Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sankukai Karate

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

#16

Viesti HarriN »

Ääh, Mikko treenasi meillä FFG:llä jonkun aikaa ja osoittautui mukavaksi ja hiljaisen tehokkaaksi kaveriksi.
Ehkä miehen omalla salilla tietynlainen hyvä käytös olisi suotavaa. Mutta niinhän se on aina.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

#17

Viesti Jussi*M »

HarriN kirjoitti: Ehkä miehen omalla salilla tietynlainen hyvä käytös olisi suotavaa. Mutta niinhän se on aina.
Tämä nyt on itsestäänselvyys aikuisille treenaajille, tai ainakin sen pitäisi olla ;) .
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#18

Viesti Kari Aittomäki »

No voi jesus..

Mä tapasin Rollen musitaakseni ekakertaa nuin vajaa kolkyt vuotta sitten.
Se veti jonku tekniikkakoulutusjutskan Karateliiton nimissä, kolme dania taisi silloin olla.
Ja mua varoiteltiin kuinka se on niin ja niin hankala kaveri jne...
Mä olin että katotaans ny, en oo ikinä viittiny antaa paljon painoa manipuleerauksille.
Ja olihan se tiukka perkele, mutta kun se selitti jostain takakiertarista olin heti käsi pystyssä.. oltiin luokkahuoneessa siis.. ja selitin että eipä eipä ku se menee näin!
Ja vetelin sielä farkut risahdellen omia näkemyksiäni. Innokas ruskeavöinen poika, posket hehkuen.

Kävi niinkuin niissätilanteissa aina käy, fanaatikko tunnistaa samantaudin kantajan ja Rolle oikeen innostu ja saatiin oikeen mehevät kekkerit aikaan.
Menin sitte aikanansa vähäksaikaa oppiinsa ja tein hänestä haastettelun Karatekaan, ihan hyvä juttu tuli.
Ja mä sain bo-kepin peruskäyttötaidot, mulla on edelleen se bo jota käytin.


Mikosta taas mulla on se kuva minkä' sain miehen ekakisoissa.
Rolle mulle soitteli ennenkisoja ja juteltiin säännöistä ja semmosista.
Tein MikkoK:n ekamatsista jonkinlaisen havaintokimaran ja lähetinkin muistaakseni kai.. Joka on sivuseikka.
Mikä mua naureskelutti oli se tuttuus mikä tuli, kun selittelin sielä Tampereen kisoissa sääntöjä ja heitin sitä yleisläppää.. jonka yhtenä tarkoituksena oli saada jännittäjät rennommiksi ja vakuuttuneiksi jotta ehitä kyllä suojellaan, kävi matsissa miten kävi.
Koivumäki istuksi penkillään ja katteli sellasella ilmeellä että mikähän tää läskiämpäri niinku on..
Ja sitten sieltä tuli se kysymys, muistaakseni jostain kakatogerin käytöstä.
Mua niin huvitti, ei nyt varsinainen deja-vu mutta senkaltanen, mä näin niin selvästi sen oman kyssärini sieltä vuosikymmenten takaa.

Eli mitä mä yritän tässä sössöttää on se että Koivumäet on tinkimättömiä no-nonsense-miehiä.
Niille ei kannata mennä tarjoilemaan omia näkemyksiä pelkästä väittämisen ilosta. Koska silkalla intomielellä minä sain siitä kaivosta parhaat kastikeliemet.

Eli ne on kovia jätkiä.
Jos se metodi nappaa yhtään, ilman muuta samaan saliin. Kehittyminen on varmaa.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

#19

Viesti Jussi*M »

Kässäsin, kiitoksia täsmennyksestä ;) .

Saako sitä käydä kokeilemassa vaikka on toisen lajin / tyylisuunnan aktiivi?
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

#20

Viesti Jasse »

Muistanpa tuon Tampereen tuomaripalaverin ja kakatogeri kyssärinkin. Muistan myös sen kun herra kehätuomari ilmoitti ettei sitten saa ropistaa. Kuulemma hyvin vaarallista. Ellei sitten oikeasti osaa ropistella. Sitten se oli ihan jees... Kyllä meni jengi hiljaseksi :shock:

Tässä pari Koivumäki nuoremman vapaaottelua:
http://www.sporttube.fi/view_video.php" onclick="window.open(this.href);return false;? ... 0ee68dabb6
http://www.sporttube.fi/view_video.php" onclick="window.open(this.href);return false;? ... f84a7ebb0f

(Tokan viden alkuhehkutuksessa näkyy allekirjoittaneen kurkipotku subzero puvussa

:ninja: )
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#21

Viesti Kari Aittomäki »

Hehee.
Nytpäs tunnistin.

Mikämua tossa tokatallenteessa närästää on tää että Arttu & Tuomas dissaa karatee!
ärg.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#22

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mikämua tossa tokatallenteessa närästää on tää että Arttu & Tuomas dissaa karatee!
ärg.
Selventäisitkö, itse en tuommoista kuullut.....?
______________________
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

#23

Viesti Jasse »

Ei kai ne dissannu. Ilmotti vaan että karatessa pää pidetään ylhäällä ja kädet ..alenpana. :badgrin:

Kattelin just tallenteelta ton Tampere fight night I. jossa oli Kari oli dumaamassa. Viimestä kertaa? Vetihän se Mikko yhen kakaton selältään possua nassuun, mutta jäi sitten johonkin "katti-painin" niskavenytykseen.

Illassa otteli myös Talentista tuttu wushu-Ramin. Ei pidä luulla että jos on hyvä näyttelemään niin ois huona tappelemaan ;) .
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

#24

Viesti Jussi*M »

Tuo eka klippi missä Koivumäki lähtee iskusarjalla hyökkäykseen... siinä on jotain tutunoloista. Parikymmentä vuotta sitten shukokain ajoilla useamman lyönnin nopea sarja tehtiin vähän "tuohon malliin" ja eikös Sankukai polveudu Shukokaista, tai ainakin niillä on yhteinen "juuri"....
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#25

Viesti Kari Aittomäki »

Dissasapa ne.
Puhuvat karatesta väheksyvään sävyyn vaikkeivat varmaan osaa yhtään kataa. Nii. Arttu on sitäpaitsi ainoa tietämäni ottelija joka on taputtanut kolmen metrin päästä, kun vastustaja katto pahasti. Nii.

Sankukai on juu käsittääkseni shitoryu/shukokai-johdake, en nyt jaksa kaivaa sen paremmin lähteitä kuin muistiakaan, oli raskas päivä.
Koivumäkien shukokai lie vuosien mittaan saanut omia painotteitaan, jossain vaiheessa taisi nimenä olla freestyle tai jotain sellasta.
Ja eihän pelin kehittäjä Yoshinao Nanbukaan peliä enään pelaa vaan nanbudoota.

Tammerfaitti taisi olla vika tuomarointini.
Tai sitte Kake2. Ei muista.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#26

Viesti AriJ »

Jussi*M kirjoitti: Tuo eka klippi missä Koivumäki lähtee iskusarjalla hyökkäykseen... siinä on jotain tutunoloista. Parikymmentä vuotta sitten shukokain ajoilla useamman lyönnin nopea sarja tehtiin vähän "tuohon malliin" ja eikös Sankukai polveudu Shukokaista, tai ainakin niillä on yhteinen "juuri"....
Itsekin muistan tuon nähneeni aikoinani Shukôkain piirissä treenatessani - varsinkin lempparilla Neppi tunnettu (ylempi?) vihreävyö viljeli sitä paljon ja teki vaikutuksen meikäläiseen. Se vaan lähti käyntiin ja ajoi päälle kuin juna.
______________________
Julius
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 269
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#27

Viesti Julius »

Mjölnir kirjoitti: Mun Sankukai -tausta on tuolta 80-luvulta, mutta silloin jo Roke oli kova jätkä :)

Silloin ei kyllä treenattu vapaaottelua, mutta hyvillä jutuilla on tapana kehittyä.
Mulla oli ilo reenata Sankukaita 90-luvun alkupuolella muutamia vuosia, mutta muuton seurauksena sitten jäi kokonaan sivuun.
F. M. Luder
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 371
Lauteille: Joulukuu 2006

#28

Viesti F. M. Luder »

Lehe kirjoitti: Myös junioritoimintaan on panostettu ja ainakin Turun Sankukain junnutouhu on erittäin osaavaa ja asiantuntevaa.
Osaisitko kertoa tästä enemmän? Veljeni 9v tyttö haluaisi aloittaa jonkin lajin, ja olen koittanut heille etsiä infoa eri lajeista.
Genbukan
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 75
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#29

Viesti Genbukan »

Moi!

Olin Roken oppilaana 80-luvulla seitsemän vuotta, joista kilpailin neljä vuotta hänen valmennettavanaan. Jos haluaa opetukseltaan laatua ja kovuutta niin on oikea paikka.
Miska Vuorio
Ongyo In Dojo
2nd Dan
http://www.ninjutsu.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Re:

#30

Viesti Lehe »

F. M. Luder kirjoitti:
Lehe kirjoitti:Myös junioritoimintaan on panostettu ja ainakin Turun Sankukain junnutouhu on erittäin osaavaa ja asiantuntevaa.
Osaisitko kertoa tästä enemmän? Veljeni 9v tyttö haluaisi aloittaa jonkin lajin, ja olen koittanut heille etsiä infoa eri lajeista.
En oikeastaan kuin sivusta seuranneena ja yhden juniorin vanhemman hyvin tuntevana. Uskoisin, että paras tie tähän on ottaa seuraan itse yhteyttä ilman välikäsiä.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa