Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Poliisin voimankäyttö

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Poliisin voimankäyttö

#2536

Viesti Puni »

Nyt on kyllä hyvä uudistus, ei voi hipille antaa liikaa pamppua ja toisaalta jälkinillitys menee oikeaan mappi-ö:n.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 220
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Poliisin voimankäyttö

#2537

Viesti Mika »

Tykkään.

Harmillisesti inhoan noita äärivasureita niin paljon. Jos maltillisempana osaisin solauttua siihen joukkoon, voisin linkittää tuon uutisen ja varsinkin videon sinne.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Poliisin voimankäyttö

#2538

Viesti MikkeM »

Eikös briteissä(Englanti) ole erikseen aseistettu poliisi ja ns tavispoliisi ?
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 372
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Poliisin voimankäyttö

#2539

Viesti YJT »

Joo, ja sitten on toki vielä erilaista kuperkeikkaukkoa lisäksi.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Poliisin voimankäyttö

#2540

Viesti DeusVult »

Puni kirjoitti:Nyt on kyllä hyvä uudistus, ei voi hipille antaa liikaa pamppua ja toisaalta jälkinillitys menee oikeaan mappi-ö:n.
Tietysti jokuhan voisi ajatella myös, että kun kuvamateriaali jää kuitenkin poliisin itsensä haltuun keikan päätteeksi, niin helppohan sieltä on leikata ne kiusalliset hipinpamputtamiskohdat pois... :) Eihän tuokaan julkaistu pätkä ollut leikkaamaton.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Poliisin voimankäyttö

#2541

Viesti Andy »

Kai videolta nyt sentään pystytään näkemään, että onko sitä leikattu ja sitä voi verrata asianomistajan kertomukseen.

Siis jos asianomistaja väittää, että pahoinpitely tapahtui juuri tietyssä kohdassa ja sattumoisin juuri siitä kohdasta on videota pätkäisty, niin onhan se epäilyttävää. Tässä tapauksessahan ilmeisesti väitettiin käsiä väännetyn juuri tuossa vaiheessa kun kaveria vietiin autoon, mutta videolta ei sellaista ilmennyt eikä mies itsekään mitenkään valittanut kohteluaan.

Syyte väärästä ilmiannosta voisi muuten olla tässä paikallaan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Poliisin voimankäyttö

#2542

Viesti Totte »

Andy kirjoitti:Syyte väärästä ilmiannosta voisi muuten olla tässä paikallaan.
Niin voisi. Muutenhan noi on sellasia tärppejä joita kannattaa yrittää. Jos onnistuu niin hyvä, jos epäonnistuu niin ei menettäny mitään.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Poliisin voimankäyttö

#2543

Viesti T-T »

Siis... tässä nyt ei ole mitään muuta poikkeavaa, kuin että ehkä eka kerta kun julkisuudessa näytetään video ja kerrotaan mitä poka on väittänyt. Muuten toi on ihan arkea, tai oikeastaan päivittäistä että hörhö väittää mitä sattuu vaikka video tai kamera näyttää ihan muuta. Jostain syystä noita vääriä ilmiantoja ei oikein kirjailla. Tähän saisi tulla joku muutos.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Poliisin voimankäyttö

#2544

Viesti T-T »

Pitää vielä sen verran jatkaa...
Niin arkista että pelkästään minulla yksin tällä viikolla saldo: kaksi väitti että olen potkinut niitä päähän (Tää on aika yleinen. Varmaan sen takia kun se kuulostaa raflaavalta) yksi kertoi, että olen varastanut sen omaisuutta. (Tää on kans ihan perinteinen)
Koska ollaan poliisiketjussa niin joku poliisi voisi myös kertoa kuinka yleistä toi on.

Se että kuinka paljon näitä älyttömän säälittäviä ihmisiä, jotka uhoo, tekee tyhmiä asioita ja sitten itkee ja löytää sen lainkuuliaisuuden syyllistäen kiinniottavaa henkilöä....on kokonaan eri juttu.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 372
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Poliisin voimankäyttö

#2545

Viesti YJT »

Kyllähän se poliisinkin suhteen yleistä on, että heitetään kaikenlaisia syytöksiä. Harva kuitenkaan vie asiaa yhtään sen pidemmälle, eli tekee rikosilmoitusta tms. Tai ei ainakaan minusta ole (tietääkäseni) tehty montakaan kertaa.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Poliisin voimankäyttö

#2546

Viesti Andy »

Nuorempana kun tunsin enemmän noita kriminaaleja, niin niillä oli kyllä ihan säännöllisesti juttuja kuinka poliisi on syyttä hakannut ja tehnyt muutakin pahuutta.

Olen ajatelut tämän olevan jonkinlainen defenssi, jolla perustellaan omia mokailuja. Kun siis periaatteessa tiedostetaan se että omat rikokset eivät ole oikein - mutta tehdään niitä silti - niin syyllisyyttä pyritään jotenkin lievittämään ajattelemalla, että kaikki muutkin ja etenkin poliisi on pahiksia myös.

Aika harva kuitenkaan haluaa ajatella niin että on paha ihminen, jolta poliisin tai batmanin tulee suojella naisia, lapsia ja vanhuksia.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Poliisin voimankäyttö

#2547

Viesti Kyynikko »

Pitkälti samaa mieltä Andyn kanssa. Lisäksi tapakrimeilläkin menee mittari vahvasti punaiselle väännöissä, ja jos vielä ollaan oltu päihteissä niin tilanteet saa myöhemmin kerrottuna jänniä käänteitä.. :D Itse huomasin yhdessä oikeudenkäynnissä kahden hampin ilmeistä (kun annoin omaa suullista lausuntoa työkaverin kanssa), että ne ei oikeesti ihan täysin muistanu mitä oli tapahtunut ja oli sitten värittäny sen mukaan että "poke hakkasi" jne...

Lisäksi jos näitä asioita kerrotaan "siviilille" niin siinä on usein sellainen alavire, että kerrotaan toisen kokemuspiiriin kuulumattomia juttuja, joita kaikki ei tiedä ja joiden on tarkoituskin vähän hätkähdyttää.. Mikäs sen karumpaa kuin että poliisi syyllistyy väkivaltaan, vaikka sen pitäisi vaan suojella kuulijan kaltaisia hemmo paskiaisia anarkisteilta..Houkutus käyttää värikynää on aika iso :D
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Poliisin voimankäyttö

#2548

Viesti Ile »

Andy kirjoitti:Kun siis periaatteessa tiedostetaan se että omat rikokset eivät ole oikein - mutta tehdään niitä silti - niin syyllisyyttä pyritään jotenkin lievittämään ajattelemalla, että kaikki muutkin ja etenkin poliisi on pahiksia myös.

Aika harva kuitenkaan haluaa ajatella niin että on paha ihminen..
Joo, ihmisillä pääsääntöisesti lienee tarve nähdä itsensä jossain määrin siedettävässä valossa. Tämän on käsittääkseni melko vakuuttavasti todettu vaikuttavan jopa muistikuvien muokkautumiseen siten, että ajan myötä omat kyseenalaiset teot alkavat näyttäytyä perustellumpina ja vähemmän tuomittavina kuin miten oli oikea asianlaita tekohetkellä. (Tällä en nyt tietenkään tarkoita sitä, että esim. tuon videon huppumiehen muistikuvat olisivat nyt yhtättäkiä muokkautuneet niin, että hän aidosti luulisi joutuneensa liiallisen voimankäytön kohteeksi... :) ).

Menee jo ketjun aiheen ohi, mutta luulisin, että esim. pedofiilejä yms. kohtaan suunnatussa karussa kohtelussa vankiloissa on osittain kyse siitä, että sinänsä itsekin täysin kuspäisesti ja typerästi elämässään toimineilla muilla vangeilla on tarve kokea paremmuutta sekä (muunkin yhteiskunnan silmissä) oikeutettua vihaa edes jotain ihmisryhmää kohtaan.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Poliisin voimankäyttö

#2549

Viesti Totte »

Ile kirjoitti:Menee jo ketjun aiheen ohi, mutta luulisin, että esim. pedofiilejä yms. kohtaan suunnatussa karussa kohtelussa vankiloissa on osittain kyse siitä, että sinänsä itsekin täysin kuspäisesti ja typerästi elämässään toimineilla muilla vangeilla on tarve kokea paremmuutta sekä (muunkin yhteiskunnan silmissä) oikeutettua vihaa edes jotain ihmisryhmää kohtaan.
Onhan näitä kuullu, kun pidetään kynsin hampain kiinni jostain "prinsiipistä" jolla voidaan olla olla ainakin jollain tasolla parempia kuin muut.

"Onhan sitä kännissä tullu ajattua ja kyllähän se yks kuolikin ku ajoin baarin jälkeen sen päälle, mut AINA OLEN VILKKUA KÄYTTÄNY! En kyl tajua miten jotkun on niin vastuuttomia et ajelee vaa. Mä oon aina sanonu et mun auto ei käänny MIHINKÄÄN ennen ku on vilkku varmasti välähtäny..."
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Poliisin voimankäyttö

#2550

Viesti T-T »

Mennään sen verran vielä asian ohi kun tuli noista rikosilmoituksista mieleen.
Mulla pyöri vähän vajaa pari vuotta yksi juttu oikeuden rattaissa. Kukaan osapuoli ei siitä olis alunperinkään halunnut oikeuteen. Eikä todellakaan ollut kyse mistään "yhteiskunnallisesti merkittävästä" saatika kenelekään millään tavoin merkittävästä asiasta.
Menetin tämän takia yhden koulutuspaikan ja yhden työpaikan.
Juttu päättyi lopulta ei rikosta, kaikki valtiolle korvattavaksi...

Nykyään näihin suhtautuu jo ihan huumorilla. Varmaan sen takia, että ei o oikein muuta keinoa suhtautua.

Kuten siihenkin, että on tullut muun muassa oikein mukava kiitos-posti eräältä komisariolta.
Jätin vastaamatta siihen, että jos et muista, niin teitte musta työttömän aikanaan ottamalla kortit pois.

Sitten kun alkaa oikeasti v1tuttaan niin vedän Batman-trikoot päälle, kävelen laitokselle, annan jonkun taskulampun mihin oon teippaillu logon, niin ekalle konstulle joka tulee vastaan, poistuessani heitän narun katolle, joka ei jää kiinni mihinkään vaan tippuu viereen ja "tän avulla" hypähdän katukivetyksen yli.
Ja poistun.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa