Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Murteet

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Murteet

#1

Viesti Mika »

Moderaattori: Täältä.

Jussi Häkkinen kirjoitti: Lisäksi helsinkiläinen vinkukiekaisusaundi puheessa ei ainakaan bonuksia anna.
Tarkoitatko sellaista hidasta, puoliäänistä narinaa? Se ajoi minut nuorempana hulluuden partaalle ärsyttävyydellään, mutta nykyään naurattaa koko lailla paljon. :D
Viimeksi muokannut Mika, huhti 25, 2006, 08.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#2

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Lisäksi helsinkiläinen vinkukiekaisusaundi puheessa ei ainakaan bonuksia anna.
Tarkoitatko sellaista hidasta, puoliäänistä narinaa? Se ajoi minut nuorempana hulluuden partaalle ärsyttävyydellään, mutta nykyään naurattaa koko lailla paljon. :D
Sekin (itse puhun tuosta "räikköstämisenä"), mutta myös se lopputympäännyskiekaisu jokaisessa sanassa, erityisesti korostuen lauseiden lopussa. Ihan kuin olisi jotenkin tukala olla. Ei vahingossakaan anna avointa - tai edes fiksua - mielikuvaa ihmisestä.

Ei oikeasti kykenisi naaraksessa moista sietämään.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mika »

Ai se, okei. Mahtavatko näin puhuvat ihmiset (yleensä nuoria, kaiketi) itse tietää, miltä se puhetapa kuulostaa muun Suomen kollektiiviseen korvaan? :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti JanneM »

MtJ kirjoitti: Sen verran voisin avautua, että tv:stä en katso edes pakottamalla seuraavia asioita;

1. tosi-tv mikä tahansa
Suosittelen katsomaan The Ultimate Fighter sarjan kaksi ekaa tuotantokautta putkeen sekä siihen perään kolmannen kauden kolme ekaa jaksoa.
Muuttuu mielipide... tai ainakin tarkentuu. ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
anton
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 331
Lauteille: Elokuu 2005

#5

Viesti anton »

... ja sehän on pystyssä taas noip jeps ... :)
- Jyri Asikainen

Normalisoin.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#6

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika kirjoitti: Ai se, okei. Mahtavatko näin puhuvat ihmiset (yleensä nuoria, kaiketi) itse tietää, miltä se puhetapa kuulostaa muun Suomen kollektiiviseen korvaan? :D
Kuvittele tämä sanotuksi kommenttina tuohon juuri sillä äänellä: "Emmä oo kelannu. Miks niiden pitäis olla nii erilaisii?"


Joo, eivät tiedä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#7

Viesti Kari Aittomäki »

Kaikki Suomen murteet on kauniita. Paitsi ruotsi.
Stadin sydämessä eli HAK:lla multa kysyttiin:
- Bamlaaks sä stadia vai pitääks alkaa tsiigata tulkkia?
- Minun mielestäni Suomessa puhutaan aivan riittävästi sekä ruotsia että venäjää aivan ilman muinaishelsinkiläisten apuakin.
Se oli vastaus.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#8

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kaikki Suomen murteet on kauniita.
Nyt ei ole kyse murteesta - ihan aito stadinmurre on hauskaakin kuunneltavaa. Nyt on enemmänkin kyse puhujan asennevammasta tai tiettyyn puhetapaan ajautumisesta - sellaisesta "ahistavan iisii" -tyylistä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti Alioppilas »

Mihin tämä maailma on menossa kun TURKULAINEN kritisoi ihmisten puhetapaa?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#10

Viesti Jussi Häkkinen »

Alioppilas kirjoitti: Mihin tämä maailma on menossa kun TURKULAINEN kritisoi ihmisten puhetapaa?
Kuule, ei syytä huoleen - olen vain Turussa asuva savolainen. :)

Kritiikkini on siis ehdottoman neutraalia.

Turkulaiset ne vasta kummallisesti puhuvatkin (ja tämän sanottuani osa heistä kysyy, että "kui?" ja loputkin hämmästelevät tyyliin "ai ketä puhuu?").
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#11

Viesti Alioppilas »

Jussi Häkkinen kirjoitti: olen vain Turussa asuva savolainen.
Siinä on pelottava interdisiplinäärinen pohja kulttuuritutkimukselle.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#12

Viesti joksanen »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Turkulaiset ne vasta kummallisesti puhuvatkin (ja tämän sanottuani osa heistä kysyy, että "kui?" ja loputkin hämmästelevät tyyliin "ai ketä puhuu?").
Onk näi?
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#13

Viesti Tohtori Krabola »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Lisäksi helsinkiläinen vinkukiekaisusaundi puheessa ei ainakaan bonuksia anna.
Tarkoitatko sellaista hidasta, puoliäänistä narinaa? Se ajoi minut nuorempana hulluuden partaalle ärsyttävyydellään, mutta nykyään naurattaa koko lailla paljon. :D
Sekin (itse puhun tuosta "räikköstämisenä"), mutta myös se lopputympäännyskiekaisu jokaisessa sanassa, erityisesti korostuen lauseiden lopussa. Ihan kuin olisi jotenkin tukala olla. Ei vahingossakaan anna avointa - tai edes fiksua - mielikuvaa ihmisestä.

Ei oikeasti kykenisi naaraksessa moista sietämään.
Yksi äärimmäisen ärsyttävä puhevika on helsinkiläisten pissiksien suhisevat ässät, niin ja tietysti Korsosta lainattu puhetta koristava v-kerroin. :roll:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#14

Viesti joksanen »

Jussi Häkkinen kirjoitti: helsinkiläinen vinkukiekaisusaundi puheessa..
Mä kutsun tuota tyttöhelsingiksi. Se on äärimmäisen ärsyttävän kuuloinen ja vie huomion pois pääasiasta eli puheen sisällöstä. Etenkin jos puhuja on mies.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#15

Viesti Polvi »

Mika kirjoitti: Ai se, okei. Mahtavatko näin puhuvat ihmiset (yleensä nuoria, kaiketi) itse tietää, miltä se puhetapa kuulostaa muun Suomen kollektiiviseen korvaan? :D
Ei niitä kiinnosta.

Itse en tietääkseni puhu noin, eikä tuo edes liiemmin häiritse minua. Kai mä oon niin tottunut siihen. Enemmän mua ärsyttää 1) tampereen 2) turun 3) kaikki muiden kaupunkien ja maalaispitäjien murteet.

En ole aikuisiällä aloittanut yhtään ainoaa tappelua, mutta kerran Tampereella meinasin laskuhumassa tappaa erään pari metriä edelläni mäkin jonossa seisseen tamperelaisen ihan pelkästään hänen puhetapansa vuoksi.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 100 kurkkijaa