Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hokutoryu Ju-Jutsu

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Hokutoryu Ju-Jutsu

#226

Viesti Totte »

Kaapelitehtaalla on mielestä ollut aika vähän mattopainia, mutta arvelisin että se johtuu siitä että on niin hyvät mahdollisuudet käydä hakemassa sitä matto-oppia brassijutsun puolelta. Jos käy Hokuton aamutreeneissä niin siellä on kyllä astetta erilaisempaa tekniikkaa. Mattoapainia tulee kyllä harrastettua myös HJJ-treeneissä, mutta jos vertaa brassiin niin se lähestyminen ei ole yhtä systemaattista.

Kaapelitehtaalla on kuitenkin todella hyvät mahdollisuudet treenata ristiin jos haluaa. Ainakin potkunyrkkeily- ja karatetreeneissä saa käsittääkseni mennä kuka tahansa oranssin vyön suorittanut ilman erillistä peruskurssia. Vaikka ei aikoisikaan ottaa ihan kakkoslajiksi niin kannattaa varmasti käydä kokeilemassa.

Tervetuloa maailman parhaaseen Hokutoryu-seuraan! (vähän saa mainostaa ;))
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
peksi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 21
Lauteille: Joulukuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Hokutoryu Ju-Jutsu

#227

Viesti peksi »

Kiitos! :)

Osaako joku sanoa kuka vetää peruskurssit? Väntär, Tenhunen ja kumppanit vai vähän tuntemattomammat suuruudet?
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Hokutoryu Ju-Jutsu

#228

Viesti Totte »

peksi kirjoitti: Kiitos! :)

Osaako joku sanoa kuka vetää peruskurssit? Väntär, Tenhunen ja kumppanit vai vähän tuntemattomammat suuruudet?
Teresa Tuominen vetää peruskurssia ja Timo Leikola vetää keltaisten ja oranssin ryhmää. Aamutreenejä johtaa yleensä Andreas Agopov (joka myöskin ohjaa junnuryhmää). Kaikki kolme ovat mielestäni todella hyviä ohjaajia.

Kun mennään korkeammalle niin en tiedä että kuka siellä sitten komentelee ketä. Selviää varmaan kun pääsee joskus aikoinaan vihreälle vyölle.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Hokutoryu Ju-Jutsu

#229

Viesti JanneM »

Filipino kirjoitti: Kuusjärveä taisi säälittää tyyppi, joka treenaa kuin heikkopäinen ja käy leireillä mutta ei liidä kuin Bruce.
Tai sit se ihastu suhun. ;)
Nykyrakkauteni suuntautuu selkeästi itään: maaliskuussa pidetään Vaasassa combat sambon/ sambon mattoon keskittyvä venäläisvetoinen avoin leiri (eri henkilö kuin viimeksi mutta everstin arvoa kantaa hänkin).
Ilmoitteleppa sitten siitä samboleiristä, niin vedän judotakin ja shortsit reppuun ja suuntaan kohti Vaasaa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Johne
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 55
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: HKI

Hokutoryu Ju-Jutsu

#230

Viesti Johne »

Käsittääkseni shihan Tenhunen vetää treenit yemmille vöille eli vihreästä ylös päin.
"Live wrong and perspire"
Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

Hokutoryu Ju-Jutsu

#231

Viesti Filipino »

JanneM kirjoitti: Ilmoitteleppa sitten siitä samboleiristä, niin vedän judotakin ja shortsit reppuun ja suuntaan kohti Vaasaa.
Ok, laitan sen ilmotaululle lähempänä h-hetkeä. Varustuksesta sen verran, että tpaidassa/ budohousuissa/shortseissa olisi tarkoitus vääntää.
Samuli Suoniemi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8
Lauteille: Lokakuu 2009

Hokutoryu Ju-Jutsu

#232

Viesti Samuli Suoniemi »

On se hurjaa. Mä nöyränä olen valmis oppimaan. Lehelle: älä menetä toivoa!
Härmäläinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 33
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Hokutoryu Ju-Jutsu

#233

Viesti Härmäläinen »

Onkos potkulaisia harrastajia tulossa vyöleirille?
SotaRonsu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 527
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: Ylöjärven syrjäkolkka

Hokutoryu Ju-Jutsu

#234

Viesti SotaRonsu »

Härmäläinen kirjoitti: Onkos potkulaisia harrastajia tulossa vyöleirille?
HEP! Kyllä vakavasti harkitsen osallistumista. Kerrankin olen sopivasti tässä kotomaisemissa ja olisi muutenkin viikonloppuna aikaa.
* Hokutoryu Ju-Jutsu - 5. kyu *

&%¤#¤ kun sattui mutta tekipäs se hyvää. :D
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Hokutoryu Ju-Jutsu

#235

Viesti Totte »

Tulossa ollaan, mutta kokeisiin en vielä tällä kertaa osallistu.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Hokutoryu Ju-Jutsu

#236

Viesti cyt »

Noni kertokaahan leiristä! :9
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Härmäläinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 33
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Hokutoryu Ju-Jutsu

#237

Viesti Härmäläinen »

Jee, tuli oranssi-vyö saavutettua. Harmillisesti ruhjoin(turposi aika kivasti) yhden varpaani vyökokeessa ja näin ollen kykenin vain yhden treenin vyökokeen lisäksi käyämään lävitse. Jäi toinen leiripäivä kokematta kokonaan.

Oli myös ensimmäinen kerta kun sain olla herra Tenhusen vetämässä treenissä...ja voi poijjat (ja tytöt) että oli hyvät treenit. Noh pääsiäislerillä sitten paremmalla onnella molemmat päivät.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Hokutoryu Ju-Jutsu

#238

Viesti Totte »

Joo, Tenhusen opetus on kyllä toiselta planeetalta. Ei voi muuta sanoa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Hokutoryu Ju-Jutsu

#239

Viesti Aleksi T »

Taitaa sittenkin olla alkeiskurssille mahdollisuus. Ainakin koulun seinällä oli juliste, jossa mainostettiin lajinäytöstä 13.1. Pitää vielä varmistaa, että lukiko siinä nyt alkeiskurssista mitään. :D
Kuvake
Wyrmfang
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 294
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Hokutoryu Ju-Jutsu

#240

Viesti Wyrmfang »

Härmäläinen kirjoitti: Jee, tuli oranssi-vyö saavutettua. Harmillisesti ruhjoin(turposi aika kivasti) yhden varpaani vyökokeessa ja näin ollen kykenin vain yhden treenin vyökokeen lisäksi käyämään lävitse. Jäi toinen leiripäivä kokematta kokonaan.

Oli myös ensimmäinen kerta kun sain olla herra Tenhusen vetämässä treenissä...ja voi poijjat (ja tytöt) että oli hyvät treenit. Noh pääsiäislerillä sitten paremmalla onnella molemmat päivät.
Itse mursin pottuvarpaan jo harjoituskokeessa mutta kävin kuitenkin suorittamassa vihreän, sen verran tympäisi oranssilla junnaaminen. Tenhunen veti kokeen, oli kyllä ihan tiukka meininki. Nyt ei tarvitsekaan tuolla varpaalla hetkeen tehdä yhtään mitään.

Hokutoryussa ehkä eniten tympäisevä asia on rahastuksen meininki. Leirit maksaa 60€ ja niille osallistumista vaaditaan ylempien vöiden kokeisiin. Lisäksi pelkkään vyökokeeseen ei voi osallistua (nekin maksaa 20-40€) vaan aina on maksettava myös leiri samalla.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa