Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bagua Zhang

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bagua Zhang

#91

Viesti Mika »

Hakkyouken kirjoitti: (miksen muuten pysty editoimaan edellistä viestiäni?)
Koska muokkauksen aikaraja on ylittynyt. Lue lisää täältä.
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 855
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Bagua Zhang

#92

Viesti Shaolinsi »

Onko tietoa Olaf Rolvingin opettamasta Baguan tasosta? Olen huomenna menossa ihan mielenkiinnosta katsomaan hänen oppilaidensa treeniä Sveitsissä. Ajattelin osallistua myös itse treeneihin.

Berliinissä on ainakin yksi kaverin koulu: http://www.bagua-berlin.de/olaf-rolvin/" onclick="window.open(this.href);return false;

@KungFuMiäs?
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 5371
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bagua Zhang

#93

Viesti KungFuMiäs »

Nopan heitto. Bruce Kumar Frantzisin oppilaita. Voi olla aika esoteeristä meininkiä, riippuu vähän mitä puolta hän on Frantizikselta saanut/hakenut. BK Frantzis oli aikoinaan kova myllyttäjä, mutta vanhemmilla päivillä mennyt aika esoterian puolelle. Varmaankin koska sitä häneltä on suurimmaksi osaksi haettu, kysynnän markkinat.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Bagua Zhang

#94

Viesti Pyrkele »

Nostanpas vanhaa topikkia. Tuli näet mielee jälleen että Tai shin munillakin on oma baguansa. Sisältäen liikesarjat (en muista montako, veikkaan 12) ja ainakin tolppa-askelluksen sekä käsittääkseni perinteisen kahdeksan askeleen kävelyn.
Itse en vain valitettavasti osaa sitä, enkä näin oikein kykene näkemään yhteneväisyyksiä ketjussa keskusteltuihin tekemisiin. Käsittääkseni periaatteessa samaa baguaa, mutta tsm:n tavalla tehdä. Ehkä.

Ajattelin asiasta mainita ihan sillä, että jos jollain haluttaa ottaa asiasta selkoa, niin kannattaa kysellä paikallisesta tsm-seurasta. Tai käydä esim. täällä Rovaniemellä tai Oulussa, joissa molemmissa ainakin treenataan sitä.

Pitänee myös minun keskustella paikallisten osaajien kanssa tästä. Aloitin myös uudelleen opettelemaan tuota, jotta ehkä saan jonkinlaista käsitystä ajan myötä
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 5371
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bagua Zhang

#95

Viesti KungFuMiäs »

Mielenkiintoinen juttu. Minua lähinnä kiinnostaa mitä kautta se on teidän perhejärjestelmään päätynyt ja ennenkaikkea miksi, sekä mitä materiaalia on sisälletty. Onko se varsinaista Baguata, vai jotain kamaa joka nimetty niiden termien mukaan.

Baguan perusta sanotaan olevan kahdessa kämmenvaihdossa, eli kämmenvaihdot ovat lyhyitä liikesarjoja jota tehdään ympyräkävelyssä. Ne sitten laajennettiin kahdeksaksi kämmeneksi, koska “kahdeksan“ on kova juttu. Siitä sitä matskua on sitten kerääntynyt sukupolvien myötä, on lineaarisia formeja joita ei tehdä ympyräkävelyssä ym. ym. Ihan mielenkiintoista missä kehityvaiheessa teidän esi-isillä olisi ollut kontaktia Baguahan, jos ollut.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Bagua Zhang

#96

Viesti Pyrkele »

Hyviä kysymyksiä.
Joihin minulla ei ole vastauksia :smt003
Oletan meidän Baguan olevan ns. varsinaista baguaa, tai ainakin siitä johdettua. Mutta en tiedä onko se tullut nykyisen vai edellisen suurmestarin aikana. Sen verran olen antanut itselleni kertoa, että nykyinen SM on kiertänyt opettelemassa erilaista matskua ympäri aasiaa. Mutta tämähän ei vielä mitään todista. Oletan kyllä että nykyinen SM on jossain välissä matkoillaan tavannut Baguan osaajia, mutta en tiedä kuinka paljon tämä on muokannut meidän baguaa.
Valitettavasti en siis todellakaan tiedä.
Meillä on kyllä ihan hitosti muutaki tavaraa kuin apinatyylit, joista ei oikein tiedä miten ne on päätyneet TSM kouluun. Veikkaan vaihtokauppoja.

Sen verran osaan sanoa että ainakaan kaikki meidän bagua chyen taot eivät ole ympyräkävelyä, mutta bagua-askellukselle on olemassa kyllä omat harjoitteet, myös tolpille.
Uskon että esim. sinulla on paremmat edellytykset tällä hetkellä nähdä meidän baguan ja ketjun Baguan erot ja saada jonkinlainen käsitys, onko nämä mitään samaa tavaraa. Itse voin ehkä seuraavan kymmenen vuoden sisään saada jotain käsitystä asiasta, mutta en voi luvata mitään.
Eli käy tsekkaan.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Bagua Zhang

#97

Viesti TimoS »

Tällainen video tuli vastaan.



Yhtään en tiedä miten autenttista tuo on, mutta näyttää mielenkiintoiselta
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 6 kurkkijaa