Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Wingi-klippejä

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#1

Viesti joksanen »

Aloitanpa minäkin tällaisen lajiklippien keräysketjun.

Wan Kam Leung (Wong Shun Leung)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä tulee jotenkin hyvä olo. Ehkä se johtuu tuosta musiikista.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Spiikit "venäjäksi". Joku kieltä taitava voisi kertoa mitä siinä sanotaan.
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

#2

Viesti Veka »

Jo oli aikakin. ;)

Ving Tsun Foshan Ching Wu. Sifus Lun Kai and Kon
" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

#3

Viesti Veka »

Fung GuLao Wing Chun on TV Show where presenters learn form and chi sau.
" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

#4

Viesti Veka »

Wan Kam Leung
" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#5

Viesti joksanen »

Chan Yiu Min Weng Chun. Linja tulee Chan Wah Shunilta, jonka jatkoa Yip Man siis on käytännössä kahden polven päässä, vaan ei taida ihan puhtaasti olla sitäkään. Formi on kaikkinensa hiukan outo, koska se on wengiä. Mutta siinä on tunnistettavissa kyllä paljon asioita.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#6

Viesti joksanen »

Belgialainen Ving Tsun koulu. En tiedä tuon klassisen puolen ajatuksista, mutta tuo vapaa puoli näyttää aika kivalta. Samalta kaverilta löytyy myös kaksi enemmänkin vapaaseen liittyvää klippiä.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#7

Viesti joksanen »

Bruce Leen demoa Long Beachilla joskus kauan aikaa sitten kaukaisessa galaksissa. Niin kauan aikaa sitten, että se näyttää vielä ihan selkeästi wingiltä.

Osa1 " onclick="window.open(this.href);return false;
Osa2 " onclick="window.open(this.href);return false;
Osa3 " onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#8

Viesti joksanen »

Ei varsinainen klippi, mutta hyvä linkki kuitenkin. Wing Chun Wiki kerää koko joukon eri kirjoittajien artikkeleita yhteen.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#9

Viesti joksanen »

"Yim Wing Chun" (?) harjoittelee. Yllättävän hyvän näköistä menoa, vaikka onkin tuollaista vaihe-hat-hat-homma. Tuollaisella rinkulalla on tullut joskus treenattua, mutta pitkän päälle se opettaa ihan vääriä suuntimia. Alun liikkeet on melko pitkälti Biu-tzesta ja läpi käydään myös veitset ja dummy. Pole puuttuu kylläkin.

Gwok Gai näyttää Pa Fa Lin Wing Chunia. Ensin dummya ja sitten eräänlaisen Siu Lien Taon. Näkyy hyvin kuinka kädellä (kämmenellä) ei juuri ole merkitystä, vaan homma perustuu käsivarren tekemisiin.

Sum Nung Wing Chun
Sum Dek plays Siu Lien Tao. Tiettävästi heppu on tyylin nykyinen päämies. Tapa tehdä formia on itselleni todella outo, mutta tietyissä paikoissa se näyttää liikkeen suuntimaa todella hyvin. Varsinkin tuota kolmossetin (kolme rukousta buddhalle) alussa näkyvää äkkinojaa sietää tutkia hiukan paremmin.

Lyhyen kepin formi. En edes tiennyt tällaisen olemassaolosta, eikä se mun valistumattomaan silmään näytä kovin hyvältä. Vaan tuo onkin joku oppilas.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#10

Viesti KungFuMiäs »

" onclick="window.open(this.href);return false;
Wing Tsun koulu Amerikassa. Kohdassa 2:30 ottelua joidenkin bullshidon MMA edustajien kanssa
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#11

Viesti kamppaaja »

KungFuMiäs kirjoitti: " onclick="window.open(this.href);return false;
Wing Tsun koulu Amerikassa. Kohdassa 2:30 ottelua joidenkin bullshidon MMA edustajien kanssa
Siinä se nähtiin, MMA sucks! :)
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#12

Viesti joksanen »

KungFuMiäs kirjoitti: " onclick="window.open(this.href);return false;
Wing Tsun koulu Amerikassa.
Tarkkana, kyseessä on Moy Yat -linjaista Ving Tsunia. Wing Tsun tuplaweellä viittaa käytännössä aina jollain tavalla Leung Ting -linjaan.

En ole kunnon langan päässä, joten jää itse videon analysoinnit väliin.
oskar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: taiji
Sivulajit: baji, bagua, xingyi

#13

Viesti oskar »

joksanen kirjoitti: Tarkkana, kyseessä on Moy Yat -linjaista Ving Tsunia. Wing Tsun tuplaweellä viittaa käytännössä aina jollain tavalla Leung Ting -linjaan.
Kirjotetaanko muuten kaikki Wing Chungit (siis nää Wing Tsun, Ving Tsun, Wing Chun ym...) kuitenkin samoilla kiinalaisilla merkeillä?

(Oon aina ihmetellyt tota kirjoitteluhässäkkää, ku se on aika hassua. Mutta eihän taida kantonin kiinasta olla mitään standardisoitua romanisaatiota edes...?)
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#14

Viesti joksanen »

Kameli kirjoitti: Kirjotetaanko muuten kaikki Wing Chungit (siis nää Wing Tsun, Ving Tsun, Wing Chun ym...) kuitenkin samoilla kiinalaisilla merkeillä?
Käsittääkseni kaikki kirjoitetaan samalla tavalla. Weng chunit sitten erilailla. Kirjoitusasusta löytyy useita ketjuja tältäkin forumilta ja ainakin Wu Guanista löytyvä Wing Chun for Dummies -tiedote liippaa asiaa. Pitkältihän kyse on silkasta liittopolitiikasta.

Tuo Moy Yatin linja on vähän outo, kun se tavallaan on Yip Mania ja tavallaan ei ole. Jos joku tietää siitä enemmän niin voisi vaikka aloittaa oman ketjunsakin. Pidetään tämä ketju pääasiassa klippejä varten.

Sain vihdoin ladattua koko klipin. Onneksi sain lämmitettyä mökkisaunan sitä odotellessani.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#15

Viesti KungFuMiäs »

Sain vihdoin ladattua koko klipin. Onneksi sain lämmitettyä mökkisaunan sitä odotellessani.
heh. ketjulyönnillä äijät kaaatuu :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa