Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Cobra Kai (tv-sarja)

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Cobra Kai (tv-sarja)

#76

Viesti Jani Rantalainen »

Minulla ei ole Netflixiä enkä aio sellaista koskaan hankkiakaan. However, kaverillani on sellainen joten päätettiin katsoa eka kausi kokonaan ja täytyy sanoa että näin alkuperäisen Karate Kid trilogian fanina pidin siitä. Kakkoskausi on meillä vielä kesken mutta pian jatketaan. Johnny Lawrencen taistelukohtaukset ovat jopa hienoja vaikka harjoittelutauko on tehnyt tehtävänsä. Tiesittekö muuten että Lawrencea näyttelevä William Zabka ei ennen Karate Kid leffoja ollut harjoitellut itämaisia taistelulajeja vaan hän oli painija? Kasarihenki elää voimakkaasti tässä sarjassa ja Coorsia kulutetaan (tai mainostetaan) tässä tiuhaan tahtiin. :D
TeeVee
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 74
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Lahti

Cobra Kai (tv-sarja)

#77

Viesti TeeVee »

Minua ärsyttää nämä kuukausimaksulliset palvelut. Cobra Kain ensimmäinen kausi tuli Youtubeen, josta se oli mahdollista katsoa joko niiden kuukausimaksullisen premium-palvelun kautta, tai ostaa yksittäiset jaksot suoraan. Päädyin silloin ostamaan ne jaksot. Maksoivat varmaan yli 20 euroa ja olin tyytyväinen. Mutta en halua tilata mitään kuukausimaksullista palvelua. Niissä on oma ongelmansa perua se tilaus. Miksi ei voi vain tilata sarjaa ja maksaa per jakso?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Cobra Kai (tv-sarja)

#78

Viesti Jussi Häkkinen »

TeeVee kirjoitti: joulu 30, 2020, 22.20 Niissä on oma ongelmansa perua se tilaus.
Netflixissä tämä onnistuu parilla klikkauksella, samoin kuin käytännössä kaikissa muissakin palveluissa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Cobra Kai (tv-sarja)

#79

Viesti Lasse Candé »

Ymmärrän itse ettei halua maksaa. Ja varsinkin kun silloisella youtubella se maksupolitiikka oli jotain todella outoa. Fiilis oli että pitäisi maksaa itsensä kipeäksi tms.

(Tokan kaudenhan pystyi katsoa suoraan tuubista ilmaiseksi... viiveellä suhteessa julkaisuajankohtaan.)



Mutta pakkohan ne rahat on kiskoa jostain ja vaatii pientä mielikuvituksen venymistä että tuo sarja pyörisi suomalaisilla kanavilla, jolloin "ilmaisuus" tulisi joko verosta tai nauttimistasi mainoksista.

Kiinnostusta on, mutta nuo telkkupaikat eivät täyty helposti. Niinpä maksetaan.



Jussin pointti kannattaa kuunnella. Sitten Netflixi hankintaan ja kunnon maratonit. Koeaikanasi ehdit vetää kaikki kaudet.





BTW: kolmas kausi tulee JO HUOMENNA!!!

Eli 1.1.

Saattaa olla, että on valmista jo 2.1. :D :D

(Toki voin vedota synttärikorttiin (synttärit 1.1.) ja sanoa että jättäkää rauhaan, mun synttärilahja on Cobra Kain kolmoskausi ja haluan viettää päiväni katsomalla koko witun kauden! Tuokaa ruokaa! :D :D )
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Cobra Kai (tv-sarja)

#80

Viesti Lasse Candé »

Ei tästä varmaan valmista tule ihan heti, mutta kaksi ekaa jaksoa on katsottuna.

Joillekin asioille sai nauraa oikein kunnolla. Komediaa makuuni.

Näyttää lupaavalta tähän asti ja lukemani perusteella on odotettavissa hyviä asioita!
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 864
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Cobra Kai (tv-sarja)

#81

Viesti Shaolinsi »

JanneM kirjoitti: syys 16, 2020, 13.24 Tangsoodo voi hyvinkin olla oikea. Videossa selkeet vihjeet. MYös Cobrakai sarjassa treeniä aloittaessa Jonny sanoo oppilailleen "JOONBI" Eli koreaksi valmistautukaa.
Tämä asia varmistui kolmannella tuotantokaudella. John Kreesen opettaja oli Tang Soo Do -opettaja.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Cobra Kai (tv-sarja)

#82

Viesti Lasse Candé »

No hoidin homman silti kotiin.

Tämä on todellakin laatusarja. Minulle tämä kolmoskausi oli kakekidteemamaisesti pettymys, mutta jumalauta että oli nostalgiameiningeissä kova. Tuli viittaus toisensa jälkeen leffoihin ja nauroin vain onnesta, tämän takia. :D Osa viittauksista on niin pieniä, että you got to know your shit...

Kakkoskausi oli niin älytön, että huhhuh. Ei tämä kolmonen mitään pilannut, mutta toivottavasti neloskausi on yhtä hyvä kuin toinen. Toisen meriitti oli laittaa vanhan cobra kain arvelluttava slogan testiin ja osoittaa että sen mukaan olisi yllättäen pitänyt mennä. Oli kovaa settiä. Tästä kolmannesta kaudesta en oikein saa mitään tällaisia. Mutta saan nostalgiaa kyllä ja saankin ihan helvetisti! :jepa:
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Cobra Kai (tv-sarja)

#83

Viesti Lasse Candé »

Pitää vielä jatkaa...

Tarina siis etenee todella hienosti, mutta se perusasetelma hyvän ja pahan välisestä taistosta, mikä oli leffoissa läsnä ja mihin pari ekaa kautta tästä toivat ihan uuden twistin, ei ole nyt vahvasti läsnä.

Kaksi ekaa kautta toimi tietenkin jo nostalgian takia, mutta kun nostivat ikivanhat teemat vahvasti esiin, olin myyty. Nyt jäi vähän uupumaan. Vedellään taustoihin, mutta ei Karate Kid koskaan ollut siitä kiinni kuka kukakin on, vaan siitä mitä näiden tyyppien välillä tapahtuu.
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Cobra Kai (tv-sarja)

#84

Viesti Jani Rantalainen »

Katsottiin juuri kaverin luona koko kolmas kausi putkeen ja täytyy sanoa että minulle se ei tuottanut minkäänlaista pettymystä.
Kuvake
Lasse J
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 443
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Vantaa
Etulaji: 少林寺流空手道
Sivulajit: Yang Taiji Quan
Takalajit: Wadoryu karate, Kokondo karatejutsu, Shorinjiryu Renshinkan, Xing Yi Quan
Yhteystiedot:

Cobra Kai (tv-sarja)

#85

Viesti Lasse J »

Kolmoskausi oli parempi kuin kakkonen. Nyt sitten odottelen nelosta.
Si vis pacem, para bellum
Ars Dimicatio
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 403
Lauteille: Lokakuu 2020
Etulaji: HEMA
Sivulajit: Hyoho Niten Ichi Ryu, Voimankäyttö, Gekiken
Takalajit: Aikido, Hokutoryu Ju-Jutsu, Nyrkkeily

Cobra Kai (tv-sarja)

#86

Viesti Ars Dimicatio »

Kolmoskausi on melkein kokonaan katsottu. Hyvä kausi, joskin mua vaivaa edelleen Kreesen hahmon jonkinlainen "irrallisuus". En ole oikein saanut kiinni siitä mikä sen äijän motiivi oikein on ja siinä kolmoskausi tuotti vähän pettymyksen. Kaikki Kreesen toimet olisivat jotenkin ymmärrettäviä, jos kaveri olisi oikeasti narsisti sosiopaatti ja valmis valehtelemaan mitä vain saadakseen haluaamaansa henkilönpalvontaa. Nyt kuitenkin kolmoskauden takaumissa Kreese näytetäänkin ns. hyviksenä, joka traumatisoitui tekemättä jättämisistään. Ei tunnu mun silmään uskottavalta, varsinkaan kun Kreese on muuten näytetty koko ajan sellaisena ovelana luikertelijana.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Cobra Kai (tv-sarja)

#87

Viesti Jussi Häkkinen »

Kyllä minusta se Vietnam-ajan loppuratkaisu teki hänestä sosiopaatin. Siinä jokin murtui ja se "no mercy" meni läpi.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Ars Dimicatio
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 403
Lauteille: Lokakuu 2020
Etulaji: HEMA
Sivulajit: Hyoho Niten Ichi Ryu, Voimankäyttö, Gekiken
Takalajit: Aikido, Hokutoryu Ju-Jutsu, Nyrkkeily

Cobra Kai (tv-sarja)

#88

Viesti Ars Dimicatio »

No joo. Mun mielestä Kreesen hahmo ei koskaan tarvinnut "selittämistä" ja se koko Vietnam-ajan tarina oli vähän turha. Ihan kuin käsikirjoittajilta olisi loppunut järkevät ideat päätarinan kanssa ja päättivät vääntää Kreesen Vietnam-takauman vain täytteeksi, että saa kymmenen jaksoa kasaan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Cobra Kai (tv-sarja)

#89

Viesti Kari Aittomäki »

Se niinku kuuluu olla hiukan tärähtänyt sotahommien jälkeen kai.
Kerrontatavoissa tuo toimintojen selittely keittiöpsykologian kautta hyppäs lauteille Psykossa 1960 eikä ole lähtenyt.

EI siis pidä paikkaansa että tämä Kreese ois sama tyyppi joka otti Rambon polvesta munasilleen + jatkot?



Sellastakin olen lueksinut.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Cobra Kai (tv-sarja)

#90

Viesti JanneM »

Mua mietitytti Kreesen hahmossa se, että Kreese vaikutti olevan vajaa 20 vuotias lähtiessään Vietnamiin. ja Karatekidin aikaan n. 40 vuotias (näyttelijä Martin Kove oli oikeasti 39 sinä vuonna kun Karate Kid 1 julkaistiin) Nyt n. 75 vuotiaana jannu on todella kovassa vedossa. :D

Karin osoittama aikajana Vietnamin tapahtumien osalta voi hyvinkin pitää paikkansa. Vankileirin jälkeen Kreese kyynistyi ja kovettui. Esitti kovaa jätkää muille sotapojille. Sitten tuli Rambo ja veti polvella munille. Ehkä viimestään siinä vaiheessa päähän iskostui strike first.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa