Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuristukset?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#151

Viesti sivarinlötkö »

Onko Mjölnir tai L.K. ne kuristajana olleet esim. sinivöisiä BJJ:ssä?

En sitten tiedä, itse olen voimiltani aika keskiverto (koko kansaan nähden) 90-kiloinen mies, ja minut kyllä saa heikot 50-kiloiset kuristettua pihalle, jos kuristus on kunnolla kiinni ja se suoritetaan oikein. Vaikka noin niinkuin teoriassa minun pitäisi osata jotenkuten jo puolustaakin...
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#152

Viesti sivarinlötkö »

Kari Aittomäki kirjoitti: Ovatko herrat allergisia aseitten käytölle?
En ole... Osaatko Kari suositella pienelle ja epäagressiiviselle naiselle sopivaa asetta satunnaisia juoppokohtaamisia varten? Mulle ei tule muuta mieleen kuin pippurit.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#153

Viesti planter »

sivarinlötkö kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti:Ovatko herrat allergisia aseitten käytölle?
En ole... Osaatko Kari suositella pienelle ja epäagressiiviselle naiselle sopivaa asetta satunnaisia juoppokohtaamisia varten? Mulle ei tule muuta mieleen kuin pippurit.

En ole Kari.. mutta etuilen hieman
Mono palleihin, korkokengällä jalkapöytään, korkokenkä käteen ja lyö sillä silmään, käsilaukkuun 13CrMo44 6.3x60.3 mm L = 300mm putkenpätkä kajauta sillä päähän.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#154

Viesti Mjölnir »

sivarinlötkö kirjoitti: Onko Mjölnir tai L.K. ne kuristajana olleet esim. sinivöisiä BJJ:ssä?
Ei ole. Niinkuin laitoinkin edittinä, että jos olisi ollut sinivöinen BJJ:ssä, niin se olisi voittanut automaagisesti, sillä "A blue belt in BJJ can defeat any master in any martial art. How gay is that?"
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#155

Viesti Mjölnir »

kenttiensankari kirjoitti: Onko teidän seurassa pieniä naishenkilöitä?
Ei oo.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#156

Viesti Tyttö »

planter kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti:Ovatko herrat allergisia aseitten käytölle?
En ole... Osaatko Kari suositella pienelle ja epäagressiiviselle naiselle sopivaa asetta satunnaisia juoppokohtaamisia varten? Mulle ei tule muuta mieleen kuin pippurit.

En ole Kari.. mutta etuilen hieman
Mono palleihin, korkokengällä jalkapöytään, korkokenkä käteen ja lyö sillä silmään, käsilaukkuun 13CrMo44 6.3x60.3 mm L = 300mm putkenpätkä kajauta sillä päähän.
Tekniikoita epäagreesiiviselle naiselle...mitäköhän sitten, jos nainen olisi agressiivisuuteen taipuvainen. En malta odottaa tekniikoita...:smt003
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#157

Viesti planter »

Tyttö kirjoitti:
planter kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti:Ovatko herrat allergisia aseitten käytölle?
En ole... Osaatko Kari suositella pienelle ja epäagressiiviselle naiselle sopivaa asetta satunnaisia juoppokohtaamisia varten? Mulle ei tule muuta mieleen kuin pippurit.

En ole Kari.. mutta etuilen hieman
Mono palleihin, korkokengällä jalkapöytään, korkokenkä käteen ja lyö sillä silmään, käsilaukkuun 13CrMo44 6.3x60.3 mm L = 300mm putkenpätkä kajauta sillä päähän.
Tekniikoita epäagreesiiviselle naiselle...mitäköhän sitten, jos nainen olisi agressiivisuuteen taipuvainen. En malta odottaa tekniikoita...:smt003
Niin.. mutta…

Tein novellin tästä aiheesta.

Mies on himojensa orja, joskus pelkät vietit ohjaavat häntä, kuten ”pakko saada naarasta”. Tämä äijä väijyy nakkikioskien ja valottomien lyhtypylväiden varjossa odottaen josko joku naaras tepastelisi ohi. Äijä on valmiiksi miettinyt miten otan naisen jos hollille tulee ”kuristan takaapäin niin että taju lähtee”. Kello 02.00 ravintola Puteli sulkee ovensa, portsari häätää viimeisiä asiakkaita pois. Tepa 22v harrastanut krav maga lajia parisen vuotta on lähdössä kävelemään kotia päin, Tepa asuu 850 m päässä. Portsari toivottaa Tepalle ”hyvää yötä” ja sanoo lisäksi että ”kyll sua joskus onnistaa”. Huomautettakoon että Tepa on erittäin viehkeä ja kaunis pitkäsäärinen tummahiuksinen viettelijä, mutta ronkeli miesten suhteen. Portsarilla on käynyt hyvä ”mäihä”, likslukkoon ravintolan ovi meni kiinni ja hällärit oli aktivoitu. Poke oli saanut Susun saatettavaksi, nainen oli upea blondi.

Tepa asteli piikkikorkokengissä kotia kohti, naista hieman pelotti kävellä puistikon läpi tiedä kuka siellä saattaisi kytätä. Tepa ajatteli ” no ainakin menisi neitsyys”. Tepa lähestyi pimeää puistikkoa, piikkikorkokengät kopsahtelivat katukivetystä vasten. Nainen saavutti ison pusikon, naista puistatti hieman ”ole tepa varuillaan, ole tepa varuillaan, mono muniin, mono munii” hän iskosteli mielessään, ajattelu nostatti hieman adrenaliinia vereen eli Tepa suggestoi itseään varmuuden vuoksi, eikä turhaan.

Pate normaali äijä muuten mutta pikku hiprakassa tykkäsi nipistellä naisia otti pitkän huikan Gambina viinapullostaan joka oli povitaskussa lämminnyt +30 asteisesti, siis suositusten ylärajoille. Gambina väkeväviinin suositus lämpötila on alle +10 astetta. Siinä viimeisiä huikkia ottaessaan puiston siimeksessä näki naisen kävelevän häntä kohti. Pate piiloutui ja katseli ympärilleen, ei ketään lähistöllä, taidanpa tehdä temput.

Tepa lähestyi Paten olinpaikkaa, Tepa ajatteli mielessään ” Ihme ukko se Planter siellä potkunetissä, käski laittamaan käsilaukkuun painavan metalliputken pätkän, noh sattuuhan niitä vanhoja sikaniskoja sielläkin olemaan”. Paten H-hetki lähestyi, nainen käveli ohitse, Pate otti vauhtia 70-luvulla muodissa olleilla korkeakorkoisilla kengillään ja kahmaisi molemmilla käsillään naista kurkusta kiinni ja veti naista vartaloaan kohti, mies tunsi naisen takapuolen kosketuksen keskivartalossaan ja ajatteli ”helppo nakki” mutta toisin kävi.

Paten ajatusmaailma iski valtava kipu ja välähdys sitten puolipökkelömäinen olotila ” mitä ny, mitä ny” hoki Paten alkoholin uuvuttamat aivot ”eihän tässä näin pitänyt käydä”.

Tepa tunsi kuinka jotain lähestyi takaapäin ja tarrautui hänen kaulaansa, Tepa toimi kuin ”uudelleen ohjelmoitavat toimilaitteet” kuristivat kädet irti, polkaisu korkokengillä hyökkääjän jalkapöytään, käännös ja etupotkaisu hyökkääjän haarojen väliin, käsilaukulla lyönti hyökkääjän päätä kohti.

Tepa tunnisti hämärässä valossa hyökkääjän mieheksi, Tepa lähti nopeasti juoksemaan kotia kohti ja kaivoi kännykkäänsä, soitto 112, nimi, paikka, mitä on tapahtunut.

Kului noin 5 min kun poliisit tulivat ja korjasivat tuskissaan voivottelevan miehen kyytiin.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#158

Viesti L.K. »

sivarinlötkö kirjoitti: Onko Mjölnir tai L.K. ne kuristajana olleet esim. sinivöisiä BJJ:ssä?

En sitten tiedä, itse olen voimiltani aika keskiverto (koko kansaan nähden) 90-kiloinen mies, ja minut kyllä saa heikot 50-kiloiset kuristettua pihalle, jos kuristus on kunnolla kiinni ja se suoritetaan oikein. Vaikka noin niinkuin teoriassa minun pitäisi osata jotenkuten jo puolustaakin...
Niin.Tärkeät pointit.Eli kuristus kunnolla kiinni ja suoritetaan oikein:)
Ja aiempaan toteamukseesi.Ei,BJJ ei ole turha laji, mutta itsepuolustuksessa pätee vähän eri lainalaisuudet ja erityisetsi jos puhutaan pienikokoisesta naisesta.
Mutta ehkä ei kande ainakaan alkaa vääntämään ziljoonatta kertaa BJJ:n toimivuudesta kadulla. :D

Nythän on puhuttu perusharrastajasta. Varmasti sinivöinen naispuolinen BJJ-harrastaja osaa kuristaa jo paljon paremmin ja tehokkaasti.
Pitäisi joskus kokeilla tuota ihan kuriositeettina.

