Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Wing Tsun ja Wing Chun?

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Juggeli
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: Turku

Wing Tsun ja Wing Chun?

#1

Viesti Juggeli »

elikkä mitä eroa on Wing Tsunissa ja Wing Chunissa?
En oo ihan perillä näiden lajien eroista..
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wing Tsun ja Wing Chun?

#2

Viesti joksanen »

Näistä löytynee vastaus ja ainahan voi kysyä lisää:
-Wing Chun For Dummies -tiedote
-Winkkarit Suomessa -ketju
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wing Tsun ja Wing Chun?

#3

Viesti Veka »

Tuon Progressive Wing Tsunin voisi tosin poistaa tuolta Wing Chun For Dummies -tiedotteesta, koska lajin edustusta ei enää sattuneesta syystä Suomessa ole. ;)
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wing Tsun ja Wing Chun?

#4

Viesti joksanen »

Jep, tein muutoksia WTF-forumin postaukseen. Sen voisi pastata myös tähän potkun versioon.

http://forum.wingtsun.fi/viewtopic.php?p=1029" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Wing Tsun ja Wing Chun?

#5

Viesti Mika »

Joksanen, lähetätkö ton vaikka mulle muotoiluineen?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wing Tsun ja Wing Chun?

#6

Viesti joksanen »

Tehty.
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Wing Tsun ja Wing Chun?

#7

Viesti AnarkiaVaari »

Terve.

Osaako joku kertoa vähän Tampereen Wing Tsuneista (chuneista pälä läpä) että millaisia ovat/missä voi harrastaa? Hervannassa ilmeisesti opetetaan jotakin ainakin?

Olen kuullut myös, että jossain Tampereella pyörii joku Hongkongilainen opettajakin(?)
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Hollow
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 535
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Wing Tsun ja Wing Chun?

#8

Viesti Hollow »

AnarkiaVaari kirjoitti: Terve.

Osaako joku kertoa vähän Tampereen Wing Tsuneista (chuneista pälä läpä) että millaisia ovat/missä voi harrastaa? Hervannassa ilmeisesti opetetaan jotakin ainakin?

Olen kuullut myös, että jossain Tampereella pyörii joku Hongkongilainen opettajakin(?)
Mites Progressive Wing Tsung/Chun/Kekä?

Veka varmaan osaa vastata paremmin, mutta jos sitä vielä Tampereella on niin sinne! Niillä on myynnissä ainoostaan voittoarpoja.
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Wing Tsun ja Wing Chun?

#9

Viesti AnarkiaVaari »

Hollow kirjoitti:
AnarkiaVaari kirjoitti: Terve.

Osaako joku kertoa vähän Tampereen Wing Tsuneista (chuneista pälä läpä) että millaisia ovat/missä voi harrastaa? Hervannassa ilmeisesti opetetaan jotakin ainakin?

Olen kuullut myös, että jossain Tampereella pyörii joku Hongkongilainen opettajakin(?)
Mites Progressive Wing Tsung/Chun/Kekä?

Veka varmaan osaa vastata paremmin, mutta jos sitä vielä Tampereella on niin sinne! Niillä on myynnissä ainoostaan voittoarpoja.

Juu, oon jotain kuullu kans niistä. Miten se oikeastaan eroaa "perinteisestä" wingistä? Paitsi että on "käytännöllinen"?
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Wing Tsun ja Wing Chun?

#10

Viesti Mika »

Hollow kirjoitti: Veka varmaan osaa vastata paremmin, mutta jos sitä vielä Tampereella on niin sinne!
Esimerkiksi viime torstaina harjoittelimme vierekkäin heidän kanssaan Rosendahlilla (koetahan saada polvesi kuntoon).
AnarkiaVaari kirjoitti: Juu, oon jotain kuullu kans niistä. Miten se oikeastaan eroaa "perinteisestä" wingistä? Paitsi että on "käytännöllinen"?
Siis tämä Vekan ja kumppaneiden nykyinen linja on nimenomaan sitä perinteistä Winkkaria.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wing Tsun ja Wing Chun?

#11

Viesti Veka »

Joo, meidät löytää näin kesäaikaan tuolta pyynikiltä noiden "sirkkojen" naapurista. 8-)
Tämä nykyinen linjammehan on tämä Practical Wing Chun. http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=11062" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Wing Tsun ja Wing Chun?

#12

Viesti Mika »

Herättääkö ajatuksia?

[youtube][/youtube]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wing Tsun ja Wing Chun?

#13

Viesti joksanen »

Mulle syntyy tästä kaikenlaisia ajatuksia, joista osa on esitetty 4Dummies-tiedotteessa ja osa jossain muussa postauksessa. En jaksa nyt alkaa raapustaa kovin pitkää turinaa. Mutta jos jollekulle syntyi kysymyksiä, voin koittaa valottaa asiaa.

Antti voisi kommentoida tuota Siu Lin Taun jälkimmäistä puoliskoa. Mun silmääni se näyttää vähän päälleliimatulta, koska se on niin erilainen. Melkein tulee sellainen olo, että Leung Janin "sei sup dim" -metodin juttuja on niputettu yhteen ja tehty formiksi. Noitakin kyllä löytyy Youtubesta.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wing Tsun ja Wing Chun?

#14

Viesti joksanen »

Piti vielä sanoa se, että sanotaan Sergiosta mitä tahansa, kaveri on kyllä tehnyt Uron Työn kiertäessään maita ja mantuja ja taltioidessaan mestarien sanomisia ja edesottamuksia. Onhan muutkin toki tehneet samanlaisia kierroksia, mutta jo ihan aikakaudesta johtuen taltioinnin määrä on luonnollisesti eri luokkaa.
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2954
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Wing Tsun ja Wing Chun?

#15

Viesti Antti »

Onhan tuo ihan mielenkiintoinen video. Mielenkiintoista, että Chan Wah Shunilla olisi ollut vain yhdeksän oppilasta. Selitys siitä, että tilaa olisi ollut liian vähän videolla näytetyn liikesarjan opettamiseen ei kuulosta erityisen uskottavalta. Tätä selitystä vastaan on mielestäni myös se, että Yuen Kay Shan -tyylissä, joka ei ole lähtöisin Leung Janista, on Siu-lin-tau-niminen liikesarja, joka ei sisällä askeleita. Sattumaltako se kärsisi samasta puuteesta kuin Chan Wah Shunin oppilaat? Yuen Kay Shanin opettaja Fung Siu Ching mainitaan kyllä videon lopussa lyhyesti.

Se, että Chan Yiu Minin muutkin oppilaat kuin Chan Kar Lin olivat oppineet enemmän kuin kolme liikesarjaa ei tietenkään todista sitä, että Chan Wah Shun olisi alunperin oppinut enemmän kuin kolme liikesarjaa Leung Janilta. Liikesarjat (lukuunottamatta puu-ukkoa ja aseita) ovat syntyneet tiettävästi Leung Jania edeltäneen sukupolven aikana. Siu-lin-tau, Cham-kiu ja Biu-ji esiintyvät niin monessa tyylissä, että ne lienevät melko varmasti peräisin tältä ajalta: muiden liikesarjojen ikä pitäisi nähdäkseni todentaa osoittamalla, että ne esiintyvät muissakin kuin Chan Yiu Minin tyylissä.
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa