Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 22

Portsarit

#346

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

ALehtonen kirjoitti:
Jaawa kirjoitti: Mua väsyttää tämä taso, millasta kynäniskaa otetaan tapahtumiin...
Erinnäiset festivaalit seisoskelleena ihmetyttää monien asiakkaiden suhtautuminen järkkäreihin. Se keltainen liivi nähdään jonain punaisena vaatteena, ja normaalisti (luulisin, tai ainakin toivon) järkevät ihmiset aloittavat ihmeellisen sotatanssin järkkärin nähdessään. Minäkin olisin varakas mies, jos olisin saanut euron joka kerrasta, kun ohikävelevä "asiakas" on tullut ihmettelemään sukupuolista suuntaustani,vähäisiä fyysisiä avujani ja etenkin olemattomia henkisiä kykyjäni. Eräänkin kerran keltaisen liivin provosoima veronmaksaja uhkasi repiä kaltaiseltani "ruipelolta kukkakepiltä" (tarkka lainaus) pään irti, kun estin häntä kuseksimasta ensiaputelttaan. Tämäkin oikeassa oleva maksava asiakas talttui, kun kerroin edustavani niitä pieniä ja puhekykyisiä järkkäreitä ja lupasin isojen ja puhumattomien tulevan tarvittaessa. Enkä minäkään nyt niin pieni ole, 186 cm ja 95 kg.

Mikähän siinä järkkärin roolissa on niin provosoivaa, että tavalliset, "kunnialliset" kansalaiset muuttuvat impivaaralaisiksi alkuihmisiksi sellaisen nähdessään?
Selvennän asiaani vielä senverta että kynäniskalla tarkoitan pintaliitokomerosta nypättyä sankaria, jolle siis räikeät sosiaaliset tilanteet ovat täys kysymysmerkki. Ei mulle oo mitään väliä sillä minkäkokonen se stevari on, pääasia että tarpeentullen osaa hommansa. Se vaan että kun jompaakumpaa puuttuu, diplomaatintaitoja tai taltutuskykyä, korvaantuu se usein egolla ja auktoriteettiä pöyhistämällä.

Tosta omasta tilanteestani, siinä oli sellanen pidempi viive, kun olin vain ilmoittanut että pyyhkisin hällä lattiaa jos se siihen menee, provo jonka tarkoitin jäädä nakertamaan, halusin nähdä että pystyykö hän hoitaa hommaansa vai lähteekö hän aukomaan. Ja sieltähän se aukominen lopulta jatkui, muodossa: "mua kiinnostas tietää mikä tää kova jätkä muka on, vois mennä tonne alueen ulkopuolelle tän humalaisen kans odottelemaan", ja homma jatkui ja jatkui, toki tuon jälkeneen vaihdoin välittömästi asialinjalle, muttei hän enää järkipuhetta osannut - yhtään.

Pari muuta tyyppiä keillä oli ongelmaa tämän kyseisen tapauksen kanssa, olivat kommentoineet 'gay' ja ties mitä. Minä en sanonut mitään negatiivista tämän tyypin olemuksesta, perustin provoni puhtaasti siihen mitä haistoin asenteestaan ja tavasta millä hän kantaa itsensä.

Kyllä mä mieluummi vaan lyön suoraa naamaan ennenku lähen hintiksi haukkumaan, turhia sellaset välivaiheet kun tarkoituksensa kuitenkin on saada tilanne aikaan. Ja mä tiedän ettei se jannu ois semmosta kestäny, tulla kutsutuksi homoseksuaaliksi.

Eli on paljon urpoja jotka mieluusti haastavat riitaa järkkärien yms. kanssa, mutta on myös urpoja järkkäreitä yms. jotka mieluusti haastavat riitaa kunnollisten asiakkaiden kanssa, mitäjuttua mä en haluis kauheasti katella. Ihmiset on siis kännissä tyhmiä ja se on normaalia, mutta se että jotku joille on annettu tämmönen järjestyksenylläpitopesti ovat selvinpäin tyhmiä, suuri wtf.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#347

Viesti Mika »

Beefcake kirjoitti: Jollain tasolla tuo madaltunut järkkärille rähjäämisen kynnys on positiivinenkin juttu. Parempi se on spotata ongelmatapaukset noin ja toimia, jos vaihtoehtona on, että rähisijä pistää hulinan pystyyn muiden asiakkaiden kanssa. Eikös?
Malliesimerkki positiivisesta ja ammatillisesti vastuuntuntoisesta ajattelusta 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

Portsarit

#348

Viesti Beefcake »

Mika kirjoitti: Malliesimerkki positiivisesta ja ammatillisesti vastuuntuntoisesta ajattelusta 8-)
Ihan laiskuutta se vaan on :smt003 Paljon helpompaa taluttaa yksi kaveri suorilta pihalle, kuin mennä (joukko)tappeluun väliin ja arpoa ketkä kaikki lähtevät ulos ja kuunnella niitä korvausvaatimuksia, syyteuhkauksia ja mätunnenomistajansullaeiootyöpaikkaahuomennavitunhormonisika.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Portsarit

#349

Viesti PDC »

L.K. kirjoitti: Jatkuvasti lisääntynyt yleinen asenne vastustaa kaikkia auktoriteetteja. Sekä se, että yhä lisääntyvässä määrin tuntuu kaikilla olevan aivan hitosti oikeuksia..velvollisuuksia ei tietty ole suhteessa läheskään niin paljon..
Hyvin sanottu! Tiivistit juuri osan ajatteluani aika nappiin 8-)
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Portsarit

#350

Viesti Esa Tyynismaa »

Älkää nyt olko tuollaisia.Yksilönvapaus kunniaan.Ja kansalaisoikeudet ilman velvollisuuksia.
(Tähän joku sellainen helvetin iso Hymiö,kiitos).
ALehtonen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 47
Lauteille: Kesäkuu 2010

Portsarit

#351

Viesti ALehtonen »

Erikoisintahan tuossa järkkärille suun soittamisessa on se, että kettuilija on yleensä mitä kunnollisin keskiluokkainen yhteiskunnan tukipylväs - ei niinkään mikään rettelöitsijän stereotyyppi kuten tatuoitu mulipää tai liuhulettinen rokkimies.

Hauska esimerkkitapaus sattui muutama vuosi sitten tässä kotikulmilla. Seisoin työparini kanssa festivaalialueelle johtavan kävelytien varrella, selkämme takana oli niitty, jossa oli sillä hetkellä lauma hanhia. Muutaman ikäiseni (n. 40 v) siististi pukeutuneen ja melko selvän miehen seurue oli jo menossa pois festivaaleilta. Meidän kohdallamme heistä äänekkäin hihkaisi älykkäästi: "Mitä te idiootit niitä hanhia vahditte!", minkä jälkeen seurue jatkoi kulkuaan päästellen vielä muutamia "Ihme homoja!" -tyylisiä hihkaisuja. Tapaus jäi mieleeni, koska huutelijan naamavärkki oli jotenkin tutun oloinen. No, kun pari viikkoa myöhemmin kävin taas paikallisessa Nordean konttorissa, niin siellähän tämä sama kaveri keekoili päälikkönä tiskin takana...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#352

Viesti Mika »

ALehtonen kirjoitti: Hauska esimerkkitapaus sattui muutama vuosi sitten tässä kotikulmilla. Seisoin työparini kanssa festivaalialueelle johtavan kävelytien varrella, selkämme takana oli niitty, jossa oli sillä hetkellä lauma hanhia. Muutaman ikäiseni (n. 40 v) siististi pukeutuneen ja melko selvän miehen seurue oli jo menossa pois festivaaleilta. Meidän kohdallamme heistä äänekkäin hihkaisi älykkäästi: "Mitä te idiootit niitä hanhia vahditte!", minkä jälkeen seurue jatkoi kulkuaan päästellen vielä muutamia "Ihme homoja!" -tyylisiä hihkaisuja. Tapaus jäi mieleeni, koska huutelijan naamavärkki oli jotenkin tutun oloinen. No, kun pari viikkoa myöhemmin kävin taas paikallisessa Nordean konttorissa, niin siellähän tämä sama kaveri keekoili päälikkönä tiskin takana...
:smt003

Kai sentään virnistit merkitsevästi?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Portsarit

#353

Viesti AlexMachine »

Noin 15-20v sitten olin Vaasan markkinoilla järkkärinä koiran kanssa, suursnautseri. Myös faija ja mutsi olivat koirien kanssa hommissa. Koko tori oli vedetty lippusiimalla umpeen ja järkkäreitä oli riittävästi vartioimaan kauppapaikkoja. Eikö yksi sankari potki siimat kumoon kävele torille ja potki siinä samalla kauppiaiden tavaroita. Olin torin toisella reunalla ja näin kun mutsi lahti koiran kanssa paikan päälle. Lähdin itsekin liikkeelle sihen suuntaan ja kun oli jo aika lähellä käytiin seuraavanlainen keskustelu.
Mutsi: Hei, tämä on suljettu alue ja sinun pitäisi nyt poistua täältä tuonne suuntaan jne. Ystävälliseen sävyyn. Mutsin koira oli käskytetty istumaan sivulle. No tämä sankari päästää suustaan Vtu Vtu sinä mitään minua komenna jne ja otti molemmin käsin mutsia kaulasta ja olkapäästä kiinni ja yritti ravistaa. Tulos, iso suursnautseri iski saman tien reiden yläosaan/pakaran sivuun kiinni ja tämä herra huutaa kuin syötävä ja kaatuu maahan. Lopputulos poliisit maijalla paikalle, sankari vieläkin riehuu raudoissa ja huutaa stana, vtu saako tuo koira purra minua. Sankari pakettiin maijan lattialle, polille ja putkaan.

Aikanaan tuli paljonkin tehtyä koiran kanssa järkkärihommia/vartijan, mm rantarokissa Vaasassa, hyviä aikoja. 95% jää juopoilta suunsoitto pois kun 45 kiloinen snautseri murisee hiukan ja tuijottaa samalla kun itse kehottaa poistumaan suljetulta alueelta. Rantarokin tapauksessa suljettu alue oli öljysatama jonne humalaiset yleensä yrittivät kutemaan, tekemään nuotiota ja grillaamaan, tai pöllimään jotain.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#354

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti:
ALehtonen kirjoitti: Hauska esimerkkitapaus sattui muutama vuosi sitten tässä kotikulmilla. Seisoin työparini kanssa festivaalialueelle johtavan kävelytien varrella, selkämme takana oli niitty, jossa oli sillä hetkellä lauma hanhia. Muutaman ikäiseni (n. 40 v) siististi pukeutuneen ja melko selvän miehen seurue oli jo menossa pois festivaaleilta. Meidän kohdallamme heistä äänekkäin hihkaisi älykkäästi: "Mitä te idiootit niitä hanhia vahditte!", minkä jälkeen seurue jatkoi kulkuaan päästellen vielä muutamia "Ihme homoja!" -tyylisiä hihkaisuja. Tapaus jäi mieleeni, koska huutelijan naamavärkki oli jotenkin tutun oloinen. No, kun pari viikkoa myöhemmin kävin taas paikallisessa Nordean konttorissa, niin siellähän tämä sama kaveri keekoili päälikkönä tiskin takana...
:smt003

Kai sentään virnistit merkitsevästi?
:ot:

Ei sentään ollut yhtä riemullinen jälleennäkeminen, kuin kaverillani: paria viikkoa aikaisemmin tapaamansa :flasher: tuli hammaslääkärin vastaanotolle mennessä käytävällä vastaan valkoinen takki päällään ja nimikyltti rinnassa...

Ja sitten takaisin portsariasiaan; toinen tuttu pääsi neuvottelemaan saamansa "ikuisen" porttikiellon ehdoista, kun sen antanut portsari saapui pian tapahtuman jälkeen päiväduunissaan hänen kiinteistölleen.

Nothing personal, just business
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#355

Viesti Mika »

AlexMachine kirjoitti: Mutsi: Hei, tämä on suljettu alue ja sinun pitäisi nyt poistua täältä tuonne suuntaan jne. Ystävälliseen sävyyn. Mutsin koira oli käskytetty istumaan sivulle. No tämä sankari päästää suustaan Vtu Vtu sinä mitään minua komenna jne ja otti molemmin käsin mutsia kaulasta ja olkapäästä kiinni ja yritti ravistaa. Tulos, iso suursnautseri iski saman tien reiden yläosaan/pakaran sivuun kiinni ja tämä herra huutaa kuin syötävä ja kaatuu maahan. Lopputulos poliisit maijalla paikalle, sankari vieläkin riehuu raudoissa ja huutaa stana, vtu saako tuo koira purra minua. Sankari pakettiin maijan lattialle, polille ja putkaan.
:badgrin:

Hyvä ettei mutsillesi ehtinyt käydä sen pahemmin. Hullua touhua.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Portsarit

#356

Viesti joksanen »

AlexMachine kirjoitti: sankari päästää suustaan Vtu Vtu sinä mitään minua komenna jne ja otti molemmin käsin mutsia kaulasta ja olkapäästä kiinni ja yritti ravistaa. Tulos, iso suursnautseri iski saman tien reiden yläosaan/pakaran sivuun kiinni ja tämä herra huutaa kuin syötävä ja kaatuu maahan. Lopputulos poliisit maijalla paikalle, sankari vieläkin riehuu raudoissa ja huutaa stana, vtu saako tuo koira purra minua.
Asiallinen meininki. Sankari saa potkia siimoja, tolppia ja esineitä sekä tarttua ihmisiin, mutta koira ei saa purra häntä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#357

Viesti Kari Aittomäki »

DeusVult kirjoitti: OT: Hopeatila? Onko se joku vähän niinkuin maatila, mutta sieltä saa hopeaa? Eikö hopeasija olisi terminä toimivampi? :)
Jeespatnou.
Potkukontekstissa hopeasija on nimenomaan tila. Kaskun hopea hävitään, kuten taannoin takavuosina Kaapelilla HarrinNivalle palkintoja jakaessani totesin, hää ku hävis finaalin ja vielä seurakaverilleen.
Oon itte hävinny senverta monta semifinaalia jotta tiedän tämän asian.
Kuvake
tinkezione
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 381
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Malmö

Portsarit

#358

Viesti tinkezione »

joksanen kirjoitti: Asiallinen meininki. Sankari saa potkia siimoja, tolppia ja esineitä sekä tarttua ihmisiin, mutta koira ei saa purra häntä.
No hö, päivänselvä homma, eikö tästä Esa jo muistuttanut aiemmin. Ihmisellähän pitäisi saada olla kaikki oikeudet, mutta ei mitään velvollisuuksia.
Eat healthy, exercise regularly, die anyway.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Portsarit

#359

Viesti PDC »

Tuolta väkivalta ja moraali topikista. Boldaus omani.
KSa kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Jokainen väkivaltaa työkseen kohtaava toivoo hampaat nitisten että sais vetää kunnolla takas. Edes kerran.
Jotkut veteleekin, usein vapaalla.
Tämän takia monet pitävät taukoa ovella olosta. Kun jossain vaiheessa alkaa olla malja ääriäänmyötä täynnä.

Katsokaa huviksenne asiaa kahva-apinan näkökulmasta:

Noudatat lievimmän keinon ja vähimmän haitan periaatetta, siedät kaiken suunsoiton, uhkailut ja terveyttäsi (joskus henkeäsikin) kohtaan suunnatut yritykset. Juokset kuulusteluissa ja käräjillä kuulemassa, mitä toiset ovat tilanteesta valehdelleet, vaikka kaikki on tehty "oppikirjan mukaan" eikä vammoja ole tullut. Meneekö kortti ja sitä myöten työ?

Tämä jatkuu muutaman vuoden. Vähitellen mitta alkaa olla täynnä, mutta onko varaa pitää lomaa? Mistä työtä tauon ajaksi?

Sitten vapaa-ajalla otat vähän olutta/viinaa. Törmäät samaan apinointiin, jota joudut töissä sietämään. Tunteet kiehahtaa, kerrankin saa apina mitä tilaa. Lyöminen tuntuu hyvältä, endorfiinia veressä. Kiinnijäämisriski mitättömän pieni.

Tietysti kontrollin pitäisi ammattilaisella aina pitää ja omat ongelmat käsitellä itsekseen. Väkivalta nimittäin alkaa vähitellen vaikuttaa korvien väliin, eikä koskaan hyvällä tavalla.

Itse olen onnistunut järjestämään vapaata/muuta työtä. Silti on vapaa-ajalla ollut kaksi kertaa hyvin lähellä, mutta kontrolli juuri ja juuri riitti juovuksissakin. Täpärällä oli. Osittain asiaan vaikuttaa se, että minulla on paljon enemmän hävittävää kuin pelkkä jv-kortti.
Kuinkahan moni esim. portsari hakeutuu tietoisesti sinne baariin vapaalla? Jos ei tästä syystä niin yleensäkkin? Luulis, että jos oot ovella monta päivää viikossa, tai monilla eri ovilla, niin ei se halu (jos viinaa haluaa ottaa) veisi sinne samaan baariin takaisin koska siellä kohtaisi aika varmasti jonkun/joitain jotka on pistänyt pihalle. Luulisi, että sitä haluaa välttää, ellei sitten halua saada tilaisuutta vähän vetää turpaan, mikä on sitten eri asia. Riippuu tietenkin ihmisistä.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#360

Viesti L.K. »

Joissain kuppiloissahan on kielletty henk.kunnalta vapaalla siellä juopottelu. Ei minusta ihan pöllökään juttu toisaalta..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa