

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti:
Säkki kirjoitti: No ei RNCn oppimiseen taida ihan kymmentä vuotta mennäkkään...
Mitä tarkoitetaan sillä että kuristus on kiinni?
Siis sehän ei tietenkään riitä mihinkään että on pelkkä kuristus kiinni jos positio ei ole sellainen että myös ukko pysyy kiinni.
Tietty jos tätä ei koskaan harjoitella ja vedetään joku 50kg tyttö magan alkeiskurssilta niin ei se sitten varmaan toimi.
Kuristus kiinni tarkoitin sitä, että ei ole käsiä itsellä välissä, ennen kuin toinen kiristää kuristuksen.

Niinkuin itse huomaat, niin asiassa on oman kommenttisikin mukaan tosi monta muuttuvaa tekijää. Eli onko positio hyvä, onko sitä "koskaan" harjoiteltu, jne. Ja voidaan me vetää vaikka minkä lajin alkeiskurssilta se 5okg tyttö, niin en usko sen lopputuloksen kovasti muuttuvan.
Juurikin näin.

Ja jos se uhri on vaikkapa BJJ:n taitava neitonen,voipi olla ettei hän edes joudu mattoon tahi alle,eikö vaan Säkki. :)

Jos taas kyse on tavan "pulliaisesta", ei ole mielestäni ensisijaisesti järkevää opettaa toimintamallia jossa jäädään maassa kamppailemaan itseä vahvemman ja isomman kanssa.
Koska kyllä kuitenkin maassa isompi pystyy vielä kovemmin sitomaan ja dominoimaan pienempää kuin pystyssä.Ja pätee kylllä ihan samanpainoistenkin kanssa.
Plus että maassa siltä pienemmältä on riisuttu aika moni hänen aseistaan/työkaluistaan/tekniikoistaan.

Jos näin ei olisi,miksi esim. vaparikisoissa edes pyrittäisiin mattoon..

Ja kyllä se legendaarinen plusykkönen on vaan aika tärkeä tekijä nykyaikana in teh striitillä.
Nimittiän sen plusykkösen ei tarvitse olla aina edes hirveän aggressiivinen.Se voi olla vaikka sen ison röllikän naisystävä joka tulee repimään poikaystäväänsä vapaaksi ilkeän kilpakosijattaren kuristusotteesta... :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Säkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 163
Lauteille: Joulukuu 2007

#143

Viesti Säkki »

L.K. kirjoitti: Koska kyllä kuitenkin maassa isompi pystyy vielä kovemmin sitomaan ja dominoimaan pienempää kuin pystyssä.Ja pätee kylllä ihan samanpainoistenkin kanssa.
Plus että maassa siltä pienemmältä on riisuttu aika moni hänen aseistaan/työkaluistaan/tekniikoistaan.

Jos näin ei olisi,miksi esim. vaparikisoissa edes pyrittäisiin mattoon..
No erään lajin parissa elää teoria että isompaa vastaan tapellessa kannatta sulkea etäisyys ja näin viedä siltä ulottuvuus etu.
Tätä taktiikkaa sitten kyseisen lajin edustajat käyttivätkin aika tehokkaasti isompiaan vastaan joskus 90 luvun puolenvälin tienoilla vaparikisoissa.

Mutta minä nyt puhuin tosin ihan tosta kuristamisesta vaan.

Mitä aseita/työkaluja/tekniikoita sillä pienemmällä muuten on erityisesti pystyssä?
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#144

Viesti L.K. »

Säkki kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Koska kyllä kuitenkin maassa isompi pystyy vielä kovemmin sitomaan ja dominoimaan pienempää kuin pystyssä.Ja pätee kylllä ihan samanpainoistenkin kanssa.
Plus että maassa siltä pienemmältä on riisuttu aika moni hänen aseistaan/työkaluistaan/tekniikoistaan.

Jos näin ei olisi,miksi esim. vaparikisoissa edes pyrittäisiin mattoon..
No erään lajin parissa elää teoria että isompaa vastaan tapellessa kannatta sulkea etäisyys ja näin viedä siltä ulottuvuus etu.
Tätä taktiikkaa sitten kyseisen lajin edustajat käyttivätkin aika tehokkaasti isompiaan vastaan joskus 90 luvun puolenvälin tienoilla vaparikisoissa.

Mutta minä nyt puhuin tosin ihan tosta kuristamisesta vaan.

Mitä aseita/työkaluja/tekniikoita sillä pienemmällä muuten on erityisesti pystyssä?
Tokitoki. Mutta erona on se,että tuo yleensä johtaa sitten jonkinasteiseen nujuamiseen missä nopeasti ainakin se 50kg painava tyttö on heikoilla.Kun nyt häntä on käytetty esimerkkinä.

Minä en taas mielelläni puhu vain kuristamisesta koska pitäisi miettiä että miten se tyttö on joutunut/päätynyt/päässyt tuohon kuristusasetelmaan.Sitä ennen on paljon onnistunut tai mennyt pieleen,tilanteesta riippuen.

Mitä aseitako?Samat kuin isommalla.Kuitenkin varmasti lyö yleisesti ottaen tehokkaammin kuin maassa (erityisesti selältään),potkut (esim polivipotkut nivusiin,reisiin,kylkiluihin,polkaisupotkut polveen jne),kyynärpäälyönnit,lyönnit silmiin ja kurkkuun,pääpuskut,hiuksista repimiset,pyyhkäisyt jne.
Minusta ainakin pirun paljon isompi arsenaali kuin matossa.
Ja vaikka pienen tytön pyyhkäisy ei välttämättä kaada sitä isoa miestä,se voi horjuttaa ja tehdä tilaa vaikkapa kovemmalle ja tehokkaammalle tekniikalle.

Kun taas matossa esim. se swiippaus joko onnnistuu vai ei onnistu.Noin lähtökohtaisesti.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#145

Viesti sivarinlötkö »

Eli BJJ on ihan kukkua, ei pienemmän kannata painia isompaa tonttiin jos tarkoitus on voittaa? Vai mitä mitä tässä yritetään sanoa?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#146

Viesti Kari Aittomäki »

Ovatko herrat allergisia aseitten käytölle?

Mä en ole montaa mimmiä opettanut, mutta niille joille olen olen opettanut kuristukset apuvälineellä.
Nämligen keskiverto jätkänenkin hyytyy nopeasti yrittäessään epäpätevästi kuristella.
Eli silloin kuin taitotaso ei ole huima, kuristaminen on väkevän miehen ase.

Ja kun taitotaso on huima ja voimaa kuin voimanostajalla voi olla, kyseinen tapaus on lethaalinen.
Jolloin päästään taas aseisiin.
Mutta se on toinen juttu.

Garrotting on sellasta hyssyteltyä tietotaitoa mutta erittäin tehokasta.
Vaatii vaan sitä asennetta eli silkkaa raakuutta.
Ja siinä se usein tökkääpi.
Ounou
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 177
Lauteille: Heinäkuu 2007

#147

Viesti Ounou »

Pahoitteluni keskustelun palauttamisesta vanhoihin asioihin (ei oikein ole noihin portsarijuttuihin mitään näkökulmaa), ja kiitoksia L.Klle vastaamisesta. :kukkia: :smt050
L.K. kirjoitti: Ounoulle voisi heittää ensin kyssärin, että miten olet ip-tilanteessa päätynyt kuvan kaltaiseen tilanteeseen? :D
Tämä on kuten siis jo sanoinkin puhdasta spekulointia, mutta voisin ajatella jotakin tällaista.

1.Hyökkääjä on kaatanut minut maahan ja ottanut jonkun niskalenkin tai honkesagatamen kaltaisen virityksen. Siitä olen onnistunut tuskalla ja vaivalla peruuttamaan hyökkääjän käsivarren alitse tämän taakse. Hyökkääjä on suoristanut selkänsä ja noussut istumaan leuka pystyssä. Olen saanut käsivarren hyökkääjän kaulan ympäri kuristukseen. Tai

2.Hyökkääjä on kaatanut minut maahan, mutta ei ole saanut minua heti litistetyksi. Sekasortoisen pyöriskelyn päätteeksi olen joutunut hyökkääjän selkään joko siksi, että olen astetta akrobaattisempi tyyppi tai sitten puhdasta moukantuuriani. Tai

3.Hyökkääjä on yrittänyt lyödä minua takakäden heijarilla, jonka olen väistänyt ulospäin. Hyökkääjä on kaatunut samalla oman lyöntinsä voimasta eteenpäin, ja olen joutunut ihan hänen lähelleen ja tarttunut häntä vähän sivultakäsin vyötäisiltä välttääkseni enemmät lyönnit tai potkut. Hyökkääjä kääntyy oikealle saadakseen minusta paremman otteen, ja minä tulen mukana samaan suuntaan pysyäkseni hänen sivullaan. Pyöritään vähän aikaa, kunnes pienempänä ja toivottavasti vikkelämpänä päädyn kokonaan hänen taakseen pitäen häntä kiinni syleilyotteella vyötäisiltä. Hyökkääjä lähtee peruuttamaan. Mennään taaksepäin. Kompastun johonkin esteeseen ja kaadumme molemmat. En ihan jää kokonaan alle, koska kaatuessa ehdin onneksi vetää persuksen sen verran taakse, että päädymme peräkkäin istumaan.

Tai sitten jotakin muuta, ei tuo mielestäni millään tavalla sen mahdottomampi tilanne ole kuin mikään muukaan mielivaltaisesti annettu tilanne.

Myönnän, että omastakin mielestäni tuo 50-kiloinen nainen vastaan 90-kiloinen mies -asetelma on melko lohduton ajatellen juuri minkäänlaista kamppailutilannetta. Itse tälleen (ainakin jonkun sortin) miehenä ja noin 75-kiloisena white belttona uskon, että tuosta asemasta, jos saan kuristuksen paikoilleen, pystyn kyllä (ehkä nopeastikin) kuristamaan tajuttomaksi esimerkiksi satakiloisen tai vähän ylikin tavallisen kamppailua harrastamattoman miehen, mutta esimerkiksi 150-kiloista en haluaisi lähteä yrittämäänkään - siinä pyöriessä kun voi pikkusmurffiin vähän sattua, ja voipa jopa otekin irrota. Ja ero voimissa lienee jälkimmäisessä tapauksessa samaa luokkaa - vai olisiko jopa pienempi - kuin 50 kg nainen vs. 90 kg mies -esimerkissä.

Koska en osaa varsinaista itsepuolustusta, toimisin ja olen toiminut ip-tilanteissa vaistonvaraisesti. Vaisto sanelee, että älyttömän suuren voima- ja kokoeron vallitessa pyrin pakoon hyvästäkin positiosta, ja toisaalta järki sanoo, että jos hyökkääjä ei tunnu olevan minulle todellinen uhka, niin silloinhan voin nostaa hänet vaikka itse pystyyn ja lähettää kotiin kasvamaan. Mutta siinä välissä on se alue, jossa hyökkääjä on vaarallinen, mutta jonkun suotuisan sattuman kautta olen päätynyt hetkellisesti asemaan, jossa voin voittaa hänet. Niin tällaisessa tilanteessa on mielestäni yksi ihan varteenotettava vaihtoehto käyttää se tilaisuus hyväksi ja panna kaveri nukkumaan mieluummin kuin suorittaa poistulo, jossa on enemmän sellaisia kohtia, jotka voivat mennä pieleen. Enkä usko, että olet eri mieltä. Enkä olisi tähän ketjuun varmaan edes kirjoittanut, jos tuolla ensimmäisellä sivulla olisi sanottu yksinkertaisesti vain, että kuristukset ovat tekniikkaryhmä, jonka käyttökelpoisuus itsepuolustuksessa riippuu asianhaaroista. Sehän omaankin järkeeni mahtuisi oikein hyvin. Mutta siellä sanottiin jotenkin tyyliin riippuu asianhaaroista, MUTTA useimmiten joku muu tekniikka on käytännöllisempi.

Mistä tulee kuva, että kuristukset eivät ole kovin hyvä ip-tekniikka.

Mikä taas tuo mieleen tämän ip-keskusteluista tutun oireyhtymän (ja minä kärjistän): jos lyöt nyrkillä, nyrkit menee päreiksi; jos potkaiset, kaadut vain itse pyllylleen; jos menet maahan painimaan, siinä on lasinsiruja ja huumeneuloja ja pahiksen kaverit tulee potkimaan päähän; ja jos pahiksella ei ole kavereita, niin sitten vaikka satunnaiset koirankusettajat tulevat potkimaan päähän. Ja usuttavat varmaan vielä ne rakkinsakin kimppuun. :smt106 :p Ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen.

Itsepuolustus ei itselleni ole se suurin syy, miksi kamppailulajeja harrastan, mutta silti: täytyy kai kaikella turpaanvedon opettelulla edes jotakin vaikutusta olla silläkin saralla? Oikeasti, ei kai se itsepuolustus nyt NIIN vaikeata voi olla? :teacher: :?: Vai voiko? :?

Ja tuli vielä mieleeni, eikö noiden aseidenkin kannalta ole niin, että jos tyypillä on vaikka puukko taskussa, niin kunnon kuristus estää melko tehokkaasti niiden taskujen kaivelun? Itse ainakaan en (salioloissa tietysti) kuristettuna pysty tarttumaan mihinkään muuhun kuin siihen kuristavaan käsivarteen. Pelkkä kysymys tämäkin.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#148

Viesti planter »

Itsepuolustus ei ole vaikeata, IP - tilanteessa olet niin täynnä tarmoa, ettet välttämättä tunne kunnolla pahoinpitelijäsi iskuja tai potkuja. Sikstoiseen mitä sillä on väliä jos käsi hajoaa, kunhan saat pahoinpitelijäsi toimitettua nukkumatin luokse. Mielenkiintoisin näköhavaintoni on menneiltä vuosilta, kaksi karjua mitteli toisiaan erään nimeltä mainitsemattoman ravintolan takana. Toinen karjuista löi rakennustyömaalta löytyneellä 2/4 toista käsivarteen. Käsivarsi katkesi ilman rusahduksia niin että se muodosti vinkkelin, samanaikaisesti henkilön silmät muljahtivat ympäri ja ukko pyörtyi. Nujakka päättyi siihen, äijälle annettiin ensiapua seuraavanlaisesti. Katkennut käsivarsi tuettiin Michael Jacksonin julisteeseen eli se rullattiin vioittuneen käsivarren ympäri ja laitettiin teipeillä kiinni. Sitten ukko vietiin ensiapuun -> sairaalaan jossa tapahtui varsinainen käsivarren korjaus operaatio. Käsivarren luutuminen yms. kesti todella pitkään. Et semmoista.
Mitä kylvät, sitä niität.
Geezer
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 651
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#149

Viesti Geezer »

Mjölnir kirjoitti: edit: ja, sori... Tietty sininen vyö BJJ:ssä, sillä blue beltto in bjj can defeat any master in any martial art :D
Jumaleissön!!! meikähän on siis ihan kurko,nyt mä sen vasta tajuun :lol:

Omasta mielestä kuristaminen on ihan OK vaihtoehto.Vaikka kuristus ei menisi kohilleen,niin päästä saa aika hyvän kontrollin vihulaiseen.Muu kroppa seuraa yleensä päätä,jos ei seuraa niin vammaa voi tulla pahastikin,mikä miinuksena.
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#150

Viesti kenttiensankari »

Mjölnir kirjoitti: Voi olla, että mustan vyön judoka/Bjj-harrastaja sen tekisi, mutta itsepuolustuksen oletusarvo ei mielestäni voi olla, että on harjoiteltava kymmenen vuotta, ennen kuin saat sen toimimaan...
Onko teidän seurassa pieniä naishenkilöitä? Jos on niin ota potkumiittiin, haluan tavata sellaisen naisen joka pysäyttää esim. minun hyökkäyksen ja ei ole treenannut 10 vuotta. En nimittäin ihan heti usko että mikään treeni pelastaa 50kg tyttöä jos edes tämmöinen narukäsi kuin minä käyn päälle. Ellei kyseinen neito sitten tosiaan ole joku ammattilaistason vapaaottelija :lol:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 22 kurkkijaa