Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ninjutsu ja sen eri tyylit

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 18966
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#511

Viesti Andy »

taikuri kirjoitti: Jos kysyy niin vastaus on todennäköisesti se ettei tunne koko ihmistä.
Mikä voi hyvinkin olla totuus...
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Takakäsi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 232
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#512

Viesti Takakäsi »

SamuV ,ethän sattunut kysymään Kuuselalta mikä hänen ja van Lustbaderin yhteys mahtaa olla?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ninja_(novel)" onclick="window.open(this.href);return false;
En lyönnyt , hän vain horjahti nyrkkiini.
Kuvake
SamuV
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 119
Lauteille: Joulukuu 2012
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: KSSR

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#513

Viesti SamuV »

En muistanut noista kysellä. Lähinnä olin katselemassa yleistä meininkiä salilla, en hirveään hiillostamiseen halunnut lähteä ja yritin esittää kysymykset kohteliaasti.
Kuvake
Valvoja
Aulis Gerlander (virallinen valvoja)
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 676
Lauteille: Heinäkuu 2007

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#514

Viesti Valvoja »

Koska kyseisestä seurasta on lähestytty Potku.netin ylläpitoa, kehotamme kutakin kirjoittajaa tarkoin harkitsemaan sanavalintojaan.
Kuvake
Jissen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 121
Lauteille: Elokuu 2006

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#515

Viesti Jissen »

Heitä siis kiinnostaa puuttua tähän keskusteluun, mutta ei osallistumalla ja vastaamalla, vaan kulissien takaa keskustelua rajoittamalla? Mielenkiintoista.
Kuvake
Valvoja
Aulis Gerlander (virallinen valvoja)
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 676
Lauteille: Heinäkuu 2007

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#516

Viesti Valvoja »

Potkussa saa keskustella vapaasti mutta sivistyneesti. Metakeskustelu aiheesta loppuu tähän.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#517

Viesti Jussi Ekholm »

No minä pyydän anteeksi mikäli viime viestini loukkasi jotain Tanjian ry:n jäseniä, ja pyydän jo etukäteen anteeksi mikäli tämä viesti tulee loukkaamaan. :)

Itse asiassa minun ei pitäisi edes törkätä koskaan lusikkaani kamppailusoppaan, vaan pitäisi pysyä pelkästään miekkalinjalla, mutta kun niistä ei oikein kukaan puhu koskaan, niin sitten sörkin myös tänne kamppailumaailmaan...

Ensimmäiseksi iso kiitos SamuV:lle kun lähti ennakkoluulotta kokeilemaan ja katsomaan, ja oli mukava lukea että Tanjianissa otettiin hyvin vastaan. Kamppailijat osaavat sitten varmaan ruotia noita treenejä tarkemmin, mutta minun korvaani ainakin ne ihan mukavilta kuulostivat.

Minua itseäni kiinnostaisi kovin lajin historia, sekä siinä käytetyt aseet ja niiden historiallinen konteksti. Mutta tästä lajista keskustellessa olisi oleellista, että joku lajin harrastaja olisi kertomassa, emmekä me ulkopuoliset vain arvailisi keskenämme. Ainakin minulla itselläni on hyvin muistissa miten Kaspin-ketjut ovat kiertäneet aikalailla kehää, ja saattaisipa tässäkin samanlailla käydä...

Ja siinäpä sitten onkin toinen asia, mitä milloinkin on soveliasta kertoa omasta lajistaan? Myönnän että minua hieman ihmetyttää joidenkin lajien yhteydessä oleva "salailu", en tarkoita tätä mitenkään pahalla. Kun itse olen miekkakeräilijä en näe mitään loogista syytä pantata itselläni miekkoihin liittyvää tietoa, päinvastoin olen innokas jakamaan sitä vähää tietoa mitä minulla on, jos se jotain yhtä pölhöä sattuu kiinnostamaan. :) Näin ollen minun on vaikea käsittää ettei yleisölle näytetä mitä laji oikeasti on, tai kysymyksiin ei voida vastata jne. Itse näen ja koen entisaikojen sotataidot historian säilyttämisenä, aivan kuin antiikkimiekat. Minusta on hienoa että on ihmisiä, jotka jatkavat näitä asioita tuleville sukupolville, ja olisikin hienoa että tieto tavoittaisi kiinnostuneet.

Meneepähän kyllä vähän yleiselle tasolle tämä minun jorinani...

Uskomattoman kuuloiset väitteet tarvitsevat aina paljon todisteita. Siksipä olisikin hienoa kuulla lisää Akai-ninjutsusta. Myönnetään että minullekin tuli tuosta valvojan kommentista hieman negatiivinen mielikuva, mutta pidän peukkuja pystyssä jos joku seurasta intoontuisi vastailemaan, mutta toisaalta ymmärrän kyllä ettei välttämättä edes kiinnosta. Toisaalta ainakin minulle avoimuus luo aina positiivisen kuvan.

Koitin kirjoittaa positiiviseen ja kannustavaan sävyyn, ja mielestäni harkitsin aika tarkkaan mitä kirjoitin, kun kirjoittelen omalla nimelläni niin se on minulla aina tapana, tuleehan sitä aina joskus möläytettyä jotain tyhmää näin netissäkin. :)
Jussi Ekholm
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 93956
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#518

Viesti Mika »

Koska ketju on alunperin muutaman vuoden ikäinen ja koska aihetta on käsitelty lukuisten viestien verran, en enää muista, onko Kuuselan opettajasta tai opettajista mainittu. Kuka tai ketkä hänen opettajiaan ovat tai olivat?

Kuuselahan on itsekin potkulaisia, joten olisi hyvä jos hän vastailisi täällä.

Seuran keskustelulauta ei auttanut tässä.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#519

Viesti DeusVult »

Tuolta ko. seuran forumilta:
Olemme Kuopiolainen ninjutsu(tyylisuuntamme on akai-ninjutsu) seura joka on perustettu vuonna 2006. Laji pohjautuu n.4000 vuotta vanhaan kiinalaiseen sotataito lajiin, joka on aikojen saatossa muotoutunut kilpalajiksi ja levinnyt länteen Japanin kautta. Laji on puhtaasti tekniikka laji eikä näin ollen vaadi ylitsepääsemättömiä fyysisiä ponnisteluja. Joten se sopii yhtä hyvin niin miehille kuin naisillekin. Alaikäraja seuraamme on 15v. Otamme uusia jäseniä mukaan jatkuvasti.
Ai nyt se on ihan peräti kilpalajikin? Missäköhän niitä kilpailuja järjestetään, onko liikesarjaa vai ottelukilpailua jne.

Ja edelleen tuo 4000 vuotta vanha sotataito_laji...
Kuva

Kyllä nyt kuopiolaisten akaininjutsu on aika nähty kaikin puolin.

Amerikkalaisille aina jaksetaan naureskella, mutta onko tämä kotimaan touhu sitten kaikkine uskonlahkoineen ja mcdojoineen oikeasti yhtään parempi paikka tässä suhteessa?
Mika kirjoitti: Kuuselahan on itsekin potkulaisia, joten olisi hyvä jos hän vastailisi täällä.
:smt003 niin voihan olla että kun ketju on kuitenkin vasta sen 6 vuotta vanha niin ei ole vielä ehtinyt vastailemaan...
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 23358
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#520

Viesti TimoS »

DeusVult kirjoitti: Ai nyt se on ihan peräti kilpalajikin? Missäköhän niitä kilpailuja järjestetään,
Ne on varmaan sellaisia Bloodsport-tyyppisiä, huippusalaisia kilpailuja :badgrin:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 18966
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#521

Viesti Andy »

Ainakin Amerikassa järjestetään ninjutsukilpailuja.

Ninjahyppimistä:
[youtube][/youtube]

Ninjaitsepuolustusta:
[youtube][/youtube]

Ninjaottelua:
[youtube][/youtube]
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 23358
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#522

Viesti TimoS »

Voi hyvää päivää. Tuo viimeinen video näytti lähinnä huonolta karateottelulta. Minäkin ottelen paremmin (ainakin uskoisin niin)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#523

Viesti Mänzy »

Kiitos SamuV:lle, että viitsit käydä paikanpäällä!
Bujinkanin ja Akai-Ninjutsun eroista korostettiin Bujinkanin keskittävän enemmän samuraitaitoihin ja kunniajärjestelmään,
Samuraitaitoihin: toki, perinteisistä japanilaisista kamppailujärjestelmistähän Bujinkan ammentaa. Kunniajärjestelmä: HÄH? Muistatko SamuV yhtään tarkempaa juttua tuosta?

Moderni yhden ihmisen kamppailutreenikokemusten perusteella kasaan laitettu setti, sanon minä, neutraalisti ilman arvotusta suuntaan tahi toiseen.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
SamuV
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 119
Lauteille: Joulukuu 2012
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: KSSR

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#524

Viesti SamuV »

Mänzy kirjoitti: Kiitos SamuV:lle, että viitsit käydä paikanpäällä!
Bujinkanin ja Akai-Ninjutsun eroista korostettiin Bujinkanin keskittävän enemmän samuraitaitoihin ja kunniajärjestelmään,
Samuraitaitoihin: toki, perinteisistä japanilaisista kamppailujärjestelmistähän Bujinkan ammentaa. Kunniajärjestelmä: HÄH? Muistatko SamuV yhtään tarkempaa juttua tuosta?

Moderni yhden ihmisen kamppailutreenikokemusten perusteella kasaan laitettu setti, sanon minä, neutraalisti ilman arvotusta suuntaan tahi toiseen.
Tarkkaa lainausta en muista, mutta bushidosta ajattelin olevan kyse.
Kuvake
Jissen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 121
Lauteille: Elokuu 2006

Ninjutsu ja sen eri tyylit

#525

Viesti Jissen »

Jussi Ekholm kirjoitti: NMinua itseäni kiinnostaisi kovin lajin historia, sekä siinä käytetyt aseet ja niiden historiallinen konteksti.
Tuohan on jo käsitelty.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ninja_(novel)" onclick="window.open(this.href);return false;

Minäkin lapsena innostuin valkoisista ninjoista kun ne olivat American Ninja -elokuvassa "hyviä ninjoja" ja mustiin pukeutuvat "pahoja". Oli niillä jotkin keksityt tyylisuuntien ja sukujen nimetkin. Jos nyt yhtäkkiä joku alkaisi opettamaan tekniikoita ja okinawalaisia ja kiinalaisia ja japanilaisia aseita sekaisin, ja kertoisi lajinsa historian identtisesti noiden American Ninja elokuvien mukaan, menisin innolla mukaan, koska aina haaveilin siitä että ne valkoiset ninjat olisi oikeasti olemassa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 64 kurkkijaa