Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kimmo Obioran hehkutusvideo

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Obiorasta vielä

#31

Viesti bodyguard »

Samppa kirjoitti:
Hokkinen kirjoitti:Vai on Obiora hippastelija :D .
No eikö se "hippakaratessa" ne parhaat saavutuksensa ole tehnyt? Ei se kenestäkään huonoa tee, jos jossain lajissa pärjää. Vaatii varmasti paljon työtä ja taitoa. Mutta jos hailaitti videon nettiin laittaa ja jos se herättää kysymyksiä, niin kai siitä voi kysyä vaikka se video olisi miten kovasta gurusta tahansa?
Eikun nyt sä oot ymmärtäny väärin. Ainoastaan saa kehua ja polvillaan kumartaa tietokoneeseen päin.

sam kun Mike Tyson tekisi wushuvideon ja joku täällä sanoisi että siinä hyppii taisoni wushuhyppyjä. Sitten voisin tulla sanomaan että "Vai on taisoni wushuttelija, ettexte niinq tajuu et se vetäis pataan teitä kaikkii vikken, ja tän voin sanoo teitä näkemättä, ja kyllä teillä tulis äitii ikävä sen kanssa kehässä että kannattaa pitää pienempää suuta" :roll:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Re: Obiorasta vielä

#32

Viesti Kyynikko »

Hokkinen kirjoitti: Vai on Obiora hippastelija :D .

Hän on kyllä sen luokan faitteri, että harvassa on ne ukot, jotka sille pärjää. Käsiä voi vähän roikotella jos on tarpeeksi kova. Obiora on aivan hemmetin lahjakas matsaaja ja ottaa erää säännöillä kuin säännöillä. En kyllä minä lähtisi paljon arvostelemaan noin niinkuin Okinava - Kokutsu Dachi -pohjalta :D .

vähän rajaa poijjaat

- Hokkinen -
Ottaa erää säännöillä kuin säännöillä.....Minkäslainen recordi Kimmolla sitten on vaikka vaparissa tai thaissa? Tai kickissä? Shootfightingissa? Ei itselle tule nimi mieleen mutta en niin hirveän aktiivisesti enää seuraakaan kisoja...
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#33

Viesti kenttiensankari »

Hokkinen varmaan tarkoitti että Obiora sparrailee mielellään ihan millä säännöillä tahansa. Eli ei rajoita kamppailuaan vain tuohon WKF-karateeseen. Tosin eikö tuo nyt ole melko normaalia jos on kovatasoinen sälli ja tarvitsee erilaisia sparrivastuksia?
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
JL_
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 283
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#34

Viesti JL_ »

No voi hellanlettas, ja tämä liittyi miten mihin?
Esimerkiksi näihin kommentteihin:
Miksi videolla olleissa otteluissa Kimmon vastustajat kaatuivat niin helposti? Oliko kyseessä jokin näytös tms? Miksi lopetuslyönnissä käsi on tuossa
vyöllä? Miksi otteluasento on tuollainen huonosti päätäsuojaava?
Kisahippastelijoita, olen nimensä joskus kuullut siinä yhteydessä.
Joo, siltähän tuo näytti. No, mikäs siinä, meitä on moneen junaan ja osa jää laitureille
Ketjun aihe koskee Kimmon videota.
Ymmärrän todella hyvin että ne, jotka Kimmon tuntevat tai ovat muuten nähneet miehen matsaavan ovat ärsyyntyneet tällaisista heitoista. Mies itse ei ole lähettänyt tänne yhtään viestiä, joten hiukan hämmästyttää tuo asenne ja mielenkiinto mitä otteluita Kimmo on ottanut.

Omasta mielestäni Kimmo on yksinkertaisesti loistava ottelija enkä yhtään epäile hänen kykyjään muihin treenaamiinsa pystylajeihin.
Recordia en tarkasti tiedä/muista. Voin kysellä seuraavissa treeneissä jos mies haluaa niistä tänne mitään infoa.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#35

Viesti Samppa »

JL_ kirjoitti: Ketjun aihe koskee Kimmon videota.
Ymmärrän todella hyvin että ne, jotka Kimmon tuntevat tai ovat muuten nähneet miehen matsaavan ovat ärsyyntyneet tällaisista heitoista. Mies itse ei ole lähettänyt tänne yhtään viestiä, joten hiukan hämmästyttää tuo asenne ja mielenkiinto mitä otteluita Kimmo on ottanut.

Omasta mielestäni Kimmo on yksinkertaisesti loistava ottelija enkä yhtään epäile hänen kykyjään muihin treenaamiinsa pystylajeihin.
Recordia en tarkasti tiedä/muista. Voin kysellä seuraavissa treeneissä jos mies haluaa niistä tänne mitään infoa.

Ketju alkoi videon tekniikkaa koskevilla kysymyksillä ja tulikin jo selväksi, että lienee toimivaa tekniikkaa noilla pistekaraten säännöillä oteltaessa ja todella pätevä kaveri siinä. Sitten kerrotaan, että mies on todella guru ja hyvä säännöillä kuin säännöillä ja perusteluksi kerrotaan suunnilleen, että olen nähnyt kaverin kerran sparraavan kisahallilla ja se hakkais teidät kaikki. Eikai tuo nyt ihme ole, että aihe herättää kysymyksiä?
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 23358
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#36

Viesti TimoS »

JL_ kirjoitti: Ymmärrän todella hyvin että ne, jotka Kimmon tuntevat tai ovat muuten nähneet miehen matsaavan ovat ärsyyntyneet tällaisista heitoista. Mies itse ei ole lähettänyt tänne yhtään viestiä, joten hiukan hämmästyttää tuo asenne ja mielenkiinto mitä otteluita Kimmo on ottanut.
Auttaako ymmärtämään asennetta että esim. minun mielestä kilpakaratella ei ole mitään tekemistä karaten kanssa? Eli vaikka on kuinka hyvä ottelija, ihan millä säännöillä hyvänsä, niin sillä ei ole minuun pienintäkään vaikutusta. En ole tyyppiä koskaan nähnyt tai hänestä ennen tätä ketjua edes kuullut.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#37

Viesti Andy »

JL_ kirjoitti: Mies itse ei ole lähettänyt tänne yhtään viestiä, joten hiukan hämmästyttää tuo asenne ja mielenkiinto mitä otteluita Kimmo on ottanut.

Omasta mielestäni Kimmo on yksinkertaisesti loistava ottelija enkä yhtään epäile hänen kykyjään muihin treenaamiinsa pystylajeihin.
Recordia en tarkasti tiedä/muista. Voin kysellä seuraavissa treeneissä jos mies haluaa niistä tänne mitään infoa.
Sitä ei varmaan kukaan epäile, että Obiora on loistava WKF-karateottelija. Sen hän on kisoissa todistanut. Tästä ei kuitenkaan seuraa, että hän välttämättä olisi erityisen hyvä muissa kamppailulajeissa. Hän voi olla, mutta mitenkään sanottua se ei ole, koska eri lajit kuitenkin poikkeavat toisistaan aika paljon. Esimerkiksi Markus Hakulinen on loistava potkunyrkkeiljä, mutta en silti usko hänen pärjäävän kovinkaan hyvin WKF-karatessa tai vaikka Taidossa. :idea:

Siksi minua kiinnostaisi se Obioran kilpamenestys muissa lajeissa, koska se parhaiten kertoo hänen tasonsa. Sitäpaitsi onhan täällä paljon juttuja esimerkiksi Fedorinkin kisamenestyksestä, vaikkei Fedor olekaan tiettävästi kirjoittanut potku.netiin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#38

Viesti MarkkuT »

Olenko ainut kenen mielestä tämän ketjun tyylinen kolmannen asteen "keskustelu" on melko epäkunnioittavaa? Näiden ketjujen kohdalla herää meikäläisessä aina pieni häpeän tunne, kun sauhutaan jostain rekordeista ynnämuista.
Ain't no one.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#39

Viesti bodyguard »

MarkkuT kirjoitti: Olenko ainut kenen mielestä tämän ketjun tyylinen kolmannen asteen "keskustelu" on melko epäkunnioittavaa? Näiden ketjujen kohdalla herää meikäläisessä aina pieni häpeän tunne, kun sauhutaan jostain rekordeista ynnämuista.
Olet oikeassa. Ehdotankin että tästä lähtien potkussa ei saa keskustella kilpaottelijoiden kilpamenestyksestä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#40

Viesti Mjölnir »

Haiskahtaa vähän sellaiselta, meidän sensei on teidän senseitä kovempi...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#41

Viesti MarkkuT »

bodyguard kirjoitti: Olet oikeassa. Ehdotankin että tästä lähtien potkussa ei saa keskustella kilpaottelijoiden kilpamenestyksestä.
[sarkasmi]No sitähän minä tietenkin tarkoitin.[/sarkasmi] En oikein osaa eritellä tarkemmin, mutta kyse on varmaan enemmänkin esitystavasta kuin itse asiasta.

:hippy2:
Ain't no one.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#42

Viesti Mika »

JL_ kirjoitti: Voin kysellä seuraavissa treeneissä jos mies haluaa niistä tänne mitään infoa.
Voisitko JL_ pyytää rekisteröitymään? :)


Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kovan propagandatyön tuloksena Potkuun on salakavalasti uitettu termi, jonka konnotaatio on parhaimmillaankin jokseenkin negatiivinen, joten siitä tulisi kyllä päästä eroon. Tämä termi on hippa[laji tähän]. Tästä on muuten sitten ihan turha saivarrella. En väitä jokaisen käyttävän sitä halveksuvasti, mutta sitähän minä tarkoitankin: termi on niin yleinen täällä, että kaikki eivät edes huomaa (tai välitä), miltä se voi vaikuttaa jollekulle muulle.

Mistään vakiintuneesta ja kaikkien hyväksymästä termistä ei voida puhua.


LISÄYS: OK, MarkkuT olikin jo ehtinyt kommentoida asiaa. Olen hänen kanssaan samaa mieltä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

#43

Viesti Tapani »

Tai sitten pitää käyttää hippa-määritelmää niin paljon, että se lopulta kokee inflaation.

Mutta, olen kyllä samaa mieltä, minkä tahansa karaten tai muun kamppailulajin kutsuminen hipaksi on hipan aliarviointia ja loukkaamista, kyseessä on kuitenkin varsin hyvä leikki.


Tapani
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#44

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika, vaikka kuinka sanot, että termi on "uitettu" potkuun, kyseessä on kuitenkin erittäin vanha ja hyvin laajalle levinnyt, ottelutapaa kohtalaisen hyvin kuvaava nimitys. Nykyisin vielä melkoisen rasitteeton ja arvolataukseton. Pre-www -termi kuitenkin.

Lienee "uinut" ihmisten mukana. Vähän pidempään treenanneita kun on mukana myös.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#45

Viesti flammee »

Mika kirjoitti: Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kovan propagandatyön tuloksena Potkuun on salakavalasti uitettu termi, jonka konnotaatio on parhaimmillaankin jokseenkin negatiivinen, joten siitä tulisi kyllä päästä eroon. Tämä termi on hippa[laji tähän].
Olen samaa mieltä. Mutta hei, tähän on ratkaisu. Se kirosanafiltteri, laittaa siihen että kaikki "hippa" sanat korvautuu sanalla "taistelu". :badgrin:
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa