Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kehitysehdotukset ja vikailmoitukset

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 180
Lauteille: Syyskuu 2013

Kehitysehdotukset

#391

Viesti Gjagor »

Niin siis kai tuon automaagisen kirjautumisen pitäisi pitää tunnusta kirjautuneena niin pitkään kunnes itse kirjaudun ulos. Nyt näin ei ole vaan se kirjautuu ulos itsestään.

Käyttis win 7 ja selain Chrome, nämä lienevät olennaisimmat tiedot. En juurikaan kännykällä selaa potkua niin en tiedä onko siinä sama juttu. Pitää kokeilla.
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kehitysehdotukset

#392

Viesti fuusetsu »

Säilyykö sisäänkirjautuminen kun suljet selaimen? Jos ei, niin kyse on selaimen asetuksista. Samoin, jos tyhjentelet selaimen muistin esim. käytyäsi joillakin sivuilla.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kehitysehdotukset

#393

Viesti Lasse Candé »

Mulla ei ole tuota ongelmaa padin Chromella (android).

Sanottakoon, että iphonella jolla on tuo ongelma, on muitakin typeryyksiä, kuten se että se latailee kaiken koko ajan uusiksi.

Edit: se kysymys tietenkin jää vieläkin jäljelle, miksi potku on tälle herkempi kuin muut foorumit.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Kehitysehdotukset

#394

Viesti Ile »

Mä tarvisin varmaan vähän opastusta sujuvaan potkun selailuun, koska olen harjoitellut tätä vasta 6-7 vuotta.

Siis kun päivittäin käy täällä ja seurailee useita ketjuja, niin eikös kätevin tapa ole tehdä se sivun "vilkkaat viestiketjut" kautta?

En tykkää käyttää jotain "lukemattomat viestit" näkymää, koska tyypillisesti haluan palata myös ketjuihin, joissa olen duunin lomassa aikaisemmin jo pikaisesti käynyt, ja joihin ei ole tullut sen jälkeen uusia viestejä jne.... joten aina kun palaan potkuun, niin näen mielelläni ne kaikki viime aikojen aktiiviset ketjut siinä samalla näkymällä olipa niissä viestejä joita en ole vielä lukenut tai ei. Sitten muistan mihin haluan vielä palata jne... Siksi siis "Vilkkaat viestiketjut" on the näkymä.

Nyt vaan ongelma - joka ei ole hirveän iso, mutta johon joka päivä kiinnitän huomiota - on se, että ketjuista ei ole pikalinkkiä "Vilkkaisiin viestiketjuihin". Tämä merkitsee ylimääräistä klikkailua. Paluunäppäimen käyttö ei ole hirveän kätevää jos vaikka surffaa yhden ketjun sisällä aikaisemmilla sivuilla tai jos postaa kommentin. Ja vaikka palaisi paluunäppäimellä suoraan ketjun ensimmäiseltä sivulta takaisin "Vilkkaisiin viestiketjuihin", niin sitten pitää kuitenkin vielä refreshata näkymä eli sekin merkitsee kahta klikkausta.

Miten te muut navigoitte täällä? Eli kun olette lukeneet ja kenties kommentoineet tiettyä ketjua, niin mihin ja miten menette sieltä seuraavaksi? Itse siis haluan käytännössä aina palata vilkkaisiin viestiketjuihin, mutta siinä on tuo edellä kuvaamanin "ongelma".
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 3844
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Re: Kehitysehdotukset

#395

Viesti Puni »

Aloitussivuna on osallistumani aiheet ja juuri muita en selaile, paitsi humalassa ja/tai trollaillessa.
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen

(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kehitysehdotukset

#396

Viesti Lasse Candé »

Ile,
Minä navigoin aina alue kerrallaan. Eli kun olen kirjoittanut viestin, luen sen ja sitten palaan alueelle.

Niin muuten, kun noista lukemattomista ja muista puhutaan, minulle aluejako noin yleisesti ottaen on palvelu. Ja minä myös käytän sitä palvelua. Joskus en lue jotakin aluetta kun en ole sillä tuulella ja sitten luen sitä enemmän kun olen. Toimin näin esim sen perusteella jaksanko kamppailujuttuja, jaksanko politiikkaa, jaksanko huumoria... Joskus on myös kiva jättää vähän enemmän tietyn kategorian luettavaa vaikkapa bussimatkalle.

Se että kaikki minuun tai selaamiseeni jotenkin liittyvät aiheet näkyisivät yhdessä näkymässä, tuhoaisi kaiken tämän hienouden.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Kehitysehdotukset

#397

Viesti Ile »

Ok, tuossahan on ihan hyvää näkökulmaa.

Itselläni tämä taisi mennä niin, että about ensimmäisten kuukausien aikana katselin etusivulta noita alueita, ja se oli oikein hyvä juttu, koska sillä tavalla pystyi käymään itse kiinnostavia juttuja ja niiden historiaakin läpi.

Sittemmin siirryin enemmän "yleiskeskustelijaksi" :) ja käyttämään vilkkaita viestiketjuja, enkä ole itse asiassa juurikaan edes kiinnittänyt huomiota siihen, että siellä lukee myös sen alueen nimi, johon ketju kuuluu. (Tosin kyllä siis tykkään välillä pikaisesti tsekata myös etusivun ja todeta tuoreimmat kamppailuaiheet.)

Toi sun systeemi on kyllä hyvä jos nimenomaan haluaa itse vähän valikoidusti kohdistaa huomiota juuri tiettyihin juttuihin ja jättää muut vähemmälle.

Mutta jos tykkää minun tavallani pomppia jossain työn lomassa aihepiiristä toiseen eikä joka välissä edes muista, että missä ketjussa tuli jo käytyä tai mihin pitikään hetken päästä palata vielä kommentoimaan, niin on kiva nähdä ne kaikki päivän keskustelut kerralla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kehitysehdotukset

#398

Viesti Mika »

Minä selailen Potkua oikeastaan täysin Lukemattomat viestit -linkin kautta. Joskus huvikseni olen kokeillut noita muita linkkejä (tietääkseni että ne ylipäätään toimivat, kun ainahan varsinkin päivitysten yhteydessä voi nyrjähdellä jotakin pientä).

Potkussa on lisäpalikka, jonka avulla jokaisen viestin voi merkitä lukemattomaksi. Kunkin viestin oikeassa alakulmassa on linkki, jossa lukee Lukemattomaksi. Käytän tätä silloin, kun haluan palata paremman ajan kanssa johonkin viestiketjuun. Näin kyseinen ketju näkyy uudelleen lukemattomana, kun kirjaudun seuraavaksi sisään.

Ile siis haluaa lisää tauhkaa. :smt003 Vakavammin puhuen tuon pitäisi olla helppo toteuttaa. Kysymys kuuluu: mihin sen linkin sijoittaisi? Kuvakaappaus ja siinä jotenkin osoitettu kohta olisi paras vastaus.

Tosin omasta mielestäni nuo tekstilinkit ovat niin...2008. Symboleissa taasen on se ongelma, että yhden symboli on toisen "Hä?". Kuinka intuitiivinen on esimerkiksi tämä symboli? Kuva
Kun sitten taas Kuva lienee varsin yksiselitteinen.

Pudotusvalikoissa on se ongelma, että ne vaativat ylimääräisiä napautuksia, ja jotkut niistä sulkeutuvat, jos hiiri liikkuu pois valikon päältä. Joidenkin taas toivoisi sulkeutuvan, vaikka hiiri ei liikkuisikaan. :D

Tässä pelissä ei vain voi voittaa. :D

Mutta tuo Ilen ehdotus on siis helppo toteuttaa, kunhan sille löytyy hyvä paikka. Jopa minä, joka en ymmärrä koodaamisesta mitään, pystyisin yrityksen ja muutaman kymmenen erehdyksen kautta suorittamaan tuon (kokemusta on... :smt003 ). Onneksi aina avuliaat @Cakke ja @Lurttinen ovat helposti tavoitettavissa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Kehitysehdotukset

#399

Viesti Dojon Jäykin »

Mä käytän paljonkin ¨lukemattomat viestit¨-nappulaa. Mua saattaa kiinnostaa semmoinenkin mikä muita kiinnostaa, mutta harvemmintai en ollenkaan itse osallistu ja noin on monesti noussut joku vanha topicci esille johon ei kukaan ole mitään pitkään aikaan kirjoittanut. Samalla tulee kuitenkin vain ne tuoreimmat kätevästi siihen valittavaksi.

¨Uudet viestit¨-nappulalla mä taas pääsen nopeasti alueelle johon olen juuri itse kirjoittanut tai joku muu on aivan äskettäin kirjoittanut, mutta ei tarvitse mennä minkään valikon kautta.

Itse kaipaisin jopa suoraa ¨Itse kirjoittamani viestit¨-nappulaa ettei tarvitse omien asetusten jne kautta käydä hakemassa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kehitysehdotukset

#400

Viesti Mika »

Dojon Jäykin kirjoitti: Itse kaipaisin jopa suoraa ¨Itse kirjoittamani viestit¨-nappulaa ettei tarvitse omien asetusten jne kautta käydä hakemassa.
Omasta profiilistaan siihen linkkiin pääsee nopeiten, mutta ehkä tarkoititkin sitä etkä varsinaisesti tuota Omat-linkkiä, jossa voi valita kaikenlaista henkilökohtaista. :)

Tuonkin linkin voi sijoittaa minne tahansa, mutta tilahan siinä alkaa jonkinlainen ongelma olla, kun ei ole pudotusvalikoita...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Kehitysehdotukset

#401

Viesti Ile »

Mika kirjoitti: Ile siis haluaa lisää tauhkaa. :smt003 .
:smt003

Ei kun tietysti asiallista kamppailukeskustelua, jota esim. karatemies vs. tiikeri -ketju ilmentää. Btw, voisiko ko. ketjuun ohjaavan pikalinkin saada kaikille sivuille? :D
Mika kirjoitti: Vakavammin puhuen tuon pitäisi olla helppo toteuttaa. Kysymys kuuluu: mihin sen linkin sijoittaisi? Kuvakaappaus ja siinä jotenkin osoitettu kohta olisi paras vastaus. .
Kuvakaappauksissakin olen vähän huono.. :) mutta joo, mielestäni luonteva paikka olisi yläpalkissa samassa rivistössä, jossa on nyt noi linkit: omat, yksityisviestit, uudet viestit, lukemattomat viestit, tykkäykset.

(mutta liekö tälle sitten laajempaa kysyntää...?)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kehitysehdotukset

#402

Viesti Lasse Candé »

Tarkoitatko Ile, että tahtoisit saada ne viisi tuoreimmin käytettyä kamppailuketjua samalla tavalla jokaiseen ketjuun näkyviin, kuin ne nyt näkyvät etusivulla?

Varsinkin kun sä olet etupotkija, niin pitäisi sen etusivulle klikkaamisen olla melko nopeaa. Siis itse navigoin tosiaankin alue kerrallaan, mutta kun tulee fiilis että alue on nähty, saatan mennä suoraan ketjusta etusivulle. Ja se linkkihän löytyykin sivun ala- ja ylälaidasta.



BTW Ilokaasuteltassa on ärsyttävää kun alhaalta ei pääse samalla tavalla Kahvilaan kuin ylhäältä (missä näkyy koko aluehierarkia sinne saakka)... Yleensä kun ketjun lukeminen valmistuu, ollaan alhaalla. Saattaa olla että pystyn silti elämään tämän ongelman kanssa. Vaikkapa tässä lukee nyt mulla alhaalla "Paluu Niksinurkkaus" kun ylhäällä on koko komentoketju etusivulta takapihalle ja siitä niksinurkkaukseen. Näin ollen en pääse täältä alhaalta takapihavälikköön. Etsivulle taas löytyy tuosta hieman vielä alempaa erillinen linkki.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Kehitysehdotukset

#403

Viesti Ile »

Lasse Candé kirjoitti: Tarkoitatko Ile, että tahtoisit saada ne viisi tuoreimmin käytettyä kamppailuketjua samalla tavalla jokaiseen ketjuun näkyviin, kuin ne nyt näkyvät etusivulla?
.
Taisin kirjoittaa epäselvästi, en tarkoittanut tuota.

Ja joo, etusivulle pääsee kyllä näppärästi joka paikasta ja se on hyvä juttu, koska välillä etusivullakin on ihan kiva käydä.

Mutta siis yhtä näppärästi haluaisin päästä joka paikasta sinne vilkkaisiin viestiketjuihin, koska se on mulle kuitenkin se "keskusnäkymä" josta pompin ketjuihin ja takaisin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kehitysehdotukset

#404

Viesti Lasse Candé »

Aaa, kappas... löytyihän sellainenkin. Elikkäs vain pidennetty versio tuosta viiden uusimman jutskasta...

Sähän voit tehdä sen sun kotisivuksi tai muutoin kirjamerkitä. :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kehitysehdotukset

#405

Viesti Mika »

Ile on kuitenkin etupotkija ja ahkera kirjoittelija, joten tartun tuohon ensi viikolla. Jos ja kun evotan, pyydän @Cakkea lohduttamaan (kun hällä on niin vahvat käsivarretkin :unelmoi: ). :smt003

Kyllä tämä kokeillaan, osasin minä tai en. Jos muut eivät pidä lisäyksestä, katsotaan tilannetta uudelleen. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 3 kurkkijaa