Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mitä mieltä olet kyseisestä lisäosasta?

Hyödyllinen
0
Ei ääniä
Häiritsevä
4
29%
En osaa sanoa tai ihan sama
5
36%
En ole tai en tätä ennen ollut huomannutkaan moista
5
36%
 
Ääniä yhteensä: 14

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#1

Viesti Mika »

Potkussa on lisäosa, joka näyttää jokaisen viestiketjun lopussa 10 sen viimeiseksi lukenutta. Listassa näkyvät vain kirjautuneet potkulaiset, ja lista näkyy vain kirjautuneille potkulaisille. Jokainen näkee esimerkiksi tämän ketjun siinä listauksessa ensimmäisenä oman nimimerkkinsä, koska juuri sillä hetkellä hän on viimeisin ketjun lukenut.

Potkun kehitystyöryhmässä nousi ajatus tämän lisäosan puolesta ja sitä vastaan. Sitä voi puoltaa esimerkiksi sen sosiaalisuutta lisäävällä vaikutuksella. Sitä voi vastustaa sen yksityisyyttä hipovalla vaikutuksella.

Aiheen luonteen takia äänestys on vapaa, eivätkä äänet näy, eikä äänestäminen edellytä viestin kirjoittamista. Ääntään voi muuttaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#2

Viesti Lasse Candé »

Miksi ainakin 6 on jättänyt äänestämättä noista vähintään kymmenestä ketjun lukeneesta? :D
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#3

Viesti AlexMachine »

Jätin äänestämättä koska kantani ei selvä, vielä.
The beatings will continue until morale improves.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#4

Viesti Lasse Candé »

Olin oikeastaan myös vähän sen perässä, että arvelen että negatiivisen kannan omaavat jättävät ylipäätään helposti äänestämättä ja positiivisuus kukkii. Ja tietenkin helpoin äänestettävä että ei mitään väliä.

Tällä kertaa kuitenkin ainoat selkeät kannat ovat toistaiseksi negatiivisia. En oikein keksi tälle muuta syytä kuin että tämä tosiaankin menee vähän yksityisyyden piikkiin.

Itse pari kertaa hämmästellyt että miksi potkulainen x on lukenut ketjun neljä kertaa useammin kuin kukaan muu listalla? Onko pientä maanisuutta tms havaittavissa? Sitten mä tajuan että tällaiset pohdinnat eivät kuulu mulle tai kenellekään muullekaan pätkääkään ja tulee itsellenikin vähän kyttäävä olo.

Ehkäpä joku ratkaisee asian kirjautumalla ulos ja sitten tulee kynnys kirjautua sisään?
Arvaan että jos tällaisia on, vain pieni osa heistä tulee kertomaan julkisesti että ovat arkajalkoja.

Itse taivun kannattamaan poistoa näistä syistä, mutta äänestin en osaa sanoa tai ihan sama, sillä se vastaa omaa henkilökohtaista kokemustani.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#5

Viesti Andy »

Mahtaako noihin lukukertojen määriin vaikuttaa se, jos lataa näkymän uusiksi? Minulla on sellainen tapa, että en kirjoittaessani käytä esikatselua vaan postitan viestin, luen sen ja korjaan sitten kirjoitusvirheet. Joskus käy niin että muokkaan samaa viestiä 2-4 kertaa ja tällöin keskustelu latautuu tietysti aina uudestaan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#6

Viesti Lasse Candé »

Luultavasti näin.
Käytän itse samaa taktiikkaa. Esikatselu tarkoittaa "pitkitä jo muutenkin liian pitkää viestiäsi lisää", minkä takia en itsekään käytä sitä, ellen halua nähdä että jokin kuva, muotoilu tai vastaava tekninen seikka pelittää.



Mutta nyt on tärkeää ettei tämä muokkaaminen selitä tätä. Jotkut käyvät tarkistamassa niin monta kertaa ketjuja ettei oikein edes ketjun viestimäärä selitä sitä. Ja varsinkin joskus on myös niin ettei kys ihminen edes ole kirjoittanut ketjuun paljoakaan, jolloin pitäisi muokata kymmeniä (monikossa) kertoja jotta muokkaaminen selittäisi tämän.



Tietenkin jos vieläpä on niin että nämä asiat eivät selity silläkään että aihe on henkilölle erittäin tärkeä (tällaiset arvotukset eivät kuulu meistä muista kellekään ja se on ihan hyvä että joku kokee asioita tärkeäksi) vaan johtuukin jostain teknisestä fibasta kuten jokin automaattipäivitys tms...

...niin eikö molemmissa tapauksissa jaossa oleva info ole ongelmallista?
Yhdessä koko joukko kirjautuneita potkulaisia voi periaatteessa päätellä ihmisen kiinnostuksen kohteita ja toisessa tapauksessa koko toiminto antaa oleellisesti väärää tietoa...
Miksi jakaa tietoa joka on väärin tai yksityisyyden kannalta ongelmallista?



Normaaleissa tapauksissa kaikki tämä on ihan OK, mutta olenpa nähnyt sitäkin, että jossakin väärällä tavalla poliittisesti herkässä aiheessa joku erittäin harvoin kirjoittava kukkuu siellä lukutilastojen kärjessä aivan absurdeilla lukemilla. Oli selitys tähän mikä tahansa, se että koko kirjautunut potku näkee tämänlaisen ilmiön on ongelmallista.

Koska sillä oudolla tyypillä on kaikki oikeus olla vähän outo silleen.
Tai sitten se ei edes tiedä jostain päivitysasetuksistaan ja me vain luullaan sitä oudoksi silleen. Ja toki saadaan myös ihan väärää infoa osiossa jonka tarkoitus on tarjota meille infoa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#7

Viesti Lasse Candé »

Tällä hetkellä kolme häiritsevän ääntä ja nolla hyödyllisen ääntä.
Itse en edes äänestänyt häiritsevää, vaikka olen ongelmallisuuden suurin puolestapuhuja.

Tämä saattaa kertoilla siitä asetelmasta minkä mainitsin, että ei hirveästi motivoi alkaa valittamaan oikeuksistaan tms. Tai sitten ei.

Mutta ajatteli asiasta mitä tahansa, luulisin että moni allekirjoittaa nuo ongelmat. Ja siis itse tiirailen noita ihan mielelläni, mutta tämä lähes olematon mielihyväni tai vastaavasti olematon infohyöty kalpenee täysin sen rinnalla miten hanurista tuo näkyvyys ihan periaatteellisella tasolla on.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#8

Viesti Lasse Candé »

Minä olen lukenut tämän ketjun 9 kertaa.
[nimimerkki] on lukenut tämän 100 kertaa. ("[nimimerkki] (100)" )

Kolmannella sijalla viimeisestä kymmenestä on kolme, jotka ovat lukeneet ketjun 2 kertaa ja joukossa näkyy lisäksi viisi jotka ovat vilkaisseet kerran.

Mutta miksi [nimimerkki] on tästä ketjusta niin kiinnostunut?

Ylipotkija: Viittaus todelliseen nimimerkkiin muokattu pois.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5273
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#9

Viesti MikaM »

Mitä väliä? Oikeesti?
Miksi äsken 8 viestistä 5 on Lassen? Miksi Lassea kiinnostaa tämä niin kauheasti?
Kysy suoraan [nimimerkiltä]?
Ja mä en ole ihan vakavissani, eli ei todellakaan tarvii vastata. :) peace out

Ylipotkija: Viittaus todelliseen nimimerkkiin muokattu pois.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#10

Viesti Mika »

Andy, olet oikeassa, eli sivulatausten määrä selittää lukukerrat.

Koska nuo lukukerrat näkyvät vain kirjautuneille, ehkäpä vain kirjautuneiden pitäisi ne nähdä ja niistä tietää. Lasse kirjoittelee siinä mielessä ristiriitaisesti mainitessaan jonkun nimimerkin tässä yhteydessä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#11

Viesti Lasse Candé »

Juu, olin siitä tietoinenkin. Pidän kuitenkin kyseistä tietoa julkisena käytännössä.

Ja aiheen itsensä kontekstissa on luontevaa olla kiinnostunut aiheesta eikä kaikesta muusta.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#12

Viesti Kerkko »

Lasselta hyvää pohdintaa. En ole kaikkein kärkkäimpiä yksityisyyden puolustajia, mutta kyllä tämä minusta vähän häiritsee. Ilmeinen käyttötapa ominaisuudelle olisi vaikkapa sellainen, jos olen kysynyt ketjussa jotain. Voin nähdä, että jotkut ovat lukeneet ketjua, mutta eivätpä ole vastanneet! Joku voi nähdä tämän hyödyllisenä ominaisuutena, toinen taas painostavana.
Kuvake
admin
tekninen ylläpito
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1083
Lauteille: Joulukuu 2004
Yhteystiedot:

Viimeiset 10 viestiketjun lukenutta

#13

Viesti admin »

Koska kukaan ei tähän mennessä ole äänestänyt lisäosan puolesta, mutta neljä potkulaista on äänestänyt sitä vastaan, on lisäosa poistettu käytöstä. Jos äänestystilanne muuttuu huomattavasti, tilannetta katsotaan uudelleen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa