Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Portsarit

#76

Viesti Sardaukar »

Mika kirjoitti: Minua taasen huvittaa - edelleen, kun näköjään samoja kommentteja tässä ketjussa toistetaan toistamisen jälkeenkin, kirjoittaja vain saattaa vaihtua - mitenkä jotkut ihmiset pitävät pokeja pyhistä pyhimpinä, jotka tekevät vähemmän virheitä kuin kreikkalaiset jumalat konsanaan. Ehkä se kertoo vain siitä, että defenssimekanismi on voimakas. Aika luonnollinen reaktio siis.

Noo, aika vahvasti sanottu! :) Riitaan yleensä tarvitaan kaksi ja ainakin itsellä jälkeenpäin niissä harvoissa väittelyissä on tullut mielen että "olikohan toi nyt sitten ihan asiallista" omaltakin puolelta. Mutta ylensä kännissä portsarille räyhääminen johtaa hyvin pitkälle kolmeen asiaan:

1. Olet väärässä
2. Olet vielä enemmän väärässä, vaikka kuinka olisit oikeassa
3. Tulee ongelmia

"Sori, arvelisin et toi on mun takki" yleensä toimii paremmin kuin "vattujätkäannamuntakkitännehetinyttaivedänsuavastapalloonjasunkavereitajapoliisikinpitässaadapaikalle" :lol:
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#77

Viesti Mika »

Sardaukar, toki. Tasapainotan vain tuota avautumista. Erityisen koomista tästä tekee se, ettei kukaan tänne kirjoittanut ollut tuossa tilanteessa läsnä, mutta silti kommentit ovat hyvin, hyvin kärkkäitä. Näkeehän sen nyt lapsikin, että ne viestit on kirjoitettu pelkästään tunteella. Sellaiseen puutun aina.


Omat kokemukseni portsreista ovat liki sataprosenttisesti hyviä. Ei tule kuin yksi huono poke mieleen, mutta vastaavasti erityisen hyviä kokemuksia on jäänyt mieleen kymmeniä - useassa eri maassa. Turussa asuessani sekä hengasin portsareiden kanssa että kävin baareissa useasti. Se maailma on kyllä aika tuttua. Hyvää aikaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Portsarit

#78

Viesti Sardaukar »

Vakavampi uutinen täältäpäin:

http://www.timesofmalta.com/articles/vi ... ating-dies" onclick="window.open(this.href);return false;

Migrant beaten up in Paceville dies

A migrant who was beaten on the head in Paceville and refused entry into a nightclub has died as a result of his injuries, informed sources said this afternoon.

The incident happened in the early morning of Friday, May 29.

A nightclub bouncer, Duncan Deguara, was taken to court on Monday, accused of seriously injuring the migrant, Suleiman Abubaker, from Sudan.

A French student who had been with the migrant told the court that his friend had been punched as he tried to enter the club drunk. He suffered a fractured skull and was taken to hospital in critical condition.

The witness told the court that Mr Abubaker was thrown to the ground with the force of the punch. After he was helped up he stumbled and hung on to a signpost, only to be kicked by an unknown person.

The pressure group Moviment Graffitti in a statement yesterday condemned "rampant racism" following the incident.

The group said this would not be an isolated incident and asked for immediate action to be taken to tackle the problem in Paceville.

Graffitti said that although other persons in Paceville tended to be drunk, they did not get beaten every time they tried to enter a club. It was no secret that black persons were not allowed into the majority of clubs in Paceville, especially when they had an ID card showing they were immigrants, it added.


Ei ehken ihan asiallista touhua.
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Portsarit

#79

Viesti Fubarbarian »

Ei ihan asiallista, muttei ihan asiatontakaan - vähän varovaisempia keinoja olisi luultavasti voinut olla käytössä. Toisaalta, jos joku kiertolainen yrittää punkea kännissä raflaan sisään, niin silloin voipi tulla vähän isän kädestä. Huono tsägä tuon kaatumisesta aiheutuneen päävamman kanssa.
A suspicious mind is a healthy mind
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Portsarit

#80

Viesti Sardaukar »

Meinasin muokata, mut myöhästyin, niin spammään vielä lisää. 8-)

Tällä näkee joskus todella rajua rasismia, sellaista mikä ei tasan kuulu länsimaiseen oikeusvaltioon. Ainakaan EU:n jäsenvaltioon.

OK, paikalliset ovat todella kypsyneitä laittomiin maahantulijoihin. Niin minäkin, ei siinä mitään.

Suhtaudun kyllä aika kriittisesti portsarien suorittamaan eriväristen pieksämiseen teleskooppipampuilla ja nakkaamiseen poliisin kärryyn jälkeenpäin. En pahemmin harrasta Pacevilleä muutoin kuin yhden tosi hyvää itämaista ruokaa kokkaavan ravintolan takia..ja silti olen nähnyt moista enemmän kuin kerran.

Eräs tarina:

Aikoinaan menin pääpoliisiaseman osastolle (Central Immigration Police) uusimaan oleskelulupaa. Oli semmoinen kokemus, että muutakin kuin tahkoa kiertänyt suomipoika katteli sitä touhua suu auki. Edellä oli 3 illegaalia uusimassa pakolaistaustaansa.. tiskin takana oli pelkiä naispoliiseja. Kielenkäyttö "asiakkaita" kohtaan oli väliltä "Gestapo-KGB", ehken tietyllä eteläisellä maustella. Joten passia puristellen mietin et "mitähän tästä nyt sitten oikeen tulee". Kun tarjosin vapisevin sormin Suomen passia (show oli nimittäin aika hurja), porukka tiskin takana muuttui kuin taikaiskusta. "Yes, sir, no problem!" *ronks* Leima passiin ja "Anything else, sir?" Seuraava jonossa oli Kazakhstanista..ja hillitön huuto alkoi taas.

Go figure.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Portsarit

#81

Viesti Sardaukar »

Fubarbarian kirjoitti: Ei ihan asiallista, muttei ihan asiatontakaan - vähän varovaisempia keinoja olisi luultavasti voinut olla käytössä. Toisaalta, jos joku kiertolainen yrittää punkea kännissä raflaan sisään, niin silloin voipi tulla vähän isän kädestä. Huono tsägä tuon kaatumisesta aiheutuneen päävamman kanssa.
Kaveri sai käsittääkseni pikkasen enemmän kuin kaatumisvammoja hieman useamman, kuin yhden toimesta. Tosin tämä on kuulopuhetta, koska en ollut asiaa näkemässä.

After he was helped up he stumbled and hung on to a signpost, only to be kicked by an unknown person.

Asiaa on puitu lehdistössä täällä pitempäänkin.
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Portsarit

#82

Viesti Fubarbarian »

Ah. Sain tuosta artikkelista sen kuvan, että poke tööttäsi kerran kuonoon ja mies löi päänsä siinä kaatuessa. Sitten sivulliset auttoivat miehen ylös ja jostain kulman takaa tuli vielä joku ulkopuolinen ja kenkäisi kiertolaista.
A suspicious mind is a healthy mind
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#83

Viesti L.K. »

Totta kai portsaritkin tekee virheitä ja alalla on jätkiä ketkä tekevät niitä jatkuvasti.On sitten kyse liiallisesta voimankäytöstä tai vaikkapa jatkuvata narikassa töpeksimisestä.

Ongelmahan vaan on siinä, että yhä enemmän alkaa pokepuolellekin iskeä työvoimapula vartiontiliikkeiden pyörittäessä valtaosaa rafloista.
tårta på tårta palkka-->vaikea saada tekijöitä-->otetaan mitä saadaan jne.
Eli oravanpyörä on valmis.

Se on kyllä totta mitä Sardaukar sanoo, että esim. kadonneen narikkalapun ja oman takkinsa saannin funktiossa auttaa pirusti asiallinen käytös. Pokekin on vain ihminen ja minusta metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Se on muutenkin kumma kun neljän aikaan aamuyöstä tuntuu olevan hirveä kiire ulos, kun vaikka sillä 10min odottelulla tod.näkösesti saisi sen takkinsa ilmankin lappua..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Portsarit

#84

Viesti Kuhmu »

Mika kirjoitti: Minua taasen huvittaa - edelleen, kun näköjään samoja kommentteja tässä ketjussa toistetaan toistamisen jälkeenkin, kirjoittaja vain saattaa vaihtua - mitenkä jotkut ihmiset pitävät pokeja pyhistä pyhimpinä, jotka tekevät vähemmän virheitä kuin kreikkalaiset jumalat konsanaan. Ehkä se kertoo vain siitä, että defenssimekanismi on voimakas. Aika luonnollinen reaktio siis.
No kun ihmisillä on ne omat mielipiteensä. Näistä ketjuista tulisi tylsiä, jos vain toistelisimme, että samaa mieltä tai eri mieltä.
Oma kommenttini pohjaa siihen kokemukseen, jonka järjestyksen valvojana olen hankkinut, enkä ole voinut välttyä kyseisiltä tilanteilta, joista sitten olen huomioni tehnyt. Pääsääntöisesti suurin osa on aivan ok. käyttäytyviä asiakkaita ja nämä henkilöt, joista kerroin huvittuneeni ovat sitä vähemmistöä. Hiukan viinaa ja toiset ihmiset ovat valmiita unohtamaan, että on olemassa erilaisia sääntöjä ja toimintamalleja, joista ei voi poiketa. He saattavat ymmärtää sen selvin päin, eivätkä ala vaatia esim. pankissa vastaavanlaisia sääntöpoikkeamia itseään koskien ja huonon käytöksen avulla. Olisi ehkä paikallaan, että muotoilisit hieman erilailla omat tulkintasi toisten mielipiteistä, sillä vertauksesi ei välttämättä ollut enää hyvän maun paremmalla puolella, siksi kärkevä ja turhan ivallinen se oli.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#85

Viesti Mika »

Kuhmu, jos olisit kirjoittanut viestisi ilman sitä lainausta, en olisi kirjoittanut omaa viestiäni lainkaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#86

Viesti Kari Aittomäki »

Mika, olet käsittänyt asian aivan oikein.
Portsarit ovat erehtymättömiä.

Mä olen monasti ollu tilanteissa jossa tällanen "anna-se-mun-rotsi"-veikkonen käy päälle.
Kerran jopa tilanteessa jossa tapaus sai uloslennettyään kyttäpartion puolelleen ja ne kaikki tunki narikkaan arpomaan ihmisten omistamia.
Kuinka urpoksi voi polliisipojatkin heittäytyä, olin tuona iltana ensimmäisiä vuoroja duunissa joten en kehdannut tehä mitään...

Nyt kun oikeen ajattelen asiaa, just nää lapunhukkaajat on niitä tapauksia että kaduttaa se antamatta jäänyt selkäsauna.
Muistan pinnistelemättä viisi sellasta tapausta että vieläkin vítuttaa ettei tullut läväytettyä.

Toki, noissa tilanteissa olen 97-prosenttisesti saanut odotteluehdotuksen toimimaan.
- Kuule, just nyt on ruuhkaa kun jengi hakee tavaroitaan. Jos maltat odotella vartinverran niin rotsis löytyy helpommasti, sopisko tää?

Kyllä se kiukuttelu lähtee aina jurrisesta apinasta. Tai sitte vettuuntuneesta portsarista.
Olepa Mika itte sylkykuppina illasta toiseen. Portsarille kun on turvallista tättäröidä.

Kuva

Mun kuviksenmaikan, Esa Riipan grafiikkaa.
Kannattaa tutustua. Hieno miesi.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Portsarit

#87

Viesti J. Suojanen »

Portsareiden pelikenttä on baarissa... Kun portsari heittää sen känniapinan baarista pihalle jossa ei ole kukaan puhaltamassa peliä poikki niin ollaan siellä mun pelikentälläni. Mielelläni humalaisia välttelen ja lähden pois mikäli mahdollista, mutta joudun toisinaan tilanteisiin joista en voi lähteä pois vaan siinä pitää vain olla vielä hetki kauemmin (ja joskus on vielä omaisuutta vahdittavana.)

En ala omaa pelikenttääni sen enempiä avaamaan miksi näin on, mutta voin sen vain sanoa, että kyllä se on se humalainen, joka mua yrittää sylkykuppinaan käyttää ja on lopulta väärässä vaikka minun tehtäväni ei olekaan olla humalaisten kaverina tai heidän oikeuksiin puuttua... Kyllä se on aina humalainen, joka sen keskustelun avaa ja rinnuksiin kiinni tarttuu vaikka mitään ei itse tekisikään kuin sattuisi vain pakosta olemaan samalla kadunpätkällä hetken aikaa.
Olen jo pari tuntia tänä yönä pihalla kekkaloinut ja vielä olisi jatkettavana tunteja lisää. Toivotaan, että tämä ilta menee putkeen eikä joku muutaman ottanut sivistynyt juhlija tule aivan asiallisesti minulle mistään mitään huomauttamaan tai halua tarjota plastiikkakirurkisia taitojaan. brushteeth :smt003

Tunnen kyllä omasta mielestäni humalaiset stereotypiat kohtalaisen hyvin ja siksi mielelläni asiaa kommentoinkin ilman sen enempiä tietämättä miten sivistyneesti ja asiallisesti natsiapinalta on takkia pyydetty... :smt003 brushteeth Suoraan sanottuna näin yleisesti kaikille, että mikäli sitä viinaa ei osata juoda ja kontrollikin pettää niin se juominen pitäisi jättää välistä.
Lisäksi en ole pitänyt järkkäreitä kreikkalaisina jumalina vaan olen sitä sanonut aikaisemmassa viestissäni, että järkkäri näkee ovella hyvin lyhyen ajan ihmistä ja joutuu tekemään päätöksensä hyvinkin nopeassa ajassa, joten virheitä tapahtuu. Sen sijaan en usko, että kovinkaan moni järkkäri on wittumainen ilman minkään sorttista syytä. Ja mikäli näin on niin kyllä tällainen kaveri joutuu paljon enemmän painimaan kuin toiset ja toivottavasti vieläpä korvataan sillä asiallisemmalla tyypillä.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Portsarit

#88

Viesti Sardaukar »

Fubarbarian kirjoitti: Ah. Sain tuosta artikkelista sen kuvan, että poke tööttäsi kerran kuonoon ja mies löi päänsä siinä kaatuessa. Sitten sivulliset auttoivat miehen ylös ja jostain kulman takaa tuli vielä joku ulkopuolinen ja kenkäisi kiertolaista.
Asian voi nähdä noinkin, sillä käsittääkseni ainoastaan yksi portsari on syytteessä ja muita syytteitä ei ole tietääkseni vielä jaettu. Ns. "sakinhivutus" on aika yleistä ja joskus aika ruman näköistä. Yleisesti täällä sitä suoritetaan useampien baarien pokejen toimesta joukolla. Sitä, kuinka paljon tuokin tyyppi ansaitsi pataansa, on vaikeampi sanoa, mutta tod.näk. ei tasan ollut täysin viaton tapahtumaan itsekkään. Tulos vaan oli traagisempi.

Sitten paikalliseen lainvalvontaan liittyvä toinen juttu, joka on vähän kevyempi. Vaimo on paikallinen proviisori (managing pharmacist, ei oikeen käänny muuten kuin proviisoriksi vaikka ei oikeen sinänsä täsmää) ja hyvä ystävä paikallisen huumepoliisin naispuolisen ylikomisarion kanssa.

Vuosia sitten ko. poliisinainen oli kävelemässä täällä yhden enemmän maalaismaisen pitäjän kaduilla ihan siviilibisneksissä. Näki, että lähemmäs 70v. naisihminen nosteli isoja kukkaruukkuja talon eteen aurinkoon. Meni sitten kohteliaasti kysymään, että voiko auttaa ja tunnisti kyseisen kasvin varsin tunnetuksi huumekasviksi. No, kysyi sitten, et onko nuo teidän kasveja. Mummo siihen, et "ei, poika on aina pitänyt näitä tuolla takapihalla, mutta kun ne on niin hienon näköisiä, niin ajattelin tuoda ne aurinkoon, kun ne oikeen muuten saa valoa".

Jos nyt oikeen tarinan muistan, niin se teki sitten pojalle 2v. ehdotonta. Laki huumerikoksista on aika kova täälläpäin. Ei sinänsä kuulu pokejuttuun, joten Moderaattorit voivat vapaasti Copy&Paste tämän osan vaikka poliisi pamputtaa osioon. 8-)
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#89

Viesti Jorge »

J. Suojanen kirjoitti: Sen sijaan en usko, että kovinkaan moni järkkäri on wittumainen ilman minkään sorttista syytä. Ja mikäli näin on niin kyllä tällainen kaveri joutuu paljon enemmän painimaan kuin toiset ja toivottavasti vieläpä korvataan sillä asiallisemmalla tyypillä.
Niinpä. Itse olen hyvin runsaan "radallakiertämisen" aikana melkein parin vuosikymmenen ajalla joutunut poken kanssa erimielisyyksiin n. 4 kertaa, joista kaksi kotimaassa. Maailmalla liikkuessa on välillä niin, ettei tiedä ovatko poket lisäämässä vai vaarantamassa asiakkaiden turvallisuuta.

Toisesta tapauksesta joskus mainitsinkin tällä palstalla ja sain runsaasti "ystäviä" jotka olivat sitä mieltä, että poke on aina oikeassa, mutta kun ei, niin ei ole. Tuollakin kertaa poke joutui jopa vetäytymään rajattoman ketutuksen vallassa ja epäilen että asiallisemmat tyypit pääsivät hoitamaan senkin homman.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Portsarit

#90

Viesti Sardaukar »

Jorge kirjoitti:
J. Suojanen kirjoitti: Sen sijaan en usko, että kovinkaan moni järkkäri on wittumainen ilman minkään sorttista syytä. Ja mikäli näin on niin kyllä tällainen kaveri joutuu paljon enemmän painimaan kuin toiset ja toivottavasti vieläpä korvataan sillä asiallisemmalla tyypillä.
Niinpä. Itse olen hyvin runsaan "radallakiertämisen" aikana melkein parin vuosikymmenen ajalla joutunut poken kanssa erimielisyyksiin n. 4 kertaa, joista kaksi kotimaassa. Maailmalla liikkuessa on välillä niin, ettei tiedä ovatko poket lisäämässä vai vaarantamassa asiakkaiden turvallisuuta.

Toisesta tapauksesta joskus mainitsinkin tällä palstalla ja sain runsaasti "ystäviä" jotka olivat sitä mieltä, että poke on aina oikeassa, mutta kun ei, niin ei ole. Tuollakin kertaa poke joutui jopa vetäytymään rajattoman ketutuksen vallassa ja epäilen että asiallisemmat tyypit pääsivät hoitamaan senkin homman.
Ihmisiä poketkin ovat ja tietty määrä valtaa turmelee osan ihmisistä. Kaikissa ammateissa tietty prosentti on k-päitä, osassa ammateista se vain näkyy selvemmin työn luonteesta johtuen. Olen tavannut myös k-päisen palopäällikön, joka ei suostunut uskomaan olevansa väärällä tiellä, kun GPS hänelle toista kertoi. :oops:

Ongelmat johtuivat tästä samasta kuin artikkelissä, mutta joillain ihmisillä usko laitteisiin vie maalaisjärjen. :p

http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/20 ... geNumber=2
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa