Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Green

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Defendo Green

#31

Viesti Totte »

Toi potkaseva äijä on taas ihan jostain korkkarista :D
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
kukuska
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 112
Lauteille: Joulukuu 2013

Defendo Green

#32

Viesti kukuska »

Kuva

Ei kannata yrittää etuilla defendomiehiä vessajonossa.
"Mutku meinaa tulla housui..-Nyt jonon perälle siitä!"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#33

Viesti Mjölnir »

Marraskuussa on nyt toisen kerran tänä vuonna Defendo Greeniin perustuva Maanpuolustuskoulutus ry:n järjestämä lähitaistelukurssi.

https://www.mpk.fi/Default.aspx?tabid=943&id=86264" onclick="window.open(this.href);return false;

Tulee tunkua, eli ilmoittaudu ajoissa ja perustele hyvin, miksi juuri sinut pitäisi ottaa kurssille ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#34

Viesti Mjölnir »

http://www.spartan.fi/blog/defendo-gree ... n-defendo/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#35

Viesti Mjölnir »

Järjestyksessään toinen MPK ry:n kurssi "Lähitaistelu 1" on nyt vedetty. Hyvä meininki!

Katselin ylpeydellä Defendo-ohjaajia, joita kurssilla oli, tekeminen näytti aivan loistavalta, vaikka välttämättä näitä asioita ei ole koskaan aiemmin tehty.

Oliko ketään potkulaisia mukana tällä kertaa?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#36

Viesti Mjölnir »


Defendo Alliance on saanut ammatti-defendojen levitykseen kansainvälisen yhteistyökumppanin
http://www.ameridiem.com/en" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#37

Viesti Mjölnir »

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=25&t=21090" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#38

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti: [video][/video]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#39

Viesti Mjölnir »

Oliko ketään potkulaisia nyt viikonloppuna olleella (8.-10,4) Lähitaistelukurssilla?

Aika hyvä sapluuna tuntuu nyt olevan, oli useampi kaveri, joka oli toista kertaa kurssilla, ja arvioinnin keskiarvo oli 4,73/5
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#40

Viesti Mjölnir »

Ensimmäinen Defendo Green Level 1 ohjaajakoulutus järjestetään Virossa marraskuussa!

Leiri on avoin myös muille kuin ohjaajiksi kouluttautuville, katso lisää tapahtumasta
Defendo Green is version of The Scandinavian Defendo - European Martial Art, intented espesially for the military personnell, border guard's and police special units (SWAT), and for security personnell, working in very high armed confrontation risk environments (PMC's for example)

Defendo Green promo video.
[video][/video]

Defendo Green Level 1 instructor course will be held from November 21st to 26th in Estonia. Duration of the course is 6 days. The fee for the course is 950€, 24% vat, including accommodation. The instructor course is open for Defendo instructors, or persons who have several years of martial arts background and some military background. Ask for more: defendo.green@gmail.com

Defendo Green Military seminar 6 days, is open for anybody, who has some experience in hand to hand combat training, martial arts or combat sports training. Some military background is preferred, but not mandatory. The fee for the course is 800€, inc 24% vat. Accommodation is included. The seminar consists Same subjects as the instructor course, but without instruction parts and will not be qualified as a Defendo Green instructor. Ask for more: defendo.green@gmail.com


During the course following subjects are covered among other things:
Defenses against punches and strikes, both unarmed and armed
Attacking bare handed and with any weapon can be found
Defenses against knife attacks, armed and unarmed, and the basic use of the knife
weapon retention
Using the weapon from close quaters (includes live firing and simulations weapons training)
Prisoner capturing and detention, the use of hand cuffs and other restraining equipment
Basic Evacuation techniques and some Tactical Combat First Aid
Combining techniques and tactics to applied scenarios (room entry, for example), physical training and live firing

Instructors:

Defendo Green Director
Petteri Kantola

Kuva

Petteri Kantola has been at the service of Finnish Defence Forces since 1990. He has been employed in e.g. the following posts:
Chief of Training
Ams Defcon instructor
I.M.T.T Certified Handgun instructor
Several duties in Security and Operations
Force Protection Commander
Force Protection Evaluator (Allied Command Operations)
Use-of-force Instructor
Military Police Special Response Team (Deputy Squad Leader, Squad Leader, Instructor)
Precision Marksman
Close Protection
Search and Detention operations in urban and rural environment
S.E.R.E -instructor
Personnel Recovery
Air Force ICCS -instructor
Martial Arts and Combat sports for 30 years +
Defendo Green (I.D.D.I Level 3)

Jussi Jokinen
Kuva

Jussi Jokinen is one of Finland’s leading self-defence instructors and the developer of Defendo White personal safety system for rescue and health care professionals. Jussi has also been employed in the military:

Ams Defcon instructor
Defendo White (I.D.D.I. Level 3)
Kickboxing (1st dan black belt)
Fire sub-officer and a practical nurse
Paratrooper NCO
Military Police NCO
Martial Arts and Combat sports for 30 years +

Antti Nurmi

Kuva

Antti Nurmi is a functional training and combat sports instructor, whose training methods are known in Europe and Middle East as well as East Asia. Since 1998 he has also worked extensively on the security management of VIPs such as Madonna, Metallica and James Brown.

Ams Defcon's Chief instructor
Developer of Spartan Gear functional training
Defendo Instructor (I.D.D.I. 4th dan black belt)
Over 20 years of experience of martial arts and combat sports (MMA)
Has taught use-of-force techniques for police and military units around the world

As an addition there will be a special operator who does not want to publish his name ;)


The course is part of the DEFCON GREEN program


We work in cooperation with AMS Global, specialized in security in the Africa and the Middle East



Defendo Green on facebook:


More from Defendo:


More info:
defendo.green@gmail.com


Suomeksi:

Defendo Green on Scandinavian Defendo - nimiseen eurooppalaiseen itsepuolustus-, voimankäyttö ja lähitaistelujärjestelmään perustuva versio, joka on tarkoitettu erityisesti sotilaille, rajavartijoiden ja poliisin ERTI/VATI-ryhmille sekä korkean aseellisen uhan ympäristössä työskentelevälle turvallisuushenkilöstölle.

Defendo Green Level 1 -opettajakurssi järjestetään 21.-26.11.2016, Virossa
Kurssin kesto on kuusi päivää (maanantai-lauantai) ja hinta on 950€ sis.24%alv, sisältäen majoituksen. Kurssi on tarkoitettu Defendo-ohjaajille tai henkilöille, joilla on usean vuoden tausta kamppailu- tai itsepuolustuslajeista ja jotain sotilastaustaa (kuten varusmiespalvelus tai naisten vapaaehtoinen asepalvelus). Kysy lisää tarvittaessa: defendo.green@gmail.com

Defendo Green Military seminaari 800€ sis.24%alv. 6 päivää, sisältää majoituksen. Seminaari on tarkoitettu henkilöille, joilla on jotain kokemusta lähitaistelun tai kamppailulajin harjoittelusta sekä mielellään sotilastaustaa (kuten varusmiespalvelus tai MPK:n sotilaallisia kursseja). Kurssi on sisällöltään lähes sama kuin ohjaajakurssi, mutta ilman ohjaamiskoulutusta ja ilman Defendo Green ohjaajapätevyyden saamista

HUOM. SUOMALAISET: kurssit voi maksaa myös osamaksulla, jopa 24 kk maksuajalla!

Kurssilla opetellaan ja opetellaan opettamaan mm seuraavia osa-alueita:
Suojautuminen lyöntihyökkäyksiltä paljain käsin ja varusteiden / aseen kanssa
Hyökkääminen paljain käsin ja kylmin asein
Suojautuminen veitsipistoilta paljain käsin ja varusteiden / aseen kanssa
Veitsen käytön perusteet
Aseen riiston esto
Aseen käyttö lähitaisteluetäisyydeltä (sisältää kovapanosammuntaa ja simulaatioaseiden kanssa harjoittelua)
Kiinniotto ja käsirautojen sekä tilapäisten sitomisvälineiden käyttö
Perusevakuointitekniikat ja taktista ensiapua
Eri tekniikoiden ja taktiikoiden yhdistäminen tilanteenmukaiseen harjoitteluun (esim sisäänmenot), fysiikkaharjoitteluun ja kovapanosammuntoihin

Opettajat:

Defendo Green Director
Petteri Kantola

Kuva

Petteri Kantolan palvelushistoria ulottuu vuodesta 1990 tähän päivään saakka. Hänen työ- ja palvelushistoriaansa puolustusvoimissa ja muulla kuuluu mm seuraavia asioita:
Koulutuspäällikkö
AMS Defcon - kouluttaja
I.M.T.T.:n sertifioima käsiasekouluttaja
Useita turvallisuusalan ja operatiivisen alan tehtäviä
Suojaamispäällikkö
Naton sertifioima Force Protection evaluaattori
Voimankäytön kouluttaja
Sotilaspoliisin VATI- (vaativien tilanteiden) ryhmän varajohtaja, johtaja ja kouluttaja
Tarkka-ampuja
Henkilösuojaus
Etsintä- ja kiinniotto-operaatiot maastossa ja rakennetulla alueella
S.E.R.E -opettaja (pelastautuminen)
Taistelutilanteen pelastautumiskouluttaja
Taistelijan taitojen koulutusjärjestelmän kehitysryhmässä Ilmavoimissa
Itsepuolustus- ja kamppailulajeja yli 30 vuotta
Defendo Green pääopettaja, mukana kansainvälisessä kehitysryhmässä (3. asteen musta vyö)

Jussi Jokinen
Kuva

Jussi Jokinen on yksi Suomen tunnetuimpia itsepuolustuskouluttajia sekä Pelastus-, ensiohoito- ja opetusalan henkilöturvallisuusjärjestelmän Defendo Whiten pääopettaja. Hänen työ- ja palvelushistorinsa sisältää mm:

AMS Defcon -kouluttaja
1. dan musta vyö potkunyrkkeilyssä
Paloesimies ja lähihoitaja
Laskuvarjojääkäri
Sotilaspoliisialiupseeri
Itsepuolustus- ja kamppailulajeja yli 30 vuotta
Defendo White pääopettaja, mukana kansainvälisessä kehitysryhmässä (3. asteen musta vyö)

Antti Nurmi

Kuva

Antti Nurmi on toiminnallisen harjoittelun ja kamppailulajien opettaja, jonka harjoitusmenetelmät ovat tunnettuja monissa maissa, niin Euroopassa, Lähi-Idässä kuin Kaukoidässäkin. Antti Nurmi on työskennellyt vuodesta 1998 henkilöturvallisuuden parissa ja huolehtinut muunmuassa Madonnan, Metallican ja James Brownin turvallisuusjärjestelyistä.

Ams Defcon's Chief instructor
Spartan Gear - toiminnallisen harjoittelun kehittäjä
Defendo Blue pääopettaja, kansainvälisen kehitysryhmän johtaja (4. asteen musta vyö)
Yli 20 vuotta itsepuolustus- ja kamppailulajeja
Voimankäyttö- ja itsepuolustusopetusta poliiseille, sotilaille ja turvallisuushenkilöstölle yli 30 maassa.

Tämän lisäksi yhtenä kouluttajista toimii nimettömänä pysyttelevä erikoismies

Kurssi on osa ammattilaisille suunnattua DEFCON GREEN -ohjelmaa


toimimme yhteistyössä monikansallisen turvallisuusalan yrityksen AMS Globalin kanssa, joka on erikoistunut toimintaan Lähi-Idässä ja Afrikassa.


Defendo Green Facebookissa:


Lisää Defendo Greenistä:


Scandinavian Defendosta:


Kysymykset:
defendo.green@gmail.com
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo Green

#41

Viesti Mika »

Defendon kehitystä on kyllä ollut aika huikea seurata, eikä rajoja todellakaan näy vielä. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#42

Viesti Mjölnir »

Oliko joku potkulaisista mukana viikonloppuna Pirkkalassa, kun pidettiin ensimmäinen Lähitaistelu 2 - kurssi?
Mjölnir kirjoitti:Perjantaista sunnuntaihin MPK ry:n Defendo Greeniin perustuvan Lähitaistelu 2 -kurssin vetäminen ensimmäistä kertaa.

Perjantai-iltana kerrattiin Lähitaistelu 1 - kurssin tärkein sisältö: rynnäkkökiväärillä lyöminen, torjuminen ja aseen riiston esto

Lauantaiaamuna pystypainia ja kuristuksesta vapautuminen, sekä yksinkertaisempi kyynärvarsikuristus että RNC.


Pistooliammuntaa lähietäisyydeltä 50 laukausta, vaihtorastina pistooliammunnalle, toinen puolikas kurssia treenaili lyömistä ja torjumista pistooli kädessä sekä pistoolin riiston estoja

Sovellettu rasitusammunta, jossa suorittaja joutuu juoksemaan radan, jossa hyökätään potkuin tai aselyönnein tyynyyn, torjuntaan lyöntihyökkäyksiä aseella ja estetään aseen riisto. Sen jälkeen tuhotaan reagoiva maali rynnäkkökiväärillä ja lopuksi pistoolilla.



Lauantai-iltapäivänä kenttälapion tai muun astalon käyttö tilapäisenä hyökkäysvälineenä ja pistimen käyttö. 2 vs 1 hyökkäämisen tekniikkaa ja taktiikkaa.

Pistintaisteluturnaus, jossa kaksi joukkuetta ottaa 1 vs 1 pistintaistelua vastakkain, yhteensä noin 30 erää taidettiin ottaa.


Sunnuntaina
Sovellettu taistelurata, jossa jokaiselle rastille tultiin partiokokoonpanossa, osa rasteista suoritettiin yksin, osa partiolla.
1) kadonneen taistelijan etsintä, suorittajalla simulaatioase
2) rynnäköinti tilaan, Suorittajalla simulaatioase
3) rengapinojen hakkaamista rynnäkkökiväärillä, patukalla ja kenttälapiolla
4) toimintaa kulunvalvontapaikalla, suorittajilla simulaatioaseet.
5) Hyökkäysten torjuntaa asella tai ase kädessä
6) Huoneisiin tai rakennukseen sisäänmenojen harjoittelua
7) Kiinniottotehtävä rakennuksesta, maalimiehelle kokosuojapuku




Kurssipalaute veti uudet ennätyksen, yleisarvosanojen keskiarvo 21 kurssilaisen joukosta oli 4,90. Kaksi antoi nelosen, loput viitosen, asteikolla 0-5.


Kova veto tältä meidän kouluttajatiimiltä! Äärimmäisen kova!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#43

Viesti Mjölnir »

5.11. Sastamalassa olisi mahdollisuus päästä kokeilemaan Defendo Greeniä:


Lähitaistelupäivä la 5.11. kouluttajana majuri Petteri Kantola, Vinkin vapaa-aikakeskus, Ahertajankatu 33, Sastamala

Lähitaistelupäivässä taistelijalle opetetaan päättäväisyyttä, jolla parannetaan mahdollisuuksia selviytyä käsikähmätilanteissa vihollisen kanssa. Lisäksi opetettavia taitoja voi soveltaa myös normaaliolojen itsepuolustustilanteissa. Harjoituksissa käydään läpi suojautuminen päätä kohti tulevilta hyökkäyksiltä paljain käsin ja rynnäkkökiväärin kanssa, sekä harjoitellaan suojautumista veitsipistoilta, niin ikään paljain käsin tai rynnäkkökiväärin kanssa. Käymme myös läpi toiminnan tilanteissa, joissa viholliskohtaaminen tulee lähietäisyydeltä, miten asetta käytetään hyvin lyhyeltä etäisyydeltä, sekä miten toimitaan patruunoiden loppuessa tai asehäiriön sattuessa.

Kurssin hinta Äetsän Reserviläisille 10 euroa ja muille 40 euroa. Maksimi osallistumismäärä 16.

Ilmoittautuminen sähköpostilla 28.10. mennessä minna.leimu@gmail.com tai tekstiviestillä 0400 781132, jonka jälkeen saa maksutiedot.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#44

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti:Sitten menikin viikko historian ensimmäistä Defendo Green ohjaajakurssia ja seminaaria vetäessä.

Maanantaina aamuyöstä autolla Helsinkiin, josta lautalla yli Tallinnaan, siellä sitten muun porukan kanssa kimppaan ja autolla puolitoista tuntia sisämaahan erääseen pikkukylään. Tutustuminen harjoituspaikkoihin ja majoittuminen. Illalla kolmen tunnin treeni perusdefendoa, jolla varmistettiin, että kaikilla kurssilaisilla on jokunlaiset perusteet.

Tiistaiaamu alkoi teorialla, värikoodit, stressireaktiot ja lähitaistelututkimus. Iltapäivällä viisi tuntia treeniä aseen käsittelystä, aseella lyömisestä ja torjumisesta.

Keskiviikkona ensin CQB-taloon, jossa kulman siivutusta, sisäänmenoja huoneisiin ja aseella lyömisen ja torjumisen soveltavaa harjoittelua. Seuraavaksi ampumaradalle ja kolme tuntia ammuntaa rynnäkkökiväärillä 0-10 m etäisyydelle. Lopuksi temppurata, jossa sykkeet ylös tyynyn potkimisella, sitten puukkopiston torjunta rynkyllä, siirtyminen "taloon", jossa edettiin käytävää ja tuhottiin kaksi maalia rynnäkkökiväärillä ampumalla.

Illalla vielä ennen saunaa pistooli- ja rynnäkkökivääriuhkan torjuntaa pari tuntia

Torstaina aamusta ensin ampumaradalle ja lähitaisteluammunnat pistoolilla 0-5 m etäisyyksiltä. Lopuksi temppurata, jossa sykkeet ylös pystypainilla, lyönnin torjunta rynnäkkökiväärillä ja vastahyökkäys tyynyyn aseella lyömällä, kahden maalin tuhoaminen rynnäkkökiväärillä noin 30 m etäisyydeltä, hyökkääminen kilvellä tyynyyn, jota henkilö pitelee. Pesäpallomailalyönnin torjunta ja siitä siirtyminen käytävään, jossa kahden maalin tuhoaminen pistoolilla ampumalla. Seuraavaksi CQB-taloon ja kiinnioton perusteet, soveltavaa harjoittelua neljän hengen ryhmissä, joissa yksi on opettaja, joka laatii miniskenaarion, yksi on suorittaja ja kahta käytetään maalimiehinä. Lopuksi kahden hengen partioissa vaativampi skenaario, jossa piti noutaa natsien salauslaite talosta, jota vartioi ryhmän verran maalimiehiä. Mukana airsoft-aseet ja alkava pimeys teki tehtävästä haastavan ja stressaavan. Illalla vielä vähän toista tuntia Taktista ensiapua: evakuointitekniikoita, kiristys- ja painesiteen käyttö sekä chest shield. Sauna ja grillaus

Perjantaiaamuna Opettajaoppilaat vetivät muulle porukalle opetukset ja harjoitukset perusaiheista: Whiplash, kilpi- ja A-torjunta, Clinch-tappelu, aseella lyöminen ja torjuminen sekä aseen riiston esto. Iltapäiväksi taas CQB-taloon, jossa paljaalta kädeltä siirtymistä pistoolin käyttöön, airsoftit mukana treenissä, sekä soveltavaa harjoittelua pienryhmissä. Ilta oli varattu ohjaajaoppilaille suunnitteluajaksi, kun he laativat pienryhmissä lauantain koulutuspäivän suunnitelman.

Lauantaina opettajaoppilaiden johdolla toteutettiin kaksi skenaariorastia, joihin liittyi ensin joku koulutusaihe (aseella lyöminen ja torjuminen sekä aseen riiston esto) ja sitten skenaario, jossa he joutuivat tekemään tehtävän, jossa tuli tarve soveltaa äsken harjoiteltua lähitaistelutaitoa. Lisäksi oli myös TCCC:a ympätty vähän joukkoon. Oikein hyvät vedot.

Kuusi tiukkaa päivää harjoittelua ja kurssilta valmistui viisi Defendo Green Level 1 -ohjaajaa. Onnea kaikille. Hiukan raskas oli vetää yksin tuollainen setti, varsinkin, kun askelmerkkejä ei ollut ja paikka oli täysin uusi. Mutta siitä huolimatta kaikki meni ns. Puikkoihin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#45

Viesti Mjölnir »

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa