Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aikijujutsun ja aikidon erot?

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#46

Viesti Kari Aittomäki »

Mua aikalailla harmittaapi etten silloin aikoinaan hypänny kelkkaan kun Rytilä ton daiton aloitti.
Ois saattannu olla mulle jokseenkin soppelia, vaikka silloin ei tuntunut siltä. Nykyään kyllä tuntuis.

No, se nostalgiasta.
Tosissaan lyömisessä on tasoja, treenikontekstissa on mun mielestä ihan paikallaan lyödä tosimielellä mutta kuitenkin sovitulla sabluunalla.
Tätä mä ooon aina tarkoittanut kun olen kehottanut että "nyt sitte torju kunnolla". Koska silloin mä olen vetäny kovaa.
En täysiä tai vahoingoittaakseni, mutta kovaa.

Se on yksi tapa treenata.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#47

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mua aikalailla harmittaapi etten silloin aikoinaan hypänny kelkkaan kun Rytilä ton daiton aloitti.
Ois saattannu olla mulle jokseenkin soppelia, vaikka silloin ei tuntunut siltä. Nykyään kyllä tuntuis.
Mikäs estää vieläkin mukaan menemästä?
______________________
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#48

Viesti Akuma »

Ôari kirjoitti: Mikäs estää vieläkin mukaan menemästä?
Pahoittelen henkilökohtaisuuksia, mutta minusta Karilla olisi edelleen loistavat edellytykset kehkeytyä osaksi maamme parasta koryû-edustusta - niin halutessaan. Kun perusturpaanvetely on opittu ja kamppailupelien rajat alkavat tulla vastaan, väitän että tuossa pisteessä aloitetusta koryû-harjoittelusta voi irrota ekstaasinomaisia tuntemuksia palaset yhteen loksauttavassa ja eteenpäin vievässä mielessä.

Feel the power of the dark side... :D

:swars:
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#49

Viesti Kari Aittomäki »

Ei saa hullua yllyttää. Mutta kiitosta vaan.

Mä tosiaan tykkäsin niistä pätkistä joita Rytilä näytti - mullahan on siis treenikertoja takana niin eurooppajutsusta, traditiojutsusta kuin aikidostakin - sekä lisäksi se hyökkäyksen joustaminen ja saattaminen tuntuis olevan jotenkin luontaista.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen ohjannut ylläripylläriryntäilyt johonkin mukavaan tolppaseen tai semmoseen, lisäksi mulla on aika hyvä tajunpoikanen tosta rytmistä ja synkkaan menemisestä, kovanan kundina kun nääs tanssin mielelläni.

Jos asuisin stadissa niin kenties ehkä jopa.
Maailmassa on paljo makeita tekemisiä.

Niin, tuo jonkinlaisen nimen hankkiminen vyöarvojen ja semmosten muodossa eli organisaatioissa ylenemällä..
Se ei oikeen ikinä ole motivoinut.
Oikeestansa tuo poliittinen puoli on aina sylettäny.
Susiristi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8
Lauteille: Helmikuu 2008

#50

Viesti Susiristi »

Ôari kirjoitti:
Susiristi kirjoitti:Minun käsittääkseni Ueshiba-ryu on kai aikalailla daito-ryua. Jossain myös kuulin (en muista missä enkä millään lailla voi olla varma) että suuri osa nykyään maailmalla opetettavasta daito-ryusta olisi tullut Ueshiban kautta siitä mitä se opetti ennenkun sillä meni sukset ristiin Takeda Sokakun kanssa kun se muutteli daito-ryua.
Löytyisikö tälle jotain lähdettä?
En tiedä, siksi siinä oli se etten ole varma. Kuulin joskus joltain enkä enää muista keneltä, mistä tai milloin, enkä sitä, oliko se joku oikeassa vai ei.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20842
Lauteille: Joulukuu 2007

Aikijujutsun ja aikidon erot?

#51

Viesti Lasse Candé »

Jouduin vähän etsimään jotta löytyisi sopiva ketju ja ehkäpä se on sitten tämä. Uskon, että tämä blogipostaus voisi kiinnostaa aika laajastikin.

Takeda Sokaku’s Daito Ryu = Ueshiba Morihei’s Aikido . . . but your Daito Ryu/Aikido may not = Theirs!
december 25, 2016 by allen dean beebe

https://trueaiki.com/2016/12/25/aikido-daito/

En osaa oikein tehdä poimintoja, mutta tekstin pointti näkynee oudosti muotoiltuna myös tuossa otsikossa.

Minun oli vähän vaikea pysyä kärryillä, kun en tunne näitä lajeja.
Teksti on pitkä ja paikoittain sekava, mutta sisältää ainakin lainauksia joiden uskon olevan mielenkiintoisia.

Olen jakanut saman blogin sisältöä myös Dan Harden & aiki/sangen -ketjussa. Kirjoittaja harrastaa käsittääkseni tätä Hardenin lajia ja blogia on niistä riveistä kehuttu informatiiviseksi.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa