Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Karhut ja sudet

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 78
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Karhut ja sudet

#2101

Viesti tohtorismies »

@luupää Summasi asiat melko tehokkaasti. Tämä nyt varmasti oli melko monelle itsestään selvää että trollailin tuossa aiemmin. Esitin asiat kuten ne esitetään meille maalaisjunteille ja muuten vaan vammasille.

Sudethan mahtuu tänne hienosti ja ei niistä aivan kauheaa haittaa ole kuin metsästyksen kannalta, se on oikeasti ihan helvetinmoinen sääli. Aivan valtava sellainen, hyvin hyvin harva ajattelee sitä että nykyisillä toimilla tuhotaan meidän perinteet. Haukkuvilla koirilla metsästäminen kun on käytännössä mahdotonta nykyisin suuressa osassa suomea.

Harmittaa.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Valvoja
Aulis Gerlander (virallinen valvoja)
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 676
Lauteille: Heinäkuu 2007

Karhut ja sudet

#2102

Viesti Valvoja »

Tämä oli toinen kerta lyhyen ajan sisään kun mainitset trollaamisesta. On hienoa että sanot tämän suoraan, mutta jatkossa tulisi jättää se trollaaminen pois. Se rikkoo sääntöjä, on selvästi keskustelulle haitallista ja tuhlaa niin kirjoittajien kuin lukijoidenkin aikaa.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 78
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Karhut ja sudet

#2103

Viesti tohtorismies »

Seison korjattuna.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Karhut ja sudet

#2104

Viesti katar »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008050613.html Susi hyökkäsi miesten kimppuun Nivalassa. Aika erikoista, onkohan se susi jotenkin sairas, tms. kun tuolleen hyökkäsi? Luulisi lähtevän pakoon, kun useampi sälli ollut lähellä. :o
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Karhut ja sudet

#2105

Viesti MikaM »

Susi lukemani perusteella pysähtyi 20m päähän. Minä olen aina käsittänyt kimppuun käymiseen liittyvän fyysisen kontaktin.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Karhut ja sudet

#2106

Viesti katar »

Ah, kattos, niinpä olikin. Mä en lukenut uutista, kun juuri silloin tuli posti paikalle.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Karhut ja sudet

#2107

Viesti MikaM »

Oliko post-it lappuja?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Karhut ja sudet

#2108

Viesti Lasse Candé »

Jos oli, niin minä voin esittää kysymyksiäni. :D
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 78
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Karhut ja sudet

#2109

Viesti tohtorismies »

Susihan toimii just niinkuin susi toimii luonnossa. Se ihmisen karttaminen kun ei kuulu sen genetiikkaan. Sen genetiikkaan kuuluu syöminen.

Tämä ihmisen karttaminen on saatu aikaan metsästämällä, nyt kun sitä metsästystä ei ole niin vanhat vietit ottaa vallan.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Karhut ja sudet

#2110

Viesti Lasse Candé »

Virolahdella ammuttu karhu.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b632 ... 64923c04a1



Tästä karhusta oli uutisoitu aiemminkin, kuinka se on kaadellut roskiksia. Linkkaamastani jutusta ilmenee että karhu oli käynyt aggressiivisemmaksi, joten riistanhoitoyhdistys ampui sen.

Aaaaargh! Virolahdella kasvaneena ottaa pattiin että yhdessä kohdassa ovat kirjoittaneet virheellisesti ”Vironlahden”. Aina sama juttu! :D
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2507
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Karhut ja sudet

#2111

Viesti tapsaattori »

Espoossa tehty susihavainto ihmisasutuksen lähellä. Minä en yhtäön ihmettele, että petoeläimet tulevat Espooseen, koska ne vaeltelevat ympäriinsä ja tuolla alueella on valkohäntäpeuroja ja varmasti muutakin ravintoa. Sudelle kelpaavat hyvin myös mm. kaniinit ja rusakot. Epäilisin, että myös ilves on hyötynyt pienikokoisempien hirvieläinten lisääntymisestä suomessa. Petolinnuthan ovat hyvinkin kaupungistuneet, minä olen nähnyt pöllöjä ja haukkoja Helsingissä silloin kun asuin haagassa ja lenkkeilin keskuspuiston alueella.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/met ... b923aeb669
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Karhut ja sudet

#2112

Viesti MtJ »

Ilveksen osalta lähinnä suurimmat ilvekset kykenevät tappamaan valkohäntäpeuran. Kauriin osalta tilanne on tietysti toinen ja kauris on ilvekselle parempi kokonsa puolesta. Ilves on "puhtaampi peto" kuin esimerkiksi susi. Susihan on opportunisti; ottaa ruokansa sieltä mistä helpoimmin saa. Niinpä sille kelpaa kaikki hiirestä hirveen ja haaskatkin.

Ilves siis tappaa pääosin oman ruokansa, sudelle kelpaa mikä tahansa, eikä sen tarvitse olla itse tapettua. Siihen on syynsä, miksi haaskalta "luontokuvatessa" ei ilveksen kuvia juurikaan saada.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Karhut ja sudet

#2113

Viesti Kari Aittomäki »

Miksi "luontokuvatessa"?

Onko luontokuvaus ehkä peiteilmaisu haaskalta ampumiselle tai jotain?
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Karhut ja sudet

#2114

Viesti Jorge »

Jotkut pitävät haaskalta kuvaamista lavastettuna tilanteena ts. ei olisi luonnon kuvaamista. Noissakin piireissä on aika dogmaattisia koulukuntia.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Karhut ja sudet

#2115

Viesti Ile »

tapsaattori kirjoitti: joulu 30, 2023, 13.27 Petolinnuthan ovat hyvinkin kaupungistuneet, minä olen nähnyt pöllöjä ja haukkoja Helsingissä silloin kun asuin haagassa ja lenkkeilin keskuspuiston alueella.
En nyt taas yhtäkkiä osannut lisätä videota tähän, mutta joitakin viikkoja sitten kuvasin iPhonella merikotkapariskuntaa, joka kaarteli ensin Espan yläpuolelle ja siirtyi sitten Senaatintorin suuntaan.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 141 kurkkijaa