Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

Opt.

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Opt.
sääreenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2013
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Opt.

Viesti Opt. »

Kokeillaan miten tämä lähtee.
Aloitin siis muay thain peruskurssin ja tavoitteena olisi otella elämässäni edes yksi ottelu. Näin lyhykäisyydessään.

Varmasti tulee lukijalle olemaan tylsää luettavaa, ainakin näin aluksi..

Kurssi alkoi kuntopiirillä. Kestin hyvin mukana. Pidin sellaisen tasaisen tahdin ja pyrin lisäämään tempoa loppua kohden. Piirin jälkeen lähdettiin tekemään venytyksiä. (Olisiko aika ollut n. 30min).

Sitten peruskurssilaiset haimme otteluasennon, perusasennon. Itsellä tämä tuli aikaisempien lajikokemuksien ynnä muiden ninjailujen johdosta hyvin. Muutamilla pienillä jalansiirroilla ja kulmilla sain hyvän, suht luonnollisen asennon.

Tämän jälkeen otettiin kädet mukaan. Takakäsi suojaa etukäsi eteen yms.

Kun kaikilla oli paketti jotenkin sinnepäin kasassa lähdimme liikkumaan eteen, taakse ja sivuille. Myöhemmin teimme tätä parin kanssa n. metrin etäisyydeltä "kamppailutilanteessa". Toinen liikuttaa ja toinen liikkuu.

Liikkumisen jälkeen pääsimme vielä lopuksi lyömään jabeja ja takakäden suoraa. sekä molempien komboa. Itse innostuin tästä niin kovin ja keskityin tekemiseeni niin kovasti, että pyörähdin jonkinlaiseen transsiin peilin edessä ja rupesin hieman jopa nyrkkeilijämäisesti steppailemaan samalla. :smt003

Lopuksi vielä hiet pintaan ja venytykset.. Katsotaan, mitä ensi kerralla tapahtuu.
Opt.
sääreenpotkija

Opt.

Viesti Opt. »

Uusi vuosi ja uusi alkeiskurssiturismi lähtee liikkeelle. Toivottavasti löytyisi nyt sellanen mesta missä olisi hyvä treenata ja palvelee omia tavoitteita. Viime kausi meni muutenki vituiksi parista kovasta sairastumisesta ja vasta vähän aikaa sitten selvisi, että ei syytä huoleen..
Opt.
sääreenpotkija

Opt.

Viesti Opt. »

Kävin tuossa männäviikolla pyörähtämässä BJJ:n aloituskurssilla ja tälleen yhden kerran käyneenä pitää kehua tuota salia mm:

-Siisti ja mielestäni tilava sali
-Hyvät vetäjät
-Hyvä ilmapiiri

Aion kyllä käydä tuon(kin:D) peruskurssin, mutta tuo loukkaantumisasia hieman huolestuttaa, kun ei esimerkiksi lisenssillä saa vakuutusta, kuten muutamassa muussa lajissa. Mutta jos nappaa pidemmän päälle pitää keskustella eri vakuutusyhtiöiden kanssa missä hinnoissa mennään.

Tuosta liikunta- ja tekniikkasisällöstä en kyllä nyt pysty sanomaan mitään tähän väliin.. Katsotaan jos joskus tulevaisuudessa muistan jotakin tänne taas kirjoitella...
Opt.
sääreenpotkija

Opt.

Viesti Opt. »

Flunssat on nyt lusittu ja tällä viikolla pääsee treenaamaan!

Olen nyt opetellut uudestaan tuttuja juttuja, mm. o soto garia ja o toshia. Lähtee todella hyvin. Olen ehkä pystynyt unohtamaan kokonaan nuo vanhat tavat ja nyt, kun pystyn hahmottamaan lihaksiani(myös piilolihakset) paremmin osaan käyttää oikeita lihaksia ja 'rytmitystä' näissä tekniikoissa ja saan hyviä heittoja ja pyyhkäisyjä aikaiseksi. Tietysti tässä mennään vaan teknisellä tasolla ja nämä asiat aina vaan paranee, mutta jos vedän tämän pitkä fraasini yhdeksi simppeliksi lauseeksi, niin sanoisin, että olen oppinut hahmottamaan kokonaiskuvan, mutta detailit puuttuu.

Arvostan myös suuresti tämän seuran vetäjiä, vaikka en ole hädintuskin kuin kuukauden käynyt. Olen saanut ehkä parasta opetusta seuratasolla, mitä olen ikinä saanut.

Seuraajat

Opt.