Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Poliisin voimankäyttö

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Poliisin voimankäyttö

#3826

Viesti Paanari »

Mika, jos ja kun valehtelet, jätät kertomatta tmsm valan tehneenä syyllistyt väärään valaan...

Toki jos ei "nähnyt" ....
Suosittelen todisajille pikaista käyntiä optikon luona....

Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 372
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Poliisin voimankäyttö

#3827

Viesti YJT »

Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Poliisin voimankäyttö

#3828

Viesti obmijoy »

Ei noista poliiseista kovin moni voi nähdä kun ovat keskittyneet omaan tekemiseen ja katse on omissa käsissä kun tota videota katsoo vois veikata että kaksi ehkä näki.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Poliisin voimankäyttö

#3829

Viesti Paanari »

Heh heh... oma tekeminen... Kauhee määrä viranhaltioita joiden tehtävänä on... käsien kattelu.
Noh, viitti revitellä mutta, tästä piisaa hupia kuten Erkkilästä, Aarniosta ynnä muista...
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Poliisin voimankäyttö

#3830

Viesti Daddy »

Ottamatta kantaa itse tähän caseen nio on aika lailla eri asia katsoa tapahtumia videoklipistä kuin koittaa havainnoida asioita myllyyn osallisena.

Jälkimmäisessä kun on kaikennäköisiä jänniä juttuja kun tilanne ja kierrokset on päällä - putkinäkö ehkä näistä tunnetuin. Ja vaikka näkeekin jotain, niin se ei stressitilanteessa välttämättä "tartu kovalevylle". Viisaammat voi vaikka halutessaan tarkentaa, esim vaikka @Mjölnir @YJT @Kari Aittomäki ja keitä teitä nyt onkaan.

Itse tuossa casessa en pidä poissuljettuna kyllä sitäkään, että kolleegat ovat harrastaneet toistensa tekemisistä ns "selektiivistä havaintokykyä", korpit kun eivät tosiaan aina toisiaan noki .... mene ja tiedä sitten mikä on totuus.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 95
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Poliisin voimankäyttö

#3831

Viesti Lasse Candé »

Mika kirjoitti: syys 4, 2020, 11.28 Vastaus tuohon kysymykseen täällä erittäin esivaltamyönteisessä Potkussa kuuluu, että kyseessä ei ollut liiallinen voimankäyttö, koska "eivät ne siellä oikeudessa olleet tilanteessa, eivätkä ne muutenkaan oikeista tilanteista mitään ymmärrä."

Minäpä teen tilastopoikkeuksen ja toistan aiemmin sanomani: ei korppi korpin silmää noki.

En ymmärrä tätä, enkä varsinkaan tunnista mainitsemaasi potkua tuosta. Tässä ketjussa esim sinä ja Paanari edustatte silminnähden "esivaltakriittistä" haaraa ja minun nähdäkseni foorumilla on pitkät perinteet esivallan vastuullisuuden peräänkuuluttamisesta. On eri asia odottaa parempaa tietoa hätäisten johtopäätösten sijaan, kuin olla esivaltamyönteinen. Lyhyesti, eri asia että ei ole esivaltavastainen kuin että on esivaltamyönteinen.

Esim itse edustan sitä koulukuntaa näissä keskusteluissa, että vältän toiminnan moittimista, jos koen että on mahdollisuus että näen jotakin väärin. Parempaa tietoa voi ja kannattaa odottaa.

Nyt kun sitä on, en usko että kukaan erityisemmin puolustelee. Se uusi tieto on, että on todistajanlausunto, joka tekee tuosta turhaa pahoinpitelyä. Videolta minä olisin voinut vain arvailla sen suuntaan, kuten me kaikki muutkin. Paikalla ollut tietää.

Olen samalla kannalla, että tuollaisessa tilanteessa harva näkee selvästi. Voi olla että tilanteessa on muita tekijöitä, joiden takia jengi voi tietää että toiminnassa ei ole ollut puhtaat jauhot pussissa. Nyt vain entistä paremmin ymmärrän, miksi nauhaa ei näytetty kenellekään. Tämä on saattanut olla ratkaisevassa roolissa siinä, että tuolta yhdeltä saatiin tärkeä lausunto. Kyse oli siitä että korppi (syyttäjä) halusi nokkia kunnolla mätää korppia (pahoinpitelevää poliisia). Ei siitä että ei korppi korppia noki.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Poliisin voimankäyttö

#3832

Viesti Ile »

Kyllä toi Mikan korpinsilmäteoria varmaan yleisesti ottaen monessa tapauksessa jonkun verran vaikuttaa.

Samalla on kuitenkin hyvä huomata, että jos tätäkin casea katsoo vähän kauempaa, niin homma näyttäisi systeemitasolla toimivan. Kovista otteista käynnistyi oikeusprosessi ja tuomiokin tuli (ja arvelen, että tuomittu ei jatka noissa hommissa?). Putkassa oli kamera, tallennetta hyödynnettiin oikeudessa, ja se tuli lopulta koko kansankin nähtäväksi.

Sinänsähän tuossa Ylen jutussa käsitellään aika epämääräisesti niitä ongelmia, joita todistelussa vihjattiin olevan. Aika vaikea päätellä, että mitä siellä on puhuttu ja jätetty puhumatta. Jutussa puhutaan teon/tekojen moitittavuusarviosta, mikä on jo tavallaan tulkintaa. Ja se on sellaisenaan hieman eri asian kuin se, että olisi esim. suoraan valehdeltu.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 201
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Poliisin voimankäyttö

#3833

Viesti Kari Aittomäki »

Onpas taas.
Termistä lyöminen. Kun kyseessä on kuitenkin yleisnimitys teolle joka voi olla mitä tahansa luunapista kallonmurtamis-shutoon... kuinka järkevää on demonisoida varsin käyttökelpoinen työkalu?
Monesti pikku tillikka saa kohteen äimäämään ja mahdollistaa jatkotoimenpiteet. **

Toki paikallaolleet virkamiehet näki kollegan tekevän jotain, täytyy olettaa että kyse lie kokeneista nysvääjistä eli putkinäköselitys ei aivan pelitä.
Se huomio kun kokeneella kyllä kattaa koko kohteen ja kyseessä oli jo miltei immobilisoitu rimpuilija, ne katseet ovat lie käsittäneet koko ruhon.

Olen samaa mieltä kuin Mika ja Paanari että kolleegan tekemisistä eivät poliisit yms perinteisesti huutele virallisesti, mutta yhtä hyvin voi olla kyse siitä että ne lyönnit ovat olleet mallia pikkutillikka, häirintää. Pikkujuttu jonka voi ohittaa.
Käsittääkseni jälkiä ei ole jäänyt?

** Erään kerran jeesasin asiakkaana pulassa olevaa nättipoika-portsaria. Joku isäntämies ärty kun tytöt jutusteli poijjalle ja kikatteli ja muuta semmosta. Pisti painiksi ja nättipoika oli pulassa.
Nappasin isännän irti, vedin rotsinsa kaalinsa yli ja vein tonttiin, astuin liepeen päälle ja nassautin possua nasevasti nokkaan poks. Kivasti meni sikiöön autsista..
- Squeal like a pig, boy! Rimpuile, ja mä parrutan sua percseen!

En tiä tavoittiko viesti tajuntaa mutta vaivatta vein possun kadulle ja kuristin autojen väliin. Sinne jäi sateeseen tirsoille.
Semmesta se oli ennenaikaan kun kaikki ei ollu niin hurskastelevaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 131
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Poliisin voimankäyttö

#3834

Viesti Mjölnir »

Mika on siinä täysin oikeassa, että kynnys todistaa kollegaa vastaan on kyllä korkea, jos aikoo jotenkin vielä tehdä töitä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Poliisin voimankäyttö

#3835

Viesti Hemmukka »

Tässä tulee mieleen mikä on se raja, jonka yli todistetaan?
Luulisin tähän että alempiarvoisilla on isompi kynnys todistaa ylempää vastaan. Eli pelkäävät työolojensa puolesta taikka vasikan mainetta.
Vartijathan eivät nähneet mitään.
En tiedä miten itse olisin toiminut mikäli olisin vierestä nähnyt.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 220
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Poliisin voimankäyttö

#3836

Viesti Mika »

Rehellisyyttä arvostan. Tämän ajatusmaailman kanssa tässä kyllä vähän flirttaillaan.

Kuva

Ja ihan tuollaisista tosiasioista tuo sarja syntyi. Los Angelesin poliisit olivat juuri niitä, jotka eivät todistaneet toisiaan vastaan vaikka näkivät ties mitä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Poliisin voimankäyttö

#3837

Viesti Daddy »

Mistä sarjasta on kysymys?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 131
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Poliisin voimankäyttö

#3838

Viesti Mjölnir »

Shield. Kova sarja!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Poliisin voimankäyttö

#3839

Viesti obmijoy »

Tämän elokuvan Dvd extrasta löytyy tarkempi kuvaus noista shield poliisien oikeista henkilöistä.

Sarjaan laitettiin valkoihoiset koska tällä lailla tämä ei olisi rasistista Mutta todellisuudessa Nämä kytät olivat alkuperältään latinoja ynnä muita...

Cellular on vuonna 2004 ensi-iltansa saanut David R. Ellisin ohjaama yhdysvaltalainen jännityselokuva. Elokuvassa biologianopettaja Jessica Martin kidnapataan, mutta hän onnistuu soittamaan yhden puhelun satunnaiseen numeroon, josta vastaa Ryan. Wikipedia
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kai Kastemato
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19
Lauteille: Elokuu 2020
Etulaji: Mato Kai

Poliisin voimankäyttö

#3840

Viesti Kai Kastemato »

Saattaisi olla ikävää olla poliisina Nykissä:
https://nypost.com/2020/06/25/never-use ... r-charged/
“[N]ever use a chokehold, neckhold, or headlock on the subject of an arrest. Never sit, kneel or stand on the subject’s torso — including the back, the chest, or the abdomen,”
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa