Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

Kyllä on
15
31%
Ehkä jossain määrin
12
24%
En osaa sanoa
0
Ei ääniä
Enpä usko että on
1
2%
Ei varmasti ole
4
8%
Haluan nähdä äänet
17
35%
 
Ääniä yhteensä: 49

Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#91

Viesti sivarinlötkö »

Jos olisin alalla töissä olisin varmasti Höpöttelijä-Kesämies 2 ja ehkä jonain päivänä sitten Herra Kokemus...
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#92

Viesti sinappi »

Haluan lisätä T-T:n listaan kontrollialan herroista poliisin valvonta- ja hälytystoimintalinjalla useammastakin ryhmästä tavattavan sketsihahmon:

Teflon

Keikka ei tartu ei sitten millään. Vetkuttaa verkkoon liittymistä muka vahingossa puolille päiville. Työvuoroa on kulunut ainakin tunti ennen kuin on laitteet päällä ja partioauto pakattu. Peurakolarin tms. pienen liikennejutun hoitamiseen menee koko vuoro, vaikka keikkapaikalla viivytään se viisi minuuttia ja ilmoitustekstiä kertyy kaksi riviä. Häken antaman hälytystehtävän teflon kuittaa yleensä syvällä huokauksella, jonka saattelemana narisee radioon "meillä oli just tässä autokaistalla ruoat sylissä et eiks ois muita vapaita partioita". Teflon "unohtaa" suoritetun tehtävän jälkeen ilmoittaa partioin vapaa-tilaan. Ennen puoltayötä teflon oikaisee pitkäkseen kahvihuoneen sohvalle ja jos ei aikaisemmin keikka tarttunut niin v*ttu nyt ei ainakaan tartu. Pakkokeinopöytäkirjojen kirjaaminen tai jonkin muun tietojärjestelmän kuin sen yleisimmän käyttö ovat suunnilleen maailman loppua vastaavia tragedioita. Teflonin niskat kipeytyvät muualle katsomisesta, kun tämä koettaa välttää joutumista puuttumaan pikkurikkeisiin.
Teflonille tyypillisiä äännähdyksiä:
Huuoooooohhh, vastaanotettu
Tauolla
Huollossa
Yksikössä
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#93

Viesti T-T »

Ei perhana. Mun suosikkiyleistys on unohtunut turva-alan herroista.

Idän ihme
Taistellut 30-vuotta siperiassa alasti jonkun ryhmän puolesta ja jotain vastaa, ja välillä toisinpäin.
Rakastanut ja tullut tänne, tai vaan eksynyt.
Rakentaa mieluummin itse keittion kun syö pikaruokaa. Hymyilevä ja aina kohtelias.
- "mjinä tapasin tyhmiä miehiä tuolla ovella ja ne suuttua mut"
- "jahas no mitäs sitten...?"
- "yksji herra on palasina ja toiset meni pjois sitten"
- " jahas..noniin..."

Tämän jälkeen viettää kolme tuntia jossain kulmassa nikkaroimassa jotain, katsomassa youtubesta baletin alkeita tai tuijottamassa auringonlaskua ja romanttisesti hämärtyvää yötä.
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#94

Viesti Oskari »

Ei helvetti T-T, nauroin ääneen! :lol:
------------
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#95

Viesti nomad »

Kehitäs joku kuvailu vielä tän ikuinen kesä-esa-konseptin ympärille. "Tulin kesätöihin, en päässy pois. "

Sit on tietty kouluherrat: "Minulla on koulutus ja luen paljon kirjoja jossa sanotaan nönnönnöö"
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#96

Viesti SirSamuel »

Pakko lisätä listaan sieltä puuttuva mutta yleinen ainakin isoissa kaupungeissa eli Horo-Kolli:

Yleensä naimisissa ja pari lasta tai sitten ikuinen sinkku. Tummat hiukset ja joku kiva lävistys(vannhemmilla horo-kolleilla siisti tatska tämän tilalla), suklaiset tai sitten ihan kirkkaan siniset silmät. Pukeutuu siististi. Ei paljon paini tai rähjää asiakkaiden kanssa, koska asiakkaat usein ovat naisia, jotka hän on puhunut pyörryksiin. Ei ole mikään lihaskimppu mutta hyväkuntoinen. Puhuu aina paljon ja nussii vielä enemmän. Ei sellaista tapahtumaa tai työpaikkaa, josta horo-kolli ei itselleen saa vongattua pesää jo parin työvuoron aikana. Jos kiire on hoitaa aktin vaikka autossa. Naisvaltaisilla aloilla aiheuttaa hieman mielipahaa mutta puhuu muijat pyörryksiin ja nussii lisää. Yleensä kuitenkin ihan luotettava työpari.
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#97

Viesti T-T »

Joo Horo-Kollit on aika yleisiä tällä alalla:)

Niin on muuten "yliopistovartijatkin"

22-vuotiaana yliopistopaikka ja kesäduuni vartinointialalla. Tunnollinen, siisti ja innokas.
32-vuotiaana parta ajamatta, silmäpussit roikkuu varustevyön päällä, plus 10kg lihasta ja läskiä, kengät jäi ekasta firmasta jalkaan.

Entisillä kavereilla perheet ja lapsia, tai sitten ikuisia opiskelijoita. yhtäkaikki. Puntti,p1llu ja paini- jutut aiheuttavat vaikeita hymyjä, ja painokasta hiljaisuutta.

Poistuu toiseen baariin omien joukkoon
Muija poistunut jo aiemmin. Pari vuotta sitten.

Toisessa baarissa vasta hymy, v1ttuilu ja mehutuskone ollut käynnissä jo monta tuntia.
On kotona, vaikka ei aina tunnu siltä.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#98

Viesti Point »

T-T kirjoitti: Joo Horo-Kollit on aika yleisiä tällä alalla:)

Niin on muuten "yliopistovartijatkin"

22-vuotiaana yliopistopaikka ja kesäduuni vartinointialalla. Tunnollinen, siisti ja innokas.
32-vuotiaana parta ajamatta, silmäpussit roikkuu varustevyön päällä, plus 10kg lihasta ja läskiä, kengät jäi ekasta firmasta jalkaan.

Entisillä kavereilla perheet ja lapsia, tai sitten ikuisia opiskelijoita. yhtäkaikki. Puntti,p1llu ja paini- jutut aiheuttavat vaikeita hymyjä, ja painokasta hiljaisuutta.

Poistuu toiseen baariin omien joukkoon
Muija poistunut jo aiemmin. Pari vuotta sitten.

Toisessa baarissa vasta hymy, v1ttuilu ja mehutuskone ollut käynnissä jo monta tuntia.
On kotona, vaikka ei aina tunnu siltä.
Kuulostaa samalta kuin "välivuosi" taksikuskit, baarimestarit, kaupankassa yms. väki :smt003
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#99

Viesti Mika »

Mitä enemmän luen alan pitkän linjan ammattilaisten työtarinoita, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että alalla pitäisi olla pakolliset psykologiset testit vähintään viiden vuoden välein. On aivan ilmeistä, että ala voi tehdä ihmisestä vähemmän ihmisen. Se tuskin hyödyttää ketään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#100

Viesti T-T »

:D No mut on ainakin todettu monesta suunnasta tervepäiseksi yksilöksi, ja vielä tietyissä asioissa poikkeuksellisen lahjakaaksi, eli voin toimia "rasistinen, kyyninen pska" - mittarin tiettynä tasona :)

Ja samaa mieltä olisin Mika itsekin, jos en tietäisi että kun nyt kattoo tyhmiä asioita päivästä toiseen, niin ne oppii "hyväksymään"
Jos ottaa liian syvästi, niin ei jaksa...ei vaan jaksa. Normi-ihminen nyt ei vaan joudu puuttuun kaikkeen tai painiin viikottain. Sellaiselle ihmiselle yksi kunnon nuju on useiden viikkojen/kuukausien/vuosien käsittelyprosessi. Jos se olisi samaa sille turvahenkilölle niin se olisi nopeasti hoidossa.

Kaikkeen tottuu, ja sitten ollaan jo vähän kauempana jonkun ns. "normi-ihmisen" maailmankuvasta.

Toisaalta olishan sitä mukava tehdä joku työuupumus-testi ja kattoa tulokset :)

Eikä se ala tee ihmisestä vähemmän ihmistä. Toiset ihmiset tekee sen ;) :)
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#101

Viesti obmijoy »

multa paljon turhaa textiä hyi
T-T kirjoittaa ytimekäästi lue vaikka uudestaan tuo ullä oleva ja jätä tää lukematta koska sisältää niin samaa...

Mika on ihan asiassa tuo olis ihan hyvä käytäntö...
paljastus:
Itse sain uuden työni 1haastattelun ja 2psykologisen testipäivän sekä 3lääkärin tarkastuksen jälkeen suoritetuani töissä koulutus.
Psykologinen testitulospaperini määritteli minut ensiluokaiseksi kyseiseen työhön eli 14v portsarin ura ei ollut työ minääni pilannut.
Myöhemmin asiakkani laitoivat Hesarin tekemään minusta jutun positiivisen sellaisen.
Muutenkin olen helvetin avulias ja mukava otus joka ei luota kehenkää koska ihmisellä on vapaus tehdä ikäviä juttuja toisille ja hyvä niin, koska silloin meitä ei ole huumattu valtion/henkisen auktoriteetin puolesta tahdottomiksi...

Tunne paljon ihmisiä ja ne jotka jeesaa ympärillään olevia niillä olen huomanut olevan vähemmän riipuvuus jne ongelmia ja elämäkin rulla kivasti. Syövältä ja liikenne onnettomuksiltahan tämä ei tietystikään suojele välttämättä 100%.

Lauri Järvilehdon Tee itsestäsi mestariajattelija kirjassahan tuota avatiinkin, kuinka ajattelu ja jokapäiväinen toiminta voi ohjata tiedostamatonta ajattelua jota on mukamas 90% kaikesta ajatelusta ja näin ihminen voi paremmin ja siten ne lähellä olevatkin voi hitusen paremmin.

T-T osaa hiton hyvin kertoa näitä asioita mitä elämässä tapahtuu. "Minä minä yksilöt" mukavassa elämässäni ei voi ymmärtää opettajaa tai vartijaa koska nämä baskat käyvät sorkiin hänen mussukan koulunkäyntiä tai liikumista ostarilla perseillen.... Kun siinä omassa käytösessä ei ole kuminkaan vikaa tai sen oman muksun käytöksessä... Se youtube kuvattu karkuun lähtö lipuntarkastuksesta suuta soitaen on yhtä siistiä kuin työntää sormet yksinäisen yksilön ruumiin aukoihin... Ja siitä alkaa ne oikeudet kieltää teko ja puolustautua laillista rangaistusta vastaan... Ja ihan sama onko tekijä pähkinärinteen prätkäkerho tai maahanmuutajat vaiko perheen isä/vaimo...

Tähän loppuun tuo kaikki yllä oleva on todenäköisesti muutaman prosentin käytöstä ja loput 96% esim elelee niin ettei lehdet ja uutiset koskaan kirjoita muutakuin se mitä herrasmiehestä kuuluu kirjoittaa, syntymä/kaste, vihkiminen ja kuolinilmoitus...

Elämämme on tylsää ja siksi meille tarjotaan samoja uutisia liioiteltuna ja useasta lähteestä samaan aikaan jolloin näyttää aika hörhöltä äkkiseltään.... Me tykätään ostaa näitä lehtiä joissa kerrotaan... Jotkut turva-alan ihmiset ovat vaivautuneet kertomaan asioita koska joku on kysynyt. Kysymyksiin on saatu tarinoita ja nyt tarinoiden kertojat ovat jotenkin ehkä epäsopivia alalle koska ovat tehneet vuosia ala töitä... Silti jengi nauroi nisti-invalle ja hänen selityksilleen mitä oli tapahtunut? Nämä turvajannut saa kenkää jos eivät opi kuunteleen sopivilla filtereillä noita juttuja. Sama koskee näitä tilanne huutoja "älä koske muhun tai mun kaveriin tai mä kuolen". Jos poka huutaa kuuluu kuristaa lisää sillä kuten ambulansin ensihoito henkilöstökin he auttavat hiljaisia ensin. Tai en minä enään tiedä kuuluuko puristaa lujempaa. Ehkä ei ehkä T-T nki tartis seuraavalla kertaa ku poka valittaa niin irroittaa ja painua himaan sängyn alle. "Äiti äiti mulle ,maksetaan siitä että mä rauhoitan ja mä en halua satuttaa mutta osa ei kuuntele enne kuin sattuu ja siten kun sattuu menee ehkä työ"..? Jos näistä tekis ajatelulla ongelman tulis skitsofrenia. Äh on vain muistettava että voima on se johonka voi joutua turvautuun ja jos sen joku kuvaa voi loppua työt hetkeksi... Nää kuvaajat kun ei ymmärrä elämästä muutakuin sen ettei ketään saa satuttaa...

hyvät yöt
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#102

Viesti T-T »

Ei noi kuvaajat sinällään häiritse. Usein ne on vielä sellaisia suloisia vässyköitä jotka haluavat yrittää nostaa itsensä tilanteen herraksi, tai pönkittää omaa oikeamielisyyttään kun se on turvallista. Kamera pysyisi visusti piilossa, jos kyseessä olisi henkilö tai porukka jolla ei ole tiettyä normistoa, joilta olisi mahdollista saada osumaa.
Muutenkin sillä saa suhteellisen helposti luotua mielikuvia.
Aikas sama.

Näitähän kuvaustapauksiahan on satoja, mutta yksi on jäänyt hyvin mieleen vaikkain aika normaalijuttu. Herättelin noin kymmenettä tapausta siltä illalta varovaisesti aika pitkään, kun en jaksanut millään alkaa painiin. (Jos herättelen kunnolla niin olen väkivaltainen päällekävijä, kun toinen on vain nukkumassa ja vihan voi helposti silloin kohdistaa minuun) Herra heräs ja siitäkin huolimatta alkoi huuto, että "mitä v1ttua sä käyt päälle"
- Joo no laitas sepalus kiinni, niin lähdetään käveleen ulospäin.

Ulkona herra skarppas sen verran, että kun vastaan tuli nainen, niin oltiin sen sylissä. Otin herran pois, ja annoin taas luvan
kävellä omin jaloin. Tässä vaiheessa mies ottaa kännykän ja yrittää tunkea sitä mun naamaan kiinni samalla selostaen kuinka väkivaltainen olen. Kerroin että niin olenkin. Jos et nyt mene, niin syön sinut.
- Hei hei hei etsä voi sanoa noin tää on nauhalla. V1ttu tää on nauhalla.
Talutin miehen pois ja kehoitin, että jää tähän kuvaan ja oot sen verran kaukana, että voit myös huudella jotain v1ttusaatanaakin aika vapaasti.
Mies jäi hetkeksi ja unohdin koko asian. Kunnes tapasin tämän myöhemmin itkemässä minulle, että "mua lyötiin, mua lyötiin joku löi mua" eikä tää mies edes tajunnut että mä olin sama tapaus jonka kanssa hän asioi aiemmin.

Nää ihmiset mä näen jotakuinkin säälittävimpinä pskoina mitä maa päällään kantaa :)
Pelkästään näitä kun kattoo viikottain, niin saattaaha se laittaa miettiin.

Uhoäijät jotka itkee perästä rikosilmoituksella on kans samaa kastia.
Sama kuin usein tietyt etniset ryhmät jotka näkee kohteliaisuuden heikkoutena.
Sama kuin ne jolla maailmaa kaatuu "ei" sanasta
Sama kuin ne joiden aivotoiminta ei käsitä että missä on, saatika että pystyisi selvittämään itse millä pääsee mihinkin tai miten joku asia hoituu, mutta samalla käyttäydytään kuin täyskjurpä.

Onhan näitä. Mukavat ihmiset on siinä mielessä kirous, että kun eivät pidä itsestään numeroa, niin unohtuvat kovin helposti :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa