Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

Mjölnir

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 78 kertaa
Tykätty: 230 kertaa

Viesti Mjölnir »

Torstai 5.10.

18.00-19.35
Walakiakoskilla krav-fendoa. Firefighterin vetämät treenit. Clinch-hyökkäämistä.

Alkulämpönä whiplash ja kiertopotku. Eli joku tunkee pahat mielessä käden ulottuville, niin tehdään whiplashilla tilaa ja kiertopotku reiteen. Sen jälkeen verbaalinen hyökkäys.

Sitten kaksi erää pystypainia. Pyrittiin pääsemään toisen selkään tai kaatamaan.

Sitten suojia päälle ja kaksi erää vapaata pystypainia. Pääsuoja, hammassuoja ja vaparihanskat. Lyönnit ja potkut mukana. Tämän jälkeen oli taas hassua huomata, miten suojavarusteiden mukanaolo luo stressiä, kun tietää, että toinen voi tehdä "täysillä"

Seuraavaksi lyöntikombo läheltä. Takakäden uppari, etukäden yläkoukku, takakäden suora.

Sitten uusi asia: Clinchistä tehdään tilaa olkapäälyönnillä ja sen jälkeen em. kombo leukaan.

Variaatio 1: vastustaja pitää olkavarresta niin kovin kiinni, ettei saa tilaa olkapäälyöntiä varten, käsivarren kääntö väliin ja sillä tilan tekeminen + lylöntikombo

Variaatio 2: vastustaja pitää ranteesta, jolloin käsivartta ei saa väliin. Tilan tekeminen olkavarsityönnöllä leuasta ja sitten lyöntikombo.

Loppuun 3min bagdrill, kuten ekassa tän päivän treenissä.

Ai, niin unohtui, että päätin ton torstain ensimmäisen treenin vielä 1min30sek roikunnalla leuanvetotangon yli heitetyssä pyyheliinassa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

Lauantai ja Sunnuntai välipäiviä.

Tosin tuli tehtyä hyötyliikuntaa, kun mm kannoin puutarhakalusteet vajaan jne...

Niska on jumissa ja kipeänä makuuammunnoista. Jostain ihmeen syystä vanhat vammat alkaa aina vaivaamaan, kun joutuu pitkäksi aikaa makailemaan aseen taakse ampumaradan betonilla.

Poterosta olisi parempi ampua, kun saa jalat reilusti pään tasoa alemmas.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Maanantai 9.10.

VOI PIPARIPIPARIPIPARI, taas maanantaiaamu...

Uskomattoman hyvin sain itseni kuitenkin psyykattua tähän päivään ja kävin vähän urheilemassa.

Salibandya maalivahtina 11.00 - 12.00

11-10 taisi peli päättyä, eli 11 x 20 punnerrusta (220) ja 10 x 20 vatsaa (200). Otin taas muutamia hyviä koppeja. Hyvä fiilis jäi. Sen jälkeen neljäksi tunniksi pitämään oppitunteja. Sai paasata suunsa kuivaksi.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Maanantai treeni II.

Klo 17.00 - 18.00

"käskin" pari kuukautta sitten töihin tulleen äijän treenaamaan maassa- ja maastakamppailua.

Pidin treenit, joissa ensin alkulämmöksi shootattiin toisen jalkaan tai jalkoihin ja yritettiin kaataa. Toinen sprawlasi, eli yritti pysyä pystyssä. Sitten kun puuskutettiin huolella, siirryttiin seuraavaan asiaan.

Puolustautumisasento maassa, suojaaminen, hyökkääminen jaloilla. Ylösnouseminen pikajuoksija-tyylillä.

Puolustautuminen maassa, vastustaja pystyssä. Jalkoja väliin ja tikkaamista. Jos ei saa jalkoja, niin sääret, joilla yritetään tehdä tilaa, että saataisiin taas jalat väliin. Harjoitetta, jossa toinen saa repiä jaloista jne ja yrittää päästä knee-over-mounttiin tai mounttiin, toinen ei päästä.

Tuli kuuma. Puuskutettiin.

Sitten kokeiltiin vähän guardin ohitusta, että pystyis antamaan paremman vastuksen hyökkääjänä. Tämä oli itseasiassa vähän turhaa, sillä peruskäyttäjän ei tarvii paljoa guardin ohituksesta tietää pystyäkseen jotain tekemään matossa. Mutta joskus voi treenailla juttuja jotka ei oo ihan ydinbisnestä (kuten mun maanantai - keskiviikko - perjantai salibandyveskarihomma... :D ).

Sitten tehtiin passiivista hallintaa, eli muljuttiin kaverin päällä, kun toinen yrittää päästä alta pois. Painovoiman hyödyntämistä.

Sitten kokeiltiin siltaa, eli mounttaavan henkilön viskaamista tonttiin ja alta pois pääsyä. Otettiin mukaan kilpi-suojaus ja käsien kontrollointi eri positioissa.

Lopuksi sparrailtiin vapaasti, eli toinen yrittää päästä lyömään avareita päähän, toinen taas ei halua häntä siihen tilanteeseen päästää.

Mukavaa rentoa puuhailua (matossa on kivaa olla ylivoimainen, sillä alivoimainen väsyttää itsensä aika nopeasti...) hiki tuli, kuitenkin.

En ole itse missään määrin hyvä massakamppailussa, mutta taiteen alana se on sellaista, että siitä ei tarvitse tietää kuin perusteet, niin on todennäköisesti parempi kuin 90 % tavallisista tallaajista. Judoa tai BJJ:tä oikeasti haluaisin pelata, mikäli olisi aikaa. Mutta-ku-ei.. Niin paljon kaikkea muutakin pitäisi treenata, ja vuorokaudesta loppuu tunnit kesken.

Meen huomenna paikalliseen lukioon pitämään oppitunteja turvallisuuspolitiikasta ja sotilaallisesta maanpuolustuksesta. Lähdenpä tekemään ne oppitunnit, ettei jäis viime tinkaan...

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Sen jälkeen Defendon fighting spirit -testi, eli 3min säkkiä.
Hmmm... olen siis tietämättäni tehnyt Defendon fighting spirit testiä useamman kerran :D
Jeesh. Erittäin yksinkertainen testi, mutta "alkeiskurssin" päätteeksi hyvä testi aloittelijoille.
Kävin tutustumassa Defendo treeneihin, ja tuontyyppinen harjoite oli sielläkin käytössä (aika oli tosin 5min, maalina pistarit ja tekniikkarepertuaarissa myös potkut) mutta idea siis sama. Sen jälkeen oli kyllä takki tyhjänä :taju:

pahoittelen päiväkirjan töhrimistä

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Kävin tutustumassa Defendo treeneihin, ja tuontyyppinen harjoite oli sielläkin käytössä (aika oli tosin 5min, maalina pistarit ja tekniikkarepertuaarissa myös potkut) mutta idea siis sama. Sen jälkeen oli kyllä takki tyhjänä :taju:
Harjoituksen idea on, että totutaan venyttämään psyykettä kestämään epämiellyttävyyttä. Moni henkilö on fyysisesti sellaisessa kunnossa, että pystyy hakkaamaan esim 3 minuuttia, mutta antaa periksi epämiellyttävyyden takia.

Eli näillä haetaan tosiaan fightin spirittiä.
bodyguard kirjoitti: pahoittelen päiväkirjan töhrimistä
Se ei edelleenkään haittaa. Keskustelua on hyvä syntyä

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

K.Maga kirjoitti: Mites muuten,kävitkö siellä Sotulin skaboissa?Kuis kävi?
Valitettavasti (onneksi...) sattui päällekkäin työeste, josta en voinut olla pois. Näin ollen nyrkkeilyt jäi väliin. Toivottavasti ensi vuonna kisat on kuukautta myöhemmin, niinkuin tätä ennen, sillä meillä on noi alan neuvottelupäivät aina syyskuun viimeisellä viikolla.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti:
K.Maga kirjoitti: Mites muuten,kävitkö siellä Sotulin skaboissa?Kuis kävi?
Valitettavasti (onneksi...) sattui päällekkäin työeste, josta en voinut olla pois. Näin ollen nyrkkeilyt jäi väliin. Toivottavasti ensi vuonna kisat on kuukautta myöhemmin, niinkuin tätä ennen, sillä meillä on noi alan neuvottelupäivät aina syyskuun viimeisellä viikolla.
No just.Kattelin vaan,että aika kovia nimiä oli tekniikkasarjassakin,esim.Anssi Riittinen ja Marcus Vänttinen.Molemmathan kuitenkin tota vapaaottelua jonkin verran temunneet...
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

K.Maga kirjoitti: No just.Kattelin vaan,että aika kovia nimiä oli tekniikkasarjassakin,esim.Anssi Riittinen ja Marcus Vänttinen.Molemmathan kuitenkin tota vapaaottelua jonkin verran temunneet...
Siinä on just noitten SotUL:n kisojen ongelma: Eli kilpasarja on tarkoitettu nyrkkeilijöille, joilla on tai on ollut aikuisten kilpailulisenssi, tai nuorista sm-mitaleita.

Tekniikkasarja taas kaikille muille. Eli jos on vaikka potkunyrkkeilyn tai vaparin maailmanmestari, niin sinne vaan kisaamaan. Vähän vaikee on motivoida porukkaa kokeilemaan mukavaa harrastusta nimeltä nyrkkeily, kun sinne tekniikkasarjaan voi tulla kisaamaan aika koviakin jätkiä.

Lisäksi vielä, kun tekniikkasarjassa oikeasti sallitaan ihan täysi kontakti, niin mikäs siinä sitte.. Tosin, jos toinen menee älli mäelle tai lääkäri keskeyttää, niin silloin ei automaattisesti häviä, vaan tuomarit äänestää siihenastisen matsin perusteella. Ja kävipä viimevuonna sellainen, että yksi kaveri voitti, jonka lääkäri määräsi keskeyttämään.

Kuitenkin, rankka laji toi nyrkkeily. Ehkäpä ensi vuonna menen taas.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Viesti L.K. »

Jep,elämä ei ole aina reilua.. :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Kävin tutustumassa Defendo treeneihin, ja tuontyyppinen harjoite oli sielläkin käytössä (aika oli tosin 5min, maalina pistarit ja tekniikkarepertuaarissa myös potkut) mutta idea siis sama. Sen jälkeen oli kyllä takki tyhjänä :taju:
Harjoituksen idea on, että totutaan venyttämään psyykettä kestämään epämiellyttävyyttä. Moni henkilö on fyysisesti sellaisessa kunnossa, että pystyy hakkaamaan esim 3 minuuttia, mutta antaa periksi epämiellyttävyyden takia.

Eli näillä haetaan tosiaan fightin spirittiä.
Onhan toi ihan fiksu treeni siinä mielessä tosiaan että ohjaaja näkee että kenellä on motivaatiota ja kenellä ei. Ja silleenki ku ei etukäteen kerrottu että kuinka pitkä setti vedetään ni ei voi vetää apinanraivolla puolessa minuutissa piippuun :boxing2:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Onhan toi ihan fiksu treeni siinä mielessä tosiaan että ohjaaja näkee että kenellä on motivaatiota ja kenellä ei. Ja silleenki ku ei etukäteen kerrottu että kuinka pitkä setti vedetään ni ei voi vetää apinanraivolla puolessa minuutissa piippuun :boxing2:
Torstaina Firefighterin treeneissä tuli puhetta myös siitä, että mitä tapahtuu tän harjoituksen jälkeen. Sen sijaan, että harjoittelijat alkaa paiskoa hanskoja ja lysähtää maahan ja kiroilee, niin ne rikkoo putkinäön, pysyy ilmeettömänä, yrittää tasata hengitystä ja miettii "antaa tulla lisää vaan".

mieletön merkitys elämässä ja taistelussa myös sillä "jälkiasenteella".

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Keskiviikko 11.10

Asetekniikkaa, pistoolia klo 12.00 - 12.30

Alkulämmöksi esilleottoa housujen sisäpuoleisesta kotelosta ja yhdenkäden ampumaotetta, paria erilaista. 10 kertaa.

Sitten kovapanosammuntaa, 72 patruunan treeni.

Ensin kolmesta metristä lataamattoman aseen esilleottoa ja virittäminen sekä yhden käden ammunta 10cm maaliin. Yksi lippaallinen.

Sitten viidestä metristä samaa juttua. Yksi lippaallinen.

Viidestä metristä ladattu ase vyön alla. Esilleotto ja yksi laukaus, sama maali. Yksi lippaallinen.

Lopuksi 3x10 laukausta kahden käden ampumaotteesta kaukaa (25m). 20cm maaliin.

Mukavasti kulki.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Keskiviikko 11.10
Treeni II, klo 13.00-14.15

HC-salibandyä (HC=kovaydin).

Taas kerran maalissa. Olen pikkuhiljaa kehittynyt kohtuulliseksi maalivahdiksi treenattuani nyt 10 kuukautta. Eli torjuntaprosentti on jo yli 50% :D

Pelattiin kovaa, voimakasta liikettä päästä päähän. Mulla oli hyvä vireystila, ja jaksoin seurata kentällä liikkujia sekä yrittää syöksyä epätoivoisen tuntuisiinkin tilanteisiin. Tästä johtuen tuli muutama "great save".

Punnersin ja tein vatsoja taas jokaisesta maalista, koska kentällä oli vain kolme pelaajaa kerrallaan, tilaa oli ja maaleja tuli. Hikoilin kaksi kiloa.

Onnistuin ylittämään fyysisen suorituskykyni, ja kun pelattiin "finaaleja", eli maalista poikki, kumpikin joukkue yritti tahkota yli 10 minuuttia, ennen kuin ratkaisumaali tuli. Kun olin vatsat saanut tehtyä, kävin oksentamassa.

Lopputulos meidän tiimille 18-16. Eli 360 vatsalihasliikettä ja 320 punnerrusta.

Taidan lähteä kämpille... On nyt vähän vetämätön olo. Onneksi päivävuoron jätkistä yks aika paljon treenannu kaveri on flunssassa, niin ei tarvii keksiä mitään tekosyitä ettei lähde sen kans vielä treenaamaan...

Sanoin sille, että "joo, parantele vaan rauhassa, ettei tuu mitään vakavaa".

Ensi viikolla sitten temutaan kunnolla, koko viikko varattu harjoitteluun, ekat treenit alkaa 6:30, viimeiset päättynee noin klo 21.00.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Questao
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2006
Tykätty: 2 kertaa

Viesti Questao »

Hei.
Mjölnir kirjoitti: Kun olin vatsat saanut tehtyä, kävin oksentamassa.
Just. :o
Eli 360 vatsalihasliikettä ja 320 punnerrusta.
Et sen enempää kuitenkaan.
On nyt vähän vetämätön olo.
Ei juuri yllätä. :idea:
Ensi viikolla sitten temutaan kunnolla, koko viikko varattu harjoitteluun, ekat treenit alkaa 6:30, viimeiset päättynee noin klo 21.00.
Ai ensi viikolla sitten oikeasti?! "Ai mitä sulla on huomenna?" "No ihan normi päivä." :shock:

Noi sun treenimäärät ja intensiteetti on muuten aika suuret. Eikö sua satu? Tai oikeastaan - sua ei varmaan haittaa, että sua sattuu? Ei vaan, pisteet siitä. Et ainakaan mee siitä mistä aita on matalin.
:respect:

edit: Älä ny ittees telo.
- Questão
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Beatrix Kiddo
Kuvake
Clancy B.
Kuvake
Daddy
Hemmukka
Herra 77
Kuvake