Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Blue

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#196

Viesti Mjölnir »

[video][/video]
[video][/video]
[video][/video]
[video][/video]
[video][/video]
[video][/video]
[video][/video]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#197

Viesti Mjölnir »

Huomenna, keskiviikkona alkaa Defendo Blue -ohjaajakoulutus ja kesäleiri Valkeakoskella. Luvassa on viisi päivää, neljäkymmentä tuntia tiukkaa treeniä ja opetusharjoittelua.

Defendo Blue -ohjaajat voivat vapaasti tulla kertaamaan minä päivänä tahansa, mutta ilmoittaudu etukäteen, että tiedetään varata tarvikkeita riittävästi.

defendo.blue at gmail.com
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#198

Viesti Mjölnir »

Defendo Blue level 1 ja level 2 -ohjaajakoulutukset on onnistuneesti läpiviety.

Rankka leiri ihan fyysisesti ja henkisesti (paljon materiaalia). Hyväksytysti tason 1 suoritti kuusi suomalaista ja kaksi ruotsalaista, tason 2 suoritti kaksi suomalaista Defendo-ohjaajaa.

Tässä jotain kuvamateriaalia leiriltä:

Level 2 (paritekniikat) harjoittelua


Turvallisuustarkastuksen tekemistä raudoitetulle
[instagram][/instagram]

Opetusnäyttönä vedettävät yleiset treenit alkamassa
[instagram][/instagram]

Päähallinnan kautta maahanviennin treenaamista kovalla kontaktilla
[instagram][/instagram]

Patukka-tabata
[instagram][/instagram]

Defendo Blue - Cooperin testi, 12 minuuttia maahanvientejä
[instagram][/instagram]

Tekniikan analysointia
[instagram][/instagram]

Teoriaa patukkalyöntiin
[instagram][/instagram]

Etäisyystekniikka, eli A-torjunta patukalla
[instagram][/instagram]

Patukan käyttöä liikkuvaan maaliin
[instagram][/instagram]

Night Club Heracles -skenaarioharjoitus
[instagram][/instagram]

Vastahakoisen kohdehenkilön ottaminen ulos autosta
[instagram][/instagram]

Installaatio
[instagram][/instagram]

Päiväohjelmaa
[instagram][/instagram]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#199

Viesti Mjölnir »

Seuraava kevätleiri ja ohjaajakurssi (joko 1 tai 2 -taso) pidetään alustavan suunnitelman mukaan toukokuun alussa 2016.
" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.spartan.fi/blog/defendo-blue ... o-defendo/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Villep
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2009

Defendo Blue

#200

Viesti Villep »

Huomenna lauantaina 31.10 on Tampereen Defendo seuran järjestämä Defendo Blue skenaarioharjoituspäivä. Saimme järjestettyä käyttöömme sopivan isohkon rakennuksen läheltä Tampereen keskustaa. Koitan kirjoitella päivästä jotain stooria jossain vaiheessa.
Tapahtumaan on ilmoittautunut liuta turvallisuusalalla työskenteleviä henkilöitä. Varmasti saadaan hyvä setti tästä.
Villep
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2009

Defendo Blue

#201

Viesti Villep »

Noniin. Saatiin vedettyä skenaariopäivä läpi lauantaina ja palautteista päätellen ihan mallikkaasti vielä. Tapahtumaan osallistui 15 turvallisuusalalla työskentelevää henkilöä. Mukana oli sekalainen sakki eri sektoreilla työskenteleviä miehiä ja naisia. Päivä alkoi klo 12 ja lopettamaan päästiin n. klo 21.30. Tällä välin jokainen osallistuja pääsi suorittamaan kahdeksan skenaariota joista osan yksilö suoritteina ja osan pari työskentelynä sekä päivän loppuun vielä yksilösuoritteena kaikille ns. paineensieto harjoitus. Skenaarioiden väleihin jäävän odotus ajan hinkattiin Defendo Bluen perus tekniikoita ja taktiikoita, käyttäen hyväksi skenaariopaikan rakenteita eli ahtaita käytäviä, hissiä, porraskäytäviä ja muuta sellaista mitä salilla oleva tatami tila ei pysty tarjoamaan. Skenaariopäivän hinta oli vedetty mahdollisimman alhaiseksi, 30e/henkilö jotta sen vuoksi ei jäisi keneltäkään väliin. Tällä kertaa mukana ollut väkimäärä oli juuri sopiva jotta päivä sujui riittävän sutjakkaasti. Kiitoksen kaikille mukana olleille. Erityis kiitokset jeesimään tulleille kahdelle maalimiehelle HMAC :lta ja yhdelle Valkeakosken Heraclesin apurille.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo Blue

#202

Viesti JanneM »

En itse valitettavasti päässyt paikalle, mutta kuulin palautetta, että oli ollut mahtava päivä. Ei muuta kun lisää tälläsiä. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Villep
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2009

Defendo Blue

#203

Viesti Villep »

Eiköhän jatkoa saada kunhan aika on sopiva. Seuraavan suunnittelu on käynnissä kyllä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#204

Viesti Mjölnir »

[video][/video]

Defendo Alliance on saanut kansainvälisen yhteistyökumppanin ammatti-defendojen levittämiseen
http://www.ameridiem.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#205

Viesti Mjölnir »

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=25&t=21090" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#206

Viesti Mjölnir »

Seuraava ohjaajakoulutus / kevätleiri lähestyy

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajankohta:
4-8.5.2016

Sijainti:
Suomi / Valkeakoski

Kuvaus:
Defendo Alliance järjestää kansainvälisen Defendo Blue'n, voimankäyttöammattilaisten itsepuolustus- ja voimankäyttöjärjestelmän ohjaajakoulutuksen, Defendo Blue Instructor Course'n sekä samaan aikaan Defendo Blue Summer Camp - leirin Suomessa.

Defendo Blue Instructor Course, level 1 & 2:
Kurssi kestää viisi päivää, sekä sisältää muun muassa seuraavia aiheita:

Yli neljäkymmentä tuntia intensiivistä harjoittelua, tarkoituksena kouluttaa Defendo-ohjaajia, jotka pystyvät vetämään ammattimaisia harjoituksia myös turvallisuusalan ammattilaisille.

Teoriatietämystä syvennetään pureutumalla ihmisen stressireaktioihin ja potentiaalisesti hengenvaarallisiin tilanteisiin valmistautumiseen.

Kurssilla opetetaan taktinen suunnitteluprosessi tilanteiden ratkaisuja varten, sekä käsitellään jatkuvasti hätävarjelun ja voimakeinojen käytön porrastamista tilanteen vaatimalla tavalla. Opettajaoppilaat saavat ohjausta turvallisuusalan henkilöstölle tarkoitettujen harjoitteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Defendon perustekniikoiden lisäksi harjoitellaan käsirautojen käyttö sekä kohdehenkilön kontrollointi pystyssä ja maassa. Harjoitteissa kuljetetaan jatkuvasti mukana voimakäyttövälineiden aspektia, ja harjoitellaan patukan sekä sumuttimen käyttöä.

Ampuma-aseeseen tutustutaan kovapanosammunnoissa ampumaradalla, jossa opettajaoppilaat pääsevät perehtymään yksinkertaisiin, Defendon periaatteisiin perustuviin käsittelytekniikoihin, sekä saavat perustiedot osumatarkkuuden kehittämisestä ja virheiden analysoinnista.

Toimintatalossa pidettävissä harjoitteissa päästään murtamaan ampuma-aseen käyttöön liittyviä myyttejä, ja jokainen kurssilainen pääsee kokeilemaan simulaatioaseilla luotiaseen käyttöön liittyviä aspekteja.

Kurssi on haastava fyysisesti ja henkisesti, sekä sisältää runsaasti harjoittelua erilaisissa ympäristöissä ja paikoissa, mahdollisesti monikansallisessa ympäristössä.

Opetuskielenä ovat englanti (mikäli kurssille tulee ulkomaalaisia harjoittelijoita) ja suomi (tarvittaessa, mikäli englannin ymmärtäminen ei ole kovin sujuvaa). Ohjaajakurssille osallistuvalta edellytetään aiemmin suoritettua Defendo-ohjaajakoulutusta, tai vaihtoehtoisesti turvallisuusalan työ- tai kouluttajakokemusta, hyvää voimankäyttövälineiden tuntemusta sekä kokemusta kamppailu- tai itsepuolustuslajeista ja voimankäytöstä.

Kurssimaksu sisältää opetuksen ja opetusmateriaalin sekä -tilat (harjoitusvälineet, aseet, patruunat, simulaatioammukset, tilavuokrat) lisäksi myös majoituksen luonnonkauniilla paikalla, upeassa saunallisessa paikassa.

Mikäli et tarvitse majoitusta, säästät 100€ kurssin hinnasta.

Hinta
Opettajakurssin hinta on 850€ (750€ ilman majoitusta)

HUOM! Jo sertifioiduille Defendo Blue- opettajille on mahdollisuus tulla kertaamaan yhdeksi tai useammaksi päiväksi kurssille. Kertauspäivän hinta on 110€, poislukien ampumapäivä, jonka hinta on 140€. Koko kurssin kertaaminen maksaa 500€ (400€ ilman majoitusta).

Defendo Blue Summer Camp

on tarkoitettu defendo-harrastajille, jotka haluavat laajentaa näkemystään turvallisuusalan itsepuolustuksesta ja voimankäytöstä. Kurssilaiset pääsevät harjoittelemaan intensiivisesti defendo-tekniikoiden soveltamista turvallisuusalan viitekehyksessä, sekä saavat näkemyspaketin voimankäyttövälineiden käsittelyyn, mukaan lukien ampuma-ase. Leiri soveltuu erityisen hyvin turvallisuusalalla työskenteleville, sillä skenaarioharjoitteita pidetään paljon, vaihtelevissa ympäristöissä.

Summer Camp'n kurssimaksu on 650€, joka sisältää opetustilojen ja -materiaalin sekä tarvikkeiden lisäksi majoituksen. Jos et tarvitse majoitusta, hinta on 550€.

Opetuskielenä on englanti (tarvittaessa) ja suomi. Pääsyvaatimuksena kurssille on Defendon Hard Target -kurssin suoritus, tai vaihtoehtoisesti työskentely turvallisuusalalla ja vähintään vuoden kokemus kamppailu- tai itsepuolustusharjoittelusta sekä kokemusta voimankäytöstä tai sen harjoittelusta.

Kurssin sisältö (Level 2)
Teoriaa: Päätöksenteko ja reagointi uhkaavassa tilanteessa, oikea havaintojen tekeminen, stressireaktioiden vähentäminen, sekä verbaalinen de-eskalaatio uhkaavissa tilanteissa. Turvallisuusalan ammattilaisten opettaminen, harjoitusten laadinta ja pedagogiikka.

Fyysisen voiman käyttö kohdehenkilön rajoittamiseen ja kiinniottamiseen, voimankäyttövälineiden (sumutin, patukka, ampuma-ase, käsiraudat) käyttö ja riiston estot. Välineiden ja välineettömien tekniikoiden yhdistäminen.

Paritekniikat ja -taktiikat, eli useamman henkilön käyttäminen
kohdehenkilön hallitsemiseen.

Hätäensiapu ja evakuointi välittömästä vaarasta.

Toiminta kalustetuissa tiloissa, autossa ja ulkona, myös vähäisessä
valossa (ml. valaisimen käyttö).
Suojautuminen oikeudettomalta hyökkäykseltä (hätävarjelutekniikat).
Harjoitteet toteutetaan ulkona, sisällä, autossa, valoisassa, hämärässä, pimeässä, asunnossa, jne. Harjoituksissa käytetään myös simulaatioaseita, sekä oikeita ampuma-aseita. Ampumaradalla perusammunan lisäksi harjoitellaan myös asettomien taitojen yhdistämistä ampuma-aseharjoitteluun, sekä tehdään Level 1 -kurssia edistyneempiä ampumaharjoitteita.

Ilmoittautuminen
Defendo Alliance ohjaajat, ilmoita nimesi, maa, turvallisuusalan kokemuksesi, seurasi mistä tulet.

HUOM OPPILAAT!
Jos tuleet oppilaana Summer Campille harjoittelemaan niin ilmoita mistä seurasta olet ja ilmoita seurasi vastuuohjaajasi tiedot! Kerro meille myös lajitaustasi.

Varausmaksu on kurssille 200€

Ilmoittautuminen ja kurssikyselyt

defendo.blue@gmail.com
antti.nurmi@madman.fi

Kun sinut on vahvistettu kurssille saat paluupostissa tilinumeron johon maksu maksetaan

Kouluttajat kurssilla
Antti Nurmi
Defendo Alliance I.D.D.I Instructor
4dan Black belt

Jussi Jokinen
Defendo Alliance I.D.D.I
3dan Black belt

Petteri Kantola
Defendo Alliance I.D.D.I
3dan Black belt
http://www.amsdefcon.com/fi/kurssit/defendo-blue-4-8.5" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#207

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti: [video][/video]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#208

Viesti Mjölnir »

Keskiviikkona alkaa Defendo Blue -ohjaajakoulutus, taitaa olla jo seitsemäs kerta, jos en laskuissa seonnut..

Potkulaisia on myös mukana, toivottavasti saadaan lukea leiriraporttia täältä sitten tapahtuman jälkeen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#209

Viesti Mjölnir »

Oli varmaankin suurin Defendo Blue Instructor Course Level 1 tähän astisista.

Onnea kurssin suorittaneille ja testin läpäisseille
edit:
Ensimmäistä kertaa mukana oli iso delegaatio Virosta, kuusi henkeä kaikenkaikkiaan. Myös yksi Ruotsalainenkin oli matkassa, joten saatiin vähän maaotteluhenkeä aikaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#210

Viesti Mjölnir »



On aina hienoa saada positiivista palautetta, varsinkin kun koulutus on mahdollisesti pelastanut jonkun hengen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa