Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hwarangdo

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Hwarangdo

#1

Viesti diesel 64 »

Lajia löytyy:Korea,USA,Italia,Saksa,Hollanti,Tsekki,Tanska

En ainakaan minä löytänyt Suomesta,tietääkö joku? Onko Hwarangdoa Suomessa?

Linkki:

http://www.hwarangdo.com/hrd1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hwarangdo.com/hwarang.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Clippi Tanskasta:
http://www.hwarangdo.dk/video/BOC3-large.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#2

Viesti keskilinja »

Omieni tietämyksieni mukaan lajia ei Suomen maasta löydy. Vai mitä sanoo JanneM?
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti premier »

Kaveri treenaa tuota Tanskassa. Näytti täällä käydessä aika paljon videoita lajista.

Jäi lajista vähän sellainen kuva, että kyseessä on pahemman luokan McDojang. Myydään bullshit historiaa ja mielikuvia. Laji itsessään on epäkäytännöllisyydessään ihan omaa luokkaansa.

Mutta tuntui olevan tyytyväinen niin en viitsinyt hirveästi tästä hänelle puhua. Mikäs siinä, jos tykkää hommasta ja saa siitä mitä haluaa.
premier
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti JanneM »

Hwarangdo:ta ei suomesta ainakaan minun tietojeni mukaan löydy,
Villit huhut kertoivat joku vuosi sitten Helsingissä olevan pieni hwarangdo ryhmä joka treenaa jonkun kellarissa, mutta muutama seikka todistaa tätä vastaan. a) kukaan ei ollut kuullut mitään faktatietoa. b) Hwarangdo olisi korealaisena lajina tullut suuremmalla voimalla eikä näin olisi jäänyt pienen piirin näkertelyksi kellarissa. Korealaiset lajit harvemmin on mitään kellarinäkertelyä (kaikki kunnia kellari näkertelylle) tai pienen piirin toimintaa. Näitäkin löytyy, mutta hwarangdo ei ole yksi niistä.

Hwarangdo:han on hapkidoa! tadaa...
Siis Jong Bang Leellä on hapkido tausta minkä pohjalle loi hapkidosta ja kung-fusta oman lajinsa ja kehitti siihen huimat historiat. SAmaan aikaan kehitettiin toinenkin vastaava laji elikkäs Kuk Sool WOn. Niillä on sentäs hienommat puvut. ;->

Ei vaan... Varmasti ihan hyvä harrastus ja jos sitä suomesta löytyisi, niin olisin erittäin halukas joskus sitä näkemään ja kokeilemaan. (varmasti joku päivä minulle siihenkin aukeaa mahdollisuus)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#5

Viesti marcus »

Nyt tulee ulkomuistista ja mulla on paha tapa olla suurpiirteinen nimien yms. pikku yksityiskohtien kanssa :D... Ja tästä on vielä pirusti aikaa.

Hämärä muistikuva, että olisin käynyt lajin näytöksessä (& kattomassa treenit) joskus 96-97 tienoilla. Paljon tkd-maista tekniikkaa muistan, tosin monipuolisempaa käsitekniikkaa ja myös heittoja olen muistavinani. Tämä taisi olla stadikalla. Korkeimmat vyöt taisi olla ruskeita/punaisia.

Voi olla, että kyse oli wonHwaDo näytöksestä. Tosin se wonhwado mitä olen viime vuonna nähnyt oli hyvin erilaista.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#6

Viesti JanneM »

marcus kirjoitti: Nyt tulee ulkomuistista ja mulla on paha tapa olla suurpiirteinen nimien yms. pikku yksityiskohtien kanssa :D... Ja tästä on vielä pirusti aikaa.

Hämärä muistikuva, että olisin käynyt lajin näytöksessä (& kattomassa treenit) joskus 96-97 tienoilla. Paljon tkd-maista tekniikkaa muistan, tosin monipuolisempaa käsitekniikkaa ja myös heittoja olen muistavinani. Tämä taisi olla stadikalla. Korkeimmat vyöt taisi olla ruskeita/punaisia.

Voi olla, että kyse oli wonHwaDo näytöksestä. Tosin se wonhwado mitä olen viime vuonna nähnyt oli hyvin erilaista.
Wonhwadoa kun on kahta erinlaista, niin olet hyvinkin voinut käydä katsomassa WHD näytöksen ja muistat vain väärin.

Diesel64 kertonee lisää Hwarangdo kokemuksistaan jahka maahan tuonti alkaa... ;->*


*En tiedä suunnitteleeko Diesel64 HRDn Suomeen tuontia, mutta epäilen näin kovasti. AInakin kiinnostus on vahvaa...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#7

Viesti diesel 64 »

JanneM kirjoitti:
marcus kirjoitti:Nyt tulee ulkomuistista ja mulla on paha tapa olla suurpiirteinen nimien yms. pikku yksityiskohtien kanssa :D... Ja tästä on vielä pirusti aikaa.

Hämärä muistikuva, että olisin käynyt lajin näytöksessä (& kattomassa treenit) joskus 96-97 tienoilla. Paljon tkd-maista tekniikkaa muistan, tosin monipuolisempaa käsitekniikkaa ja myös heittoja olen muistavinani. Tämä taisi olla stadikalla. Korkeimmat vyöt taisi olla ruskeita/punaisia.

Voi olla, että kyse oli wonHwaDo näytöksestä. Tosin se wonhwado mitä olen viime vuonna nähnyt oli hyvin erilaista.
Wonhwadoa kun on kahta erinlaista, niin olet hyvinkin voinut käydä katsomassa WHD näytöksen ja muistat vain väärin.

Diesel64 kertonee lisää Hwarangdo kokemuksistaan jahka maahan tuonti alkaa... ;->*


*En tiedä suunnitteleeko Diesel64 HRDn Suomeen tuontia, mutta epäilen näin kovasti. AInakin kiinnostus on vahvaa...
En ole tuomassa lajia Suomeen,vaikka mielenkiintoinen onkin 8)

-96 vuonna Vaasassa oli Hwardon perustaja Kwon H.Y,joka oli Choi Yong Soolin oppilas lähes 20 vuotta.Eli kiinnostukseni lähti täältä,vaikka kyseessä on eri lajit :!:
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#8

Viesti JanneM »

Kwon ei muuten ollut Choin niin pitkäaikainen oppilas.

Choi pitkäaikaisimmat oppilaat käytiin aika tarkkaan läpi viime kesänä ja Kwon ei ollut ko. listalla. 9.dan on Choin myöntämänä annettu vain kolmelle henkilölle. Kim dojunim (Yong Sul Kwan), GM Lim (jungkikwan), sekä kolmas herra kenen nimeä en muista, mutta hän on kuollut jo vuosia sitten (muistaakseni Lee).
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#9

Viesti Mika »

Ihan hyvä näytöspätkä Tanskan pojilta (tuli mieleen Hapkido). Olivat harjoitelleet.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#10

Viesti ka1 »

Mielenkiintoisen näköistä, kieltämättä. Vähän kuin Daito-ryu aikijujutsua, ehkä vielä suoraviivaisempaa. No, mutta sehän on toisaalta selvä, siellä kun käsittääkseni juuret ovat. Mutta mielenkiintoista anyway.
Kävelykeppiosuus oli hulvaton.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#11

Viesti tabitha »

Paritekniikat olivat muuten herroilla erittäin asiallisen näköisiä 8)

Vähän kuin aikidoa tai aikijutsua, sanoisin. Paitsi että laji on ilmeisesti hapkidotyyliin monipuolinen, nunchatkin löytyy, ja jalka nousee, niin kuin korealaisissa lajeissa on tapana :p
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#12

Viesti JanneM »

aivan liian paljon voimaa tekniikoissa ollakseen aikijujutsua (sen perusteella mitä tiedän aikijujutsusta), tai hapkidoa (and by hapkido I mean original hapkido by Choi Yong-Sul dojunim)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#13

Viesti tabitha »

Mitä tarkoitat sillä, että liikaa voimaa?
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#14

Viesti Naked »

Katsoin tuon pätkän läpi muutamaan kertaan. Ja totta puhuen minä en kyllä hiffannut siitä yhtään aikidō tai aikijūjutsu vaikutteita. Jonkinverran jūjutsukauraa jota löytyy melkein jokaisesta koulusta - mutta siitä minä en ainakaan osaa kyllä sanoa yhtään että mitä kautta se tulisi, en erottaisi vaikka olisi tullut jonkun täysin modernin jenkkijūjutsun kautta.

Vaan voi pipari että on hankala taas kyllä katsella noita näytöksiä ja sanoa jotain järkevää lajista. Pitäisi varmaan harrastaa tuontyylistä lajia vuoden tai pari, että osaisi kunnolla arvioida harjoituksen ja käytännön eron.

Niin ja, meiltäkin muuten löytyy vastaavanlaisen kepin tekniikkaa ;)

Edit: muokkailuja.
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#15

Viesti JanneM »

tabitha kirjoitti: Mitä tarkoitat sillä, että liikaa voimaa?
Tarkoitan sitä, että tekniikoissa käyteetään aivan tajuttomat määrät lihasvoimaa. Voima pitäisi löytyä jostain muualta kuin hauberista. (Jos siis puhutaan orkkis hapkidosta ja ehkäpä myös jos puhutaan aikijujutsusta)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa