Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Yuishinkai karate

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#16

Viesti bodyguard »

Minkäslaisessa asemassa hermopistejutut ovat nykyään Yuishinkaissa? Kun Jalamo on oikeastaan antanut alkusysäyksen hermopistekamppailulle suomessa ja suurin osa noista HP- kamppailun koskeimmista vyöarvoista on entisiä Yuishinkai- tyyppejä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#17

Viesti Andy »

Olen ollut yhdellä Jalamon leirillä vuosia sitten. Itsepuolustuspainotteista ja kohtuullisesti erilaisia lukotuksia sisältävää treeniä. Sen mitä muistan, niin hommat oli ihan järkeviä, mutta eivät tehneet mitään älytöntä vaikutusta. Jalamo on opettajana ja tekniikaltaan ihan hyvä. Niputtaisin samaan kastiin lähinnä Hokutoryun ja muiden modernien jujutsujen kanssa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
HaapaKarate
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6
Lauteille: Toukokuu 2006

#18

Viesti HaapaKarate »

Juu näin se Andy on että Jalamon leireillä on paljon itsepuolustustekniikoita.Ja Jalamon tyyliin kuuluu kysellä
myös leirin järjestävältä seuralta että mitä tekniikoita haluaa
otettavan.Eli sitä saa mitä tilaa.

Hermopistetekniikoitakin leireillä on jonkun verran.Ainakin ne leirit mitä minä olen käynyt niin on otettu.Ihan kiva "suola" monen muitten tekniikoitten seassa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#19

Viesti AriJ »

HaapaKarate kirjoitti: Hermopistetekniikoitakin leireillä on jonkun verran.Ainakin ne leirit mitä minä olen käynyt niin on otettu.Ihan kiva "suola" monen muitten tekniikoitten seassa.
Sanoisimpa taasen, että "hermopistetekniikoita" on varmaan lajin kuin lajin opetuksessa, ihan joka päivä - jos vain toiseen puututaan ottein tai lyönnein (ei kannata koittaa toiseen vaikuttaa sen vahvemmista kohdista :) ).

Tietty, jos on menty siihen teoriaan... milloin, kulmat, meridiaanit, kierrot jne. ja ehkä harjoiteltu "knokkauksia", niin sitten kai ollut "hermopisteempää"....
______________________
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

#20

Viesti voipa »

Andy kirjoitti: Olen ollut yhdellä Jalamon leirillä vuosia sitten. Itsepuolustuspainotteista ja kohtuullisesti erilaisia lukotuksia sisältävää treeniä. Sen mitä muistan, niin hommat oli ihan järkeviä, mutta eivät tehneet mitään älytöntä vaikutusta. Jalamo on opettajana ja tekniikaltaan ihan hyvä. Niputtaisin samaan kastiin lähinnä Hokutoryun ja muiden modernien jujutsujen kanssa.
Tarkoitat vertauksella modernijutsuun varmaan Ilpon ip-leirejä, joista Haapakaratekin kirjoitti? Sen lisäksihän Ilpo vetää "peruskaratea", kobujutsua ja taichitä. Tuossa karatepohjaisessa ip:ssä ei ole heittoja, lukkojakin on ihan muutama, pamppu- ja veitsipuolustukset ovat aika minimissä. Hyvä tavaraa silti varsinkin karatea harrastaneille, koska peruskonsepti on sama.
Sotijalo
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Turku

#21

Viesti Sotijalo »

Olen itse treenannut Yuishinkaita jonkin aikaa. Meillä ainakin alussa keskityttiin kohtuu paljon niin sanottuihin kumiteihin, missä uke hyökkää sovitulla hyökkäyksellä ja soto tekee sovitun vastatekniikan. Tästä sitten mentiin eteenpäin. Heti alussa tuli myös 'sparrausta', tosin iskuja ei kohdistettu päähän, mikä pidemmän päälle vetää suojauksen liian alas. Myös ukemit sain käydä läpi sadannentuhannen kerran (nehän olivat tuttuja minulle jo vuosien Hokutoryusta). Mutta ukemitreenikin oli vain hyväksi. Kaiken kaikkiaan varsin antoisa tyyli varsinkin kobudo-osuuden kanssa, vaikka Yuishinkai onkin minulle vain kakkoslaji escriman ohella.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#22

Viesti Andy »

voipa kirjoitti: Tarkoitat vertauksella modernijutsuun varmaan Ilpon ip-leirejä, joista Haapakaratekin kirjoitti?
En muista enää, oliko leiri itsepuolustusleirin, vai jonkun muun nimellä, koska se on karatepassini mukaan ollut 24.-25.10.1998. Merkintänä lukee "Yuishinkai-leiri", mutta se on minun käsialallani, joten ei välttämättä ole Jalamon määritelmä leirille. Sen muistan, että keskustelin Jalamon kanssa jotain hallintaotteeseen saadun vastustajan lyömisen hyväksyttävyydestä oikeudessa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
utua
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6
Lauteille: Lokakuu 2007

Yuishinkai

#23

Viesti utua »

(eeh, eka viesti täällä - toivottavasti menee nyt Yuishinkai-ketjuun kuten kuvittelen)

Olen harrastanut Yuishinkaita vuodesta 86, ja kokeillut siinä sivussa vähän myös muita karatetyylejä ja lajeja. Suomessa harjoitettavasta muodosta löytyy paljon erilaisia puolia. Voin suositella.

Yhdyn Saarikon ja Häkkisen kommentteihin. Olen iloinen havaitessani että tämä viestiketju on pysynyt asiallisena.

Leo Lahti
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Yuishinkai

#24

Viesti TimoS »

utua kirjoitti: (eeh, eka viesti täällä - toivottavasti menee nyt Yuishinkai-ketjuun kuten kuvittelen)
Kyllä meni, :tervetuloa:

Hmm, parikymmentä vuotta Yuishinkaita... :funtsii: Sattuisko kiinnostaman tulla jossain potku-miitissä vähän demoamaan tyyliä?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#25

Viesti Mika »

Timo ehti ensin. Ehdottomasti 20 vuotta Yuishinkaita kiinnostaisi moniakin meistä. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#26

Viesti Kari Aittomäki »

Olen käynyt vetämässä Jalamon salilla treenit, puolet knockdownia ja puolet vapaaottelua.
Kuten arvata saattaa, siitä on kauan.

Jalamo on ehdottomasti tämän maan merkittävimpiä kamppailuopettajia, Aven sanoin kunnon budoduunari.
Olsiin ilman muuta hakeutunut oppiinsa jos Matsuoita ei olisi ollut saatavilla.

Pistäsin ukot samaan sarjaan, eli maassamme sitä ihan opettajain eturiviä.
Jalamon kirjallinen tuotanto on vielä oma lukunsa, siinä asiassa mies on maan merkittävin veikkonen.
Ennnnnpäs muista yhtään kohtaa kirjoistaan, joista olisin ollu erimieltä.

semmosta.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#27

Viesti Kyynikko »

Kari Aittomäki kirjoitti: Olen käynyt vetämässä Jalamon salilla treenit, puolet knockdownia ja puolet vapaaottelua.
Kuten arvata saattaa, siitä on kauan.

Sillä leirillähän oli vetäjinä Janne Mustonen ja yksi nyrkkeilijävalmentaja myös. Ja joku kilpakarateka, en menny siihen osaan :lol:
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#28

Viesti Pete H »

Ja sitä tyylin esittelyä odotellen...
Pete, se läski ja rikkinäinen.
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

#29

Viesti saarikko »

judo kirjoitti: Ja sitä tyylin esittelyä odotellen...
Ilpo on ainakin tämän vuosituhannen puolella lähtenyt siihen, että keskitytään noin kymmeneen kataan ja niiden koryu-bunkaisiin (älkää jumittako termiin, please) ja niitä tukeviin harjoitteisiin (Ks hajime-dvd). Mielestäni paketti on koherentti, nykyajan vaatimuksia vastaava ja Ilpolla on varmasti tietopohjaa ollut koota harjoitteet. Kuten jo kirjoitin, muut saattavat lähestyä asiaa jotenkin muutenkin. Ilpo kuitenkin vastaa tyylisuunnan linjauksista loppupeleissä. Jotenkin mielenkiinnolla ja mielissäni ole pannut merkille, että ajan kuluessa tyyli on muuttunut siihen suuntaan, että myös vanhemmiten harjoittelulle tulee sisältöä ja mielekkyyttä.
Aseettoman harjoittelun lisäksi tyyliin kuuluu kobujutsu -tai toisinpäin, miten haluaa tulkita. Perustekniikka, kata ja muodolliset pariharjoitetteet. Vapaata ottelua ei ole, miksiköhän?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#30

Viesti AriJ »

saarikko kirjoitti: Ilpo kuitenkin vastaa tyylisuunnan linjauksista loppupeleissä.
Eikö näistä linjauksista ennemminkin vastaa Kisho Inoue-sensei?
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa