Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

Elina

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Naked »

Elina kirjoitti: Kaikkein hirveintä on kyllä istuksia ja katella kun muut tekee.
Ymmärtäähän se, miten tuollainen voi turhauttaa, mutta minusta kannattaisi yrittää asiaa nähdä myöskin vähän eri kantilta. Treenien sivusta seuraaminen opettaa yllättävän paljon, kun siihen oikein keskittyy. Niinpä kun on mitätahansa estettä että treeniin ei pääse oikeasti osallistumaan, niin eikun maton reunalle seuraamaan treeniä (jos ei ihan tarttuvaa tautia ole). Ja äkkiä siihen sitten tottuu, että ei tunne oloaan epämukavaksi ja osaa arvostaa sitä.

Mutta YMMV, tietysti :)
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

:) Joo, onhan se niinkin. Ehkä siinä on se, että kun lähdet treeneihin ja keskityt siihen, että treenaat, ja sitten petytkin, kun joudut laidalla istumaan, niin toisten temmellyksen katseleminen on tuskaisaa. Mutta sitten jos treenejä menee katsomaan sillä katsomismentaliteetilla, niin silloinhan se ei haittaa, vaikka laidalla istuisikin.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

11.10.2005

Pyöräilin töihin ja töistä kaveriperheen tykö (olisko yhteensä tullut jotain huimat 8-10 km :lol: ). Sisäreisi tuntui ihan ok:lta pyöräillessä - sivuttaiset liikkeet sattuvat yhä jonkin verran. Yllättävän hyvin silti tehosi jääkylmä + yrttilaastari. :) Olen melkein täysin terve. :lol:

Juu, treenit jäivät vain hyötypyöräilyyn, sillä tänään oltiin Motörheadin keikalla 8) Olin tosin vesiselvä, sillä huomenaamulla meen treenaamaan. Oli sitä paitsi mukava ajaa kotiin omalla autolla eikä odotella mitään taksia missään. Tosin pyöräparkani jäi sinne kavereitten pihaan, mutta haen rakkaani sieltä huomenna. En kestä olla erossa enempää... :cry:
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

12.10.2005

Huikea aamun spinningvisioni jäi jälleen toteutumatta. Sain soiton, että serkkuni oli punnertanut maailmaan pienen pojan viime yönä (mikä on varsin mainittava saavutus - erityisesti kun tämä sama henkilö väitteli reilu viikko sitten viimeisillään lääketieteen tohtoriksi). Vietin sitten aamun järjestellen kukkalähetystä Kätilöopistolle. Noh, olin tosin jo laittanut uuden herätyksen päälle, joten en olisi muutenkaan kyllä sinne spinnaileen suoriutunut... :lol:

Kävelin sitten töistä (oli palaveri, jossa suunniteltiin yhtä tosi mielenkiintoista projektia - olen lähestulkoon liekeissä! :D ) 3 km hakemaan pyöräni ja pyöräilin sitten huimassa onnellisuuden huumassa kotiin (6 km). Kävely ei ole kyllä mitään pyöräilyyn verrattuna! Poljin niin lujaa kuin kintuista lähti ja rakastin pyörääni koko matkan :lol: :oops:

Sisäreisi on suht ok. Vähän kävellessä tuntui, mutta kunhan ei tee äkillisiä sivuttaisliikkeitä, niin mihinkään ei satu.

Noh, heh, illalla sitten töiden (mm. yksi saliohjaus) jälkeen tarkoitus on mennä venyttelemään tunniksi taasen (+ työmatkapyöräilyt n. 11 km).
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Viesti Tohtori Krabola »

Yks kysmys Elina, kun se on askartanut mieltäni. Olet usein laittanut päiväkirjaasi selostusta siitä mitä syöt, usein sinulla vilahtelee menussa kaiken maailman fat burner-juomat ja palauttavat mössöt. Oletko oikeasti huomannut niiden auttavan vai onko ne vähän niin kuin semmoinen psykologinen juttu?

Ei mitään dissausta koulutuksesi suhteen, olen vaan utelias 8)
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

Syyskuun yhteenveto: 30 harjoitusta (laskin sen yhden lauantain Helsingin Tang Lang -vierailun yhdeksi kerraksi). Tosin 5.9.-8.9. (toivottavasti muistin oikein) olin nuhassa.

Eniten näytti tulevan aerobista (6 x pyöräily/spinning, 6 x juoksu), mutta yksittäisistä lajeista Tang Langia eniten (9 harjoitusta) - tosin tuo määrä saattaa sitten kasvaa, kun peruskurssi on käyty eli on mahdollisuus osallistua useampiin kuin kaksiin treeneihin viikossa. Punttia tai lihaskuntoa tuli sen verran, mihin olen tähdännytkin eli keskimäärin kaksi kertaa viikossa (yht. 8 harjoitusta kuukaudessa).

Näillä jatketaan...
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit: 6844
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti sivarinlötkö »

Paljonko noussut penkkitulos?)
"Vesan pitäisi käyttää vähemmän sanontoja 'Miksi?' ja 'Mitä varten?'" - Ala-asteen ensimmäisen luokan opettaja
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

usein sinulla vilahtelee menussa kaiken maailman fat burner-juomat ja palauttavat mössöt.
Tuo on hyvä kysymys. :) Syy tuon Active Burner -juoman kittaamiseen on simppeli - se on työpaikallani tarjouksessa ja on hyvää sekä hiilihapotonta. Sitä on mukava kittailla esim. spinningtunnin aikana. Lisäksi unohtelen jatkuvasti vesipulloni kotiin, joten joudun ostamaan aika usein juoman töistä. Suoraan sanottuna en usko, että rasvanpolttojuomilla on minkään sortin merkitystä (muuten kuin tuota psykologista ;) ).

Palautusjuoma taas on sitten harkittu homma - tosin siinäkin vaikuttaa usein se, että töistä on helppo napata mukaan jotakin lisäravinnetta, koska olen usein pyörällä ja kotiinkin olisi hyvä treenien jälkeen jaksaa polkea.

Lisäksi treenimäärien (ja iänkin :cry: ) kasvaessa palautumiseen täytyy kiinnittää enemmän huomiota. Erityisesti viime aikoina olen huomannut, että varsinkin tuo edellisellä sivulla mainittu alkoholi aiheuttaa ongelmia palautumiseen - kuten tietysti myös se, että ei syö tarpeeksi. Ja nyt kun on ollut näitä ihmevaikeuksia syödä, niin joskus lisäravinteet ovat ainoa tapa varmistaa, että tankkini ei ole ihan tyhjä ja että harjoituksesta on ollut jotain hyötyä (eli palaudun). Varsinkin nuo Easy Body -shaket ovat semmoisia, että ne menevät alas hyvin (tosin kaloreita niissä on liian vähän eli käytännössä nappaan sellaisen heti treenien jälkeen ja kotona syön lisää); samaten AminoPlex (Nature's Bestin), jossa sitten taas energiaakin on. Moni noista myös imeytyy nopeasti, joten sekin auttaa nopeuttamaan palautumista.

Eli yhteenvetona: lisäravinteet ovat aika lailla käytännöllinen ratkaisu ravintopulmiin - varsinkin jos treenimääräänsä lähtee kasvattamaan. Tosin pelkästään lisäravinteisiin ei kannata luottaa - niinä päivinä joina olen syönyt enemmän lisäravinteita kuin perusruokaa on vatsakin oireillut vääntelehtimällä (tod.näk. suurempi proteiinin määrä), joten kohtuus siinäkin.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Viesti Tohtori Krabola »

Kiitos tästä, olen miettinyt monesti mitä sitä kannattaisi kokeilla. Palautuminen on itsellänikin yleensä se mihin tarvitsisi ylimääräistä, mutta jos kokeilen noita tuotteita mitkä mainitsit. Sillä tavallahan sitä löytää omat suosikkinsa :thumbsup:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

Paljonko noussut penkkitulos?
:lol: Penkkitulos ei kiinnosta kyllä pätkääkään :lol: Muutama vuosi sitten penkkitulokseksi taisi jäädä 45 kg, mutta painoinkin silloin jonkin verran vähemmän (jotain 50 kg).

Noh, perhana, voin koittaa töissä vaikka tänään, paljonko menee. Eiköhän sieltä joku bodari spottaajaksi löydy. 8) Ja tämä on sitten lötkö ihan vaan sua varten.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

Palautuminen on itsellänikin yleensä se mihin tarvitsisi ylimääräistä, mutta jos kokeilen noita tuotteita mitkä mainitsit.
Kannattaa kysyä esim. lisäravinnekaupoista tai jos käyt kuntosalilla, niin sieltä, mitä suosittelisivat. Eli kerrot, mitä harrastat ja mihin tarkoitukseen tarvitsisit jonkin tuotteen. Yleensä punttailuun suhde on 1:1 (hiilarit - protskut), kun taas sellainen yleinen "liikuntasuositus" on 2:1 (hiil.-prot.).
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit: 6844
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti sivarinlötkö »

Elina kirjoitti:
Palautuminen on itsellänikin yleensä se mihin tarvitsisi ylimääräistä, mutta jos kokeilen noita tuotteita mitkä mainitsit.
Kannattaa kysyä esim. lisäravinnekaupoista tai jos käyt kuntosalilla, niin sieltä, mitä suosittelisivat. Eli kerrot, mitä harrastat ja mihin tarkoitukseen tarvitsisit jonkin tuotteen. Yleensä punttailuun suhde on 1:1 (hiilarit - protskut), kun taas sellainen yleinen "liikuntasuositus" on 2:1 (hiil.-prot.).
Palkkareista puheenollen, osaatko kertoa miksei panimosokeri kävisi hiilariksi?
"Vesan pitäisi käyttää vähemmän sanontoja 'Miksi?' ja 'Mitä varten?'" - Ala-asteen ensimmäisen luokan opettaja
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

jaha, vastasin jo ensin, etten tiedä panimosokerista mitään, mutta sitten googletin ja sehän on dekstroosia :lol:
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

Niin, siis sitä pohdintaa :oops: Unohtui jo ensin.

Joskus olen jostain lukenut, että dekstroosi imeytyy nopeammin laimeissa liuoksissa - malto taas paremmin, jos liuos on väkevämpi. Tätä logiikkaa seuraten sitten proteiinin seuraksi palariin sopisi paremmin malto, mutta eipä tuolla liene kauheasti väliä, jos normaalihkosti treenaa. Makukin varmaan osaltaan ratkaisee eli kun dekstroosi on samaa kuin glukoosi eli makeaa, niin jos haluaa paremman makuisen palarin sekoitella, niin sitten maltoa, protskua ja sitten dekstroosia maun mukaan joukkoon.
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit: 2832
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 2 kertaa

Viesti terssi »

Tämä on vahvaa mutua, mutta muistelisin lukeneeni jostain (pakkotoisto ehkä), että malto nostaisi verensokeria pidemmäksi aikaa kuin dekstroosi. Tämänkin takia siis parempi proteiinin kanssa palarissa. Saa korjata.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Beatrix Kiddo
Kuvake
Clancy B.
Kuvake
D.F.
deelux
Kuvake
KungFuPissis
Kuvake
Lumina
marks
Kuvake
Panu Suominen
Kuvake
Point
Tyrsky