Yuishinkai

Japanilaiset lajit

Ylipotkijat: TimoS, Totte

Kuvake
TimoS
ylipotkija
Viestit ketjussa: 2
Lauteille: tammi 8, 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Jinbukan kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Viesti:

Viesti TimoS » loka 25, 2007, 12.34

Ôari kirjoitti:Eikö näistä linjauksista ennemminkin vastaa Kisho Inoue-sensei?

Olen kuullut väitettävän, että Jalamon opettama Yuishinkai olisi hyvinkin erilaista kuin muualla maailmassa opetettava. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla asiasta paremmin tietävien mielipiteitä asiasta
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei

saarikko
etupotkija
Viestit ketjussa: 6
Lauteille: maalis 14, 2005

Viesti saarikko » loka 25, 2007, 13.24

Ôari kirjoitti:
saarikko kirjoitti:Ilpo kuitenkin vastaa tyylisuunnan linjauksista loppupeleissä.

Eikö näistä linjauksista ennemminkin vastaa Kisho Inoue-sensei?

Joo: Ajattelin Suomea.

Kuvake
Ôari
etupotkija
Viestit ketjussa: 3
Lauteille: tammi 4, 2005

Viesti Ôari » loka 25, 2007, 13.37

saarikko kirjoitti:
Ôari kirjoitti:
saarikko kirjoitti:Ilpo kuitenkin vastaa tyylisuunnan linjauksista loppupeleissä.

Eikö näistä linjauksista ennemminkin vastaa Kisho Inoue-sensei?

Joo: Ajattelin Suomea.

Sanoisin että silti, jos kuitenkin lajiaa Yuishinkaiksi haluaa kutsua niin hyväksyntä lienee tuolta päätaholta tuleva. Jos päättäisi alkaa opettamaan vaikka... florettia siinä samassa, saman lajin sisällä, samaa nimeä kayttäen, niin saattaisi olla päätaholla sanansa sanottavana.

Varma en tietty ole, onhan sitä lajeja jotka ovat hyvinkin vapaita siinä mitä opetetaan ja miten.

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Lauteille: helmi 28, 2005

Viesti Jussi Häkkinen » loka 25, 2007, 13.40

Yuishinkaissa vapauspuoli ilmenee ehkä enemmänkin asioiden rajaamisena kuin kurrikulumin varsinaisena laajentamisena. Kokonaisuutena ajatellen tyyli voisi olla melkoisen vaikea hallittava ja ylläpidettävä (tulee hieman mieleen Bujinkan tässä).
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi." - Jussi Häkkinen

"Isänmaallisuus on halua tappaa ja tulla tapetuksi triviaaleista syistä." -Bertrand Russell

saarikko
etupotkija
Viestit ketjussa: 6
Lauteille: maalis 14, 2005

Viesti saarikko » marras 2, 2007, 09.05

Kuvake
nizti
kokeilupotkija
kokeilupotkija
Viestit ketjussa: 1
Lauteille: maalis 23, 2011

Yuishinkai

Viesti nizti » huhti 1, 2011, 10.01

Minä olen yuishinkain harrastaja ja laji on mahtava!

Kuvake
Satsujin
sääreenpotkija
Lauteille: maalis 4, 2011

Yuishinkai

Viesti Satsujin » huhti 5, 2011, 15.32

Olen harrastanut Yuishinkaita Jalamon johdolla 2 vuotta noin 5 vuotta sitten. Olin kolmos/nelosluokkanainen silloin ja nyt on peruskoulu lopuillaan joten en muista kunnolla siitä, mutta kyllä se muistaakseni oli enemmän hyökkäykseen suuntautuva ja terävempi kuin esim. Goju Ryu joka on nykyinen lajini. Mutta täytyy sanoa että Ilpo on osaava mies ja jos sallii niin lukion aloittaessani Turussa jatkan Yuishinkaita Shaolinissa. Joku jolla on tällä hetkellä kokemusta tyylisuunnasta osaa luultavasti kertoa tarkemmin:)

serpico
ilmaanpotkija
Lauteille: helmi 9, 2010

Yuishinkai

Viesti serpico » huhti 8, 2011, 12.32

Missä kaupungeissa tätä on tarjolla?

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit ketjussa: 2
Lauteille: joulu 24, 2004
Takalajit: Tanglang
Viesti:

Yuishinkai

Viesti Mika » huhti 8, 2011, 13.57

serpico kirjoitti:Missä kaupungeissa tätä on tarjolla?

Täällä näitä on lueteltu:

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

MNO
nilkkaanpotkija
Lauteille: heinä 3, 2006

Viesti MNO » heinä 15, 2011, 18.31

saarikko kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Heh, prosentuaalinen kikkailu on vain aina niin...huvittavaa.

Yuishinkai on sellaista paremman laidan japanikaratea (parasta pääsaarten karatea mitä maastamme voi löytää), myös kovasti senseinsä näköistä Suomessa (tuo ei ole moite). Porukka on leppoisaa, meininki kohdallaan.

Joo, toi on totta. Myös Suomessa jutut on senseinsä näköisiä aivan samoin kuin Englannissa, Etelä-Afrikassa tai ruotsissa -hups Japani meinas unohtua :) karatepuoli on Konishin Shindo Jinen Ryu:sta johon sitten vaikuttanut yks jos toinen tekijämies. Asetekniikat ovat Tairalta vanhan Inouen jäljiltä eli Ryukyu KobuJUTSU Hozon Shinkokai. Matskua on jo tässä kompossa toista sataa kataa, joten kai siinä jotenkin johonkin suuntautuu. Mitä sitten harjoittelulta etsiikään. Pienenä triviana voisin kysyä kuinka monessa kamppailulajien kirjassa on yhteydet Yuishinkaihin tai toisena minkä lajien Suomeen tulon historiaan kuuluu myös Shaolin?

Olisko ainakin 11 kamppailulaji kirjassa yhteydet Yuishinkaihin? :oops:
+2 tai 3 kirjaa joilla yhteydet Shaoliniin?

Kuvake
fudo
munillepotkija
Lauteille: elo 1, 2010

Yuishinkai

Viesti fudo » kesä 17, 2017, 13.15

Suomessa Yuishinkai-karatea harrastetaan Suomen Yuishinkai ry:n nettisivujen mukaan noin kymmenellä paikkakunnalla. Olen siinä käsityksessä, että em. listalla mainittujen paikkakuntien lisäksi myös Imatralla on jonkinlainen treeniporukka.
空手に先手なし

Kuvake
Andy
etupotkija
Lauteille: tammi 1, 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Viesti:

Yuishinkai

Viesti Andy » kesä 17, 2017, 19.29

Onpas Yuishinkai levinnyt. Itse olin siinä uskossa, että sitä olisi Shaolinin ulkopuolella korkeintaan pari seuraa.
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Palaa sivulle Dojo

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 kurkkija