Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aikidon kamppailullinen toimivuus

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Aikido-vuodatus

#106

Viesti cyt »

Mitä tuossa hakaman päällä oikein roikkuu? Joku valkonen...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aikido-vuodatus

#107

Viesti Mjölnir »

Kalle Koskinen kirjoitti: Jos perusaikikai on sinulle tuttua, niin vertaas sitä tähän videonpätkään.
Olen muutaman päivän työstänyt tämän keskustelun pohjalta sitä mahdollista treeniä, jossa kokeiltaisiin aikidon yhdistämistä realistiseen itsepuolustukseen. Ilman miekka- ja keppitekniikoita, tosin.

Tuossa videossa oli muutama hyvin samankaltainen sovellus, johon mentaaliharjoittelullani pääsin. Tosin itse olin suunnitellut vähän lyhyempiä etäisyyksiä, jotka ovat hyökkäyksinä "realistisempia", mutta pääperiaatteissaan suunnilleen noin.

Olisi mielenkiintoista kokeilla livenä...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Aikido-vuodatus

#108

Viesti MarkkuT »

Ellen ihan väärin muista, niin tuo Nishio sensei oli Ashihara karaten perustajan, Hideyuki Ashiharan, ryyppykamu. :smt003

Oli varmaankin vakuuttavimman näköistä aikidoa, mitä olen nähnyt.
Ain't no one.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aikido-vuodatus

#109

Viesti Mika »

MarkkuT kirjoitti: Oli varmaankin vakuuttavimman näköistä aikidoa, mitä olen nähnyt.
:samaamielta:


Onko tuon koulukunnan Aikidoa tai samantapaista Aikidoa paljonkin Suomessa?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Aikido-vuodatus

#110

Viesti sanppa75 »

cyt kirjoitti: Mitä tuossa hakaman päällä oikein roikkuu? Joku valkonen...

Kaarlo...? :D

Veikkaisin että piuha on osa langattoman mikin järjestelmää... :smt034 :D
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
Korppi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 725
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kerava

Aikido-vuodatus

#111

Viesti Korppi »

Mika kirjoitti:
MarkkuT kirjoitti: Oli varmaankin vakuuttavimman näköistä aikidoa, mitä olen nähnyt.
:samaamielta:


Onko tuon koulukunnan Aikidoa tai samantapaista Aikidoa paljonkin Suomessa?
Machikara treenaa Nishion sensein opettamaa aikidoa.
Linkki Machikaran sivulle.
Heillä opettaa yksi suomen huippu aikidokoista, Remi Delcos.
Kari Mantere

"Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?"
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Aikido-vuodatus

#112

Viesti sanppa75 »

Mika kirjoitti:
MarkkuT kirjoitti: Oli varmaankin vakuuttavimman näköistä aikidoa, mitä olen nähnyt.
:samaamielta:


Onko tuon koulukunnan Aikidoa tai samantapaista Aikidoa paljonkin Suomessa?
Nishio sensein tapaa harjoitellaan käsittääkseni kolmessa seurassa. Machikara ry:ssä, Helsinki Aikikaissa ja Aikikenissä. Seuroista kaksi ensin mainittua kuuluu aikidoliittoon.

Tiedän että myös muissa seuroissa harjoitellaan Nishion oppeja, mutta samanaikaisesti otetaan vaikutteita myös muualta.

Nishion aikido on vakuuttavan näköistä...ja ne jotka ovat hänen kanssaan harjoitelleen, ovat sanoneet että myös hyvin vakuuttavan tuntuista.

Mika: Mikä tossa Nishion aikido pätkässä vakuutti sinut erityisesti...?
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
Korppi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 725
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kerava

Aikido-vuodatus

#113

Viesti Korppi »

Vuodesta 2006 Machikara ja Helsinki aikikai yhdistyivät ja ovat nykyään Machikara
Kari Mantere

"Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?"
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Aikido-vuodatus

#114

Viesti sanppa75 »

Korppi kirjoitti: Vuodesta 2006 Machikara ja Helsinki aikikai yhdistyivät ja ovat nykyään Machikara
Ok, niinpä taisi ollakin..
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aikido-vuodatus

#115

Viesti Mika »

sanppa75 kirjoitti: Mika: Mikä tossa Nishion aikido pätkässä vakuutti sinut erityisesti...?
Tietty suoruus, ja sitten tietenkin atemit. Itse olen nähnyt Aikido-videoissa usein vain lukottelua ja sitä seuraavaa kaatelua, ja yleensä tämä on ollut kovin näytösmäistä. Tällä on taatusti tarkoituksensa, itse vain pidän tuollaisesta enemmän noin niin kuin yleisesti kamppailijana. Aikidoa en lajina tunne juuri lainkaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
sometsuke
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6
Lauteille: Lokakuu 2008

Aikido-vuodatus

#116

Viesti sometsuke »

Morjesta kaikille!

Taitaa olla mulle ensimmäinen posti tälle forumille, joten heivaan hei! Ottamatta kantaa siihen mikä on oikea/väärä tapa harjoitella, ohessa vanhahko, mutta muuten mielenkiintoista luettavaa aikidojournalin sivuilta koskien ns. "kovaa" harjoittelua: http://www.aikidojournal.com/article?articleID=8" onclick="window.open(this.href);return false; sivun alalaidasta löytyy sitten gif tiedostona hieman koontia kuoleman/vakavan vammautumisen tilanteista Japanin maalla vuosien -72 ja -85 välillä. Totta; paljon vahinkoa syntyy kun "danit" alkaa paiskomaan aloittelijoita ihan vaan simputus mielessä, mutta vahinkoja syntyy myös ihan "vahingossakin" joten ehkä tästä löytyy syyt hitaaseen etenemiseen ja pehmeään tekniikkaan alkuvaiheessa.

Kiitosh.
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 819
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Aikido-vuodatus

#117

Viesti Ikkyu »

Pahoittelen OTtä, mutta kiinnostaisi tietää mistä tuossa videolla näkyvät asetekniikat ovat peräisin? Ovatko herran itsensä kehittämiä vaiko jostain aiemmasta lähteestä? Mielenkiintoisen näköistä, vaikken noita nimenomaisia muotoja ole aiemmin nähnyt olin havaitsevinani yhteyksiä joihinkin tietämiini tekniikoihin ja toisaalta myös itse tekemisen tyyli muistutti minua epämääräisellä tavalla jostain.

EDIT: Erityisesti kiinnostavat tietty nuo miekan vedon tekniikat.
Kuvake
Korppi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 725
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kerava

Aikido-vuodatus

#118

Viesti Korppi »

Ikkyu kirjoitti: Pahoittelen OTtä, mutta kiinnostaisi tietää mistä tuossa videolla näkyvät asetekniikat ovat peräisin? Ovatko herran itsensä kehittämiä vaiko jostain aiemmasta lähteestä? Mielenkiintoisen näköistä, vaikken noita nimenomaisia muotoja ole aiemmin nähnyt olin havaitsevinani yhteyksiä joihinkin tietämiini tekniikoihin ja toisaalta myös itse tekemisen tyyli muistutti minua epämääräisellä tavalla jostain.

EDIT: Erityisesti kiinnostavat tietty nuo miekan vedon tekniikat.
Ainakin osittain itse kehitettyjä. ainakin Aikidojournalin mukaan:
aikidojournal kirjoitti: Nishio Sensei has also developed an elaborate series of bokken, jo, and iaido variations of key techniques as part of his comprehensive system.
Hän oli harjoitellut muutakin kuin aikidoa (Aikido 8.dan, Aikikai shihan):
Judo 6.dan (Kodokan)
Karate 5.dan
Iaido kyoshi 7.dan (Muso Jikiden Eishin ryu)
Shindo Muso ryu jodo menkyo kaiden
Kari Mantere

"Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?"
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 819
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Aikido-vuodatus

#119

Viesti Ikkyu »

Kiitos tästä, kiintoisaa. Vaikuttavan ansioitunut henkilö näemmä kyseessä, ei ihmekään että kykenee kehittämään omia tekniikoita opetustaan tukemaan.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Aikido-vuodatus

#120

Viesti Miklu »

Pari aikidoklippiä:

Raudoitusta.
Perusaikidoa. Tykkäsin. Poislukien puukottelut tietty mutta tykkäsin :)

Keppiä tulee.
Perusaikidoa. En tykännyt. Tuossa näkyy just se heikkous mitä monesti on tullu vastaan näissä klipukoissa. Uke ei hyökkää vaan näyttelee huökkäämistä. Mies tulee perille ennen keppiä ja etäisyydet ihan pielessä nyansseista nyt puhumattakaan. Mutta vois toimia kun säätäis ;)
Bruce Lee elää!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jasse ja 65 kurkkijaa