Oletan että täälläkin taannoin mainittu Lama Bar-ché Dorje liittyy lajiin, mutta olenko väärässä?
Valvoja: Valvoja
Tätä kautta luin aiheesta.Maria Tarvas kirjoitti: Olen ymmärtänyt, että lajin harjoituksissa kontaktia ei turhaan varsinkaan edistyneempien ryhmissä säästellä, mikä tietysti on hyvä asia.
Mielenkiintoinen kommentti, mistä olet saanut asiasta vihiä?
Itse olen treenannut vasta miekalla ja jousella. Miekka on Tiibetiläistä mallia eli suora ja kärkipainoinen. Jousi on Mongolialaista mallia ja jousi jännitetään peukalolla. Muista aseista en ikävä kyllä osaa sanoa mitään, kun ei ole niistä vielä kokemusta.Aleksi T kirjoitti: Millaisia nuo aseet ovat? Onko ne ihan tiibettiläisiä vai lainattu esim. intialaisista lajeista?
Sori nyt en ole varma ymmärsinkö kysymyksen oikein.tohtorismies kirjoitti: Opettaako Dorje sisäisiä oppeja nivoutuneena ainoastaan gar-takiin ja buddhalaisuuteen?
Vai myöskin "sellaisenaan"?
Maria Tarvas kirjoitti:Sori nyt en ole varma ymmärsinkö kysymyksen oikein.tohtorismies kirjoitti: Opettaako Dorje sisäisiä oppeja nivoutuneena ainoastaan gar-takiin ja buddhalaisuuteen?
Vai myöskin "sellaisenaan"?
Tarkoitatko että opettaako Bar-ché Dorje sisäisiä oppeja myös jossain muussa yhteydessä? Uskoisin että hän opettaa mielellään monissa paikoissa, mutta jos haluaisi hänet opettamaan muualle sitä pitää varmaankin kysyäistä Bar-chélta itseltään, joskin voin mielelläni toimia kysymyksen välittäjänä.
Noilla periaatteilla tarkoitin jotakin hieman tarkempaa. Esimerkiksi Tang Langin periaatteista voi lukea täältä, vaikka tietysti nuokin ovat vain lyhyitä kuvauksia, mutta niitähän voi sitten availla.
Millaisia harjoitteita siellä edistyneempien harjoituksissa voi tavata? Videot nyt tietysti olisivat oiva apuväline, mutta jos niitä ei ole, tyytynemme tekstiin![]()
Wow, upea miekka!Risto R kirjoitti: Mielenkiintoista! Kävin googlettamassa noita miekkoja, onkohan ne jotakuinkin tämän mallisia?
Näyttää kovin samanlaiselta kuin yksiteräiset viikinkimiekat/ylisuuret väkipuukot. Olisi kiva nähdä videota tuon käytöstä.