Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

VN

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
varjoneito
nilkkaanpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2014
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

VN

Viesti varjoneito »

Tämä päiväkirja osoittautuikin odotettua haasteellisemmaksi. Heiaheian ja sporttiappien maailmassa alkaa tuntumaan siltä, että näitä tilityksiä joko pidän tai pidetään a) turhina, b) noloina tai c) molemmat vaihtoehdot. 3-kymppisen uusi harrastus nyt ei sinänsä vielä ole mikään superkiinnostava tapahtuma verkossa ja itselle tämä on hankalampi muoto merkata treenejä, koska esim. Heiaheiassa saa tilastoja jne. kehiin ihan eri tavalla.

Noh, treenaan edelleen, 2x viikossa potkista + lisäksi lenkkiä ja muuta hyötyliikuntaa. Viime lenkillä päätin, että juoksen 10km ja katson, miten paljon siihen menee aikaa tosi rennolla juoksulla. 1h ja 5min meni, en edes hoputellut vaan kuuntelin radiota ja otin iisisti. Lienee kuitenkin ihan hyvä saavutus, olisin jaksanut juosta pidempäänkin mutta reitti päättyi siihen niin suuntaisin saunaan. :lol: Seuraava tavoite on kiriä sitten hiukan pidemmälle vähän nopeammin. Kuten potkiksessakin, eteenpäin. En vain ole kovin notkea, etujalan potkussa on vaikeuksia saada jalkaa täysin suoraksi ja samalla lantio ojennettua ja kiertopotkukaan ei ole ihan parasta A-luokkaa. Mutta eteenpäin, sanoi (3-kymppinen) mummo lumessa. 8-)
"The secret of life, though, is to fall seven times and to get up eight times.”
― Paulo Coelho, Alchemist
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 71 kertaa
Tykätty: 210 kertaa

VN

Viesti Mjölnir »

Itsellä on ollut päiväkirjan pitämisessä alkuun aktiivisempia kausia, jossa olen tarkemmin sepustellut tekemisistä ja analysoinut niitä. Sitten jossain vaiheessa alkoi kyllästyttää, ja nykyään kirjoittelu on enemmän toteavaa.

Mutta kaikesta huolimatta täällä on ollut hyvää porukkaa, jotka ovat antaneet vinkkejä ja muuta vastaavaa, jos on tullut joku ongelma. Nykyäänkin asiantuntijat tai muuten vain kokeneemmat joissain asioissa kommentoivat treenejäni ja antavat vinkkejä tai kyselevät, että mitä järkeä tuossakin on. Ja se on todellinen rikkaus. Itsekin käytän sekä Sports Trackeria että HeiaHeiaa, mutta niistä ei ole kuitenkaan muodostunut samanlaista todellisesti interaktiivista keskustelua kuin potkun päiväkirjoista.

Suosittelen kaikesta huolimatta kokeilemaan jatkamista. Mielestäni oman treenin analysointikin paranee, kun pakottautuu kirjoittamaan sen ja ehkä löytämään siitä onnistumisia ja epäonnistumisia, vahvuusalueita ja kehitettävää.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tabitha
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005

VN

Viesti tabitha »

Jatka vaan. Potkulaisten päiväkirjat ovat kiinnostavaa luettavaa eikä tämä päiväkirja ole poikkeus.

Mulla on edelleen vaikeuksia etenkin kiertopotkun viemisessä loppuun niin, että lantio aukeaa loppuun asti mutta selkä pysyy suhteellisen suorana. Sinällään se asento ei ole tällä venyvyydellä ihan mahdoton, mutta oikeasti potkiessa jää usein vajaaksi. Venyttely auttaa mutta tasapainon paraneminen auttaa myös, kun lantiota on vaikea päästää rentoutumaan jos tasapaino tuntuu epävarmalta. Tai siis päähänkin potkiminen onnistuu vaikka ei olisi hirveän notkea, jos tekniikka ja tasapaino ovat kunnossa. Se vaadittava venyvyys ei ole mitään akrobaattitasoa, vaikkei siitäkään haittaa ole.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
varjoneito
nilkkaanpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2014

VN

Viesti varjoneito »

Joo, kyllä mä jatkan, kiitos vaan tsemppaajat! ;) Heiaheian tapaisissa sovelluksissa harvoin tulee mitään järkevää keskustelua näistä lajikohtaisista haasteista. Mulla se ongelma on nyt tuossa notkeudessa, pitää ottaa kunto-ohjelmaan enemmän venyttelyä. Nyt olen sitä jo tehnyt, joku sarja Netflixistä vaan auki tai kunnon mättömusaa ja 45min venyttelyä samalla.

Olihan se odotettavissa että vastoinkäymisiä tulee kun aloitin niin innokkaasti ja kaikki näytti sujuvan. Molemmissa ranteissa on näyttöpäätetyöskentelystä johtuva jännetulehdus, auts. Kivun rajoissa saa treenata mutta ei tää mitään kivaa ole. Asianmukaiset lääkkeet on joten kai tää ajallaan menee ohi. Juosta voi ilman ranteiden rasitusta, se tässä on jees. :lol:
"The secret of life, though, is to fall seven times and to get up eight times.”
― Paulo Coelho, Alchemist

Seuraajat

Kuvake
T.A.G
Kuvake
varjoneito