Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kata bunkai

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kata bunkai

#91

Viesti Jussi Häkkinen »

Lasse Candé kirjoitti: Tämä Leif Hermansson oli keväällä potkumiitin aikana McCarthyn leirillä Helsingissä.

Onko konkariosastollamme jotain hyviä muistoja miehestä?
No, kaikenlaista on kuultu. Tyypillinen länsimainen 10. dan.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kata bunkai

#92

Viesti bodyguard »

Vissiin tämä Academia pretoria mundi- Hermansson? Eipä siitä kai sitten muuta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kata bunkai

#93

Viesti Mika »

bodyguard kirjoitti: Vissiin tämä Academia pretoria mundi- Hermansson? Eipä siitä kai sitten muuta.
Ilmeisesti sama mies on kyseessä.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kata bunkai

#94

Viesti bodyguard »

Jaha, samaa olen siis kysynyt aiemminkin. Toisaalta 21 000 viestiä niin ei voi ihan kaikkea aina muistaa. :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kata bunkai

#95

Viesti Kari Aittomäki »

Minkälainen on tyypillinen kymppidani eurooppalaisittain?
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kata bunkai

#96

Viesti tohtorismies »

Säälittävä vässykkä verrattuna kaikkiin potkulaisiin joiden mahtaviin kamppailullisiiin urotekoihin verrattuna ne jätkät ei tiiä mistään mitään.

Ostettuja daneja... Vai olisinkohan minä sarkastinen. Tiedä häntä.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kata bunkai

#97

Viesti Mika »

tohtorismies kirjoitti: Säälittävä vässykkä verrattuna kaikkiin potkulaisiin joiden mahtaviin kamppailullisiiin urotekoihin verrattuna ne jätkät ei tiiä mistään mitään.

Ostettuja daneja... Vai olisinkohan minä sarkastinen. Tiedä häntä.
No, vähän tylsä ehkä olit. Eurooppalainen kymppidani voi tarkoittaa montaa asia. Sehän se juju siinä kai onkin. Jos nyt vertaa vaikka judoon ja sen ylempiin daneihin, lienee se yhteisö homogeenisempi kuin monien jujutsujen eri versiot ja niiden ylemmät danit.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kata bunkai

#98

Viesti Lasse Candé »

No höh.
Aika pinnallista ja ennakkoluuloista käsittelyä tässä. Näkeehän listastaankin että todella suuri osa on erinäisiä kunniadaneja. Mies kertoo tämän täysin avoimesti. Noita jaellaan huolella. Melkein kaikilla kovilla tekijöillä on niitä milloin miltäkin järjestöltä kun ne niitä tyrkyttävät. Kaikki eivät vain tuo niitä esiin. Esiintuonnissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa varsinkin jos sen tekee niinkuin kyseinen mies teki täysin avoimesti ja kertoen mikä on mitäkin.

Meillä ei vielä käytännössä ole mitään konkreettista hyvää tai pahaa tässä ketjussa.

Naurettavaa lähteä ulkoisista meriiteistä liikkeelle millään tasolla. Kumitetaas ne pois ja mietitään sitten minkälainen mies on kyseessä..
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kata bunkai

#99

Viesti Mika Väyrynen »

Niinpä. Tuo herra on tehnyt pitkän uran - ja en oikein käsitä mikä mättää jos hän on sitten omassa tyylissään se kymppidan. Mä olen tavannut aika paljon heppoisemmilla eväillä itselleen 9. tai 10. myöntäneitä itämaisia. Esim Haedong Kumdon yksi "suurmestari" myönsi itselleen suoraan ysidanin nelikymppisenä, vaikka kaverin todellinen taso oli rividanin luokkaa. Hermanssonin treenimeriitit puhuu puolestaan - siinä on paree Turun karate-experttienkin vaan hiljentyä sitä kakkosdania varten treenaamaan ;)
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 96
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Kata bunkai

#100

Viesti TimoS »

Lasselta, taas, hyvä kommentti. Vältelläänpä nyt puolin ja toisin liian kärkeviä kommentteja. Voitaisiin vaikka keskittyä itse asiaan...
Lueskellut tuossa toista juttua tuolta Karate by Jesse - sivustolta ja siellä näin McCarthyn kehuvan Jessen bunkaita sanoen, että tämä pistää KU oppinsa hyötykäyttöön (tjms). Onko tuo "McCarthy ryu" sitten todella tuollaista, eli otetaan joku asento ja kehitetään sovellus jossa päädytään samaan asentoon? Olen kuullut että siellä olisi tuollaista(kin), mutta kun en ole itse kokeillut, niin katson paremmaksi kysyä.


---
"Look. Listen. Sweat." - Morio Higaonna

Sent from my iPhone using Tapatalk
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kata bunkai

#101

Viesti Lasse Candé »

En henkilökohtaisesti tiedä kovin paljoa, mutta olen käsityksessä että KU:n ulkoisen muodon ja sisällön dynamiikka menisi käsi kädessä. Eli että sisältö määrittelee ulkomuodon dynamiikan. Tietävämmät korjatkoon.. Mulla vain yksi tai kaksi leiri(ä) ja hajanaista silloin-tällöin "vierailua" treeneissä.

Mikäli jollain on toinen kuva, on syytä pitää mielessä vaihtoehto että ehkä ulkomuodon dynamiikkaa poikkeaa jostain vastaavasta samasta kohdasta jossain muussa tyylissä..

Nyt täytyy painottaa että kirjoitan jostain mistä en tiedä mitään.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kata bunkai

#102

Viesti Jussi Häkkinen »

Niin, karaten osalta Hermansson on siis reverse engineering -tapaus. Oman tyylin voi tietenkin perustaa kuka tahansa (jolloin 10. dan on ihan looginen juttu myöntää itselleen).
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kata bunkai

#103

Viesti tohtorismies »

Mika kirjoitti:
tohtorismies kirjoitti: Säälittävä vässykkä verrattuna kaikkiin potkulaisiin joiden mahtaviin kamppailullisiiin urotekoihin verrattuna ne jätkät ei tiiä mistään mitään.

Ostettuja daneja... Vai olisinkohan minä sarkastinen. Tiedä häntä.
No, vähän tylsä ehkä olit. Eurooppalainen kymppidani voi tarkoittaa montaa asia. Sehän se juju siinä kai onkin. Jos nyt vertaa vaikka judoon ja sen ylempiin daneihin, lienee se yhteisö homogeenisempi kuin monien jujutsujen eri versiot ja niiden ylemmät danit.
Olin olin. Tuon kaltaiseen tuossa käsittääkseni aiemmin juuri viitattiin. Potku osaa olla paikoin aika tylsä.

Kertokaa nyt mimmonen se ukkeli ite on, nouseeko popo lujaa?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kata bunkai

#104

Viesti Andy »

Eikös tuo Hermansson nimenomaan ole tyypillinen länsimainen 10.dan? Jos ei, niin mitkä ominaisuudet hänen urallaan tekevät hänet erityisen poikkeukselliseksi? Jos hän taas on, niin miksi sen sanominen koetaan jotenkin loukkaavaksi miestä kohtaan?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kata bunkai

#105

Viesti Kari Aittomäki »

Niin, mitähän tuo tyypillinen däddändää sitte niinku tarkottaa?
Maistuu negatiiviselta määreeltä.
Jos saisitte coolistelultanne vastattua tuohon hyvin yksinkertaiseen kyssäriin.

Kiitos.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa