Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Yuishinkai karate

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Saunatonttu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 89
Lauteille: Helmikuu 2006

Yuishinkai karate

#1

Viesti Saunatonttu »

Netti on tutkittu ja Jalamon kirjat luettu. Nyt kaivataan harrastajien kommentteja ko. tyylistä. Löytyykö Potkulaisista heitä?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#2

Viesti bodyguard »

Itseänikin kiinnostaisi kovasti harrastajien kommentit. Eräs työkaverini on entisiä yuishinkai harrastajia ja on kehunut hommaa kovastikkin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

#3

Viesti Kerkko »

Kah, olinpa itsekin aatellu jossain vaiheessa aloittaa keskustelun ko. tyylistä. Oli tarkoituksena mennä peruskurssille nyt syksyllä, mut en viitsi ku on tuo käsileikkaus tulossa. Voi olla, etten toivu siitä vielä alkuvuoteenkaan, joten taitaapi lykkääntyä.

Muistasin, että Potkussa on ainaki yksi entinen harrastaja, ja yksi heidän kanssaan joskus treenannut, joten kiinnostaisipa muakin kuulla kokemuksia.

Tässä linkki niille, joille laji ei mitenkään tuttu: http://www.yuishinkai.fi/index.php?p=yu" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2589589871
Linkki ei tosin mitenkään järin valaiseva.
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

#4

Viesti saarikko »

Joo, määkin olen kuullut että joku täällä harrastaa yuishinkaita.

Kysymys millaista on harrastaa yuishinkaita on liian laaja. Johonkin tarkemmin kohdistettuun kysymykseen saattaisi saada vastauksenkin.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#5

Viesti kenttiensankari »

Jalamo ainakin on todella pätevä opettaja, ja hänen IP-juttunsa vaikuttavat fiksuilta ja hyvin perustelluilta. Parilla hänen leirillään olen käynyt, ja voisin käydä uudestaankin jos tännepäin tulisi.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Seregi^
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 27
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Turku

#6

Viesti Seregi^ »

Hahaa! Mun alunperin piti aloittaa tuolla tänä syksynä, mutta minut houkuteltiini Virusmäen budohallille ^^ Hemmetin potku! Olisni voinu tehhä undercover -työtä teille :badgrin:

No, mun kaveri on siel (tosin yo-karates) ja on kehunu himeesti. Tosin hän arvostaa karatessa iha eri juttuja kuin minä joten ei siitä sitten mittään :?
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

#7

Viesti saarikko »

Seregi^ kirjoitti: No, mun kaveri on siel (tosin yo-karates) ja on kehunu himeesti. Tosin hän arvostaa karatessa iha eri juttuja kuin minä joten ei siitä sitten mittään :?
No okei. ei sit mitään mä ku vedin sitä '86-92. :badgrin:
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#8

Viesti JKoskinen »

Etkös olekkin ole sama saarikko, joka veti muutamat junnutreenit vuonna -96 Shaolinissa? Joku sukulaisesikin aloitti silloin, muistakseni vähän kesken kauden. Tuli vain nimestä mieleen.
HaapaKarate
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6
Lauteille: Toukokuu 2006

Re: Yuishinkai

#9

Viesti HaapaKarate »

Jalamon leirejä tullut käytyä useita.Hyvää opetusta.Ja eiköhän käy meilläkin pitämässä leiriä muutaman kuukauden päästä.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

#10

Viesti Kerkko »

Njooh, saattaahan tuommoiseen laajaan kysymykseen vastaaminen olla hankalaa. Mutta tokihan siihen voisi omin sanoin tarinoida ties kuinka pitkän vastauksen.

Enivei, ehkä joku tämän kaltainen analyysi olisi kiva.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#11

Viesti Jussi Häkkinen »

Heh, prosentuaalinen kikkailu on vain aina niin...huvittavaa.

Yuishinkai on sellaista paremman laidan japanikaratea (parasta pääsaarten karatea mitä maastamme voi löytää), myös kovasti senseinsä näköistä Suomessa (tuo ei ole moite). Porukka on leppoisaa, meininki kohdallaan.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

#12

Viesti Kerkko »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Heh, prosentuaalinen kikkailu on vain aina niin...huvittavaa.
Jaa? Valaiseva tuo Andyn analyysi ainakin on. Vaikka eihän tarkkoja prosenttimääriä tietenkään voi sanoa. Kuitenkin, antaa suuntaa.

Sinunkin vastauksesi oli ihan hyvä. Odotinkin sitä.
Saunatonttu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 89
Lauteille: Helmikuu 2006

#13

Viesti Saunatonttu »

Kiitoksia vastauksista.

Häkkisen Jussin kommentti prosenteista on osuva. ;)

Osaatko Jussi kertoa lisää ko.lajista. Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#14

Viesti Jussi Häkkinen »

Saunatonttu kirjoitti: Kiitoksia vastauksista.

Häkkisen Jussin kommentti prosenteista on osuva. ;)

Osaatko Jussi kertoa lisää ko.lajista. Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan.
Osaan kyllä, mutta tällä kertaa mieluusti jätän kertomisen foorumin Yuishinkai-väen kontolle.

Minä sanon vain, että hyvää meininkiä on.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

#15

Viesti saarikko »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Heh, prosentuaalinen kikkailu on vain aina niin...huvittavaa.

Yuishinkai on sellaista paremman laidan japanikaratea (parasta pääsaarten karatea mitä maastamme voi löytää), myös kovasti senseinsä näköistä Suomessa (tuo ei ole moite). Porukka on leppoisaa, meininki kohdallaan.
Joo, toi on totta. Myös Suomessa jutut on senseinsä näköisiä aivan samoin kuin Englannissa, Etelä-Afrikassa tai ruotsissa -hups Japani meinas unohtua :) karatepuoli on Konishin Shindo Jinen Ryu:sta johon sitten vaikuttanut yks jos toinen tekijämies. Asetekniikat ovat Tairalta vanhan Inouen jäljiltä eli Ryukyu KobuJUTSU Hozon Shinkokai. Matskua on jo tässä kompossa toista sataa kataa, joten kai siinä jotenkin johonkin suuntautuu. Mitä sitten harjoittelulta etsiikään. Pienenä triviana voisin kysyä kuinka monessa kamppailulajien kirjassa on yhteydet Yuishinkaihin tai toisena minkä lajien Suomeen tulon historiaan kuuluu myös Shaolin?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 1 kurkkija