Andy kirjoitti:Minkä ikäinen tämä Iwaon poika Yutaro Tamotsu on?
Ei ollut Iwaon poika vaan veljenpoika
Valvoja: Valvoja
Andy kirjoitti:Minkä ikäinen tämä Iwaon poika Yutaro Tamotsu on?
Did I? Vai onko täällä muitakin?Jaaveli kirjoitti: Tuli muutenkin höpöteltyä näiden grandchampioneiden kanssa kaikenlaista illanvietossa danikokeeni jälkeen Jägermeisterpullon äärellä. Samassa pöydässä istui myös eräs toinen Jyväskyläläinen potkulainen
Souke Yuzo Tamotsu 10 dan Hanshi
22.1.1956 –
Yuzo Tamotsu on syntynyt 22.1.1956 Tamotsun karateperheeseen lapsikatraan nuorimpana. Hän harjoitteli lapsuutensa isänsä Kaisho Isamu Tamotsun oppilaana aina vuoteen 2000 saakka, jolloin hänen isänsä menehtyi. Tämän jälkeen hän oli veljensä Ni Dai Soke Iwao Tamotsun oppilaana vuoteen 2016, jolloin Iwao Tamotsu menehtyi.
Yuzo Tamotsu on toiminut koko ikänsä karaten ammattiopettajana Kagoshimassa. Hän on kuulunut Shorinjiryu Renshinkanin opettajien kärkikaartiin Japanissa. Hän vaalii isänsä ja veljensä oppeja. Souke Yuzo Tamotsu johtaa tyylisuuntaa apunaan seitsemän henkilön hallitus, jonka puheenjohtajana toimii Hideo Masaki 9 dan Hanshi.
Epäilemättä on tällaistakin tapahtunut
Tätä vastaan puhuu se, että sama yokogeri on myös muilla. Tuskin kaikki olisi samaan ratkaisuun päätynyt, varsinkin kun yhdistävänä tekijänä on sama opettaja. Ja tässä parin Renshinkanista irronneen tyylin näyte samasta katasta, taas yokogeriEn oikein jaksa uskoa, että Isamu Tamotsu olisi näin tehnyt.
En oikein osaa pukea sanoiksi mikä siinä on oikeasti jutun juoni, se pitäisi näyttää, mutta ei siihen mitään potkua kuulu ja bunkaita ajatellen Renshinkanissa katsotaan ko. kohdassa ihan väärään suuntaan. Ja sen mitä olen kuullut tuosta kohdasta, Iwao on sitä kuulemma aikoinaan Suomessa opettanut, että sillä stompilla on tarkoitus potkaista irtokiviä vastustajan silmille ( ) Muuten, mielenkiintoisena anekdoottina, eräs Tamotsu seniorin vanha oppilas, Okada Toshiro, oli kuulemma selittänyt ko. kohdasta eräälle Seibukaniin Renshinkanista siirtyneelle japanilaisopettajalle, että Zenryo olisi harjoitellut tuota stomppia potkimalla jotain isoa kivenmurikkaa pitkin pihamaata. Kun asiasta oli sitten kyselty Zenpolta, oli tämä lähinnä pyöritellyt päätään, että ei herranen aika mitä tarinoitaJa tuo meidän Gojushihon jalan nosto. Puhutaan vaan siitä mun puolesta, saatan oppiakin jotain. Mun mielestä siitä väännettäessä unohtuu se, että se on lopulta sellainen vain katan pintamuodossa. Harjoittelin hiljattain Hannu Nietosvuoren johdolla Gojushihon bunkaita, ja sovellettaessa se tehtiin myös potkuna, josta jatketaan tallaamalla toiseen suuntaan. Pelkän yokogerin kanssa tuntuu, ettei katasta saa samalla tavalla irti.
Voihan sen noinkin ajatella, minusta taas kata on se koko homman perusta, joka opettaa meille itsepuolustustaKata on kuitenkin harjoite, joka palvelee myös fysiikan kehittämisessä ja taidon mittaamisessa.
Minulle taas ei ole auennut, että mikä ihmeen järki kyseisessä staattisessa pidossa on. Se ei opeta tekniikan bunkaita, vaan oikeastaan jopa rikkoo sen.Yoko gerin osaa kuka tahansa, mutta koitapa vetää nuo hane aket staattisesti kattoon pystysuoraan, kuten kaikki japsit vetävät kisoissa. Mulle ei ole oikein koskaan auennut, mikä ongelma siinä on suomalaisilla ollut.
Ei, mutta ei se sovelluskaan pidä olla ihan eri juttu kuin ulkomuoto. Kärjistettynä jos katassa tehdään gedanbarai, niin ei se sovellus voi silloin olla jodanuke. Vähän sama juttu tässä, ko. kohdan bunkaissa jalan nosto ja varsinkin pito (tai yokogeri) vesittää koko idean, olkoon vaikka "vain" kilpailuversio
Sillä, miten koherentti ja tehokas kamppailutaito joku on, ei kyllä ole juuri mitään tekemistä organisaation menestyksen ja lajin suosion kanssa. Siihen vaikuttavat paljon enemmän ihan muut seikat.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa