Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Green

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Defendo Green

#16

Viesti AlexMachine »

Kiitän. Koitetaan sovittaa kalenteriin aikaa.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Defendo Green

#17

Viesti Presenter »

Onko tuonne MPK:n kurssille tulossa muita Potkulaisia? Kun ei tuota autoa ole, niin olisin vailla autokyytiä Tampere -> Satakunnan Lennosto perjantaina ja päinvastoin sunnuntaina.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#18

Viesti Mjölnir »

Presenter kirjoitti: Onko tuonne MPK:n kurssille tulossa muita Potkulaisia? Kun ei tuota autoa ole, niin olisin vailla autokyytiä Tampere -> Satakunnan Lennosto perjantaina ja päinvastoin sunnuntaina.
Jos et muuten saa kyytiä, niin mä järjestän. Laita mulle tiedoksi, koska olet Tampereella.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
taikaviitta
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 611
Lauteille: Maaliskuu 2011
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
Takalajit: EKJT

Defendo Green

#19

Viesti taikaviitta »

Ai perhana... Menny tämmönen kokonaan ohi. Tai ainakin jääny unohduksiin. Pitääkin kattoa jos sais kalenteriin kokonaisen vkonlopun raivattua tilaa.
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendo Green

#20

Viesti Rojola »

Harmillisesti menee päällekkäin toisen koulutuksen kanssa - mutta pitäkää hauskaa ja tehkää hyvin!

Tuossahan olisi hyvä pitää jotain olutiltamaa sitten sunnuntaina... :occasion5: :funtsii:
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#21

Viesti Mjölnir »

Rojola kirjoitti: Harmillisesti menee päällekkäin toisen koulutuksen kanssa - mutta pitäkää hauskaa ja tehkää hyvin!

Tuossahan olisi hyvä pitää jotain olutiltamaa sitten sunnuntaina... :occasion5: :funtsii:
Pitäisikö ottaa joku "hot wash up" tilaisuus Tampereen kylällä tuon kurssin jälkeen?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendo Green

#22

Viesti Rojola »

Toimii mulle - mites @Presenter? Onko muita maisemissa tuolloin?
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Defendo Green

#23

Viesti Presenter »

Rojola kirjoitti: Toimii mulle - mites @Presenter? Onko muita maisemissa tuolloin?
Joo, ehdottomasti. Sovitaan detailit vaikka naamakirjan puolella.
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Defendo Green

#24

Viesti Rawson »

Suomen historian ensimmäinen Defendo Greeniin perustuva Lähitaistelu 1 kurssi on nyt pidetty ja sain kunnian olla mukana. Tuntuu hämmentävän vaikealta alkaa kertomaan kokemuksesta, koska en pysty muodostamaan vertailupohjaa aikaisemmin osallistumiini ip- etc. seminaareihin. Tämä kurssi oli jokaiselta elementiltään niin omalla tasollaan. Kokonaisuus ja sen palaset tuntuivat kaikilta osin niin loppuun hiotuilta.

Harjoitteiden detaljitasolle en halua tässä ymmärrettävistä syistä mennä. Kurssi alkoi mentaalisella valmennuksella/valmistautumisella. Kiertoilmaisuja ei käytetty vaan asioista puhuttiin niiden oikeilla nimillä. Se oli mielestäni tärkeää oikeanlaisen mindsetin luomiselle. Pidin ihan jokaista harjoitetta tarkoituksenmukaisena. Saan herkästi näppylöitä, jos opetettu tekniikka tms. tuntuu itsestä epärealistiselta. Tuollaista tunnetta itselläni ei tullut koko viikonlopun aikana. Kaikki toimintamallit ja tekniikat olivat selkeästi perusteltavissa.

Kurssi huipentui kahteen mielestäni varsin realistiseen skenaarioharjoitteeseen. Itselleni jäi kuva että oppimistavoitteet saavutettiin hienosti. Tavalliset suomalaiset miehet saatiin toteuttamaan aggressiivisia ja brutaaleja hyökkäyksiä(puolustautumisia). Itse näen tällaisen harjoittelun erittäin tärkeänä oikeanlaisen mindsetin luomiselle. Lisäksi kun voidaan todeta sodankäynnin strategioiden muuttuneen ympäröivässä maailmassa, haluaisin itse nähdä tämänkaltaisen koulutuksen monistuvan maassamme maantieteellisesti laajemmalle.
Purple belt papa power
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#25

Viesti Mjölnir »

Kiitos palautteesta! Porukka näytti tyytyväiseltä omasta mielestäkin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Defendo Green

#26

Viesti Presenter »

Olin myös mukana ja pidin kurssista kovasti. Omia mietteitä kurssista ranskalaisin viivoin:

- Opetetut asiat olivat riittävän yksinkertaisia ja sisältö eteni loogisesti.

- Harjoitteet ja aikataulut olivat hyvin suunniteltuja - asiaa oli sopivasti, toistoja ehti yleensä tehdä ihan mukavan määrän ja turhaa seisoskelua ei tullut yhtään. Osassa harjoitteita käytettiin pleksikypäriä, jotka mahdollistivat vähän reippaamman kontaktin. Silti harjoittelu pysyi läpi kurssin turvallisena eikä isompia haavereita sattunut.

- Kouluttajat olivat huippuluokkaa. Kokemus ja osaaminen näkyi ja tuntui läpi kurssin. Henkistä puolta tuotiin hyvin mukaan fyysisten harjoitteiden lomassa.

- Intensiteetti oli omaan makuun sopivalla tasolla - kurssi oli melko raskas (varsinkin lauantain 13 tunnin treenipäivä), mutta kuormitus tuli nimenomaan itse asian harjoittelusta, ei jumppaamisesta. Näin sen mielestäni tällaisella kurssilla pitää ollakin - keskitytään asiaan ja käytetään ne tehot kamppailuharjoitteluun.

- Yhtä poikkeusta lukuunottamatta koko porukka treenasi ja seurasi opetusta hyvällä asenteella. Tunnelma oli rento, mutta harjoitteluun suhtauduttiin kuitenkin sen vaatimalla vakavuudella.

- Skenaarioharjoitukset olivat hyviä. Myös ammunnassa sovellettu harjoitus oli hauska.

Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä kurssi ja mukava viikonloppu. Oikeastaan ainoat miinukset tulevat ruokahuollosta (ja siitä, ettei sitä saunaa ollutkaan lämmitetty): lauantain keittopäivällinen sekä sämpylästä ja banaanista koostunut iltapala eivät oikein naurattaneet raskaan treenipäivän päälle. Näille tosin kouluttajat tuskin ovat voineet mitään ja varmasti palaute on välitetty oikeaan osoitteeseen. Onneksi olin varannut muutaman protskupatukan mukaan, niin niistä sai vähän lisäenergiaa. Ensi kerralla otan jotain retkimuonia mukaan muutaman pussillisen.

Jos suoraviivaisen sotilaslähitaistelun harjoittelu kiinnostaa, niin suosittelen ehdottomasti tämän kurssin käymistä. Ilmeisesti syksyllä on tulossa sama kurssi toiseen kertaan tälle vuodelle.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#27

Viesti Mjölnir »

Evakuointiharjoitukset kuuluvat myös järjestelmään osana taistelijan fyysistä kasvatusta.

Käytiin eilen Defendo-ohjaajaporukalla kuvaamassa promomateriaalia. Kävi hyvin jumpasta.
evac.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#28

Viesti Mjölnir »

green_duel.jpg
Porin kamppailu-urheilukeskusessa on seuraava Green / Duellum -seminaari:

11.4. klo 11:30-15:30

Aiheena "Käsikähmä" ja Veitsitaistelu
Kouluttajana Petteri
lisätietoja: Defendo.Green at gmail.com
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#29

Viesti Mjölnir »

evac.jpg
11047917_10153209578499313_1850259719866341872_n.jpg
Lisää kuvia evakuointiharjoittelusta fyysisenä harjoitteluna. Hyvää jumppaa ja tarpeellista sekä toiminnallista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#30

Viesti Mjölnir »

Kuva

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa