Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

Kyllä on
15
31%
Ehkä jossain määrin
12
24%
En osaa sanoa
0
Ei ääniä
Enpä usko että on
1
2%
Ei varmasti ole
4
8%
Haluan nähdä äänet
17
35%
 
Ääniä yhteensä: 49

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#61

Viesti DeusVult »

T-T kirjoitti: - eivät uskalla tapella
- ja painivat liikaa.
Ja ennenkaikkea epäreilusti, kun voittavat aina vain ylivoimalla.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20860
Lauteille: Joulukuu 2007

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#62

Viesti Lasse Candé »

nomad kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Minkätyyppiistä "kutsumusta" tuohon hommaan on noin muuten kuin rahan ja kenties kavereiden takia? Elikkäs lyhyesti miksi joku tekee tuota duunia?
Selitä kutsumus.
Oikeastaan silloin kun tuohon kyselin näkemyksiä, tahdoin nimenomaan kuulla muiden selityksiä. jjs:n ja muutaman muun vastaukset avasivat hyvin paljon. Nyt viimeisimpänä tämä sinun omasi työn tuomista hyvistä fiiliksistä ja olemisen vaikeudesta kun työtä ei tee.

Lähtölaukaus pohdinnalleni oli htt:n viesti jossa pohti alanvaihtoa. Vastaavia komppaamisia tuli muiltakin. Mikäli joku luuli että arvotan tms (aihepiirissä kun on olemassa joitain stereotyyppisiä ennakkoluulojuttuja jotka näköjään näkyvät jopa täällä potkussa :roll: ) niin siitä ei ole kysymys. Samoihin aikoihin kun lopetin varastotyön, kaverini joka oli pidemmän linjan duunari ja teki vakituisesti sanoi että hän alkaa tykkäämään siitä "pelistä" jossa laatikoita järjestellään nopeasti. Yksi siivoaja kertoi silmät kiiluen kuinka paljon hän tykkää kun tulee siistiä. Jotkut ovat sanoneet että opettaminen on ihan hirveää. Ja muitakin hulluja on.

Otsikon alalla lienee otsikon ongelmat yleisiä. Voisiko spekuloida (ketjun kirjoittajienkin juttujen pohjalta) että tyypin ja alan pitää sopia melko hyvin yhteen, jotta diili on kannattava. Esim varastossa katkeroituu lähinnä vaivoihinsa ja tylsyyteen ja se on melko mieto juttu, jopa pidemmälläkin tähtäimellä. Ammatit joissa oma persoona on työväline ja joutuu kurkistamaan muiden elämään voivat taas tehdä pääkopalle jotain ihan muuta.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#63

Viesti tonik »

[/quote]

- eivät ole päässeet poliisikouluun
[/quote]

Kuulostaa hauskalta mutta taitaa monen kohdalla pitää paikkansa :lol:
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4155
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#64

Viesti YJT »

Sikäli varmaan pitää paikkansa, että monille yksityinen turva-ala voi toimia astinlautana poliisin ammattiin. Ollaan vähän niinkuin samalla alalla, saadaan alan kokemusta ja niin edelleen. Itsekin olin tällainen; olin vartijana koska en päässyt ensimmäisellä hakukerralla poliisikouluun, ja kun tuohon aikaan hakuja oli aika harvakseltaan, työskentelin vartijana koulun alkamiseen saakka.

Toisaalta on paljon väkeä, jotka ovat esimerkiksi vartijoita, eivätkä edes suunnittele poliisiksi ryhtymistä vaan haluavat olla nimenomaan vartijoita. Ollessani vartijana, yksikään työkavereistani ei suunnitellut poliisiksi ryhtymistä. Osa oli alalla vain kääntymässä (esim. tekivät opiskelujen ohella), ja suurin osa oli pitkän linjan vartijoita.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Lybeck
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 430
Lauteille: Lokakuu 2012

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#65

Viesti Lybeck »

T-T kirjoitti: Kyllä ja

- Ne ovat myös koulukiusattuja
- käyttävät testoja
- puuttuvat toisten asioihin
- eivät puutu silloin kuin pitäisi
- ovat huumorintajuttomia
- rumia
- idiootteja, natseja
- eivät ole päässeet poliisikouluun
- provosoivat
- eivät osaa puhua
- puhuvat epäselvästi kun asiat joutuu toistaan moneen kertaan
- kuulevat ilmeisesti paremmin pidemmiltä etäisyyksiltä
- tapaavat usein henkilöitä jotka ovat olleet heidän äitin, vaimon tai jonkun muun sukulaisen kanssa sillai
- Heille vannotaan paljon asioita
- ovat epäpäteviä
- ovat huonopalkkaisia
- eivät uskalla tapella
- ja painivat liikaa.
Niillä on myös alemmuuskompleksi, ne luulevat olevansa jotain (vaikka eivät siis ole yhtään mitään), ovat v1itun homoja, pelkkiä homoja tai sitten vain homon näköisiä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#66

Viesti Mika »

Kivoja te olette. :smt056
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#67

Viesti T-T »

Mika kirjoitti: Kivoja te olette. :smt056
Haha :D Kiitos.

Ja kun ihmisiltä ei ihan kauheasti vaadittas. Ei tekis kauheasti rikoksia, ei häiriköis tai ei edes rääpis päätänsä.

Näistäkin monista asioista saa anteeks, jos menis pois.

Hirveitä vaatimuksia :)
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#68

Viesti sivarinlötkö »

Mika kirjoitti:
jjs kirjoitti: Ikävintä tämä turvasedälle on näkyessään siinä, että normaali asiakas, esmerkiksi neuvoa kysyessään, ilmoitusta tehdessään, tai maailman pienimmän ja kohteliaimman huomautuksen kohteeksi joutuessaan pipari antaumuksella ihan vain pipari, kun luulee selviävänsä seurauksitta. Ei useinkaan selviä, vink vink. Aina ei vaan jaksa. Tarpeeksi kun aukoo, niin joku ikävä saattaa löytää perusteet sitten vaikka jälkikäteen, ja poka voi aina kompastua ja kaatua ja lyödä päänsä ja muita paikkoja, steven tai skouden parhaista pystyssäpitoyrityksistä huolimatta. Kerran jos toisenkin. Ihmistä voi sen lisäksi - varmasti kaikki potkulaiset sen tietävätkin - valveutunut ja ammattiosaamistaan päivittävä tukari satuttaa aika perkeleesti ilman, että se näyttää yhtään miltään tai jättää mitään todistettavia vammoja. Kummasti löytyy päälliköivälle oikeusihmisellekin käytöstävat, kun kakka kirjaimellisesti valahtaa housuun.
Mitä mieltä muut alan ammattilaiset ovat yllä olevasta?
Oon sitä mieltä että seuraava poke kun katsookin minua kieroon saa niin todella paljon koteloon... Ei minulta, mutta kavereiltani.
jjs
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 200
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#69

Viesti jjs »

Siltä varalta, ettei herra Lötkö tiedä, niin tuo kavereilla poken uhkaileminen on kamalan stereotyyppistä, eikä yleensä edes sitten lopulta toteudu. Ittellään uhkaileminen on jotenkin kohteliaampaa, kun siinä ei sotke ulkopuolisia mukaan. (Erään uhkailijan possen etin joskus vapaa-ajalla, kun vitutti. Väittivät ensin, etteivät ole ko. henkilöt. Pienen keskustelun jälkeen myönsivät olevansa, mutta kiihkeästi vakuuttivat, etteivät halua mitään väkivaltajuttuja. Ota nyt näistä selvää.)

Sen lisäksi tuo mun aiempi avautumisviesti koski ihan yleistä tosiasiaa, joka kannattaa ottaa asioidessa huomioon. Ei siksi, että se olisi oikein vaan siksi, että havaintojen mukaan joillakin henkilöillä asiat toimii joinakin päivinä noin - ihan niinku muissakin asioissa ja muillakin aloilla. Hölmöilet tarpeeksi, niin keino vastata keksitään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#70

Viesti Kari Aittomäki »

Ei se mua ainakaan ole kyynistänyt että joutu ottaan hyvää palkkaa siitä että sai kurittaa ja kutittaa.
V*ttuilu on älypeliä ja harvat on kovin.
Mun suosikkiajanviete oli näsäkkäiden vastausten keksiminen.
- Oon meillä yksi yhteinen piirre. Molempien äo on lähempänä penkkitulosta kuin painoa.
El kertoilin itselleni vitsejä, eihän valtaosa väestöstä mitään sanayhdistelmiä ymmärrä.

Sen olen huomannu että kiduttamattajättämispäätös tahraa sielua ja jää harmittamaan tuntikausiksi.

muoks. Muapa on uhkailtu paitsi kavereilla ja ties millä, myös itselläni!
Täytyy myöntää että pelotti.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#71

Viesti T-T »

Mä olen todella huono vastakuittailija, ja yleensäkin pidän itteeni epäonnistuneena jos asiakas saa mussa jotain sellaista aikaiseksi, että homma menee suusanalliseksi eikä etene millään tavoin.
Enemmänkin kerron asioita.

Muutaman kerran olen onnistunut kertomaan monen henkilön tapahtuman etukäteen koko porukalle.
Se on ammattitaitoa :)

Toisaalta kun olen ite niin kiltti, ja sellainen asioiden suorittaja. Aika hankalienkin ja epämielyttävien asioiden suorittaja, niin pakkohan tässä on arvostaa omaa tyyliä, ei tästä muuten tulis mitään brushteeth

Sen verran tää on kyllä kyynistänyt että mä tasaisesti vihaan kaikkia.

- Lötkölöitä. Elikä käveleviä vaatehenkareita jotka hakee ganstavoimaa räpistä elikä sellasia liikkuvia kakkakökkäreitä joille joku on antanut suun. Jotka ei osaa mitään, ei halua mitään fiksua, mutta ollaan cuulia. Vuorovaikutus tasoa "Voimii hei jäbälle, ja muhun et koske tai tapahtuu hirveitä" ja loppuosa sössötystä tai erilaisia asentoja
- Isäntiä. Mulla on voimaa koska painan 130kg. En pääse kyykkyyn, ja viinanjuonti on miehekästä ja äijäily.
- Mustalaisia. Valheenpaljastuskonekin tilttais kun niistä koittas saada jotain selvää. Se viedään mitä voidaan ja muut huijataan. Jalka heiluu hohoiiii!! Sama vika muiden kanssa että ymmärtävät vasta kun saavat osumaa. Saavat senkin käännettyä edukseen jotenkin.
- Sompassit. Minäminäminä. ugubugubugu. Vihainen tuijotus ja jestas kun vannotaan asioita. Äidin nimeenkin vannottaan. Toimintakyky pääosin tasoa pieru. Saavat huutotappelun vaikka pastilleista. Tappelurituaalit kestää puolisen tuntia ja jatkuu korostuneemmin kun joku tulee väliin.
- Örveltäjät. Mistään en mitään tajua, ja ymmärrys on tasoa tonnin seteli. Tekee rikosilmoituksen seuraavana maanantaina tolpasta joka hyökkäs päälle kävelytien vieressä.
- Hienostelijat. Minä olen korkea-arvoinen joten minä saan olla aivan v1tun idiootti. Olen korkeasti koulutettu, mutta en löydä taksia vaikka se on naamani edessä. Pahin pelko näiden kohdalla on se, että tukehtuvat pöyristykseen jos niille sanoo että lähtee meneen.

ja monet muut...
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#72

Viesti Aihki »

Hmmm ... siis jos nyt niin omituisesti sattuu, että JV eli vartija alkaa vinoilemaan niin mun täytyy uhata kertoa Aitolle ja valittaa TT:lle, jotta jompi kumpi sut pistää järjestykseen.
Muapa on uhkailtu paitsi kavereilla ja ties millä, myös itselläni!
Täytyy myöntää että pelotti.
Toi itsellä uhkailu on sinänsä mielenkiintoinen tilanne, millä onnistuit olemaan tikahtumatta hihitykseen?
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1726
Lauteille: Elokuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#73

Viesti Taijin harjoittaja »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mun suosikkiajanviete oli näsäkkäiden vastausten keksiminen.
- Oon meillä yksi yhteinen piirre. Molempien äo on lähempänä penkkitulosta kuin painoa.
Sä nostit jotain 130-140? Vai menikö yli?
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#74

Viesti sivarinlötkö »

jjs kirjoitti: Siltä varalta, ettei herra Lötkö tiedä, niin tuo kavereilla poken uhkaileminen on kamalan stereotyyppistä, eikä yleensä edes sitten lopulta toteudu.
Nojoo, edellinen viesti oli kirjoitettu vihaistuksissa kun hieman pahoitin mieleni siitä että eräs poke sanoi toimittavansa minut montulle... Olisi edes uhannut rehellisesti vetää turpaan tai katkoa kädet tai jotain.
Oar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 555
Lauteille: Huhtikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#75

Viesti Oar »

Joillekkin se vaan sattuu ja tapahtuu kokoajan, epäreilusti. On se kumma kun kaikennäköset JV:t, poket ja poliisisedät ne vaan sua kiusaa, tosi huono tsägä kaverilla.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 64 kurkkijaa