Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Sota Ukrainassa

Keskustelua yhteiskunnallisista ja vakaumuksellisista aiheista. Edellyttää kirjautumista. Muista kohteliaisuus, kunnioitus ja alueen säännöt.

Valvoja: Valvoja

Atticora
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2013
Tykännyt: 91 kertaa
Tykätty: 97 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti Atticora »

Eippä se ole todellakaan jostain senkin "kansasta" johdu, vaan siitä miten ihmisten ajatuksenkulku juoksee. Siihen kun pääsee kiinni, on latu vapaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 854 kertaa
Tykätty: 353 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti Mika »

No, kyllähän nuo kaksi kulkevat käsi kädessä — silloin kun kulkevat. Ja vähän alkaa näyttää siltä, että aika monella venäläisellä se ajatuksenkulku on samansuuntainen, vaikka vapaatakin tietoa olisi tarjolla.

Yksi syy siihen on mm. yhden lukemani kirjan (jota @AlexMachine suositteli Kahvilassa muutama vuosi sitten) perusteella se, että niillä ei ole kunnollista identiteettiä ja ne siksi kokevat olevansa hukassa ja muita huonompia. Sen ne sitten peilaavat niin, että ne tarvitsevat rautakätisen johtajan, joka kohtelee heitä ja varsinkin muita kaltoin. Se on yhdenlaista itsevihaa. Mutta hyvin vääränlaista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Tykännyt: 132 kertaa
Tykätty: 229 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti AlexMachine »

Avaran sielun anarkia?
We are the sons of winter and stars
We've come from a far beyond time
Forever the fire burns in our hearts
Our world shall never die.
Kuvake
Mika
etupotkija

Sota Ukrainassa

Viesti Mika »

Nyt en muista nimeä, mutta kirjoittaja oli kokenut suomalaisupseeri, joka oli viettänyt paljon aikaa Neuvostoliitossa/Venäjällä. Ja nyt kun googlasin, Avaran Sielun Anarkian on kirjoittanut everstiluutnantti Seppänen, joten tuohan se varmaan oli. :jepa:

En ole verifioinut näitä väitteitä, mutta noin muuten Saksan toiminta on herättänyt erittäin paljon ihmetystä. Tiedetäänkö siellä jotain mitä muualla ei tiedetä, vai mistä on kyse? 🤔

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija

Sota Ukrainassa

Viesti Mika »

Vapaaehtoisia on Ukrainassa paljon. Seuraan muutamaa jenkkiä ja kanadalaista Twitterissä. Tässä yksi suomalainen vapaaehtoinen vastailee kysymyksiin. Suomessa saatua sotilaskoulutusta ja Suomen Puolustusvoimia hän selvästi arvostaa.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 130 kertaa
Tykätty: 418 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti Mjölnir »

Homma etenee "suunnitellusti". Venäläiset (vai saako niin sanoa, eikö se nyt loukkaa niitä venäläisiä, jotka EIVÄT kannata tätä oikeudetonta hyökkäystä?) pyrkivät vakiinnuttamaan Itäisten alueiden hallintaa, sekä pyrkinevät laajentamaan koko Mustanmeren rannikon hallinnaksi. Siinä on vielä pari muuttujaa, Ukraina vahvistuu koko ajan ja pystynee korvaamaan tappiot, venäläiset eivät tätä pysty tekemään johtuen mm siitä, että talouspakotteiden takia ei saada komponentteja tuottaa lisää panssareita yms.

Sota pitkittynee ja Ukraina pyrkinee vastahyökkäyksillä kääntämään sodan kulun päinvastaiseksi ja valloittamaan takaisin menetettyjä alueita.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Sota Ukrainassa

Viesti Mjölnir »

Ukrainan tiedustelu väittää Venäjän joukoissa taistelevien tsetseenien ja burjaattien välillä on syntynyt tulitaistelu koskien ryöstösaaliin jakoa. Väitteen mukaan välikohtauksessa olisi osallisena viitisenkymmentä taistelijaa.

Hyökkääjän motivaatiota syö puolustajan vahva vastarinta, kun kaikki ei sujukaan suunnitelmien mukaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Sota Ukrainassa

Viesti Mjölnir »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008787318.html

TL;DR

Kotimaataan puolustavilla vanhemmilla sotilailla on etu nuorempiin hyökkääjiin verrattuna

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Sota Ukrainassa

Viesti Mjölnir »

Ukrainan vahvistuminen näkyy myös siinä, että sen erikoisjoukot ovat alkaneet operoimaan syvyydessä joko itsenäisesti tai Valko-Venäjällä taikka Venäjällä toimivien vastarintaliikkeiden kanssa. Rautateitä on tuhottu, polttoaine- ja ammusvarastoja tuhottu Ukrainan rajojen ulkopuolella.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija

Sota Ukrainassa

Viesti Mika »

Nämä Kremlin tarinat vain paranevat ja paranevat. 😂

https://www.verkkouutiset.fi/a/venaja-v ... /#63ca7a22
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Sota Ukrainassa

Viesti Mjölnir »

Vielä vahvistamattomien tietojen mukaan venäläisten fregatti Admiral Makarov olisi saanut osuman ohjuksesta Mustallamerellä. Yhdysvaltojen tiedustelu näköjään tukee vahvasti Ukrainaa.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2012
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 90 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti Timpa »

Mika kirjoitti: touko 6, 2022, 08.36 Nämä Kremlin tarinat vain paranevat ja paranevat. 😂

https://www.verkkouutiset.fi/a/venaja-v ... /#63ca7a22
Kreml syttää ttä juutalaiset ja natsit ovat kompuksessa:

"kiihkeimmät antisemiitit ovat yleensä juutalaisia”, Lavrov vastasi."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008788402.html
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Lauteille: Toukokuu 2010
Tykätty: 6 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti Rahanpesijä »

On kyllä eroa asemahdissa jos pelkkä amerikkalaisten tiedustelu antaa aseet upottaa useamman venäläisen sotalaivan aivan tosta vaan. Mikäli tää toinen nyt uppoaa. Tilanne alkaa olemaan vähän sellainen, että Venäjän olisi syytä saada sota loppumaan vähän nopeasti sittenkin. USA antaa luultavasti itsensä ajautua sotaan jollain aikavälillä jos rauhaa ei synny ja siinä vaiheessa Venäjällä ei ole mitään jakoa. Konventionaalisesti. Tai tällainen on ainakin oma aavistukseni. Mahtaako olla aivan höpö höpöä?
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2012
Tykätty: 90 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti Timpa »

Rahanpesijä kirjoitti: touko 6, 2022, 19.09 Konventionaalisesti.
Jos Puttis saa huonon ennusteen tulevasta leikkauksestaan, hän voi ajatella ettei millään ole enää mitään väliä. Anti mennä vaan...
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Lauteille: Toukokuu 2010
Tykätty: 6 kertaa

Sota Ukrainassa

Viesti Rahanpesijä »

Timpa kirjoitti: touko 6, 2022, 19.54

Jos Puttis saa huonon ennusteen tulevasta leikkauksestaan, hän voi ajatella ettei millään ole enää mitään väliä. Anti mennä vaan...
Tai jos vai muuten tuntuu siltä. Tämähän se on se bluffi, joka jonkun on jossain vaiheessa katsottava. Putinkin ymmärtää, että tällä kortilla ei pelata loputtomiin. Saattaa vaatia melkoista tasapainottelua, pitäisin varmana, että uholla ja ryssittelyllä ei välttämättä tästä pelissä pärjää.

Seuraajat

Kuvake
Antti
Atticora
Kuvake
Daddy
Kuvake
Dojon Jäykin
Kuvake
Eppu
Kuvake
Fubarbarian