Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kyokushinkai Suomi

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kaapinpaikka
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 59
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Kyokushinkai Suomi

#1

Viesti Kaapinpaikka »

Toivon tästä foorumista politikoimatonta jossa voidaan jakaa tietoa ja mielipiteitä Kyokushinkaista.Tarkoitus olisi nähdä lajin kiinnostuksen ja tiedon taso Suomessa. Tietoa tässä kaipaa itse kukin :respect: , Meillä näyttää olevan monenlaisia kokemuksia ja mielipiteitä joten tietoa varmasti on joten jaetaan sitä ja laitettaan Suomessakin tuo asia kuntoon.




Senjori ikäinen :patsukki: [/b]
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#2

Viesti Mika »

Tämä on varmaankin tyhmä kysymys, mutta mikä tämän ketjun tarkoitus on eli miten tämä eroaa esim. tästä ketjusta, johon myös olet kirjoittanut? :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kaapinpaikka
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 59
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Ihmettelyä

#3

Viesti Kaapinpaikka »

Mika kirjoitti: Tämä on varmaankin tyhmä kysymys, mutta mikä tämän ketjun tarkoitus on eli miten tämä eroaa esim. tästä ketjusta, johon myös olet kirjoittanut? :)
No onko tyhmiä kysymyksiä ? Hakisin tänne hiukan yhtenäisemmän linjan keskustelua ja vastauksia,En niinkään mitään tyyliin kenen tyyli on paras. Kuten jo alunalkaen toivoin ei politikointia eikä mielellään sellaista arvostelua keneenkään liika kohdistaen. En tiedä saitko vastauksesta mitään irti, mutta jos tuntuu hullulta tietty voimme pysyä tuolla vanhalla otsikolla asioista keskustelemassa :D ja voihan siissä käydä kummassakin jos siltä tuntuu.


Senjori ikäinen :patsukki:
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Ihmettelyä

#4

Viesti Jussi Häkkinen »

Kaapinpaikka kirjoitti:
Mika kirjoitti:Tämä on varmaankin tyhmä kysymys, mutta mikä tämän ketjun tarkoitus on eli miten tämä eroaa esim. tästä ketjusta, johon myös olet kirjoittanut? :)
No onko tyhmiä kysymyksiä ? Hakisin tänne hiukan yhtenäisemmän linjan keskustelua ja vastauksia,En niinkään mitään tyyliin kenen tyyli on paras. Kuten jo alunalkaen toivoin ei politikointia eikä mielellään sellaista arvostelua keneenkään liika kohdistaen. En tiedä saitko vastauksesta mitään irti, mutta jos tuntuu hullulta tietty voimme pysyä tuolla vanhalla otsikolla asioista keskustelemassa :D ja voihan siissä käydä kummassakin jos siltä tuntuu.


Senjori ikäinen :patsukki:

Mietin juuri, että onko tuota "kenen on paras" -kinailua hirveästi edes ollut? Pikemminkin näyttää olevan sitä, että äijät takovat toisiaan kilvan harteille (mikä on tietenkin tässä aiheessa positiivista).
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kaapinpaikka
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 59
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

No näkemyksiä

#5

Viesti Kaapinpaikka »

Voi olla, että olen käsitänyt väärin asioita, mutta jotenki olen vain saanut kyseisen kuvan. Positiivista on todella, että Suomessa on innokkuutta lajia kohtaan kunhan saamme "harrastajat" mukaan ja uskaltautumaan aloittamaan.



Senjori ikäinen :patsukki:
Kuvake
Kaapinpaikka
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 59
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Suomi hohoi...

#6

Viesti Kaapinpaikka »

Niin oliko täällä innokkaita Kyokushinkai hemmoja/naisia ? Olisi kiinostunut tietämään moniko on ajatellut aloittaa treenaamisen kyseisessä lajissa, mutta, homma jäänyt sikseen. Siis mikä mättä ? Kuitenkin olen ymmärtänyt innokaita olevan kohtuullisesti. Avautukaa :bath:





:patsukki:
Senjori ikäinen
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#7

Viesti Kuhmu »

Miten muuten kun Kancho Oyaman kuoleman jälkeen noita erilaisia liittoja syntyi, niin onko kyse ihan vaan politiikasta, vai eroavatko näkemykset ja tekotavat paljonkin toisistaan. Mikä noiden punainen lanka on ja tarjoavatko paljonkin toisistaan poikkeavaa hyvää? Eli mikä on se liitto mikä antaa kaikkein eniten ja mihin kuuluminen on hyödyllisintä. Onko kyse järjestäytymisestä vai oliko Oyama se kuka kaiken piti kasassa. liekö itse tyyli muuttunut liittojen myötä?
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kaapinpaikka
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 59
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

#8

Viesti Kaapinpaikka »

Kuhmu kirjoitti: Miten muuten kun Kancho Oyaman kuoleman jälkeen noita erilaisia liittoja syntyi, niin onko kyse ihan vaan politiikasta, vai eroavatko näkemykset ja tekotavat paljonkin toisistaan. Mikä noiden punainen lanka on ja tarjoavatko paljonkin toisistaan poikkeavaa hyvää? Eli mikä on se liitto mikä antaa kaikkein eniten ja mihin kuuluminen on hyödyllisintä. Onko kyse järjestäytymisestä vai oliko Oyama se kuka kaiken piti kasassa. liekö itse tyyli muuttunut liittojen myötä?
Tämä on minun mielipiteeni. Mielestäni eri liitoilla on kovasti eroja miten lajia toteutetaan kisoissa ja harjoituksissa.Politikointia lajin ympärillä on valitettavan paljon.Se mikä näistä liitoista tarjoaa parasta on kai jokaisen oma mielipide. Itse pidän alkuperäisestä perinteisestä kiukkarista.Ei varmasti teksisesti parasta, mutta luonnetta vaativaa :smt075 Jos on kiinostusta lajia kohtaan ei kun kokeilemaan ja ottamaan itse selvää mitä se on ja unohtaa nuo näkemänsä ammatti ottelijat youtubelta. Jokaisen kiinnostuneen kannattaa katsoa asia itse.



:patsukki:
Senjori ikäinen
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#9

Viesti Kuhmu »

Mielestäni eri liitoilla on kovasti eroja miten lajia toteutetaan kisoissa ja harjoituksissa.
Osaatko kertoa näistä eroista enemmän?
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kaapinpaikka
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 59
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

#10

Viesti Kaapinpaikka »

Kuhmu kirjoitti:
Mielestäni eri liitoilla on kovasti eroja miten lajia toteutetaan kisoissa ja harjoituksissa.
Osaatko kertoa näistä eroista enemmän?
Noin yleisesti se on sellainen laaja alue ja eroja on kuten suklaan tekemisessä, mutta aina se maistuu suklaalle.Toiset paremmalle toiset ei niin maistu :badgrin: Ylesiä eroja on esim. suojien käyttö treeneissä ja treeni tavat. Otteluide painoluokka jaoissa toisissa on toisissa ei. eri liitoilla on paljon kiellettyjä asioita alkuperäisistä treeni tekniikoista, mutta antavat halukkaiden treenata kyllä kovempaakin.Vyö kokeissa on jonkinverran eroja eri liittojen välillä.Suoritteiden painoarvojen välillä.En tiedä pystyinkö antamaan lyhyesti sellaista kohtuullista kuvaa asiasta ?

:patsukki:
Senjori ikäinen
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#11

Viesti Kuhmu »

eri liitoilla on paljon kiellettyjä asioita alkuperäisistä treeni tekniikoista, mutta antavat halukkaiden treenata kyllä kovempaakin.

Mitä ovat nämä kielletyt asiat alkuperäisistä treenitekniikoista. Kovaa treenaaminen ei liene in enää siinä suhteessa, kuin joskus on ollut.
”You must enjoy this”.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#12

Viesti MarkkuT »

Mikä liitto Kaapinpaikan mielestä edustaa alkuperäistä kyokushinia ja miksi juuri se?
Kuvake
Kaapinpaikka
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 59
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Aito kiukkari ???

#13

Viesti Kaapinpaikka »

MarkkuT kirjoitti: Mikä liitto Kaapinpaikan mielestä edustaa alkuperäistä kyokushinia ja miksi juuri se?
Heitit kyllä pahan :pyortyy: tuossa jo aikaisemmin totesin etten ala mielelläni tuota asiaa käsittelemään koska se on kovan politikoinnin alla muutenkin ja mielipide asia osittain.Vähän niin kuin katsojan silmässä.Liittoja on kuitenkin useampi jotka ovat sitä mieltä, että vetävät lähempänä alkuperäistä kiukkaria.Onko mikään kuitenkaan oikeasti alkuperäistä vai onko kaikkialla jo jonkun sormenjälki ??

Itse olen tieni löytänyt uudestaan kiukkarin pariin ja seura jossa harjoitteluani toteutan kuuluu All japan kyokushinkai unioniin. Sempaini luvalla harjoittelen niin alkperäisesti kuin osaan ja tiedän sekä tietoa hankkien :tyrmays:

:patsukki:
Senjori ikäinen
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Aito kiukkari ???

#14

Viesti AriJ »

Kaapinpaikka kirjoitti: Liittoja on kuitenkin useampi jotka ovat sitä mieltä, että vetävät lähempänä alkuperäistä kiukkaria.Onko mikään kuitenkaan oikeasti alkuperäistä vai onko kaikkialla jo jonkun sormenjälki ??
Mites tuo jakautuminen tapahtui, vaiko vaan levisi käsiin kun lajin perustaja poistui taivaallisille tatameille? Meinaan että ei itse ketään lajinsa johtoon seuraajakseen määrittänyt....
______________________
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Aito kiukkari ???

#15

Viesti Jussi Häkkinen »

Ôari kirjoitti: Meinaan että ei itse ketään lajinsa johtoon seuraajakseen määrittänyt....
Siinä on yksi kiistanaihe, periaatteessa.

Vaikka nimityksiä olisikin, moni laji ei ihan niin helpolla ole selvinnyt. :(
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Huu ja 42 kurkkijaa