Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potku täyttää 15 vuotta

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potku täyttää 15 vuotta

#1

Viesti Mika »

Muistan kun tasan 15 vuotta sitten eli 22.12.2004 olin sekä kovin innoissani että varsin hämilläni tutustuessani tähän alustaan eli phpBB:hen. Tartuin kuitenkin heti toimeen ja opettelin ja opettelin. Sen verran monimutkainen monipuolinen phpBB on, että opettelu jatkuu edelleen. :)

Tavallisesti olisin viettänyt uudenvuoden hyvässä seurassa aikuisten juomia nauttien. Vaan 15 vuotta sitten vietin uudenvuoden yksin ja vesiselvänä koneen äärellä lähettäen sähköpostia Potkun perustamisesta kaikille kamppailulajiseuroille ja lajiliitoille, jotka verkosta löysin. Ja minähän löysin. Samassa etsin Suomen suurimpia keskustelupalstoja ja kerroin ilouutisen myös niillä.

Perustamisvaiheessa oli selvää, että keskustelut jatkuisivat yhteisten treenien nimissä. Näiden Potku-tapaamisten ja muiden tapahtumien kautta olen saanut tutustua mahtaviin ihmisiin. Samassa Potkun nämä keskustelut ovat olleet ehtymätön opin lähde.

Kiitän jokaista potkulaista näistä ikimuistoisista ja anteliaista vuosista. Jatkakaamme samaa yhteen hiileen puhaltamista. :bow:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potku täyttää 15 vuotta

#2

Viesti Mika »

Jatkan saman tien. Mitä muistoja sinulle on kertynyt näistä vuosista? 🙂
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Potku täyttää 15 vuotta

#3

Viesti Jani Rantalainen »

Liityin Potkuun vasta tänä vuonna mutta olen seurannut tämän palstan kirjoituksia jo vuosia. Täällä on paljon värikkäitä henkilöitä.
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Potku täyttää 15 vuotta

#4

Viesti jkk »

Olen oppinut paljon keskustelusta ja netti-keskustelusta yleensäkin, Argumentaatiovirheistä ja hyvistä tavoista.

Kamppailulajeista ja maailman asioista. Juuri mitään en ole kirjoitellut ikinä, enkä enää vuosiin, mutta palaan välillä vieläkin tarkastamaan, mitä putkussa on sanottu, jostain mieltä askarruttavasta asiasta.

Kiitos Mikalle ja kumppaneille kuluneista vuosista.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Potku täyttää 15 vuotta

#5

Viesti AriJ »

Oppinut useista eri maailmankolkkien lajeista, tutustunut mielenkiintoisiin kamppailuharrastajiin, ja käynyt kihelmöiviä keskusteluja lajien saralta!

Yksittäistä muistoa ei kyllä pysty tuosta kaikesta määrittämään....
______________________
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Potku täyttää 15 vuotta

#6

Viesti Shaolinsi »

Puolet elämästäni olen lukenut Potku.netin keskusteluita. Aloitin palstan seuraamisen 15-vuotiaana. Tänä vuona täytin 30 vuotta. Näiden 15 vuoden aikana olen kirjoittanut ylioppilaaksi, käynyt armeijan, valmistunut yliopistosta, mennyt naimisiin, saanut lapsen, kirjoittanut pari kirjaa, vieraillut noin 40 maassa, tavannut parikymmentä potkulaista ja saavuttanut Shaolin kung-fun parissa tavoitteeni. Näiden kaikkien vuosien varrella Potku.net on kulkenut mukanani. Muistan Potkun keskusteluiden lukemisen on rauhoittaneen minua ennen lääkiksen pääsykokeita, jotka jännittivät silloin ihan älyttömästi. Luin myös vanhoja keskusteluja sinä päivänä, jolloin jouduin kantamaan läheiseni arkun haudan lepoon. Minulla on edelleen tapana lukea keskusteluita ennen päivystysvuorojeni alkua, että saan jotain muuta ajateltavaa kuin kuolemansairaat ihmiset, joista olen vastuussa.

Potkun seuraaminen on yksi harvoista asioista, joka on pysynyt vakiona näiden viidentoista vuoden aikana. Kaikista eniten arvosta niitä tosielämän ystäviä ja treenikavereita, joita olen löytänyt palstan parista. Minua harmittaa hieman, että Potkun yhteisöllisyys on hieman heikentynyt vuosien varrella. Elämässä vain muutos on pysyvää, joten ei kai sille voi mitään.

Kiitos kaikille niille, jotka ovat pitäneet palstaa pystyssä. Vaikka kirjoitan tänne harvoin, niin arvostan silti tätä keskustelualustaa suuresti.
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Potku täyttää 15 vuotta

#7

Viesti Mänzy »

Maailmankuvani on laajentunut näiden 15 vuoden aikana kaikkien hyvien keskusteluiden myötä. Potku-miitit ovat olleet monena vuonna yksi kys. vuoden päätapahtumistani, joita olen innolla odottanut.

Arvostan edelleen huimasti Potkun filosofista linjausta hyväksyvästä areenasta, jolla eri taustoista ja erilaisista lajeista ponnistavat jakavat ajatuksiaan enimmäkseen toisiaan kunnioittavasti.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Potku täyttää 15 vuotta

#8

Viesti Jorge »

2003 tuli (taas) muutettua ulkomaille ja sillä tiellä ollaan edelleen. Kotimaan tapahtumista kartalla pysyäkseni aloin surffailla suomalaisilla keskustelufoorumeilla ja kirjoitellakin niille.

Jossain myöhemmässä vaiheessa Suomi24:lla (huoh...) törmäsin ketjuun, jossa linkattiin Kari Aittomäen kirjoituksiin Potkussa ja sitten aloin seuraamaan tätä foorumia ja myöhemmin sitten kirjauduin ja onhan tämä vaikuttanut paljonkin niin omaan treenaamiseen kuin kamppailun seuraamiseen penkkiurheilijanakin.

On myös tullut törmättyä vanhoihin tuttuihin ja tutustuttua lukuisiin uusiin, joista aika moneen on tullut törmättyä elävässäkin elämässä.

Eihän keskustelu ja henki foorumilla kaikin ajoin ole ollut täydellistä, mutta pääosin kuitenkin rakentavaa ja tämä onkin jäänyt ainoaksi keskustelupalstaksi, jolle on enää viitsinyt kirjoitella. Viime aikoina suurimmaksi osaksi kai musasta ja muista keventävistä aiheista, kun on ollut sen verran muuta mietittävää, mutta eri aiheet nousevat pintaan kausittain. Toiset ovat kritisoineet, että pitäisi keskittyä vain kamppailuun, mutta tietynlainen monipuolisuus pitää mielenkiintoa yllä, ja kun tulee vietettyä enemmän aikaa tällaä saitilla, löytää kamppailukirjoituksetkin helpommin.

Kiitokset kaikille osallistuneille!
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Potku täyttää 15 vuotta

#9

Viesti Eizei »

Onnea potku ja kiitos erityisesti touhuhenkilöille kuluneista vuosista ja parista miitistä, joissa tuli joskus käväistyä. Mukavaa väkeä tuli tavattua rakentavassa hengessä.

Tiedä vaikka joskus innostuisi jälleen.

Tärkeä ja opettavainen kanavahan tämä on.
Antti Junikka
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Potku täyttää 15 vuotta

#10

Viesti Lasse Candé »

Potku on ollut yksi parhaista asioista elämässäni.

Treeniä se on toki vähentänyt, koska on jossain määrin totta, että "nettisensei ei treenaa". Tämä aktiivisuus on tietenkin vaihdellut ja joskus potku lienee lisännyt treenaamistani myös. Mutta usein ihan ottanut aikaa, joka olisi voinut muuten olla treeniaikaa. Eikä vähiten siksi, että ajauduin seuratoiminnan ulkopuolelle suurimmaksi osaksi ns itsenäiseksi treenaajaksi.

Mutta yöllä chattasin Häkkisen kanssa ja sanoin että vastaavaa kamppailulajiajattelun tasoa kuin hänellä löytyy vain mestaritasolta tai potkussa muutamalta. (Hän oli kirjoittanut muutaman erittäin ansiokkaan kommentin Jessen Karate Nerds -ryhmään.) Nyt tietenkin pointti on, että täällä on lukuisia jotka hahmottavat kamppailulajien pääkysymykset paljon paremmin kuin miten hahmottaisimme ilman tätä alustaa.

Kun Jorge on oikeassa tuosta laatuseikasta (ainoa palsta jolle on viitsinyt kirjoitella), foorumi on aina kerännyt niitä ihmisiä jotka ovat harvinaisen fiksuja. Ihmisiä joiden on luultavasti vaikea välillä löytää riittävän tasokasta älyllistä drillailua lähipiiristä. Noin puolet tuntemistani suurista ajattelijoista on potkulaisia. Ehkä useampikin. Ilman potkua en tietenkään olisi löytänyt näitä.

Nyt kun vihdoin alan lähestyä valmistumista (l o l , vielä on matkaa...) huomaan, että potku on varustanut minua sellaisilla kompetensseilla jotka olisi jäänyt saamatta muutoin ja tänne tuhlattu aika alkaa todella vahvasti maksamaan itseään takaisin. Pystyn todella nopeasti esim "otsikoimaan" (puoliksi valmiita) ajatelmia. Ominaisuus joka on opettajalle tärkeä ja treenautuu sillä, että keskustelussa pitää lukea toisen pointti (vaikka se ei olisikaan edes täysin valmis). Toisaalta pystyn myös tuottamaan tekstiä hemmetin nopeasti, eikä ihme, koska olen varmaan tuottanut sitä tabletin näytöllä tänne yli kilometrin.

Kiitos kaikille hienoista keskusteluista! Kiitokset Mikalle tämän pohjimmaisesta koordinoinnista. Kiitokset kaikille jotka olivat mukana rakentamassa ja tekivät tai tekevät duunia. Kiitokset... kaikille.

Onnea meille!
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2954
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Potku täyttää 15 vuotta

#11

Viesti Antti »

Muistan hyvin Mikan levittämän "ilouutisen" ja olenkin suhteellisen pitkäaikainen Potkun lurkkaaja. Potku-tapaamiset yms. ovat tosin jääneet vähiin. Joka tapauksessa Potku on ylipäänsä ainoa keskustelufoorumi, jolle viitsin kirjoittaa, sekä itse aiheesta että sen vierestä. Ainakin itselleni on ollut iloa tästä mahdollisuudesta tuottaa harkitusti muotoiltuja postauksia ja tarvittaessa perustella niitä muille. Kiitos tästä kuuluu niin ylläpidon tekemille hyville valinnoille kuin tietysti muille kirjoittajillekin!
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Potku täyttää 15 vuotta

#12

Viesti Pyrkele »

Olen keskustellut Potkussa mm. varsan suojaikärajasta.

Hieno yhteisö
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Potku täyttää 15 vuotta

#13

Viesti Kari Aittomäki »

Potku tuli mulle todella tervetulleena ikkunana, erikoistilanteeseen.
Olin ollut tuolloin -06 kaksi vuotta omaishoitajana ja ruuvi alkoi kiristymään kun treenikin oli pakko jakaa ikkunoihin mihin ehti.

Kotiolojen ruuvaannuttua miltei sietämättömiksi Potku oli ainoa henkireikä ja eittämättömän elähdyttävä lähde.

Monenmonet on korkean tason info-tykitykset ja näkemykset joista nauttia saanut olen.
Samalla päästen tälleen kivasti käsittelemään odotettavissa olleita iljettävyyksiä.

Kiitoksia kaikille kirjottelijoille, seuraajille ja ylläpidolle.
May there be 15 more.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potku täyttää 15 vuotta

#14

Viesti Mika »

Pyrkele kirjoitti: joulu 23, 2019, 13.58 Olen keskustellut Potkussa mm. varsan suojaikärajasta.

Hieno yhteisö
:lol:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Potku täyttää 15 vuotta

#15

Viesti Kerkko »

15 vuotta, aika jännä. Löysin Potkun melkein heti starttauksen jälkeen, mutta muistaakseni silloin oli vielä niin hiljaista, että en jäänyt. Taekwondofoorumia luin kokoajan ja sitä kautta Potku tuli muutaman kuukauden päästä uudelleen vastaan. Olin silloin innokas taekwondoharrastaja ja hyvin kiinnostunut muistakin lajeista. Keväästä 2005 lähtien olen vähintään joka kuukausi lukenut tätä foorumia, tuskin kovin montaa potkutonta viikkoakaan on näille vuosille sattunut.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa