Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suojalaseja?

Filippiiniläiset ja Indonesialaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
mesiajuh
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 73
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Suojalaseja?

#1

Viesti mesiajuh »

Moi,
aihe voisi sopia myös muihin ryhmiin, mutta kysytään nyt täällä.
Pitäisi hommata silmiä suojaavat suojalasit, joilla pystyy treenaamaan hyvin
(=pystyy sparraamaan yms.). Miekkailukypärää en hae, koska sellainen
minulla jo on.

Suositelkaa joitain laseja mitä itse käytätte tai tiedätte olevan hyviä.

t:Juhani
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#2

Viesti YJT »

Rautakaupoista löytyy noin kympillä sellaisia ammuntalasien näköisiä wrap around -suojalaseja, jotka nähdäkseni suojaavat silmiä aika hyvin. Valtaosa taitaa olla ihan normaaleilla sangoilla, mutta päässä pysymistä voi edesauttaa kiristämällä sangat kuminauhalla tms. takaraivon ympäri. Laseissa ei ole pehmusteita, joten osuma laseihin saattaa tehdä kipeää (mutta ei kuitenkaan niin kipeää kuin osuma ilman laseja).

Toinen, varmuudella taktinen (ja täten RBSD-lajeihinkin sopiva), mutta samalla kallis ratkaisu on hankkia taktiset suojalasit joita esim. hut hut -miehet käyttävät.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Suojalaseja?

#3

Viesti Filipino »

mesiajuh kirjoitti: Suositelkaa joitain laseja mitä itse käytätte tai tiedätte olevan hyviä.t:Juhani
Kokeilujen kautta (erilaiset suojalasit, ampujan lasit + jne) olen päätynyt hinta-laatusuhteessa 3M:n laseihin tyyppinro 2720 Classic Line. Tunnistaa sinisistä sangoista ja lasiosia saa kirkkaana, keltaisena ja savuharmaana. Salikäyttöön (FMAkapulointi + veitsitreeni) kirkkaat ovat mielestäni parhaat.

Ko lasit ovat kevyet pitää (= ei haittaa), pysyy päässä eikä ihan heti hajoa. Ostin tukusta pussillisen, jolloin hintaa kertyi jotain 3,5 euroa kpl.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#4

Viesti mronkain »

Tosiaan varmaan kannattaa miettiä pääasiallinen käyttö, eli keppi- vai veitsitreeni, vai molemmat. Keppien kanssa kannattaa valita paremmin paikoillaan pysyvät, veitsitreeniin riittänee vähän kevyemmät, kun tarkoitus ei kuitenkaan liene puukottaa urakalla silmiä. Jos toisaalta on tarkoitus iskeä silmiin kunnolla, miksei silloinkin voisi olla kestävämmät. Yksi jenkkituttu suosii laskettelulaseja, niissä haittana usein aurinkosuojaus (sävytys), mutta kuulemma niitä saa kirkkaanakin.

- Marko
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#5

Viesti Polvi »

Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Jarno
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Lokakuu 2005

#6

Viesti Jarno »

Moro Juhani

Suojalasit on hyvä ja halpa turva vähän varaosia saataville öögoneille.

Itse aikoinaan silmälasien kanssa treenanneena koen hankaluutena lasien huurtumisen, mutta se on pientä (suoja)lasien tuomaan hyötyyn. Periaatteessa mitkähyvänsä suojalasit varmaan käyvät, mutta päässäpysyminen on kyllä hyvä varmistaa kuminauhalla.
Lasit kestävät taatusti kumiveistä, mutta keppi voi tietty aiheuttaa joillekkin (halvemmille) suojalaseille halkeamista ja jopa sirujen lentelyä. Monet laadukkaat ampuma/työskentely suojalasit vertailuissa "testataan" ampumalla muutamasta metristä haulikolla skeet panoksella. Useimmat todellakin kestävät osumat mallikkaasti. Moisen testin olen myös itse tehnyt työkäytössä oleville laseille.
Jos et ole vielä laseja löytänyt niin voin sulle parit kiikuttaa. :roll:
Matsia en osaa ottaa kuin on/off asenteella.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Re: Suojalaseja?

#7

Viesti AlexMachine »

Filipino kirjoitti:
mesiajuh kirjoitti:Suositelkaa joitain laseja mitä itse käytätte tai tiedätte olevan hyviä.t:Juhani
Kokeilujen kautta (erilaiset suojalasit, ampujan lasit + jne) olen päätynyt hinta-laatusuhteessa 3M:n laseihin tyyppinro 2720 Classic Line. Tunnistaa sinisistä sangoista ja lasiosia saa kirkkaana, keltaisena ja savuharmaana. Salikäyttöön (FMAkapulointi + veitsitreeni) kirkkaat ovat mielestäni parhaat.

Ko lasit ovat kevyet pitää (= ei haittaa), pysyy päässä eikä ihan heti hajoa. Ostin tukusta pussillisen, jolloin hintaa kertyi jotain 3,5 euroa kpl.
Näitä samoja käytän itsekin monessa paikassa. Muistaakseni ei täytä usan mil-speksejä, eli kestävät vain noin 45m/s liikkuvia sirpaleita, mutta sparriin ovat varmaan hyvät. Tosin kyllä näitä käytetty on ampumaradallakin esim haulikolla plateja kaataessa. Testattu on myös ampua muutamia laseja haulikolla 10 m päästä. Polykarbonaatti linssit kestävät alle 3mm haulit särkymättä, lasit tosin irtosivat sangoista. Uskoisin että ovat hyvä valinta ns sekakäyttöön.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa