Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tervetuliaisviesti

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tervetuliaisviesti

#1

Viesti Mika »

Suunnittelemme tervetuliaisviestia uusille potkulaisille. Mita tallaisen viestin tulisi sisaltaa: millaista tekstia, mita linkkeja (sivuston sisaisia tai ulkoisia), ehka kuvia (esim. keskeisten toimintojen kuten haun sijainnista laudalla) jne?

Millaista virtuaaliopastusta olisit itse toivonut potkuilusi alkumetreilla?

Kiitos avusta. :bow:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

Re: Tervetuliaisviesti

#2

Viesti KukiHilli »

Mika kirjoitti: Suunnittelemme tervetuliaisviestia uusille potkulaisille. Mita tallaisen viestin tulisi sisaltaa: millaista tekstia, mita linkkeja (sivuston sisaisia tai ulkoisia), ehka kuvia (esim. keskeisten toimintojen kuten haun sijainnista laudalla) jne?

Millaista virtuaaliopastusta olisit itse toivonut potkuilusi alkumetreilla?

Kiitos avusta. :bow:
Tervetuloa potkuun, mä oon tän paikan kingi.


Terveisin,


Mika Perkiönmäki Bryssel 1.1.2008


:-!
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mika »

Oletuksesi on erheellinen! :teacher:

Kokoushuone on Potkun aktiivisimpia alueita. Keskustelu on kylla vilkasta.


Mutta aiheeseen: Mitka laudan ominaisuudet tai vaikka saantokohdat olisi hyva esitella tuollaisessa viestissa?


Auttakee nyt uusia! :newb:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#4

Viesti KukiHilli »

"Tervetuloa potku.nettiin. Sivustollamme käy päivittäin täysin kamppailulajeista tietämättömiä henkilöitä, normaaliharrastajia sekä kilpailijoita MM-tasolle asti. Lisäksi liittyessäsi potkun jäseneksi 10€:n hintaan, pääset puumaja-alueelle, jossa eri alojen asiantuntijat vastaavat kysymyksiisi, sekä saat alennuksia seuraavista palveluista <linkki tähän>.
Tutustu rauhassa forumin sisältöön ennenkuin avaat uutta aihetta, sekä käy vilkaisemassa yhteisömme säännöt <linkki tähän>."

Jotain tällaista?
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#5

Viesti Mika »

:shock: Jatka kirjoitti asiallisen viestin.

:p


Kiitos, juuri jotakin tuollaista. Ja pitaisiko linkittaa esim. joihinkin Tiedotushuoneen ketjuihin (vaikka Yleisimmat aiheet)?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#6

Viesti KukiHilli »

Mika kirjoitti: :shock: Jatka kirjoitti asiallisen viestin.

:p


Kiitos, juuri jotakin tuollaista. Ja pitaisiko linkittaa esim. joihinkin Tiedotushuoneen ketjuihin (vaikka Yleisimmat aiheet)?
Pitäähän sitä kerran vuodessa kirjoittaa jotain asiallista,harmi vaan että se tuli näin aikaisessa vaiheessa vuotta ;)

Kyllähän siihen loppuun voi laittaa että:"Suosittelemme vielä tutustumaan erityisesti seuraaviin linkkeihin" ja sitten lista alle.
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

#7

Viesti IIsakki »

ja Haku-toiminnon käyttöä voisi suositella/opastaa..
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

#8

Viesti Sylvesteri »

Kannattaisi varmaan laittaa linkit pariin "mikä laji minulle"-viestiketjuihin.
Mietinnässä.
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#9

Viesti PaavoH »

Joo mun mielessä toi Potkun ideologia ja säännöt olisi aluksi kerrottava selvästi ja ytimekkäästi eikä silleen että "klikkaa tästä" koska ite ainakin aina skippaan ne :D. Mutta siis mielestäni tärkeää koska muuten saattaa esiintyä turhia väärinkäsityksiä asioista kun tullaan tänne.

Vaikka kyllähän esimerkiksi kirjottelijoiden henkilökohtaisuudet joita on välillä sivuttu täällä vaativat omaa opettelua.
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#10

Viesti KukiHilli »

Killuminati kirjoitti: Joo mun mielessä toi Potkun ideologia ja säännöt olisi aluksi kerrottava selvästi ja ytimekkäästi eikä silleen että "klikkaa tästä".
Ei toimi, koska ihminen on utelias eläin, eikä jaksa keskittyä nuolemaan pintaa vaan haluaa nähdä mitä on sisällä.
Mielestäni tervetuliaisviesti ei saa olla paljoa pidempi, kuin oli mun ensimmäinen ehdotus.
Mutta se viesti kun on jossain, niin sinne on pahimman uteliaisuusnälän jälkeen helppo palata ja ruveta käymään läpi sisältöä.
Sieltä myös silloin löytää kaikki tarpeellisen helposti.

EDIT:

Alat uuden suklaapatukan jälleenmyyjäksi, joten kun viet asiakkaille maistiasia, annatko ensin 10 liuskaa A4 paperia jotka pitää lukea huolella jonka jälkeen saavat maistaa, vai annatko lyhyen yhteenvedon, jonka jälkeen asiakas saa sen maistiasen?
Jälkeenpäin asiakas saattaa hyvinkin lukea sisällöstä.
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#11

Viesti PaavoH »

KukiHilli kirjoitti:
Killuminati kirjoitti:Joo mun mielessä toi Potkun ideologia ja säännöt olisi aluksi kerrottava selvästi ja ytimekkäästi eikä silleen että "klikkaa tästä".
Ei toimi, koska ihminen on utelias eläin, eikä jaksa keskittyä nuolemaan pintaa vaan haluaa nähdä mitä on sisällä.
Mielestäni tervetuliaisviesti ei saa olla paljoa pidempi, kuin oli mun ensimmäinen ehdotus.
Mutta se viesti kun on jossain, niin sinne on pahimman uteliaisuusnälän jälkeen helppo palata ja ruveta käymään läpi sisältöä.
Sieltä myös silloin löytää kaikki tarpeellisen helposti.

EDIT:

Alat uuden suklaapatukan jälleenmyyjäksi, joten kun viet asiakkaille maistiasia, annatko ensin 10 liuskaa A4 paperia jotka pitää lukea huolella jonka jälkeen saavat maistaa, vai annatko lyhyen yhteenvedon, jonka jälkeen asiakas saa sen maistiasen?
Jälkeenpäin asiakas saattaa hyvinkin lukea sisällöstä.
Ilmaisin ehkä vähän huonosti, tarkoitin tolla selvällä ja ytimekkäällä nimenomaa tuollaista tiivistelmää, jossa se oikeanlaisen käyttäytymisen idea tulisi pääpiirteiltään aika selväksi.

Tietenkin on sitten hyvä olla yksityiskohtaisempi säännöstö ja ehkä kylttikin sinne, jonka helposti löytää, mutta mun mielestä olisi hyvä siinä viestissä olla sellainen lyhyt yhteenveto/tiivistelmä/sanoma tjsp myös, sellainen (huom. oikeanlainen) lyhyt ja ytimekäs yhteenveto, joka luetaan todennäköisesti siinä samalla, saisi asennoittaa uusia tulokkaita vähän.

Mutta jos siinä lukee vain "jos haluat tietää potkussa käyttäytymisestä, paina tästä" ja sitten tulisi esimerkiksi liuta sääntöjä, niin silloin mun mielestä tollanen sivuutettaisiin siinä "maistiaisen haun" vimmassa.
Vaikka toistan että voisi olla hyvä idea silti pitää tuo sääntöihin ohjaaminen siinä, tuon lyhyen ja ytimmekkään viestin kanssa.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#12

Viesti mronkain »

Samaa mieltä kuin mitä tässä jo on sanottukin: lyhyesti. Lopussa voi olla linkkejä sääntöihin yms. mutta selkeästi esille että ne ovat lisätietoa kaipaaville. Yksi yleinen sääntö foorumi- ja muuhun yhteisökirjoitteluun on kuitenkin syytä tuoda esille: seuraa keskusteluja jonkin aikaa ennen kuin itse kirjoitat. Myös haun käytöstä lienee syytä opastaa.

- Marko
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

#13

Viesti IIsakki »

Yksityisviestien käyttö mahdollisuudsta jonkinmoinen sivuhuomautus sekä aiheeseen liittyvän otsikoinnin käytöstä jotain..
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Tervetuliaisviesti

#14

Viesti Mika »

No niin, nyt Lurttinen on - kiitosta vain :bow: - asentanut Potkuun MODin, joka lähettää ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä yksityisviestin. Millaista tietoa siinä tulisi mielestänne olla?

Auttakaa uusia eli tulevia potkulaisia :)
Kuvake
Yin
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 274
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Tervetuliaisviesti

#15

Viesti Yin »

Muistuttaa ainakin haku toiminnosta. Ettei tulisi näitä "mihin lajiin mää nyt voisin mennä ku oon sellanen ja sellanen" -aiheita 100, vaan kaikki tungettaisiin yhteen ketjuun.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 23 kurkkijaa