Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bruce Lee

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 38
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#256

Viesti Mika »

Andy kirjoitti: Ongelma tulee siitä että suurin osa ihmisistä mieltää "perinteisen lajin" tunnusmerkeiksi lähinnä sen, että siinä kumarrellaan ja pukeudutaan hassun näköisiin kaapuihin.

Nyt sitten kun joku vapaaottelija tai Bruce Lee tulee sanomaan että perinteiset lajit sukkaavat niin nämä ihmiset suuttuvat kun kokevat sen koskevan nimenomaan heidän lajiaan vaikka sanoja kohdistaa luultavasti kritiikkinsä lähinnä 1900-luvun loppupuolella kehitettyihin lajeihin.
Avainsana tuossa on tuo "luultavasti". Ongelma on nimenomaan tuo ylempi kappale. Valitettavasti se ei koske pelkästään n00beja vaan aika paljon kokeneempiakin, kuten aiemmassa viestissäni ilmaisin. Ja tässä yhteydessä mistään mitään oikeasti tietämättömät, vaikka eivät sitä "luultavasti" itse tajua, käyttävät lyömäaseenaan Bruce Leetä. Se on sekä surullista että faktuaalisesti täysin väärin, jos kyse on kategorisesta kommentista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 11224
Lauteille: Kesäkuu 2008

Bruce Lee

#257

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: Jos ei puhuta absoluuttisesta vaan suhteellisesta osasta väestöä, kuten minusta tuosta kuuluisi ymmärtää, väitteen faktapohjaisuus vaatisi taas hieman lähteitä. Tietysti jos mummojen puisto-Taichi lasketaan mukaan, se muuttaa asiaa. Muutenkin tuo elämäntavasta puhuminen kuulostaa minusta hieman mahtipontiselta. Voihan se olla tottakin.

Jorge voi omalta osaltaan täsmentää, mitä hän tarkoitti.

Minulla on tuo lehti, sillä olin tilaaja noihin aikoihin. Itse lehteä pidän popularistisena ja Gene Chingiä joko vähän yksinkertaisena tai sitten markkinointimiehenä. Yksityiskeskustelujemmekaan perusteella en osaa varmaksi sanoa juuta tai jaata. Oli miten oli, tuo kyseinen mestari Tao on varmastikin ihan kova luu. Kyse olikin nyt tuosta muusta artikkelista ja siten siitä, millainen lähde Kungfumagazine on.
Joo, kutakuinkin näin. Alexander Tao ilmeisesti on tekijämies, eikä tuollainen hubbabubba- artikkeli tee hänelle mitään oikeutta.

Itseasiassa se on täynnä suoranaista pa$kaa. Pelkästään tuo kungfun harjoitteleminen ensisijaisesti maan ja kansalaisten suojelemiseksi ja tradition siirtyminen jossain kaupungissa sukupolvelta toiselle (noin laajemmalti) on melkoinen väite ottaen huomioon punaisen Kiinan kulttuurivallankumouksen ajan suhtautumisen perinteiseen kungfuun.

Kiinassa voi olla miljoonia kungfun harjoittajia, mutta väestöä on sitten yli miljardi ja noin näppituntumalta sanoisin, että yhä enemmän mennään siihen suuntaan, että kaikenlainen fyysinen aktiviteetti on vähenemässä tämän "general publicin" kohdalla, kun fillarit ovat vaihtuneet autoon ja skootteriin ja kuokat ja lapiot konsolipeleihin.
Americans have no idea what it is like to be a cop in China. No idea at all. It's not like here - no high-tech squad cars packing state-of-the-art computer systems. In China, cops are lucky to get a bicycle
What's more, almost everyone in China practices martial arts, especially the criminals. So to be a cop in China, you've really got to know how to fight, hand-to-hand and toe-to-toe, and fight well.
Jos puhutaan normaaleista kadulla partioivista poliiseista - niin kuin ilmeisesti puhutaan, kun tuosta varusteiden puutteesta mainitaan - niin ei tarvitse kuin kuin katsoa heitä, niin ymmärtää, että kova treeni ei ainakaan "firman" puolesta ole vaatimuksena, vaikka osa varmaan sitä omaehtoisesti tekeekin.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Bruce Lee

#258

Viesti Kari Aittomäki »

Näin.

Mulle näytettiin ilmeisen tarkoituksella kovan mantsuprikaatin (solttuja) jonkuporukan kungutreenit ja ero oli huomattava.
Me kuitenkin oltiin jo vierailtu vaikamissä.
Niillä jätkillä oli tekemisen makua siinä veivaamisessa, vaikka löysästi vetelivätkin (kuten gonamiehet aina).

Tuo Mikan pointti on myös niin totta, kovinkovin monet näkee kinukkimetodeista vain kattauksen.
Ja ehkä hyvä niin.

Sitte..
Andy kirjoitti: Koetan lähiaikoina tehdä jonkinlaisen alustuksen näkemyksistäni siitä, miten kannattaa treenata tehokkaasti välineillä (ja ehkä myös pariharjoitteluna mikä on läheistä sukua asialle) mutta etsin sille jonkun sopivamman ketjun kuin "Bruce Lee" tai aloitan kokonaan uuden. Kyseessä on kuitenkin sen verran laajempi aihe, että esitelmöin siitä mieluummin ihan kunnolla.
Therein lies the rub. Kuten DV jo painotti.
Jos menee kysyyn bokraajilta niin vaan bokraajat osaa lyödä.
Totta.
Mutta joksas-maailman prioriteetit voi olla jo kovasti toisaalla kuin ja kehärytmityksen/massansiirron hakeminen välineharjoittelulla suoranainen virhe.
Mä olen itte ollu tilanteessa jossa olosuhteet ei suosinu kumpaakaan, pimeä pölyinen portaikko, esineitä radalla.
Vastus oli selvästi entinen hanskaaja mutta tosimielellä liikkeellä eli kanto kahvaa.
Suojas hyvin (karvan mua heikompi) mutta sähläs esiinoton kanssa.
Jos olis käyttäny vahvuuksiaan ois ollu vahvemmilla, vaikka mä jytistinkin alamäkeen.

Eli mitämä tässä yritän inistä on että niitten välinetreenien tulis tukea emälajia ja niitä hahmotuksia.
Ja eikös winchun ole vähä ikäänkuin pahapoika-juttu?
Johtuuko maine Hongkongista, Brucesta vai Boztepesta, paha sanoa.

Sen saatan sannoo että mulla putos winchunit suoraan sukkaan. Eli pelitti jees kyllä.
Mutta niinhän se todeksi tarkoitettu aina.
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Bruce Lee

#259

Viesti injunjack »

Andy kirjoitti: Vähän samoin kuin seibukanin harrastajat haluavat omia perinteisen karaten tittelin.
Älä Andy lähde tähän.
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#260

Viesti TimoS »

:ot: :pilkku:
Andy kirjoitti: Vähän samoin kuin seibukanin harrastajat haluavat omia perinteisen karaten tittelin.
Emme suinkaan halua sitä omia. Suomessakin harrastetaan muita perinteisiä karateja, myös perinteisiä okinawalaisia karateja (Jundokan Goju ryu)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Bruce Lee

#261

Viesti carenza »

Nyt alkoi jo tarttua väkisinkin Hietalankin haaviin joten heitänpä muutaman ajatelman itsekin :)

Sijo Bruce...olen itse omin korvin kuullut monia aika vinkeitä juttuja guro Inosanton suusta enkä kovin helposti miellä, että hänellä olisi mitään tarvetta idolisoida 'I don't keep anybody as an Idol everybody should be their own Idol'

Tuo 'honestly express yourself'...olikohan about viitisen vuotta sitten (ainakin) kun sanoin samaa radiohaastattelussa eli on tätä mainostettu jo siis aiemminkin... jospa saataisiin nuo haastattelut vielä joskus kotisivuille asti ;)

Wing Chunin paha maine....'in Wing Chun we don't dance or take pictures if it didn't work in three seconds do something else grapple or bite or take distance'-sifu Francis

Kari: Kutsu sifu Franciksen semitykseen on edelleenkin voimassa, teillä saattaisi olla hedelmällisiä keskusteluja ;)

btw. tuosta yhdestä klipsistä missä tehdään Daolla eli siis sapelilla...minulle se opetettiin hieman eri tavalla joten pitäsikö tästä alkaa kalistella sapeleita... tuskin kuitenkaan eli ei liene ole olemassa absoluuttista totuutta mistään asiasta?
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Bruce Lee

#262

Viesti Jussi Häkkinen »

carenza kirjoitti: Sijo Bruce...olen itse omin korvin kuullut monia aika vinkeitä juttuja guro Inosanton suusta enkä kovin helposti miellä, että hänellä olisi mitään tarvetta idolisoida
Niin no, Inosanto on tehnyt uran Bruce Leen oppilaana. Eiköhän siinä ole perustetta jo ihan tarpeeksi. Sitä, idolisoiko vai ei, voi sitten miettiä erikseen. Motivaatio siihen on olemassa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Bruce Lee

#263

Viesti carenza »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
carenza kirjoitti: Sijo Bruce...olen itse omin korvin kuullut monia aika vinkeitä juttuja guro Inosanton suusta enkä kovin helposti miellä, että hänellä olisi mitään tarvetta idolisoida
Niin no, Inosanto on tehnyt uran Bruce Leen oppilaana. Eiköhän siinä ole perustetta jo ihan tarpeeksi. Sitä, idolisoiko vai ei, voi sitten miettiä erikseen. Motivaatio siihen on olemassa.
Heräsihän se Jussikin, Hyvää Uutta Vuotta :) toki on guro siivunsa ottanut tuostakin vaan eiköhän se karriääri ole koostunut paljon muustakin.
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Bruce Lee

#264

Viesti Jussi Häkkinen »

carenza kirjoitti: Heräsihän se Jussikin, Hyvää Uutta Vuotta :) toki on guro siivunsa ottanut tuostakin vaan eiköhän se karriääri ole koostunut paljon muustakin.
On, mutta mainonnan suhteen on paljolti rakennettu - etenkin aikaisemmin - Bruce Lee -mytologialle ja oma, Leestä erillinen, tausta tuotu vahvemmin esiin vasta myöhempinä aikoina. Mikä tietysti onkin fiksua.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Bruce Lee

#265

Viesti joksanen »

KungFuMiäs kirjoitti: Eikun nyt Jarno sulla tais mennä ohi mun kirjotus
Hyvin mahdollista. Me kun ilmeisesti puhutaan ihan eri asioista.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Bruce Lee

#266

Viesti joksanen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Jos menee kysyyn bokraajilta niin vaan bokraajat osaa lyödä.
Totta.
Mutta joksas-maailman prioriteetit voi olla jo kovasti toisaalla kuin ja kehärytmityksen/massansiirron hakeminen välineharjoittelulla suoranainen virhe.
Viittasit ilmeisesti välineharjoitteluun josta Andy toivottavasti jotain oikeammassa ketjussa kertoo. En oo tullut ajatelleeksi että sillä treenillä haettaisiin kehärytmitystä. En varmaan edes tiedä mitä se tarkoittaa. Joten jo nyt näen ehkä sen treenin eri tavalla. Alkaa odotukset nousta :)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Bruce Lee

#267

Viesti Lasse Candé »

Mika kirjoitti:
Andy kirjoitti: Ongelma tulee siitä että suurin osa ihmisistä mieltää "perinteisen lajin" tunnusmerkeiksi lähinnä sen, että siinä kumarrellaan ja pukeudutaan hassun näköisiin kaapuihin.

Nyt sitten kun joku vapaaottelija tai Bruce Lee tulee sanomaan että perinteiset lajit sukkaavat niin nämä ihmiset suuttuvat kun kokevat sen koskevan nimenomaan heidän lajiaan vaikka sanoja kohdistaa luultavasti kritiikkinsä lähinnä 1900-luvun loppupuolella kehitettyihin lajeihin.
Avainsana tuossa on tuo "luultavasti". Ongelma on nimenomaan tuo ylempi kappale. Valitettavasti se ei koske pelkästään n00beja vaan aika paljon kokeneempiakin, kuten aiemmassa viestissäni ilmaisin. Ja tässä yhteydessä mistään mitään oikeasti tietämättömät, vaikka eivät sitä "luultavasti" itse tajua, käyttävät lyömäaseenaan Bruce Leetä. Se on sekä surullista että faktuaalisesti täysin väärin, jos kyse on kategorisesta kommentista.
Mun mielestä tässä on merkillistä se että otetaan keskustelun jo edettyä pitkälle ilman käsittääkseni mitään moisia väärinkäsityksiä kokeneilta jotenkin keskustelun pohjaksi se että joku jossain on pihalla. Perustuiko siis tuo yliarvostus noihin jossain väärin ymmärrettyihin ketjun kontekstissa tuntemattomiin lausahduksiin, joiden pohjalta Bruce Lee siis on yliarvostettu?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 38
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#268

Viesti Mika »

Lasse Candé kirjoitti: Perustuiko siis tuo yliarvostus noihin jossain väärin ymmärrettyihin ketjun kontekstissa tuntemattomiin lausahduksiin, joiden pohjalta Bruce Lee siis on yliarvostettu?
Tuo on niin monimutkainen virke, etten ymmärrä kysymystä. Joka tapauksessa ihan kokeneetkin kamppailijat siellä täällä tietävät perinteisistä lajeista vain että niitä on, mutta he kuvittelevat niiden olevan jotakin mitä ne eivät ole, ja jos heillä on katkeruutta aiheuttaneita kokemuksia lakanalajeista, he yleistävät sen kokemuksen koskemaan kaikkia lakanalajeja. Tässä samassa yhteydessä he näkevät omasta kapeaakin kapeammasta näkökulmastaan Bruce Leen, sillä heidän mielestään hän irvaili lakanalajeille, jolloin heillä on sitten vielä ikonikin värittyneen mielikuvansa tukena. Olen nähnyt tätä niin kauan kuin olen Internetzeissä vaikuttanut.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Bruce Lee

#269

Viesti Lasse Candé »

No ei sen ymmärtämisen niin vaikeaa luulisi olevan. Pointti oli että on erikoista käydä keskustelua koko internetin kanssa niin että lukijakunta kuitenkin koostuu vain hyvin pienestä osasta suomalaisia, jotka tajuavat paremmin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 38
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bruce Lee

#270

Viesti Mika »

Mjoo, mutta Bruce Lee on kansainvälisesti tunnettu kamppailulajihahmo.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 8 kurkkijaa