Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bruce Lee

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 5371
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bruce Lee

#241

Viesti KungFuMiäs »

Andy kirjoitti:
KungFuMiäs kirjoitti: Suurin osa treenistä liikesarja ja miekkatreeniä? Mitenkäs tähän johtopäätökseen ollaan päästy?
Näin en ole koskaan sanonut, minkä jokainen voi helposti tarkistaa edellsiestä viestistäni. Olisi toivottavaa, että et yrittäisi laittaa sanoja suuhuni.
Aivan totta juu, taisin lukea sen defensiivisuojalasit päällä. Eli juu treenimme on suurimmaksi osaksi, jos ei täysin kokonaan erilaista kuin MMA harjoittelu :)
Andy kirjoitti: No onko teidän treeniajastanne sitten valtaosa kamppailu-urheilutyyppistä välineharjoittelua (ei siis tuota mitä videolla oli), pariharjoittelua suojien kanssa, jumppaa, sparria, painia ja tehtäväsparreja? Vai jotain muuta?
Ei toki ole varsinaisesti "kamppailu-urheilutyyppistä". Mutta samantyyppisiä elementtejä, jonkinlaista suojien kanssa pariharjoittelua, jonkinlaista sparria, jonkinlaista välineharjoittelua, jonkinlaista tehtäväsparria. Jonkinlaiseksi jumpaksi voisi laskea sitten kiinalaislajimainen sooloharjoittelu. Tätä sooloharjoittelua eri oppilaat tekevätkin sitten hieman eri tavoilla, jollain voi olla kaiken muun lisäksi ihan perus lihaskuntoliikkeitä, joku heiluttelee kahvakuulaa ym. ym. Toki jos halutaan saiverrella näistä treenimetodeista ja mennä hyvin tarkaksi niin ei me tehdä kamppailu-urheilua, vaan perinteistä kiinalaista kung futa, riippuu kenen kanssa asiasta juttelee....

Se mikä on valtaosa treenistä vaihtelee hyvin paljon ihmisten vaiheiden mukaan. Meidän seuran treeni on hyvin dynaamista ja tilanteen mukaan elävää, ei voi laittaa paperille listaa että näin tehdään aina, kohdasta A kohtaan Ö.
Pitääkö mestari Lü teille siis padeja tai pistareita säännöllisesti esim. joka viikko?
Ei pidä.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#242

Viesti TimoS »

Jos nyt kuitenkin keskusteltais tässä ketjussa Bruce Leestä, ei Bajista. Vaikka molemmat alkavat B:llä, niin en nyt oikein itse näe hirveän kiinnostavana ruotia tässä ketjussa Bajin treenimetodeja.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Bruce Lee

#243

Viesti Lasse Candé »

Niin ilmeisesti tässä on keskustelun alla se että onko perinteinen harjoittelu ns ylimuodollista vai ei. Ketä Bruce tarkalleen ottaen on kritisoinut? Jos lajeista yleisesti, lienee varoituksena kohdillaan. Koska kiinalaisista nyt näköjään puhutaan (kohdistiko Bruce kritiikin nimenomaan kiinalaisiin?) täytyy kysellä kuinka tämä suhteutuu siihen että kiinalaislaji-ihmiset itse pitävät koko kirjon opettavia osaajia helminä, about sanoen että suurin osa kiinalaislajeiksi väitetyistä ovat kadottaneet kokonaistatsin? Kritisoiko Bruce muka yhtään sen pahemmin kuin mitä itse teette, vai oliko setti siinä määrin yleistä ettei kenenkään järkevän kannata ottaa itseensä?
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bruce Lee

#244

Viesti diesel 64 »

Lueskelin tuota Maailman taistelutaidot ja kamppailulajit kirjaa ja törmäsin Alex Taon kehittämään lajiin.Hän ainakin kertoo vaikutteista Bruce Leeltä.

Meet Grandmaster Alexander Tao, Founder of China's Police Combat Method, Jing Quan Dao
The Shadow of the Dragon
Despite his upbringing in the lands of legendary heroes of China, Tao's martial role model is not who you would expect. It wasn't a classic champion from Outlaws of the Marsh like Li Kwei or Wu Song, nor was it the Shaolin monk Jin Na Luo or the Wudang Priest Chang San Feng. It was someone who inspired more kungfu aficionados in our time than anyone else. It was Bruce Lee.

Bruce Lee's method and philosophy profoundly impressed Tao, in particular Lee's invention of the fighting art of Jeet Kune Do. Tao even specialized in Lee's signature weapon, the nunchaku. Assiduously following Lee's philosophy, Tao absorbed the most useful techniques of his extensive training, compressing it all into his own highly effective combat system. But he had a deeper understanding of Lee than many so-called Lee followers did. Instead of blindly following Jeet Kune Do (which Lee clearly condemned) Tao created his own new system, Jing Quan Dao. Quan Dao is the mandarin translation of Lee's Cantonese Kune Do. It means "fist way." Jing means "alert" instead of jeet (meaning "intercepting.") Jing can also mean "Police."

Many masters create their own style, but only a few ever get official recognition from the People's Republic of China. This is a rare honor. Since possessing guns is prohibited in China, kungfu is the only means of self-defense for the general public. More people practice martial arts in China than anywhere else in the world. Unlike here, it is far greater than just a weeknight pastime. Kungfu is a way of life for millions of Chinese citizens. So any new style that excels enough to stand above the masses and be recognized is truly exceptional. Jing Quan Dao was founded by Grandmaster Tao in 1995. It was just one of many amazing achievements of this master of the martial arts.
http://www.kungfumagazine.com/magazine/ ... rticle=133" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 11223
Lauteille: Kesäkuu 2008

Bruce Lee

#245

Viesti Jorge »

Aika "mielenkiintoinen" kuva tuossa tekstissä annetaan kungfun treenauksesta Kiinassa noin keskivertokansalaisten keskuudessa :o
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 38
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#246

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti: Aika "mielenkiintoinen" kuva tuossa tekstissä annetaan kungfun treenauksesta Kiinassa noin keskivertokansalaisten keskuudessa :o
Joo, olihan melkoista... :nauruhammas:

Muutenkin tuo Kungfumagazine on aika populaarilehti (olin tilaaja useita vuosia ja kirjoittelin sille laudalle). Hohhoijaa...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 11223
Lauteille: Kesäkuu 2008

Bruce Lee

#247

Viesti Jorge »

Joo, ja tuosta Teh Deadly kiinalaisesta poliisistakin, että (niin kuin aiemmin on keskusteltu), niin eliittijoukot ovat varmasti kovia tekijöitä, mutta minkälainen mestari oli sitten tämä koditon (nyttemmin teloitettu) mies, joka teki kostohyökkäyksen shanghailaiselle poliisiasemalle, jos kerran normaali poliisimies/-nainenkin on jokin taistelukone?

Tämä ihan Kiinan virallisen uutistoimiston kertomana:

http://news.xinhuanet.com/english/2008- ... 471171.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei tämä nyt Leehen edes liity, mutta tuo kuva Kiinasta, jossa aseettoman taistelun korkea taitotaso olisi jotenkin kovin yleinen, on melkoisen korni.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Bruce Lee

#248

Viesti Alioppilas »

Mistä te muuten tiedätte, mitä Bruce Lee teki harjoituksissaan? Onko siitä olemassa jotain videota? Olen nähnyt vain leffapätkiä ja sitten jotain parin sormen punnerruksia, mitkä eivät tietenkään kerro varsinaisesta treenistä mitään.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Bruce Lee

#249

Viesti joksanen »

KungFuMiäs kirjoitti:
joksanen kirjoitti: Et edelleenkään joko lukenut kirjoittamaani tai ymmärtänyt sitä.
Okej, eli et halua keskustella asiasta? Niin puhuit motiivista "itseilmaisuun", että jotain asiaa tehdään juuri sen vuoksi.
Jotenkin musta nyt tuntuu että mainitsemasi defenssilasit päässä joko halutaan kuulua johonkin lokeroon tai halutaan tehdä selväksi ettei kuuluta siihen. Tätä näyttää esiintyvän paljon etenkin kiinalaisten lajien keskuudessa, joten kai sekin joku kulttuurijuttu on.

Minä siis arvelin - keskustelun vuoksi ja täysin ketään kritisoimatta - kuinka paljon kiinalaisia [mestareita] on närästänyt se, että Bruce sanoi tekevänsä kamppailua itseilmaisun vuoksi. Onhan se hyvin henkilökeskeinen motiivi harjoittaa kamppailua. Ja varmasti ulosäpäin näyttää kukkoilulta. Ja kukkoilijaksihan Brucea on monasti sanottu tässäkin ketjussa olleen.

Seuraavaksi kilvan kerrotaan, että jossain seurassa itseä joko ilmaistaan tai ei ilmaista treeneissä. Mutku se ei ollut se juttu mistä puhuin (jolloin tekstiä ei oltu ymmärretty tai sitä ei oltu luettu). Tietysti kaikki ilmaisee itseään monilla eri tavoilla. Mutta harvassa ovat ne ihmiset jotka tekevät mitään ilmaisun vuoksi. Ei siis motiivia itseilmaisulle, vaan kanava itseilmaisun purkautumismuodoksi. Itseilmaisu on se motiivi jollekin toiminnolle.

Vai tuleeko jollekin muulle (Lassen lisäksi) vastaukseksi "ilmaistakseni itseäni" kun esitetään lause: "Harjoittelen kamppailulajia __________"? Ei mulle ainakaan.

Nyt kun mietin, niin voihan olla että tuo Brucen kommentti on pitänyt sisällään piilovihjauksen, että klassisissa lajeissa itseilmaisua ei tapahtuisi. Vihjauksen siitä että ollaan "mun sifu sitä ja sun sifu tätä" -klooneja. Vaikka piiloviestiä ei olisikaan ollut, ehkä se on otettu vastaan niin. Näinhän tekin näytitte mun kommentin lukeneen. Ja siitä jotain harmistustakin taisi tulla.


Kungfumagazinen popularisoimishohhoijaa oli mielestäni vastenmielinen alentuminen. Ei ehkä muuten, mutta asiayhteydessään ja koska artikkelissa ilmeisesti on jotain konkreettistakin kritisoitavaa.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Bruce Lee

#250

Viesti joksanen »

OT
Andy kirjoitti: kamppailu-urheilutyyppistä välineharjoittelua (ei siis tuota mitä videolla oli), pariharjoittelua suojien kanssa, jumppaa, sparria, painia ja tehtäväsparreja? Vai jotain muuta?
Andy, mä muuten kuulisin mielelläni ajatuksiasi kamppailu-urheilutyyppisestä välineharjoittelusta vaikka siellä padien pitämisketjussa. Millaista, miksi ja millaisin tavoittein jokin välinetreeni on hyvää tai luokiteltavissa kamppailu-urheilutyyppiseksi.

Mä kun haluaisin kehittää meidän välinetreenausta.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Bruce Lee

#251

Viesti DeusVult »

joksanen kirjoitti: OT
Andy kirjoitti: kamppailu-urheilutyyppistä välineharjoittelua (ei siis tuota mitä videolla oli), pariharjoittelua suojien kanssa, jumppaa, sparria, painia ja tehtäväsparreja? Vai jotain muuta?
Andy, mä muuten kuulisin mielelläni ajatuksiasi kamppailu-urheilutyyppisestä välineharjoittelusta vaikka siellä padien pitämisketjussa. Millaista, miksi ja millaisin tavoittein jokin välinetreeni on hyvää tai luokiteltavissa kamppailu-urheilutyyppiseksi.

Mä kun haluaisin kehittää meidän välinetreenausta.
Minäkin mielelläni lukisin Andyn kommentteja tuohon liittyen. Alleviivasin tuon sanan tai tuolta, koska olin aikaisemmin lukevinani Andyn rivien välistä että se kamppailurheilullisuus tai sen puuten olisi nimenomaan se treenin hyvyyden määrittävä tekijä? ...mikä tuntuisi oudolta jos harjoiteltava laji ei itsessään ole urheilulaji. Mutta A varmaan selventää?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bruce Lee

#252

Viesti diesel 64 »

Original Interview mit Bruce Lee

" onclick="window.open(this.href);return false;



Training with Bruce Lee
An Interview by Thomas Nilsson

Rhee kertoo :

http://www.bruce-lee.ws/article2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 38
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#253

Viesti Mika »

joksanen kirjoitti: Kungfumagazinen popularisoimishohhoijaa oli mielestäni vastenmielinen alentuminen. Ei ehkä muuten, mutta asiayhteydessään ja koska artikkelissa ilmeisesti on jotain konkreettistakin kritisoitavaa.
Ai jaa... :smt003 No, ensinnäkin kommentoin Jorgen kommenttia. Toiseksi voisi kysyä, kuinka paljon tuo artikkeli liittyy tähän aiheeseen. Bruce Lee mainittiin hyvin lyhyesti.

Kommentoidaan sitten vähän tarkemmin.
In China, a major reason to study kungfu is to protect the country and its people. The basic desire of all true kungfu practitioners is to bring evildoers to justice.
Jaa? Mahtaakohan tuo nyt ihan pitää paikkaansa?
Like the ancient warriors of old, his quest for wisdom took him deep into the mystic mountains to study the methods of the martial monks.
Tämänkin väitteen tueksi kaipaisi kyllä vähän lähteitä.
More people practice martial arts in China than anywhere else in the world. Unlike here, it is far greater than just a weeknight pastime. Kungfu is a way of life for millions of Chinese citizens. So any new style that excels enough to stand above the masses and be recognized is truly exceptional.
Jos ei puhuta absoluuttisesta vaan suhteellisesta osasta väestöä, kuten minusta tuosta kuuluisi ymmärtää, väitteen faktapohjaisuus vaatisi taas hieman lähteitä. Tietysti jos mummojen puisto-Taichi lasketaan mukaan, se muuttaa asiaa. Muutenkin tuo elämäntavasta puhuminen kuulostaa minusta hieman mahtipontiselta. Voihan se olla tottakin.

Jorge voi omalta osaltaan täsmentää, mitä hän tarkoitti.

Minulla on tuo lehti, sillä olin tilaaja noihin aikoihin. Itse lehteä pidän popularistisena ja Gene Chingiä joko vähän yksinkertaisena tai sitten markkinointimiehenä. Yksityiskeskustelujemmekaan perusteella en osaa varmaksi sanoa juuta tai jaata. Oli miten oli, tuo kyseinen mestari Tao on varmastikin ihan kova luu. Kyse olikin nyt tuosta muusta artikkelista ja siten siitä, millainen lähde Kungfumagazine on.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 5371
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bruce Lee

#254

Viesti KungFuMiäs »

joksanen kirjoitti:
KungFuMiäs kirjoitti:
joksanen kirjoitti: Et edelleenkään joko lukenut kirjoittamaani tai ymmärtänyt sitä.
Okej, eli et halua keskustella asiasta? Niin puhuit motiivista "itseilmaisuun", että jotain asiaa tehdään juuri sen vuoksi.
Jotenkin musta nyt tuntuu että mainitsemasi defenssilasit päässä joko halutaan kuulua johonkin lokeroon tai halutaan tehdä selväksi ettei kuuluta siihen. Tätä näyttää esiintyvän paljon etenkin kiinalaisten lajien keskuudessa, joten kai sekin joku kulttuurijuttu on.

Minä siis arvelin - keskustelun vuoksi ja täysin ketään kritisoimatta - kuinka paljon kiinalaisia [mestareita] on närästänyt se, että Bruce sanoi tekevänsä kamppailua itseilmaisun vuoksi. Onhan se hyvin henkilökeskeinen motiivi harjoittaa kamppailua. Ja varmasti ulosäpäin näyttää kukkoilulta. Ja kukkoilijaksihan Brucea on monasti sanottu tässäkin ketjussa olleen.

Seuraavaksi kilvan kerrotaan, että jossain seurassa itseä joko ilmaistaan tai ei ilmaista treeneissä. Mutku se ei ollut se juttu mistä puhuin (jolloin tekstiä ei oltu ymmärretty tai sitä ei oltu luettu). Tietysti kaikki ilmaisee itseään monilla eri tavoilla. Mutta harvassa ovat ne ihmiset jotka tekevät mitään ilmaisun vuoksi. Ei siis motiivia itseilmaisulle, vaan kanava itseilmaisun purkautumismuodoksi. Itseilmaisu on se motiivi jollekin toiminnolle.

Vai tuleeko jollekin muulle (Lassen lisäksi) vastaukseksi "ilmaistakseni itseäni" kun esitetään lause: "Harjoittelen kamppailulajia __________"? Ei mulle ainakaan.

Nyt kun mietin, niin voihan olla että tuo Brucen kommentti on pitänyt sisällään piilovihjauksen, että klassisissa lajeissa itseilmaisua ei tapahtuisi. Vihjauksen siitä että ollaan "mun sifu sitä ja sun sifu tätä" -klooneja. Vaikka piiloviestiä ei olisikaan ollut, ehkä se on otettu vastaan niin. Näinhän tekin näytitte mun kommentin lukeneen. Ja siitä jotain harmistustakin taisi tulla.


Kungfumagazinen popularisoimishohhoijaa oli mielestäni vastenmielinen alentuminen. Ei ehkä muuten, mutta asiayhteydessään ja koska artikkelissa ilmeisesti on jotain konkreettistakin kritisoitavaa.
Eikun nyt Jarno sulla tais mennä ohi mun kirjotus :) . En puhunut mistään lajileimoista ja mitä jokin laji sisältää tai ei sisällä. En kirjoittanut lajini näkökulmasta, vaan ihmisenä joka on tällä hetkellä hyvin kiinnostunut näistä ihmisen luonnollisista prosesseista. Sen takia mä tuosta jutusta otinkin kiinni, koska se kiinnostaa mua henkilökohtaisesti. En tiedä ollenkaan mitä muut kiinalaisten lajien treenaajat ovat mieltä tuosta itseilmaisusta ja siitä että Bruce puhui asiasta. Itseilmaisu ei mielestäni tule lajista, vaan se tulee ihmisestä itsestän. Laji voi antaa työkalut joilla sitten alkaa tekemään sitä itseilmaisua, ei sillä lajilla ole väliä, suunnilleen kaikki lajit voivat olla työkalu tähän! Mutta sehän on totta että monet harjoittelijat eivät lähde tähän itsensäilmaisuun, vaan pysyvät kiinni lajissa ja sen luomissa raameissa. EIi eivät lähde oikeasti soveltamaan ja kamppailemaan. Mutta minä näen hyvin vahvaa itseilmaisua sellaisissa ihmisissä jotka harjoittelevat jotain lajia ja lähtevät ulos sieltä dojoltaan kisoihin tai muualle kamppailemaan, laittavat itsensä tilanteisiin missä on pakko soveltaa. Ja he ottavat opiksi näistä tilanteista ja kehittävät omaa tekemistään niiden avulla, miettivät asioita itse, se on mielestäni itseilmaisua.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#255

Viesti Andy »

Koetan lähiaikoina tehdä jonkinlaisen alustuksen näkemyksistäni siitä, miten kannattaa treenata tehokkaasti välineillä (ja ehkä myös pariharjoitteluna mikä on läheistä sukua asialle) mutta etsin sille jonkun sopivamman ketjun kuin "Bruce Lee" tai aloitan kokonaan uuden. Kyseessä on kuitenkin sen verran laajempi aihe, että esitelmöin siitä mieluummin ihan kunnolla.
Lasse Candé kirjoitti: Niin ilmeisesti tässä on keskustelun alla se että onko perinteinen harjoittelu ns ylimuodollista vai ei. Ketä Bruce tarkalleen ottaen on kritisoinut? Jos lajeista yleisesti, lienee varoituksena kohdillaan. Koska kiinalaisista nyt näköjään puhutaan (kohdistiko Bruce kritiikin nimenomaan kiinalaisiin?) täytyy kysellä kuinka tämä suhteutuu siihen että kiinalaislaji-ihmiset itse pitävät koko kirjon opettavia osaajia helminä, about sanoen että suurin osa kiinalaislajeiksi väitetyistä ovat kadottaneet kokonaistatsin? Kritisoiko Bruce muka yhtään sen pahemmin kuin mitä itse teette, vai oliko setti siinä määrin yleistä ettei kenenkään järkevän kannata ottaa itseensä?
Minulla on tässä sellainen tunne, että joillakin on nyt halu omia termi "perinteinen kungfu" pelkästään ainakin heidän oman käsityksensä mukaan aidosti perinteisille kungfun muodoille. Ja näitä muita kungfuja pitäisi sitten kutsua jollain muulla nimellä. Vähän samoin kuin seibukanin harrastajat haluavat omia perinteisen karaten tittelin.

Ongelma tulee siitä että suurin osa ihmisistä mieltää "perinteisen lajin" tunnusmerkeiksi lähinnä sen, että siinä kumarrellaan ja pukeudutaan hassun näköisiin kaapuihin.

Nyt sitten kun joku vapaaottelija tai Bruce Lee tulee sanomaan että perinteiset lajit sukkaavat niin nämä ihmiset suuttuvat kun kokevat sen koskevan nimenomaan heidän lajiaan vaikka sanoja kohdistaa luultavasti kritiikkinsä lähinnä 1900-luvun loppupuolella kehitettyihin lajeihin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 2 kurkkijaa