Ja nyt kuitenkin on myös syytä muistaa se, että se BJJ:n sinivöinen nainen ei välttämättä ole ikinä joutunut ottamaan yhtään iskua päähänsä tms.
Näin ollen hänen mattotaitonsa voivat (huom!siis voivat) jäädä unholaan kun ilkeä setä paukuttaa kerran pari klyyvariin ensin..

Tosin,pitäisi kokeilla monen kanssa jottan testillä olisi oikeaa painoarvoa.

Ei sillä,ainahan se kiva on jos naiset suostuu noin lähelle tulemaan vapaaehtoisesti.Edes kuristamaan. :D

Se mitä nyt itse ainakin haen on se,että esim. kuvan kaltainen tilanne on vaan sellainen jossa yleensä sillä naisella olisi mahdollisuus irtautua tilanteesta.Ja pois lähtiessään tarjoaisi vähän tennaria perään jolloins saisi etumatkaa.
Tai tosiaan kättä pidempää jos sitä löytyy.

Ja jos nainen yrittää kuristaa ja epäonnistuu,hän on myös todennäköisesti käyttänyt aika paljon energiaansa tuohon yritykseen.Siihen kun lisätään tilanteen oma stressaavuus ja sen aiheuttama adrenaliiniryöppy,voipi olla ettei nainen jaksa enää edes lähteä karkuun vaikka paikka tulisikin.
Kun tosissaan väännetään,väsy tulee yllättävän nopiaan ja totaalisena.

Mitä tulee tuohon puukon käyttöön jos joku kuristaa jne.
Itse olen ainakin puukkopainissa aika tehokkaasti tikannut vastapuolen täyteen reikiä kun tämä on alkanut painimaan lukite/BJJ-tyyliin.Eli pyrkinyt vain lukottamaan tai kuristelemaan vielä siinäkin vaiheessa kun jo puukko minun kädessä.
Eli en itse ihan oletusarvoisesti lähtisi senkään varaan laskemaan.

Toki vaatii harjoittelua että esim. kuristustilanteessa alkaa tekemään vain kovaa vastatekniikkaa yrittämättä heti vapautua kuristuksesta tms.

Geezerille sen verran, että pääkontrolli on hyvä tapa hallita,mutta itsellä tästäkin kokemuksia ettei aina pelaa vaikka kuinka puristaisi.
Eli tämänkin perustuu pitkälti kipuun ja vaatii taas jonkun verran kyllä voimaa kuitenkin.
Esim. en taas usko että se 50kg nainen minua kovinkaan tehokkasti kontrolloisi päästä versus. edes normaalikokoinen mies.

Totta kai tosissaan väkivaltainen mies vastaan nainen on aina ikävä asetelema,vielä ikävämpi jos voima- ja kokosuhteet hyvinkin rajut.

Ja Kenttikselle sen verran, että miten määrität pysäyttämisen?
Onko kaikki keinot sallittuja?En väitä, että se 50kg tyttö automatic onnistuisi,mutta voisi silläkin saumoja olla.
Ja on myös syytä muistaa,että sinähän et ole sille 50kg naiselle mikään todennäköisin hyökkääjä (jo kohtuu pitkää harjoitellut ja kilpaillutkin kamppailu-urheilija).. ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#159

Viesti porky »

L.K. kirjoitti: Ei sillä,ainahan se kiva on jos naiset suostuu noin lähelle tulemaan vapaaehtoisesti.Edes kuristamaan. :D
o/
Saija Tarvainen
Geezer
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 651
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#160

Viesti Geezer »

L.K. kirjoitti: Geezerille sen verran, että pääkontrolli on hyvä tapa hallita,mutta itsellä tästäkin kokemuksia ettei aina pelaa vaikka kuinka puristaisi.
Eli tämänkin perustuu pitkälti kipuun ja vaatii taas jonkun verran kyllä voimaa kuitenkin.
Esim. en taas usko että se 50kg nainen minua kovinkaan tehokkasti kontrolloisi päästä versus. edes normaalikokoinen mies.
No tietenkin järjen kanssa,halloota hoo!(ei mulla mitään järkee oo)
Kuristuksen näen ok vaihtoehtona,siinä missä minkä tahansa muun tekniikaan IP-tilanteessa,vaikka nännipuristuksen,kunhan sillä on toivottu vaikutus :D
Pointtini oli,jos on jostain syystä ajauduttu tilanteeseen,jossa kuristus on yksi optio ja jos se kuristus ei toimi,niin on pää usein vielä kontrollissa.Puristelu on usein turhaa jees,mutta naamaa voi esim.manipuloida,päästä ohjailemalla voi jatkaa muilla tekniikoilla.Elikkä hyvästä tuliasemasta kannattaa ottaa kaikki ilo irti.
Ja kyllä niitä tiukkoja mammojakin löytyy.Itse olen rauhoitellut joskua aikanani useampaan otteeseen,n40kg 15v mimmiä, välillä kolmen muun miehen kanssa.Oli sellainen pussipiru,ettei 1vs1 olisi halunnut kokeilla vapaaehtoisesti.Eikä ollut aineissa tai muissa mömmöissä.Tuudittautuminen omaan ylivoimaan on mielestäni vaarallista.Pahimmat vahingot ja yllärit sattuu,jos ollaan liian itsevarmoja.
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#161

Viesti Tyttö »

planter kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:
planter kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti:Ovatko herrat allergisia aseitten käytölle?
En ole... Osaatko Kari suositella pienelle ja epäagressiiviselle naiselle sopivaa asetta satunnaisia juoppokohtaamisia varten? Mulle ei tule muuta mieleen kuin pippurit.

En ole Kari.. mutta etuilen hieman
Mono palleihin, korkokengällä jalkapöytään, korkokenkä käteen ja lyö sillä silmään, käsilaukkuun 13CrMo44 6.3x60.3 mm L = 300mm putkenpätkä kajauta sillä päähän.
Tekniikoita epäagreesiiviselle naiselle...mitäköhän sitten, jos nainen olisi agressiivisuuteen taipuvainen. En malta odottaa tekniikoita...:smt003
Niin.. mutta…

Tein novellin tästä aiheesta.

Mies on himojensa orja, joskus pelkät vietit ohjaavat häntä, kuten ”pakko saada naarasta”. Tämä äijä väijyy nakkikioskien ja valottomien lyhtypylväiden varjossa odottaen josko joku naaras tepastelisi ohi. Äijä on valmiiksi miettinyt miten otan naisen jos hollille tulee ”kuristan takaapäin niin että taju lähtee”. Kello 02.00 ravintola Puteli sulkee ovensa, portsari häätää viimeisiä asiakkaita pois. Tepa 22v harrastanut krav maga lajia parisen vuotta on lähdössä kävelemään kotia päin, Tepa asuu 850 m päässä. Portsari toivottaa Tepalle ”hyvää yötä” ja sanoo lisäksi että ”kyll sua joskus onnistaa”. Huomautettakoon että Tepa on erittäin viehkeä ja kaunis pitkäsäärinen tummahiuksinen viettelijä, mutta ronkeli miesten suhteen. Portsarilla on käynyt hyvä ”mäihä”, likslukkoon ravintolan ovi meni kiinni ja hällärit oli aktivoitu. Poke oli saanut Susun saatettavaksi, nainen oli upea blondi.

Tepa asteli piikkikorkokengissä kotia kohti, naista hieman pelotti kävellä puistikon läpi tiedä kuka siellä saattaisi kytätä. Tepa ajatteli ” no ainakin menisi neitsyys”. Tepa lähestyi pimeää puistikkoa, piikkikorkokengät kopsahtelivat katukivetystä vasten. Nainen saavutti ison pusikon, naista puistatti hieman ”ole tepa varuillaan, ole tepa varuillaan, mono muniin, mono munii” hän iskosteli mielessään, ajattelu nostatti hieman adrenaliinia vereen eli Tepa suggestoi itseään varmuuden vuoksi, eikä turhaan.

Pate normaali äijä muuten mutta pikku hiprakassa tykkäsi nipistellä naisia otti pitkän huikan Gambina viinapullostaan joka oli povitaskussa lämminnyt +30 asteisesti, siis suositusten ylärajoille. Gambina väkeväviinin suositus lämpötila on alle +10 astetta. Siinä viimeisiä huikkia ottaessaan puiston siimeksessä näki naisen kävelevän häntä kohti. Pate piiloutui ja katseli ympärilleen, ei ketään lähistöllä, taidanpa tehdä temput.

Tepa lähestyi Paten olinpaikkaa, Tepa ajatteli mielessään ” Ihme ukko se Planter siellä potkunetissä, käski laittamaan käsilaukkuun painavan metalliputken pätkän, noh sattuuhan niitä vanhoja sikaniskoja sielläkin olemaan”. Paten H-hetki lähestyi, nainen käveli ohitse, Pate otti vauhtia 70-luvulla muodissa olleilla korkeakorkoisilla kengillään ja kahmaisi molemmilla käsillään naista kurkusta kiinni ja veti naista vartaloaan kohti, mies tunsi naisen takapuolen kosketuksen keskivartalossaan ja ajatteli ”helppo nakki” mutta toisin kävi.

Paten ajatusmaailma iski valtava kipu ja välähdys sitten puolipökkelömäinen olotila ” mitä ny, mitä ny” hoki Paten alkoholin uuvuttamat aivot ”eihän tässä näin pitänyt käydä”.

Tepa tunsi kuinka jotain lähestyi takaapäin ja tarrautui hänen kaulaansa, Tepa toimi kuin ”uudelleen ohjelmoitavat toimilaitteet” kuristivat kädet irti, polkaisu korkokengillä hyökkääjän jalkapöytään, käännös ja etupotkaisu hyökkääjän haarojen väliin, käsilaukulla lyönti hyökkääjän päätä kohti.

Tepa tunnisti hämärässä valossa hyökkääjän mieheksi, Tepa lähti nopeasti juoksemaan kotia kohti ja kaivoi kännykkäänsä, soitto 112, nimi, paikka, mitä on tapahtunut.

Kului noin 5 min kun poliisit tulivat ja korjasivat tuskissaan voivottelevan miehen kyytiin.
Hieno tarina. Ja valitettavasti myös niin totta. Onneksi oli onnellinen loppu. :)
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#162

Viesti L.K. »

Geezer kirjoitti:
L.K. kirjoitti:Geezerille sen verran, että pääkontrolli on hyvä tapa hallita,mutta itsellä tästäkin kokemuksia ettei aina pelaa vaikka kuinka puristaisi.
Eli tämänkin perustuu pitkälti kipuun ja vaatii taas jonkun verran kyllä voimaa kuitenkin.
Esim. en taas usko että se 50kg nainen minua kovinkaan tehokkasti kontrolloisi päästä versus. edes normaalikokoinen mies.
No tietenkin järjen kanssa,halloota hoo!(ei mulla mitään järkee oo)
Kuristuksen näen ok vaihtoehtona,siinä missä minkä tahansa muun tekniikaan IP-tilanteessa,vaikka nännipuristuksen,kunhan sillä on toivottu vaikutus :D
Pointtini oli,jos on jostain syystä ajauduttu tilanteeseen,jossa kuristus on yksi optio ja jos se kuristus ei toimi,niin on pää usein vielä kontrollissa.Puristelu on usein turhaa jees,mutta naamaa voi esim.manipuloida,päästä ohjailemalla voi jatkaa muilla tekniikoilla.Elikkä hyvästä tuliasemasta kannattaa ottaa kaikki ilo irti.
Ja kyllä niitä tiukkoja mammojakin löytyy.Itse olen rauhoitellut joskua aikanani useampaan otteeseen,n40kg 15v mimmiä, välillä kolmen muun miehen kanssa.Oli sellainen pussipiru,ettei 1vs1 olisi halunnut kokeilla vapaaehtoisesti.Eikä ollut aineissa tai muissa mömmöissä.Tuudittautuminen omaan ylivoimaan on mielestäni vaarallista.Pahimmat vahingot ja yllärit sattuu,jos ollaan liian itsevarmoja.
No juu.Jos noin asian esität niin sitten ollaankin jo samoilla linjoilla. :)

Ja olen kyllä itsekin tavannut todella pahapäisiä naisia ovihommissa.
Ei ole yksi ja kaksi taskuvenusta joita on saanut oikeasti pitää kiinni ja kovaa.Ja pitkään.Ja heti jos laskee irti niin alkaa tulla nyrkkiä,tennaria,kynsimistä,puremista jne.
Jolleinhan toi toki voi olla vain esileikkiäkin.. :D

Omaan ylivoimaan en suinkaan tuudittatudu tai ketään siihen kehota luottamaan.En todellakaan opeta, että paras ip-keino on penkkihauis ja Megamass 2000. ;)

Mutta on myös mielestäni vaarallista luoda pienelle naiselle illuusio että hän pärjää joka tilanteessa siinä kuin mieskin.Ainakin samoilla konsteilla.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#163

Viesti J. Suojanen »

Mutta on myös mielestäni vaarallista luoda pienelle naiselle illuusio että hän pärjää joka tilanteessa siinä kuin mieskin.Ainakin samoilla konsteilla.
Jatkaisin tuota lausetta, että se on vaarallista luoda pienelle ihmiselle illuusio, että hän pärjää joka tilanteessa siinä missä se suuri massainen ihminen. :idea:
Se mentaliteetti ja ulkomuodon tuoma hyöty / haitta taitanee olal oleellisempaa, kuin sukupuoli? :D
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#164

Viesti tmm »

Viikonloppuna todettiin käytännössä, että nyrkkisankari rauhoittuu kummasti kun pääsee tarpeeksi lähelle nappaamaan päästä kiinni, kiertää selkään, nappaa RNC:n ja vetää painon alas ja taakse. Ja sitten puristetaan :evil: Sattans pelle, kun päätti alkaa muakin hutkimaan. Teki melko lujaa mieli tipauttaa polvi kaverin naamaan, kun se siinä lattiassa rudoitettavana räpiköi...

Oli kyllä kiireinen ilta kun vähän ennen tätä episodia kaverien leikinlasku karkas käsistä ja nyrkit nous pystyyn. Toisen kun nappasin irti, niin sankari haluskin alkaa manhandlaamaan allekirjoittanutta. Armdrag ja thaikku-clinch kiinni, sitten pari kertaa puolelta toiselle ja maihin seinää vasten. Taasen mentiin selkään ja nostettiin kaveri RNC:llä pystyyn. Rauhoittui kummasti kun kuiskuttelin kivoja korvaan.

Sitä takanakukuristusta ei kyllä tarvitse läheskään aina pohjaan runtata. Perhanan hyvä hallita siitä ja hankalampia pikkasen puristella reilummin ;)

Tuo thai-clinch toimi kyllä ku junanvessa. Eipä siinä häirikkö paljoa ehdi tai pysty kun päästä riepotellaan melko reilusti.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#165

Viesti L.K. »

tmm kirjoitti: Viikonloppuna todettiin käytännössä, että nyrkkisankari rauhoittuu kummasti kun pääsee tarpeeksi lähelle nappaamaan päästä kiinni, kiertää selkään, nappaa RNC:n ja vetää painon alas ja taakse. Ja sitten puristetaan :evil: Sattans pelle, kun päätti alkaa muakin hutkimaan. Teki melko lujaa mieli tipauttaa polvi kaverin naamaan, kun se siinä lattiassa rudoitettavana räpiköi...

Oli kyllä kiireinen ilta kun vähän ennen tätä episodia kaverien leikinlasku karkas käsistä ja nyrkit nous pystyyn. Toisen kun nappasin irti, niin sankari haluskin alkaa manhandlaamaan allekirjoittanutta. Armdrag ja thaikku-clinch kiinni, sitten pari kertaa puolelta toiselle ja maihin seinää vasten. Taasen mentiin selkään ja nostettiin kaveri RNC:llä pystyyn. Rauhoittui kummasti kun kuiskuttelin kivoja korvaan.

Sitä takanakukuristusta ei kyllä tarvitse läheskään aina pohjaan runtata. Perhanan hyvä hallita siitä ja hankalampia pikkasen puristella reilummin ;)

Tuo thai-clinch toimi kyllä ku junanvessa. Eipä siinä häirikkö paljoa ehdi tai pysty kun päästä riepotellaan melko reilusti.
RNC-hallintaotteena on erittäin hyvä kyllä.Tykkään itsekin paljon käyttää tarpeen vaatiessa pään hallintaa ovella.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa